Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Svinelever

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-10, 14:43   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Svinelever

Jeg trenger en enkel, billig og melkeproduktfri måte å tilberede svinelever på. Eller, det viktigste er vel hva den bør krydres med, steketid etc. Kjøpte det til katta, men han vil ikke ha det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:51   #2
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svinelever

Skaff en hund isteden

  Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:55   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Skaff en hund isteden

Men de smaker vel ikke noe godt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:59   #4
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svinelever

Det har jeg ikke tenkt å finne ut, men de er ypperlige kompostbinger

  Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:06   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Det har jeg ikke tenkt å finne ut, men de er ypperlige kompostbinger

Hehe. Men, nei, jeg tror ikke det blir noen hund, gitt. Jeg er et fullblods kattemenneske

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:32   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kjøpte det til katta, men han vil ikke ha det .

He, he, du får ta et hint











(Spiser IKKE varm lever....uuuurrrghhh)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:04   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svinelever

Haha, slutt da . Kan jo hende katta bare ikke liker svin .

Jeg derimot ELSKER innmat! Noen må vel ha en god oppskrift på lever?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 18:24   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Svinelever

Freser liv i denne tråden igjen jeg. Oppskrift/tips anyone?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:24   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Freser liv i denne tråden igjen jeg. Oppskrift/tips anyone?

Svinelever har jeg sett mest brukt i leverpostei... Men det går jo an å forsøke om kyllinglevergryta også passer som svinelevergryte?

Stek passe mengde bacon i biter
Surr en løk i panna når baconet er ferdig brunet (bare la det ligge i panna)
Ha oppi et par champingnonger i biter
Når dette er passe surret så tilsett lever i biter og stek videre til leveren er gjennomstekt
Til sist en rød paprika i biter.

Rekkefølgen er litt vesentlig, sånn at bacon og grønnsaker og lever blir passe stekt uten at paprikaen dauer...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:29   #10
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Svinelever har jeg sett mest brukt i leverpostei... Men det går jo an å forsøke om kyllinglevergryta også passer som svinelevergryte?

Stek passe mengde bacon i biter
Surr en løk i panna når baconet er ferdig brunet (bare la det ligge i panna)
Ha oppi et par champingnonger i biter
Når dette er passe surret så tilsett lever i biter og stek videre til leveren er gjennomstekt
Til sist en rød paprika i biter.

Rekkefølgen er litt vesentlig, sånn at bacon og grønnsaker og lever blir passe stekt uten at paprikaen dauer...

Haha, jeg spurte akkurat en venn av meg som er grisebonde. Han slakter og tilbereder svin stadig vekk, og dette er hva han hadde å si:

Sitat:

thinly sliced cooked with onions and bacon is the classic way - chop the bacon int o small pieces and fry halfway. remove from pan but keep the bacon fat. soften the onions in it, then pop the bacon back on top. slice the liver and lightly flour (can you use flour?) and lay on top. Cook till the liver has just changed colour through, add a cup of water and cook a further 3 or 4 mins with lid on.
DO not season till the end or it will dry the liver out.

sage and parsley work well with pork liver

also, use it as fresh as possible. It loses texture very quickly

Starten var nesten ordrett oversatt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:00   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan jo hende katta bare ikke liker svin .

Kan det være at du har fått deg en muslimsk katt?

Oppskrifter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, har aldri hatt et godt forhold til lever. Men at svinelever er menneskemat er nytt for meg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 09:22   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Kan det være at du har fått deg en muslimsk katt?

Tviler! Han tygde i vei på restene av en ribberull som jeg hadde kasta fordi den begynte å bli grønn. Så det skulle ikke stå på det.

Denne tråden hadde jeg glemt! Lagde meg jo faktisk noe lignende som det Smgj beskriver. Lever er jo bare SÅ godt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:50   #13
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Svinelever

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Oppskrifter kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, har aldri hatt et godt forhold til lever. Men at svinelever er menneskemat er nytt for meg...

Vel, det er jo i leverpostei... så spiselig må det da være. Dessuten var det grisebillig (høhø), og jeg er stor tilhenger av å spise hele dyret og ikke bare fint kjøtt.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Denne tråden hadde jeg glemt! Lagde meg jo faktisk noe lignende som det Smgj beskriver. Lever er jo bare SÅ godt!

Den dukket opp da jeg googlet
Lover bra! Skal lage det til middag i dag, så da får vi se om det smaker.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no