Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Null energi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-11, 16:15   #1
Manga
Gjest
 
Innlegg: n/a

Null energi

Jeg har lest at når man går på lavkarbo så stiger energinivået. Jeg kan ikke akkurat si at det er min erfaring så langt. For noen måneder siden prøvde jeg meg på lavkarbo, men orket til slutt ikke mer etter noen uker da jeg konstant var slapp og sliten og hadde hodepine. Det som derimot var positivt var at magen min ble så mye bedre. Hverken oppblåst eller vondt i magen hadde jeg. Derfor er jeg nå i gang igjen.
Jeg er bare på 3. uka, men nå vurderer jeg igjen å kutte helt ut. Jeg har hodepine hele tiden og eier ikke energi. I dag ble jeg sliten bare av å hente posten. I denne mellomperioden mellom lavkarbospisingen så har jeg vært helt fin, derfor er jeg ganske sikker på at det kommer av dette.
Er dette normalt i begynnelsen. Hvor lenge skal dette i såfall vare? Når kan jeg forvente denne økte energien alle snakker om?

  Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:19   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Null energi

Det med energi er veldig forskjellig. Mange av oss som bruker ketogene lavkarbodietter opplever god energi. Litt slappers i starten, i "avrusningen"

Så det kan jo også ha litt med hva du spiser. Du skriver egenkomponert, så jeg vet ikke hva slags retning i lavkarbo"verdenen" du er i

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 18:24   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Null energi

hvor mye fett/karbo spiser du?
har du andre sykdommer/tilstander som kan gå på hvordan kroppen fungere?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 19:29   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Null energi

Enig i de spørsmålene du får - hvor mye karbo spiser du hver dag? Spiser du lite karbo - spiser du da nok fett?

Det er MANGE ting du kan gjøre for å øke energien - det å øke karboinntaket er bare EN av de

Gi oss en dagsmeny eller to! I tillegg kan det være greit og oppgi om du skal ned mye eller lite i vekt (høyde/nåværende vekt) - eller om du er normalvektig. Hvor mye du trener/ønsker og trene osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:20   #5
Manga
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Null energi

Jeg har vært veldig skeptisk til dette før, men fikk vel opp øynene da jeg leste boka til Hexeberg. Jeg må si jeg er veldig usikker på om jeg vil gå helt for ketolyse eller om jeg bare vil redusere endel på karbohydratene. Telling har jeg ikke drevet med disse ukene så jeg er faktisk litt usikker på hvor mye karbohydrater jeg spiser og om fettmengden er ok i forhold til dette.
En typisk dag består av egg og bacon eller skinke med grønnsaker ved siden av til frokost. Salat med ost og kylling eller skinke med rømmedressing på til lunsj. Middagen har bestått av kjøtt eller fisk med masse grønnsaker og så har det gjerne blitt et par fiberrik med diverse pålegg til kvelds.
Jeg har ikke gått mye ned, ca en kg. pr. uke. Egentlig er det vel også den nedgangen jeg ønsker, altså at det skal gå rolig for seg.
Jeg har ingen spesielle sykdommer jeg vet om. Målet er ca 30 kg ned, men altså i rolig tempo.

  Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:24   #6
Manga
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Null energi

Ja, og når det gjelder trening så har det ikke blitt så mye av det i det siste. Jeg går derimot ganske mye så helt inaktiv er jeg jo ikke. Har planer om å trene mer da... noe jeg forsåvidt alltid har

  Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:23   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Null energi

For det første har du gått ned veldig fort med 1kg i uka, det er mye!

Og husk at kroppen trenger tid til å tilpasse seg. Jeg husker helt i starten, den 3.uka var helt grusom, jeg var så sliten at jeg klarte ikke å gjøre noe ( jeg har ME, så det gjorde nok ting enda verre).
Det jeg ikke visste i starten var feks at jeg burde ta noen tilskudd. Nå tar jeg fast magnesium, det er det viktigste for meg.
Når man mister så mye vekt som du gjør nå, så skylles det nok ut en del mineraler fra kroppen også.

Det er en god grunn til at ketolysekuren har en pakke med div. kosttilskudd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:38   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Null energi

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg har vært veldig skeptisk til dette før, men fikk vel opp øynene da jeg leste boka til Hexeberg. Jeg må si jeg er veldig usikker på om jeg vil gå helt for ketolyse eller om jeg bare vil redusere endel på karbohydratene. Telling har jeg ikke drevet med disse ukene så jeg er faktisk litt usikker på hvor mye karbohydrater jeg spiser og om fettmengden er ok i forhold til dette.
En typisk dag består av egg og bacon eller skinke med grønnsaker ved siden av til frokost. Salat med ost og kylling eller skinke med rømmedressing på til lunsj. Middagen har bestått av kjøtt eller fisk med masse grønnsaker og så har det gjerne blitt et par fiberrik med diverse pålegg til kvelds.
Jeg har ikke gått mye ned, ca en kg. pr. uke. Egentlig er det vel også den nedgangen jeg ønsker, altså at det skal gå rolig for seg.
Jeg har ingen spesielle sykdommer jeg vet om. Målet er ca 30 kg ned, men altså i rolig tempo.

Du spiser ikke voldsomt med karbo - jeg tenker litt som Imse at du kanskje skal prøve og ta ketolyse-tablettene? De er tilpasset et ketogent kosthold - de fleste her inne tar vitamin- og mineraltilskudd.

