Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Drevon er på ferde igjen

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 21:54   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Vil bare kommentere at min far på 64 har kunnet halvere medisinering for diabetes 2 - og ved sin årlige helsesjekk nå muligens også redusere den medisinen han fremdeles går på... han har i tillegg gått ned 12 kg og halvert høyt-blodtrykksmedisinen. Jeg tror absolutt at man kan spise seg symptomfri med lavkarbo - men kanskje ikke "frisk"? Begrepet frisk er så mangt - er man frisk om man tåler å spise ALT? Hmmmmm....

Jeg har blitt kvitt 90% av mine grusomme chrons-symptomer - men kan nok ikke gå tilbake til karbofyldig kosthold igjen... (ikke at det er noe tap *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:01   #27
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Man trenger ikke være svært ung for å få diabetes 1 - min mann fikk det når han var 33. Det kan skje i alle alder opp til rundt 35...kan ikke spise seg frisk fra den, dessverre. Arv har mye å si også...

jo stemmer, men det forekommer oftest hos unge folk, er en grunn til at D1 blir kalt ungesjuken, og D2 kalt gammelmansjuken. Og 33 er jo relativt ung alder

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:16   #28
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg har nok ikke vært på ferde nei. Hehe.

Hehe, nei var ikke helt sikker på den.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg fikk jo svar, men....


Goddag mann økseskaft liksom! Jeg spurte jo ikke om hva som gjør deg feit, jeg spurte hvilken forskning som underbygger att fettet er farlig! *##*%? Gjøk!*

Åja, du heter jo også Kari! *klaske i panne* Hehe, ante meg at det var noen herfra.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:19   #29
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Siden man snakker om frisk/sympomfri av feks. diabetes, er det forskjell på dia1 og dia2, Kitt? Jeg fikk jo konstatert diabetes rett før vektoperasjonen min, men etterpå har det ikke vært spor etter den, sykehuset sier ble kvitt det under operasjonen og at GBP faktisk fjerner diabetes (2). Derfor snakker de også om å utvikle en GBP-variant kun mot diabetes.

Mindre vekt øker jo insulinfølsomheten. Så hvis du ikke hadde hatt diabetes 2 så lenge, så var ikke insulinproduksjonen ødelagt enda, bare det at insulinfølsomheten var så dårlig at din insulinresistanse var gått over grensa til diabetes (2). Eller snakker de om selve inngrepet? Du har jo dårligere opptak av næringsstoffer, det inkluderer vel karbohydrater da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:27   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Mindre vekt øker jo insulinfølsomheten. Så hvis du ikke hadde hatt diabetes 2 så lenge, så var ikke insulinproduksjonen ødelagt enda, bare det at insulinfølsomheten var så dårlig at din insulinresistanse var gått over grensa til diabetes (2). Eller snakker de om selve inngrepet? Du har jo dårligere opptak av næringsstoffer, det inkluderer vel karbohydrater da?

Jeg hadde nok fått det nylig. De snakker om selve inngrepet ja, GBP fjerner diabetes 2, sier de, derfor snakker de som sagt om å utvikle en egen type GBP-aktig operasjon kun mot diabetes. Skal se om jeg finner mer info om det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:31   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Siden man snakker om frisk/sympomfri av feks. diabetes, er det forskjell på dia1 og dia2, Kitt? Jeg fikk jo konstatert diabetes rett før vektoperasjonen min, men etterpå har det ikke vært spor etter den, sykehuset sier ble kvitt det under operasjonen og at GBP faktisk fjerner diabetes (2). Derfor snakker de også om å utvikle en GBP-variant kun mot diabetes.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34284
Her har Kitt "svart på det"

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:31   #32
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Etter hva jeg har forstått...

Forskjellen mellom diabetes 1 og 2, er:
Diabettes 1 er en autoimmun sykdom, hvor immunforsvaret angriper betacellene i bukspyttkjertelen, kalles også langerhanske øyer. Denne sykdommen får vi ved svært ung alder. Når immunforsvaret angriper disse cellene, er de borte vekk. Personer med D1 vil ikke kunne produsere insulin på egenhånd mer. De har sykdommen for resten av livet.

Du kan mer avansert om det enn meg. Men bare fordi de har dia1 så betyr det ikke at de ikke produserer insulin, men at de produserer så lite insulin at de må ha insulinhjelp ved høykarbo-kosthold.

