Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 06:36   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Jeg har jo lest at mange her inne opplever å minke i cm, men at vekta er den samme. Dette gjelder både for de som trener og ikke trener. Jeg kan forstå det til en viss grad når det gjelder de som trener. Da muskler veier mer enn fett osv. Men, hvordan er det mulig at man går ned flere buksestørrelser uten at vekta beveger seg nedover?? Hva er det som skjer i kroppen? Man skulle jo tro at det var en viss sammenheng mellom de to.

En ting er jo til å begynne med når man går ned "vannkiloene", det er forståelig. Men når kroppen fortsetter å minske etter mange uker, og vekta likevel ikke reduseres... Litt forvirra her jeg sitter på morgenkvisten

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 07:22   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Ja, det er et godt spørsmål! Jeg har noen teorier . Som du sier, om man har lav muskelmasse i utgangspunktet, så vil gjerne et kosthold med mye og gode proteiner øke muskelmassen noe, og muskler tar jo ikke like mye plass i forhold til hvor mye de veier. En annen ting er at et lavkarbokosthold er hormonstabiliserende, og jeg tror særlig kvinner med epleform, som kanskje er den usunneste kroppsformen man kan ha mtp bukfett etc, opplever en slags omfordeling i kroppen. Jeg tror i alle fall jeg først nå de siste par årene har fått litt mer rumpe (som var bitteliten før, fortsatt liten, men litt rundere -tror jeg). Det er jo liksom fra naturens sin side meningen og hensiktsmessig for kvinner å lagre fett på rumpe, lår og bryster, men med et unormalt høyt insulin- og testostornivå lagrer mange kvinner fett "som om de var menn", altså over magen, midja og ryggen. I tillegg tror jeg også at det å bli mindre oppblåst har en del å si for omfanget, og luft veier jo ikke stort . Det tar også gjerne litt tid før oppblåstheten forsvinner helt i overgangsfasen, så selv om vannkiloene raser av først, kan man jo gå rundt med litt ballongmage en stund, dersom man som en del opplever, blir litt forstoppa i starten.

Dette er jo bare synsing, men litt etter egne erfaringer, og hva jeg har plukka opp av hva folk har uttalt seg over lang tid her inne .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:21   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Jeg *syns* sånn som Photo!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:26   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Hva med dem som går ned i vekt men ikke merker det på cm da? Jeg kan gå ned flere kg før jeg faktisk klarer å måle noe forskjell...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:33   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hva med dem som går ned i vekt men ikke merker det på cm da? Jeg kan gå ned flere kg før jeg faktisk klarer å måle noe forskjell...

Ikke godt å si, men jeg har en idé om at det kan være snakk om bukfett, altså fett rundt indre organer. Og det er jo det fettet som virkelig er farlig for helsa.
Det er i grunn hva jeg har opplevd mest nå som jeg er så nære normalvekt, at selve vekta går en god del nedover, mens cm bruker en del tid på seg for å rykke nedover. Som über-insulinresistent så er det det indre fettet som har vært min store issue. Det og lav muskelmasse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:38   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg *syns* sånn som Photo!

Good!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 09:23   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Jeg opplever litt forskjellig jeg. Noen ganger går jeg ned ganske mange kilo, men ingen cm. Så plutselig omvendt, mange cm men ingen kilo.

Nå i det siste har jeg gått ned ganske mange cm og ingen kilo. Det er vanskligst, for er talla på vekta og bmi jeg ser mest på:P haha. litt dumt, men slik er det bare for meg

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:01   #8
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Jeg er på ketolysekuren på 4 uken og merker godt på kroppen at den er mindre de fleste steder faktisk,men vekten står bom fast,har bare fått ned ca 1,5 kg .føler nesten at kroppen jobber i mot meg på dette,at det er noe som "holder igjen" på en måte. Kjenner at jeg har mindre væske i kroppen, merker det spesielt på hender og føtter. Går bare å venter og venter på at noe skal skje, at en "propp" plutselig løsner hehe

