Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Chins?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-10, 16:05   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Chins?

Jeg og en kollega på treningssenteret har begynt å trene chins. Hovedsaklig bredt grep, men også noe undertak/smalt.

Jeg klarer ikke en eneste en alene, men klarer 10x3 om med hjelp fra ham. Jeg er mye bedre på å holde igjen nedover enn å dra meg selv opp. Har et mål om å klare 5 reps alene til jul.

Noen som blir med? Hvor mange klarer du?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:16   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Chins?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Jeg og en kollega på treningssenteret har begynt å trene chins. Hovedsaklig bredt grep, men også noe undertak/smalt.

Jeg klarer ikke en eneste en alene, men klarer 10x3 om med hjelp fra ham. Jeg er mye bedre på å holde igjen nedover enn å dra meg selv opp. Har et mål om å klare 5 reps alene til jul.

Noen som blir med? Hvor mange klarer du?

Jeg har en stang som jeg prøver å løfte meg opp i, er det det samme som chins?
I alle fall prøver jeg å ta 5 slike kroppsløft når jeg trener der. Ser at jeg har blitt sterkere, men det er langt igjen til å få hodet over/opp til stangen.

Men jeg er med!! Da har jeg et litt mer konkret mål

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:06   #3
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Chins?

Ja, bryst opp til du er i høyde med stanga og haka fram Gud bedre så tungt det er, men det kommer seg! Håper etter hvert at jeg kan si takk og farvel til "hjelperen" min. Han drar mesteparten av lasset for tida gitt....

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 22:46   #4
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Chins?

Kjempeøvelse! Også kalt kroppshevinger kanskje nettopp fordi man hever kroppen, hehe.

Jeg har litt erfaringer fra kroppshevinger, og må si at det er veldig viktig å trene øvelsesspesifikt. At man blir god på det man trener på, synes jeg er veldig sant for nettopp denne øvelsen. Jeg har også trent en del med ekstra vektbelastning, i form av et belte med vekter hengende i. Med slik trening har jeg opplevd den beste fremgangen, spesielt etter jeg har nådd et visst nivå. For å supplere har jeg trent enarms roing med hantler og nedtrekk i stang selvfølgelig. Men hovedbasen av treningen har vært i bommen/ stangen. Lykke til!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:30   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Chins?

Jeg klarer ingen og klarer kanskje en om ca 10 år, hvis jeg jobber hardt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 19:54   #6
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Chins?

Hvis man ikke klarer noen hangups, noe som er helt vanlig, spesielt for jenter, så er det effektivt å få hjelp til å løfte seg opp, og så bremse seg ned. Det finnes også apparater hvor man kan stille inn hvor mange kilo hjelp man skal ha til løftet. Men har man ikke det tilgjengelig, kan man altså få en makker til å løfte opp, evt ha en benk ved siden av og så bruke beina til å løfte seg opp.

Jeg har vært med på å pushe folk til å gå fra null til 8-10 kroppshevinger på ett år. Jeg har også sett jenter som har gått fra null til 7 kroppshevinger på 8mnd. Men det kommer ikke gratis

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:00   #7
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Chins?

Jeg klarer ingen. Men tror det å satse på 5 før jul er vel høyt, fornøyd om jeg i det hele tatt klarer å komme meg opp jeg. Med smalt grep og underhånd så er jeg ikke så langt unna, men bredt tror jeg blir verre.

Et tips når det gjelder assistanse er å bruke strikk. På den måten så er motstanden lik hele tiden og man merker fremgangen bedre. Mange måter å feste strikken på, men her ser man en: http://www.youtube.com/watch?v=JRY6v9P2D0w


Jeg bytter på å kjøre med bredt og smalt grep, over- og underhånd og negative med x antall sek. hold på toppen. Har en 3-pack med strikk og har gått ned på bredden på strikken og opp i antall reps, så det går iallefall fremover.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:28   #8
Platon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 31
Platon er på en erverdig vei

Sv: Chins?

Så gøy! Jeg satte meg et lignende mål for ca 6 uker siden. Jeg har en gå/ jogge tur nesten hver morgen i skogen og der er et tre veltet over stien. Derfor har jeg en naturlig stan sånn ca halv meter over hodet mitt. stokken er litt bred så må holde folede hender over stammen. tror dette kalles militær chins. Noen son vet?. uansett begynte med 0 nå tar jeg 1 på hver side.

__________________


Platon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins VV Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 22:20   #9
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Chins?

Gratulerer, fremgang! Et levende bevis på at det virker I militæret tas kroppshevinger som oftest i en bom, litt anderledes enn i stang siden man låser håndleddene, men mye det samme.

Btw, for de aller fleste er det lettere å ta kroppshevingene med undergrep. Musklene får litt bedre biomekaniske arbeidsforhold...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 15:45   #10
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Chins?

Spørs om ikke 5 chins til jul er vel ambisiøst, men jeg lar det stå som målsetting enn så lenge. Jeg klarer fortsatt ikke en eneste på egenhånd. Men merker at hjelpen trengs mindre og mindre, i hvertfall i de første settene. Jeg trener to sett bredt grep, to sett smalt m/undertak, to sett veeeeldig bredt eller to sett bredt grep - negative. Litt avhengig av hvordan hjelperen ønsker å hjelpe (nært på kroppen, holde ved knærne / kun holde føttene / kun dytte på lats på tur opp) tar jeg mellom 6 og 10 reps i hvert set.

I tillegg har jeg økt veldig på "satsen" på nedtrekk, før turte jeg ikke å gå høyere enn ca 40 kg (trodde ikke jeg klarte mer heller)...men om jeg skal nærme meg å klare å løfte hele min egen vekt i chins, så må jeg nærme meg 60 kg i nedtrekk. Kjører litt div der også, men mest bredt grep foran. Var oppe på 50 kg og kjørte en 6'er med hjelp. STOLT!!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 21:16   #11
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Chins?

Gratulerer med fremgang! 5 til jul er ikke umulig!

Har du prøvd å kjøre noen av øktene mer intensivt? Fokusere på kortere pauser, gjerne supersett. En annen ting du kan gjøre er å avslutte treningsøkten med noen spurtintervaller. Feks 6 ganger med 30 sek sprint og 90 sek rolig jogg. Evt 15/45. Poenget er at ved å aktivere de raske muskelfibrene, og gjerne gjennom plyometrisk aktivitet (type spensthopp/fallhopp), så stimulerer man til økt utskillelse av veksthormon.

Dette kan faktisk ha mye å si for enkelte. Altså trene sprint og spenst og bygge muskler som resultat perfekt!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 21:27   #12
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Chins?

Jeg kjører to-tre kortere løpsøkter pr uke, med intervalldrag a la det du beskriver. En av disse øktene er gjerne kombinert med chins. Pausene mellom settene er ikke av det lange slaget nei, jeg syns det er så tungt og fælt (men litt artig og) så jeg drøyer det ikke ut i det unødvendige

Takk for tips!!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no