Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Råd ønskes, stillstand

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 10:58   #1
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Råd ønskes, stillstand

Begynte med lavkarbo igjen for ca 4 uker siden. Men opplever desverre minimalt med nedgang denne gangen, ca 2 kg. Første gangen jeg la om kostholdet gikk jeg ned ca 8 kg på 3 uker og holdt meg stabil til jeg falt av lasset i høst.
Forskjellen denne gangen er at jeg har begynt å trene. Trener 2-3 harde styrkeøkter samt 1-2 økter med kondisjon pr uke.

Måltidene består feks av:

Frokost omelett av 2 egg med ca 50 gram skinke og 50 gram ost stekt i 1 ss cocosa. Ca 50 gram isberg salat, 50 gram agurk og 30 gram rød paprika.
Eventuelt 1 kn.brød (nanna) godt med ost og skinke.

Lunsj, samme som frokost eller 100 gram isbergsalat, 100 gram ost og 100 gram kjøttdeig stekt i 1 ss cocosa.

Middag består av kjøtt eller fisk, ca 100-150 gram, 50-100 gram brokkoli og 50-100 gram blomkål. Kjøttet stekes i cocosa. Smeltet smør som saus.

Drikker masse vann, rundt 4 liter, kaffe og te uten søtning. Spiser av og til noen ruter med mørk sjokolade, Lindt 92% eller Lyka fleskesvær som snacs.

Legger maten inn på diett.no. Eks fra i går er som følger:
Energi:2347Goal:2363Fett:217.01Karbohydrat:13.05Pr otein:85.29

Hva skal jeg endre for å komme ordentlig igang med vektnedgangen? Kutte kalorier?

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:46   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Råd ønskes, stillstand

Tålmodighet Du har gått ned 2 kg på 4 uker, og det er jo bra! Dessuten har du begynt å trene, og husk at muskler veier mer enn fett - så det er ikke usannsynlig at du har gått ned enda mer i fettmasse, og gått opp noe i muskelmasse. Mange erfarer vel også at det kan ta litt lengre tid for kroppen å omstille seg når man begynner på ny runde, hvis man har levd lavkarbo før og gått tilbake til høykarbo. Ikke gi opp

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:46   #3
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av stjernedryss, her.

Legger maten inn på diett.no. Eks fra i går er som følger:
Energi:2347Goal:2363Fett:217.01Karbohydrat:13.05Pr otein:85.29

Hva skal jeg endre for å komme ordentlig igang med vektnedgangen? Kutte kalorier?

Jeg vet egentlig ikke, men kanskje hvis du forsøkte å kutte osten - all osten og spise det andre? Jeg vet flere som stopper opp på grunn av ost. Jeg har sliti litt selv og har for en periode kuttet kalorier og melkeprodukter for å se - og jeg har iallefall mistet vann de siste dagene, så nå blir det spennende. Du kan se på min journal for hva jeg holder på med - men, husk - jeg har egentlig ikke peiling

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:49   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Råd ønskes, stillstand

2kilo på 4 uker er flott
Du har antagelig ikke hatt så mye vann/avfallstoffer i kroppen denne gangen

Og du har begynt å trene, da samler muskler vann i starten.
Bruker du målebånd? Muskler tar mindre plass i kroppen enn fett, og mange opplever at cm minker selv om vekta "krangler"

Tålmodighet er en fin ting

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 12:09   #5
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Takk for raske svar

Har ikke brukt målebånd. Etter at jeg begynte å trene har buksene blitt tangere! over lårene men litt ledigere i livet.
Er det mulig å merke at man blir sterkere på kort tid med lavkarbo, altså at jeg kan øke styrken på vekter. Sist jeg trente aktivt er 5 år siden. Nå klarer jeg samme styrke om ikke mer etter 1 mnd trening....

Har fått med meg at ost kan være en partystopper for noen. Kan prøve å kutte det hvis det fortsatt står stille i noen uker til.

(Glemte å skrive at jeg tar ca 2 ss cocosa til hvert måltid.)

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 12:50   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Råd ønskes, stillstand

Kanskje 150 g ost dgl er i overkant for din kropp? Det blir veldig mye kalsium også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 12:53   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Råd ønskes, stillstand

Du trenger kanskje ikke kutte det ut, men ta 30 g istedenfor 100 g av gangen. F.eks. Og kutte ut sukkeret helt. Tar du kosttilskudd? Sink, krom.. .slike ting som øker forbrenninga?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:04   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Råd ønskes, stillstand

Vet du hva, kutt stresset istedet! Du spiser godt, føler deg fantastisk, har overskudd til å trene hardt (noe som er ganske utrolig bare to uker ute i et kostholdsskifte) OG du har gått ned 2 kilo på 4 uker! Du går ned i PERFEKT tempo for kroppen din, og det vil bli mye lettere og holde vekten. Istedet for å tenke at du skal gjøre deg ferdig på 3-4 måneder - tenk at du i løpet av ETT år skal snu om og "bli" den og det du ønsker deg (Jeg tror personlig at 2012 blir et godt år for de aller fleste)

Treningen gjør nok sitt for at det ikke går så raskt, men jeg tenker at kroppen da istedet bygger opp, og det er jo kjent at det er vanskelig for oppbyggende og nedbrytende hormoner og være aktive på samme tid, så hva om du kuler ned forventningene om å "rase" ned i vekt og forholder deg til et aktivt liv, god mat, mye overskudd OG en jevn og behagelig vektnedgang??