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:48   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Jeg er på ketolysekuren på 4 uken og merker godt på kroppen at den er mindre de fleste steder faktisk,men vekten står bom fast,har bare fått ned ca 1,5 kg .føler nesten at kroppen jobber i mot meg på dette,at det er noe som "holder igjen" på en måte. Kjenner at jeg har mindre væske i kroppen, merker det spesielt på hender og føtter. Går bare å venter og venter på at noe skal skje, at en "propp" plutselig løsner hehe

Skjønner den! Men om du klarer å i hvert fall til en viss grad sidestille vekta med målebåndet, så har du to måter å se endringen på! Selvfølgelig har vekta relativt sett noe å si, dersom du har mye overvekt, men det er faktisk i bunn og grunn viktigere at kroppen faktisk krymper til en sunnere størrelse, og da særlig i midje- og mageregionen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:53   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Stine, her.

Jeg er på ketolysekuren på 4 uken og merker godt på kroppen at den er mindre de fleste steder faktisk,men vekten står bom fast,har bare fått ned ca 1,5 kg .føler nesten at kroppen jobber i mot meg på dette,at det er noe som "holder igjen" på en måte. Kjenner at jeg har mindre væske i kroppen, merker det spesielt på hender og føtter. Går bare å venter og venter på at noe skal skje, at en "propp" plutselig løsner hehe

Patience - kroppen din holder på å finne utav dette herre her med fettforbrenning Hormonene dine jobber med å stabilisere seg - og når den føler det er "trygt" å slippe litt - gjør den nok det. Har du i tillegg "sultet" deg tidligere med lavkcalori og lettprodukter tar det litt tid før kroppen stoler på at den får nok næring og slipper av energilagrene sine.

Tror jeg da

Forøvrig "syns" jeg også som Photo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:54   #11
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Jeg har fått lår, etter å ha gått rundt med "pipstilker" i alle år

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:17   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Jeg har fått lår, etter å ha gått rundt med "pipstilker" i alle år

Det høres kanskje ut som et luksusproblem, men jeg misunner deg!
Lårene mine har gått fra 50 til 42 cm (målt litt over midt på) . Skulle ikke hatt noe i mot å ta noe fett fra midja og magen og dytta ned rundt hofter, lår og rompe, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:52   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det høres kanskje ut som et luksusproblem, men jeg misunner deg!
Lårene mine har gått fra 50 til 42 cm (målt litt over midt på) . Skulle ikke hatt noe i mot å ta noe fett fra midja og magen og dytta ned rundt hofter, lår og rompe, altså!

Enig der, jeg sku gjerne hatt bort magen, men en sprettrumpe med runde fine hofter hadde ikke gjort meg noe ;P Jeg er bare rett ned jeg :|

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:57   #14
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Bra noen lurer på dette.. selv stått helt stille i noen uker. Men tok fram målbandet.. Og sjekker 3 plasser til og begynne med.. da var det minus 12 cm siden 28. jan.. og da tok jeg lik så greit å målt resten før jeg la med.. Totalt 15.5 cm

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:35   #15
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Bra noen lurer på dette.. selv stått helt stille i noen uker. Men tok fram målbandet.. Og sjekker 3 plasser til og begynne med.. da var det minus 12 cm siden 28. jan.. og da tok jeg lik så greit å målt resten før jeg la med.. Totalt 15.5 cm

Det er jo fantastisk! Gratulerer!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:42   #16
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Bra noen lurer på dette.. selv stått helt stille i noen uker. Men tok fram målbandet.. Og sjekker 3 plasser til og begynne med.. da var det minus 12 cm siden 28. jan.. og da tok jeg lik så greit å målt resten før jeg la med.. Totalt 15.5 cm

Det er akkurat derfor jeg lurer...hvor blir det av det som "blir borte" i cm??? Det er for meg helt merkelig at man krymper sååå mye i cm, men at vekta ikke rikkes..????

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 21:00   #17
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Det er akkurat derfor jeg lurer...hvor blir det av det som "blir borte" i cm??? Det er for meg helt merkelig at man krymper sååå mye i cm, men at vekta ikke rikkes..????