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Diabettes 2 er litt annerledes hvor vi har cellene i kroppen blir mindre lydige på insulin som vi produsere, etter en lang tid med kosthold full av karbohydrater, dette er hva vi kaller pre-diabetic stadiet. For å kompensere dette ulydigheten, må kroppen produsere mer insulin for å senke blodsukkernivået. [...] Men tilbake til poenget, overproduksjon av insulin sliter på betacellene, og når du overkjører disse betacelle, vil de etterhvert dø ut, og bam, personen har nå diabetes. H*n kan ikke produsere insulin mer, eller veldig lite insulin (ikke nok til å redusere blodsukkeret)
Denne sykdommen utvikler seg etter en livslang kosthold bestående rik av karbohydrater, og skjer ofte hos eldre folk. De som har fått D2 og brent betacellene og ikke har noe igjen, de har D2 for livet. Hjelper lite med kostholdendring, bortsett fra å spise seg fri fra symptonene. De som har fått D2 og har litt igjen av betacellene, hvor insulin produksjonen er av beskjeden grad, kan bli friske igjen.

Dette har jeg lest fra ulike kilder av lavkarbobøker/nettsider, wiki og diverse medisin sider og lagt to og to sammen.

Det var ganske etter hva jeg har forstått. Men dia2 i startfasen og velregulert har ikke ødelagt insulinproduksjon, men kroppen sliter med å holde tritt med blodsukkersvingningene. Dia2 som ikke blir regulert godt nok og over lengre tid, da snakker vi om ødelagt insulinproduksjon og dia2 går faktisk over i dia1.

Kort sagt kan man vel si at dia2 betyr at kroppen reagerer sent og ender opp med å produsere for mye insulin, mens dia1 er ødelagt insulinproduksjon (altså for liten) som ikke går an å reversere. I alle fall slik jeg har forstått det. Så alle med dia2 skal kunne klare å leve symptomfritt, det er bare spørsmål om hvor lavt de må gå på karbohydratene for at kroppen klarer å holde blodsukkeret stabilt. Noen med dia1 klarer det også, hvis insulinproduksjonen er høy nok. Men hvis insulinproduksjonen er så godt som ikke-eksisterende, så skal det mye til for å bli medisinfri (NCHF), men de trenger i alle fall mindre insulin med lite karbohydrater.

De med dia2 kan måle c-peptid. C-peptid viser kun insulinet man produserer selv og ikke insulinet man tilsetter. Hvis det har blitt lavt, så har man ødelagt insulinfabrikken og har vel gått over til dia1.

Men som sagt, dette er hva jeg har forstått og er ikke 100% sikker på dette.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:41   #33
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Busted!
Må skaffe meg en pseudonym!

Jeg fikk jo f...meg ikke noe svar, da!!!

Helt genuint; kan man spise seg frisk, eller???

Jeg mener man bare kan spise seg symptomfri!!!
Diabetes er en kronisk diagnose! Til og med likningskontoret vet det. Man sender inn legeattest når man får diagnosen og så er det registrert for livstid!

Dersom en med epilepsi sover, spiser og lever etter boka, vil han ikke få anfall. Har han da ikke epilepsi?
Dersom en med diabetes2 sover, spiser og lever som man bør, slik at blodsukkeret er innenfor normalen, har man da ikke diabetes?

At jeg måtte disse han litt ang lavkarbo og Statens anbefalinger, det var bare litt på ert!
Vil jo fortsatt ha svar på spørsmålet mitt!

Spørs hvor godt regulert dia2'en er. Jeg vet at det er måter å øke insulinfølsomheten på, og da vil man jo bli mindre insulinresistent. Og siden dia2 i praksis er kraftig insulinresistens, så sier logikken min at man kan spise seg frisk hvis man er heldig og holder ved kostholdet. Så lenge man ikke har ødelagt insulinfabrikken - that is. Lavere vekt gir økt insulinfølsomhet. Trening gir økt insulinfølsomhet. Og så hvis man er snill med kroppen som ikke tåler så godt karbohydrater og ikke propper i seg så mange karbohydrater, så tror jeg at insulinfølsomheten også vil øke. Men merk at den siste der er TROR.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:15   #34
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Mange gode forklaringer og forståelser her i dag!
Noe er nok nærmere sannheten enn annet, og noe vil gjelde for noen, men ikke for andre!

