Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 15:30   #1
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Butikkene går jo tom for creme fraishe og meierismør!! Hva skal jeg gjøre da da? Mat blir ikke den samme uten.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:33   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!!

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Butikkene går jo tom for creme fraishe og meierismør!! Hva skal jeg gjøre da da? Mat blir ikke den samme uten.

Blir vel å kjøpe seg et lite småbruk, og anskaffe noen kyr

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:38   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!!

Hamstre når man har muligheten

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:39   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!!

Jeg tenkte på det da Fedon sa man kune steke i Delfiafett på God Morgen Norge, at nå kommer Delfiafettet også til å bli revet vekk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:56   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Lage smør sjøl?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:59   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tenkte på det da Fedon sa man kune steke i Delfiafett på God Morgen Norge, at nå kommer Delfiafettet også til å bli revet vekk

Intet stort tap for min del, riv det gjerne vekk

Men jeg må si jeg ble litt lang i maska da jeg kom på butikker i går og ikke fikk 1/2kg meierismør, men kun 250g i sånn papp.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:08   #7
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Trodde delfiafett var et neinei?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:11   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Klarnet smør, får man kjøpt det på innvandrerbutikker?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:17   #9
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Kalles visst også for Ghee

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:18   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Jeps. Hadde vært moro å prøve, men giddern`te lage selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:35   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Klarnet smør, får man kjøpt det på innvandrerbutikker?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:50   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Var på min lokale Meny butikk i dag - og der venter de tydelighvis innrykk av lavkarbere. SÅ mye meierismør er det lenge siden jeg har sett.
Bare si ifra hvis dere trenger hjelp - jeg sender

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:20   #13
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Trodde delfiafett var et neinei?

Da trodde du riktig

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:25   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Trodde delfiafett var et neinei?

Trodde jeg også, men han anbefalte det fremfor oljer å steke i. Mener å ha hørt at kokkosolje ikke blir ødelagt slik olje blir?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:58   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Her er artikkelen fra dagens Fedonopptreden

http://www.tv2.no/gmn/fedon-disse-ma...e-3625125.html

Kanskje det er noe der dere kan bruke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:50   #16
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Jeg føler meg litt skyldig her, siden min lokale Joker er en av de butikkene som har vært i media ang. at de har gått tom for div. meieriprodukter. Men seriøst, butikken selger Cocosa, fiberhusk, sukrin, jbkm, lavkarbobrødet til Mølleren, etc. De legger opp til at jeg skal handle der!

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:06   #17
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Her i nærområdet varierer det veldig. Den ene butikken er konstant tom for smør, den andre (200m bortenfor) har forstått at de må ta inn MYE. Har aldri sett så mye smør på ett sted! Et halvt kjøleskap med bordsmør og vanlig smør

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:35   #18
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Jeg er også nysgjerrig på Delfiafett. Brukte det til steking i dag, og det smakte helt ok. Men jeg føler meg ikke helt sikker på det.. På en annen side har jeg jo brukt smør som har brent seg også, og det er da ihvertfall fy-fy??

Andre som har erfaring med Delfia?

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:59   #19
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Var i butikk jeg sjelden er i, i dag, og der var det tomt for både 1/2 kg meierismør og Bremykt... Samme sak på min vanlige butikk nå i helgen som var. Mulig jeg snart får panikk nå... Barna er allerede tomme for Bremykt og nekter å spise meierismør (som jeg heldigvis har litt igjen av ennå). Og jeg nekter dem jo å spise margarin - det skal ikke være lett

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 23:05   #20
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Her har det vore tomt for både creme fraiche, rømme og bremykt fleire gonga både på Rema, Kiwi og Mega. Kjøper alltid inn litt ekstra

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 04:13   #21
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Fant kremfløte som hadde siste holdbarhetsdato til 5 kr pakken på Ultra for noen dager siden De har tydeligvis ikke dette problemet. Fint for meg, jeg kjøpte masse og frøs ned. Ikke til pisking, men til saus og gryte osv. er det null problem med fryst fløte.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 13:23   #22
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Her der jeg bor er det hvertfal ikke mangel på smør og andre meieriprodukter :P Tror ikke lavkarbo-trenden har nådd bondebyen ennda :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:14   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Fant kremfløte som hadde siste holdbarhetsdato til 5 kr pakken på Ultra for noen dager siden De har tydeligvis ikke dette problemet. Fint for meg, jeg kjøpte masse og frøs ned. Ikke til pisking, men til saus og gryte osv. er det null problem med fryst fløte.

Fløte trenger man ikke bekymre seg over.

Jeg spurte på Kiwi, og han der sa at grunnen til at det var så tomt for smør var at det var mer fortjeneste i å selge fløten, enn å lage den om til smør.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 17:14   #24
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Vi må få stoppet denne lavkarbo-trenden!

På butikken jeg jobber i står det at meieriene ikke har nok fett til å lage nok av alle disse helfete variantene pga at etterspørselen er så stor. Kiwien jeg handler på har nesten aldri CF og rømme, bare lettvarianten.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva tror dere om denne? Lavkarbo sjokoladekake TurboJenny87 Lavkarbo generelt 2 23-08-11 20:20
Lavkarbo - men vektnedgangen har stoppet opp... sofasara Spørsmål og svar 8 02-04-11 14:05
Dere som trener på Lavkarbo, les denne tommygutt Trening 2 17-03-09 20:58
Legger denne ut her og så ... Spm om graviditet og lavkarbo Icerus Spørsmål og svar 1 02-07-08 16:04
Ny her, lurer på denne lavkarbo list leil Dr Lindbergs 10 09-04-06 18:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no