Du sier ingenting om hvor mye du veier eller hvor høy du er i dag, kanskje er det ikke så mange kiloene om å gjøre, og da tar det faktisk lengre tid. Tenk på at du nå gjør det på den mest fornuftige måten, du spiser riktig, du trenger riktig OG du er komfortabel

Avhengig av hvor mye du veier i dag - kan du muligens øke proteininntaket noe. 1 g pr kilo kroppsvekt er en generell anbefaling, men du kan fint ligge opp mot 2 g pr kilo kroppsvekt om du trener svært aktivt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:43   #9
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du trenger kanskje ikke kutte det ut, men ta 30 g istedenfor 100 g av gangen. F.eks. Og kutte ut sukkeret helt. Tar du kosttilskudd? Sink, krom.. .slike ting som øker forbrenninga?

Det er ikke alle dager jeg spiser så mye ost, var et eks. Men ser den at det er nok lurt å minke litt på mengden
Sukker? Spiser litt 92% sjokolade i helgene, ikke mye sukker i denne - 14 khb pr 100 gr. Spiser kanskje 10-20 gram ettersom den er litt besk. Kunstig søtning er ikke magens beste venn så jeg fortsetter med denne som kos av og til.
Tar kosttilskudd. Sink - krom -magnesium - multivitamin.

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:48   #10
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vet du hva, kutt stresset istedet! Du spiser godt, føler deg fantastisk, har overskudd til å trene hardt (noe som er ganske utrolig bare to uker ute i et kostholdsskifte) OG du har gått ned 2 kilo på 4 uker! Du går ned i PERFEKT tempo for kroppen din, og det vil bli mye lettere og holde vekten. Istedet for å tenke at du skal gjøre deg ferdig på 3-4 måneder - tenk at du i løpet av ETT år skal snu om og "bli" den og det du ønsker deg (Jeg tror personlig at 2012 blir et godt år for de aller fleste)

Du sier ingenting om hvor mye du veier eller hvor høy du er i dag, kanskje er det ikke så mange kiloene om å gjøre, og da tar det faktisk lengre tid. Tenk på at du nå gjør det på den mest fornuftige måten, du spiser riktig, du trenger riktig OG du er komfortabel

Avhengig av hvor mye du veier i dag - kan du muligens øke proteininntaket noe. 1 g pr kilo kroppsvekt er en generell anbefaling, men du kan fint ligge opp mot 2 g pr kilo kroppsvekt om du trener svært aktivt.

Takk for gode råd Er nok veldig riktig å kutte ut stresset. Hadde trodd at det skulle gå litt raskere ettersom det gjorde det sist.

Jeg er 157 høy og veier rundt 59.5. Målet er rundt 50 -53. Det var trivselsvekten før jeg fikk barn.

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:30   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Råd ønskes, stillstand

Det tar lengre tid når du skal ned så lite vanligvis.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:44   #12
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Råd ønskes, stillstand

Mitt beste råd til deg må nesten være å prøve å slappe av og la kroppen få jobbe. Det er ikke som om du ikke går ned noe som helst, det går bare sakte. Og det tyder det på at det har gjort for deg før og, ut i fra at du i høst skrev et innlegg med akkurat samme tittelen. Tror du har litt for store forhåpninger til hvor fort kiloene kommer til å fly av deg... Du skal ikke ned mye, BMI'en din er i det normalvektige spektret...

PUST! La kroppen jobbe. Og bruk målebånd.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:48   #13
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Råd ønskes, stillstand

Og hva har endret seg, siden du nå inntar kumelk-produkter? (smør og evt. ost)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:29   #14
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Og hva har endret seg, siden du nå inntar kumelk-produkter? (smør og evt. ost)

Bruker fortsatt litt melkefritt smør, melange selv om det ikke er bra. Bruker mye cocosa, men har smeltet smør over maten av og til.
Forrige runde ammet jeg fortsatt minstemann og måtte unngå alt av kumelk. Bruker ost i min mat nå som jeg ikke ammer.
Har barn med egg, melk og glutenallergi. Lager mat til hele familien og bruker rene råvarer som tåles av alle slik at det er tilstrekkelig med en middag.

Men ja, jeg stresser nok. Forrige gang kom det synlige resultater raskt og hadde håpet på det samme denne gangen. Det stoppet også opp etter 8 kg forrige gang, det var vel da jeg ble utålmodig tenker jeg....