1 kg pr uke er MYE - så vær fornøyd! Jeg ville talt karbohydrater noen dager for å se hvordan det ligger an. Det gjør det enklere og justere kostholdet til det beste for deg.

3 uker er i tillegg for kort tid til å si noe om at det er slik det vil bli - vent ihvertfall 2 mnd før du tar en vurdering av endring - kroppen trenger tid til å venne seg på lavkarbo

Drikk nok rent vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 23:02   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Null energi

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg har vært veldig skeptisk til dette før, men fikk vel opp øynene da jeg leste boka til Hexeberg. Jeg må si jeg er veldig usikker på om jeg vil gå helt for ketolyse eller om jeg bare vil redusere endel på karbohydratene. Telling har jeg ikke drevet med disse ukene så jeg er faktisk litt usikker på hvor mye karbohydrater jeg spiser og om fettmengden er ok i forhold til dette.
En typisk dag består av egg og bacon eller skinke med grønnsaker ved siden av til frokost. Salat med ost og kylling eller skinke med rømmedressing på til lunsj. Middagen har bestått av kjøtt eller fisk med masse grønnsaker og så har det gjerne blitt et par fiberrik med diverse pålegg til kvelds.
Jeg har ikke gått mye ned, ca en kg. pr. uke. Egentlig er det vel også den nedgangen jeg ønsker, altså at det skal gå rolig for seg.
Jeg har ingen spesielle sykdommer jeg vet om. Målet er ca 30 kg ned, men altså i rolig tempo.

Jeg tror du spiser for lite fett, uten at jeg skal si det for sikkert. Men jeg synes det kan se sånn ut fra det du beskriver at du spiser. Slike "symptomer" du har får jeg også, om jeg ikke spiser nok mat, eller at jeg spiser for mager mat.
Sjekk hva du får i deg (i gram) av proteiner, fett og karbo en typisk dag. Jeg bruker diett.no som jeg liker, finnes andre steder å beregne på også

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 23:09   #10
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Null energi

Hei.
Jeg kjenner meg igjen
Hadde det som deg ganske så lenge og syntes det var veldig kjipt for alle blir jo så fulle av energi på lavkarbo!!!¨
Men det kom til meg etter noen mnd, og det er helt supert!
Vel verdt å holde ut, spør du meg)

Jeg har skjønt nå at jeg måtte øke fettet.
Mer smør, rett og slett.
Ser ikke ut som du har så mye fett?

Og jeg tror også tilskudd er en fordel.
Tar magnesium, multivitamin, omega 3og 6 og krom (er det vel??)

Man leser en masse om fett her inne, men jeg tror det tar litt tid før man faktisk tør spise nok av det fordi det strider sånn imot hva man har lært tidligere.

Jeg skal også ned 30, eller det er 20 kg nå da....
Lykke til!!

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 23:11   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Null energi

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Jeg tror du spiser for lite fett, uten at jeg skal si det for sikkert. Men jeg synes det kan se sånn ut fra det du beskriver at du spiser. Slike "symptomer" du har får jeg også, om jeg ikke spiser nok mat, eller at jeg spiser for mager mat.
Sjekk hva du får i deg (i gram) av proteiner, fett og karbo en typisk dag. Jeg bruker diett.no som jeg liker, finnes andre steder å beregne på også

Her fikk TS gode råd, energi må komme fra et sted; og er det lite karber må det fett til. I tillegg: min egen erfaring er å spise faste måltider, tre ganger pr. dag. Ellers blir jeg kraftløs...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 10:42   #12
Manga
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Null energi

Jeg tror jeg får begynne å sjekke hva jeg får i meg en stund. Og drikke mer vann. Jeg har alltid slitt med å drikke nok og hodepinen kan selvfølgelig skyldes for lite væske. Kosttilskudd har jeg tatt en uke allerede.
Tusen takk for svar dere, jeg skal ikke gi meg ennå.

  Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 11:09   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Null energi

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg tror jeg får begynne å sjekke hva jeg får i meg en stund. Og drikke mer vann. Jeg har alltid slitt med å drikke nok og hodepinen kan selvfølgelig skyldes for lite væske. Kosttilskudd har jeg tatt en uke allerede.
Tusen takk for svar dere, jeg skal ikke gi meg ennå.

Økning på fettet sammen med vann er viktigst... hvis ikke fettforbrenningen er ordentlig igang og du ikke spiser mye fett - så er det ikke rart energien er på lavmål Rent vann hjelper på fettforbrenningen

Du finner nok utav dette - men man bør kanskje ha litt lengre tidsspan enn 3 uker - dette er en svært omveltende endring for kroppen din så vær litt snill med den og gi den tid! Den jobber jo så hardt med saken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:41   #14
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Null energi

Vil også råde deg til å telle karbohydratene. Hvis du ligger og vipper ut og inn av ketose, blir det en veldig belastning for kroppen, og du føler deg da tappet for energi. Du bør altså bestemme deg om du vil være i ketose eller ikke

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 16:48   #15
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Null energi

Jeg får i alle fall hodepine dersom vanninntaket er for lavt en dag.
Håper du finner ut av det og får mer energi - da går alt så mye lettere!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Null karbohydrater i løk Charlott Lavkarbo generelt 30 25-05-10 10:47
GI null lillemorell Lavkarbobøker 1 12-04-10 20:39
Billig GI-null bok Homer Simpson Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 07-06-09 13:49
GI-null av Skaldeman tommygutt Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 31-03-08 09:29
Null matlyst? Smula Ketolysekuren 8 05-05-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no