Jeg har hatt dia1 pasienter med restproduksjon av insulin mer enn 30 år etter diagnosen. En mann i midten av 30- årene hadde hatt dia fra han var bitteliten, men innimellom kunne blodsukkeret hans gå fra litt høyt til MEGET lavt på bare noen minutter. Da hadde han plutselig hatt litt egen produskjon som sammen med sprøytene brått ble alt for mye insulin og føling med grusomme kramper var resultatet! Han var innlagt av helt andre årsaker, men vi måtte måle blodsukkeret hans hver eneste time hele døgnet!

Moren til en venninne av meg fikk dia2 som 45- åring. 2 år etter ble hun uføretrygdet med en diabetes som var så vansklig å regulere at det var en heldagsjobb. Brylluper, konfirmasjoner og familiebursdager....alt planlegges ut i fra henne måltidsrutiner etc ellers blir det bare kluss!
Hun kan ikke ha barnebarn på besøk alene før de er så og så gamle, vet aldri når hun kan få føling osv. Og hun har ikke spist raske karbohydrater på i hvert fall 8 år. Er pasient hos Fedon og gikk ned maaange kilo da hun begynte der! Uten at hun var spes stor på forhånd heller!

Det er kun pasienten som er ekspert på sin egen diabetes!

Det lærte jeg på spl.skolen, og det tror jeg på den dag i dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:44   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34284
Her har Kitt "svart på det"

Jeg har lest tråden nå og ser ingenting om dia2 og GBP der. Det er akkurat dét jeg lurer på, nemlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:47   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har lest tråden nå og ser ingenting om dia2 og GBP der. Det er akkurat dét jeg lurer på, nemlig.

sorry..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 15:32   #37
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Og han tror fortsatt at overvekt er årsak til diabetes....

Har du noensinne møtt på en normalvektig person med diabetes 2 som aldri har vært overvektig? Overvekt/høy fettprosent fører til dårligere insulinsensitivitet, det er en ganske ukontroversielt utsagn.

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:01   #38
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av moreheavygravy, her.

Har du noensinne møtt på en normalvektig person med diabetes 2 som aldri har vært overvektig? Overvekt/høy fettprosent fører til dårligere insulinsensitivitet, det er en ganske ukontroversielt utsagn.

Jeg har innen jobben min møtt mange og især unge (20 år+-) som er slanke og som aldri har vært overvektige, men likavel fått diabetes II som de primært kostregulerer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:13   #39
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av moreheavygravy, her.

Har du noensinne møtt på en normalvektig person med diabetes 2 som aldri har vært overvektig? Overvekt/høy fettprosent fører til dårligere insulinsensitivitet, det er en ganske ukontroversielt utsagn.

Pappan min fikk dia2 i 40 årsalderen og han var slank og i meget god form. Ikke var han en snopspiser heller. Det gikk relativt lang tid før han fikk diagnosen, og mye av den skylden har nok bildet av at diabetes=overvekt å gjøre. Legen kunne ganske enkelt ikke tro at han hadde fått diabetes! Alle på farssiden min som har fått diabetes har vært slanke, mens de på morssiden har vært overvektige.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 17:07   #40
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av moreheavygravy, her.

Har du noensinne møtt på en normalvektig person med diabetes 2 som aldri har vært overvektig? Overvekt/høy fettprosent fører til dårligere insulinsensitivitet, det er en ganske ukontroversielt utsagn.

Ble ikke overvektig før jeg måtte ta insulin 2 ggr pr døgn. Men da ble jeg det til gangs.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:42   #41
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av moreheavygravy, her.

Har du noensinne møtt på en normalvektig person med diabetes 2 som aldri har vært overvektig? Overvekt/høy fettprosent fører til dårligere insulinsensitivitet, det er en ganske ukontroversielt utsagn.

Ja, jeg har flere slektninger som har diabetes 2, som er slanke.
Overvekt er bare et symptom, ikke en sykdom. Og det er ikke alle som får samme sympton på samme sykdom som folk utvikler seg på.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Christan Drevon viet60 Ketolysekuren 4 10-12-09 00:55
Drevon og mellommåltider janmesi Livets lyse side 5 21-07-07 17:14
Drevon direkte på VG! janmesi Lavkarbo generelt 2 06-02-06 08:57
Christian Drevon slår til igjen... Iset Generell diskusjon 6 06-02-06 00:06
Overrasket Drevon 205gti16v Nyheter / media 31 09-12-05 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no