Koser meg med maten og kroppen fungerer bra! Så lenge vekten ikke øker får jeg bare øve på å bli mer tålmodig

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:37   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Råd ønskes, stillstand

Ja, og det blir sjelden like effektivt ved andre "forsøk".

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:41   #16
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Ok, takk for alle gode råd Da skal jeg stresse ned og gjemme vekten en stund. Veier meg nemlig daglig når den er innenfor rekkevidde.

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:52   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Råd ønskes, stillstand

Men hva forventer du egentlig? Du har gått ned flere kilo allerede, og du har ikke holdt på lenge. Om du forventer kjempemye, gjør du fallhøyden veldig stor. Synes du skal tenke litt gjennom hva du egentlig tror er realistisk. Blir fallet for høyt, så er det enda lettere å falle av lasset og, det var kanskje noe av det du erfarte sist? Så hva kreves for at det samme ikke skal skje denne gangen?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 20:24   #18
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Men hva forventer du egentlig? Du har gått ned flere kilo allerede, og du har ikke holdt på lenge. Om du forventer kjempemye, gjør du fallhøyden veldig stor. Synes du skal tenke litt gjennom hva du egentlig tror er realistisk. Blir fallet for høyt, så er det enda lettere å falle av lasset og, det var kanskje noe av det du erfarte sist? Så hva kreves for at det samme ikke skal skje denne gangen?

Har fortsått at forventningene var noe urealistiske!
Håper veldig på å klare å legge om til en permanent lavkarbo livsstil. Har slitt med bulimi i 13 år, til og fra. Erfarte sist at et lavkarbokosthold ikke trigger sf på samme måte. Men må nok jobbe mye mer med psyken for å bli frisk.....

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 09:22   #19
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Råd ønskes, stillstand

Syns du har vært flink, og vektnedgangen din er jo kjempefin. Kjenner meg godt igjen i stresset med å gå mye ned i starten. Selv har jeg spist ketogent siden oktober i fjor, og kan med fornøyelse melde at stresset har avtatt. Føles ikke som om jeg går på slankern lenger, føler at jeg spiser vanlig, selv om det er minimalt med karbohydrater. Siger sakte men sikkert nedover på vekta, og tenker at jeg nå faktisk går nedover selv om jeg spiser "vanlig" Så får jeg holde på dette kostholdet til jeg er i mål, og muligens videre også. Er ikke så fristende å gå tilbake til mitt gamle kosthold når jeg har kommet i mål med vektnedgangen. Dette har vært nøkkelen til å få bort stresset for meg. Å få bort denne slanketenkingen(selv om det er det som er målet) gjør at jeg klarer å la være å stresse. Kanskje du også kan prøve å snu tenkingen, og se det slik du også??

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 21:04   #20
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sv: Råd ønskes, stillstand

Opprinnelig lagt inn av silia, her.

Syns du har vært flink, og vektnedgangen din er jo kjempefin. Kjenner meg godt igjen i stresset med å gå mye ned i starten. Selv har jeg spist ketogent siden oktober i fjor, og kan med fornøyelse melde at stresset har avtatt. Føles ikke som om jeg går på slankern lenger, føler at jeg spiser vanlig, selv om det er minimalt med karbohydrater. Siger sakte men sikkert nedover på vekta, og tenker at jeg nå faktisk går nedover selv om jeg spiser "vanlig" Så får jeg holde på dette kostholdet til jeg er i mål, og muligens videre også. Er ikke så fristende å gå tilbake til mitt gamle kosthold når jeg har kommet i mål med vektnedgangen. Dette har vært nøkkelen til å få bort stresset for meg. Å få bort denne slanketenkingen(selv om det er det som er målet) gjør at jeg klarer å la være å stresse. Kanskje du også kan prøve å snu tenkingen, og se det slik du også??

Med et lavkarbokosthold tenker jeg egentlig ikke på at jeg er på "slankern". Maten er god og mettende og får for meg tankene og alt fokuset på mat bort. Merker veldig godt at det er alle khb som trigger bulimien. Med et høykhb kosthold dreier tankene seg om mat fra jeg står opp til jeg legger meg de periodene det står på som værst. Da er det ofte om å gjøre å spise mest mulig søppelmat som er lett å kaste opp igjen, gjerne flere runder daglig!
Altså, jeg går ikke rundt å tenker slanking nå. Er storfornøyd med at det er over 4 uker siden jeg kastet opp sist. Jeg trener hardt opptil 5 ganger i uken og kroppen og hodet fungerer utmerket Men hadde selvfølgelig vært kjekt å sett det på vekten også. Merker at magen minsker, men desverre øker bein og lår. Bukser jeg brukte for 4 uker siden passer ikke lenger. Men satser på at det er fordi kroppen bygger muskler

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillstand i en mnd Newstart Spørsmål og svar 28 08-08-11 10:24
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Spørsmål og svar 6 07-08-11 14:26
Stillstand Mellon Lavkarbo generelt 30 10-03-11 12:00
Stillstand/ litt opp Heaven Spørsmål og svar 41 31-01-11 20:15
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no