Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 18:56   #1
*Høna*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*Høna* er på en erverdig vei

Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Har min første dag på ketolyse i dag. Pga sen frokost har jeg bare spist 2 måltider i dag. Har regnet ut det jeg har spist på www.diett.no, da kommer jeg til 6,2 g karbohydrat i dag, hadde på grillkrydder på kyllingfileten så si 7 g i dag da, hva burde jeg spise til kvelds da? Kan jeg spise jordbær med fløte, eller er det dumt?

Det jeg har spist i dag er:
Frokost-
Stekt egg*2
5 skiver bacon
Alt stekt i tine meierismør

Spiste 3 baconskiver mellom frokost og middag

Middag-
Kyllingfilet 100 g stekt i Tine meierismør
brokkoli- 100 g
isbergsalat- 62 g
agurk- 65 g
fetaost- 60 g
olje over salaten
20 g fjorland bearnesaus

Er jeg helt på jordet?

__________________



Sist redigert av *Høna* : 24-05-11 kl 20:27.
*Høna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

164% fett? Av hva da? Du kan ikke få MER enn 100% av totalt kaloriinntak

Det er første dag, spis hva du vil av lavkarbomat, om du har lyst på jordbær i fløte, så spis det.

På ketolyse er vel regelen om at du prøver og holde deg rundt anbefalt karboinntak, og disse bør i hovedsak komme fra grønnsaker
Når det gjelder de første dagene så ville jeg ikke stresset så mye om man ikke rekker måltid og sånt, så nyt jordbæra og se om du kan planlegge bedre i morgen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:05   #3
*Høna*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*Høna* er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

164% fett? Av hva da? Du kan ikke få MER enn 100% av totalt kaloriinntak

Det er første dag, spis hva du vil av lavkarbomat, om du har lyst på jordbær i fløte, så spis det.

På ketolyse er vel regelen om at du prøver og holde deg rundt anbefalt karboinntak, og disse bør i hovedsak komme fra grønnsaker
Når det gjelder de første dagene så ville jeg ikke stresset så mye om man ikke rekker måltid og sånt, så nyt jordbæra og se om du kan planlegge bedre i morgen

www.diett.no går det til 200 %, vet ikke hvorfor

__________________


*Høna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:10   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av *Høna*, her.

www.diett.no går det til 200 %, vet ikke hvorfor

Hæh? Ah, skjønner... du ser på ADI%... glem den, ved siden av står det k.diag det viser prosentfordelingen, mens etikett viser inntaket i gram.

ADI er anbefalt dagsinntak basert på et helt annet kosthold enn lavkarbo så bare ignorer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:15   #5
*Høna*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*Høna* er på en erverdig vei

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hæh? Ah, skjønner... du ser på ADI%... glem den, ved siden av står det k.diag det viser prosentfordelingen, mens etikett viser inntaket i gram.

ADI er anbefalt dagsinntak basert på et helt annet kosthold enn lavkarbo så bare ignorer


Ååja, hehe, tusen takk

__________________


*Høna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:19   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

164% fett? Av hva da? Du kan ikke få MER enn 100% av totalt kaloriinntak

Det er første dag, spis hva du vil av lavkarbomat, om du har lyst på jordbær i fløte, så spis det.

På ketolyse er vel regelen om at du prøver og holde deg rundt anbefalt karboinntak, og disse bør i hovedsak komme fra grønnsaker
Når det gjelder de første dagene så ville jeg ikke stresset så mye om man ikke rekker måltid og sånt, så nyt jordbæra og se om du kan planlegge bedre i morgen

Joda, man kan få i seg mer fett enn 100%. Det spørs hva man har satt som kaloriinntaktak. Og hvis referansen er utifra dette taket kan det gå over.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:20   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Joda, man kan få i seg mer fett enn 100%. Det spørs hva man har satt som kaloriinntaktak. Og hvis referansen er utifra dette taket kan det gå over.

haha, ja da har du rett - på bakgrunn av en satt kalorimengde

Jeg tenkte at man spiser det man spiser og kan ikke spise mer fett enn 100% av det liksom

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karbohydrater? nilsarne Spørsmål og svar 3 19-07-10 22:24
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For lite karbohydrater? Seigrobill Ketolysekuren 4 10-10-09 09:10
For mye for lite karbohydrater? Rangelet Lavkarbo generelt 9 11-09-09 20:35
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no