Skjønner ingenting jeg heller Har jo i følge bmi ganske for mang kg på kroppen også.. burde vel har vistes litt på vekta også da??

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 21:14   #18
Gracilis
Juniormedlem
 
Gracilis sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 21
Gracilis er på en erverdig vei

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Dette synes jeg også er merkelig. Har holdt på snart i fire uker og gått ned to kg og minus 26 cm totalt på liv,bryst,hofte, lår og arm. Jeg har mine kilo jevnt fordelt på kroppen, altså ikke eplefigur. Jeg er jo glad jeg blir mindre, men skulle gjerne sett resultatene på vekta også.

__________________











Gracilis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn kost og mosjon! Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 21:59   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

det er jo igriunn viktigere at kroppen går ned og ikke vekta.. med tanke på sunnhet.. og man SER jo bedre ut.. verre å gå ned i vekt og så ser man like feit ut vel :P hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:13   #20
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

det er jo igriunn viktigere at kroppen går ned og ikke vekta.. med tanke på sunnhet.. og man SER jo bedre ut.. verre å gå ned i vekt og så ser man like feit ut vel :P hehe

Jeg er selvsagt enig med deg...men det jeg lurer på er hva som FAKTISK skjer med kroppen... Om det finnes noen god forklaring p hvorfor det er sånn

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:17   #21
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det høres kanskje ut som et luksusproblem, men jeg misunner deg!
Lårene mine har gått fra 50 til 42 cm (målt litt over midt på) . Skulle ikke hatt noe i mot å ta noe fett fra midja og magen og dytta ned rundt hofter, lår og rompe, altså!

Du kan gjerne få litt av meg

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:30   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Skjønner ingenting jeg heller Har jo i følge bmi ganske for mang kg på kroppen også.. burde vel har vistes litt på vekta også da??

Jeg begynner rett og slett å tro at den derre BMI-saken der, den må jo være FEIL?!?!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 06:13   #23
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Muskler veier mer enn fett; Men tar mindre plass.
Såvidt jeg har forstått det så bygger man ganske lett muskler på lavkarbo... Siden kroppen velger å forbrenne fett istedet for muskler; Og siden man spiser ganske mye proteiner, som brukes til å bygge muskel.
Jeg syns også å huske å ha lest at skjelettet bygger seg opp bedre på lavkarbo enn høykarbo? Bein er ikke akkurat lette, de heller.

Mindre overflødig fett, mer skjelett og muskler... Høres sunt ut, men håper jeg ikke får bulky muskler da... det syns jeg ikke ser noe fint ut på oss damer.

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:31   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Skjelettet vokser? Det har jeg aldri hørt om før! Fortell mer! Men skjelettet veier da ikke så mye. Mitt veier 2,5 kilo.
Men, hehe, jeg føler for å pirke litt i uttrykket "muskler veier mer enn fett", det er som å si "fjær veier mer enn bly!". En kilo muskler veier like mye som en kilo fett . Men muskler tar ikke like mye plass som fett, det er riktig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:39   #25
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Min opplevelse var at de første 20 kiloene jeg gikk ned, nesten ikke ga utslag i forhold til klesstørrelser og sånt i det hele tatt - men de 5 kiloene som kom etter, derimot! Da ble jeg plutselig mye mindre. Nå har jeg aldri brukt målebånd eller noe sånt, så jeg kan ikke dokumentere tallene, men det var iløpet av 3-4 uker jeg plutselig trappet ned 2-3 buksestørrelser.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer egentlig i Egypt? Kanutten Generell diskusjon 6 11-02-11 21:01
hva skjer egentlig med kroppen? ninasov Spørsmål og svar 2 31-01-11 22:56
Er Oopsie rolls og lavkarbolapper egentlig det samme Cammis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 28-01-09 23:30
Hva er det egentlig som skjer når man plutselig går opp? Lykkelig Ketolysekuren 7 25-09-08 21:37
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no