Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Magesår og takk for meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 11:36   #1
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei
Unhappy

Magesår og takk for meg

Ja da har magesår og alt som hører med meldt seg her hos meg

Jeg har kronisk magekatarr og to uker på ketolyse var døden for min mage. Så da takker jeg for meg enten jeg vil eller ikke og begynner lavkarbo igjen. Det vil si mindre fett, mye mindre fett.

Håper virkelig vekta vil samarbeide med meg....

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:44   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Du har nok mer erfaring og kunnskap om dette enn meg - men skyldes ikke magesår i stor grad en bakterie?

Magekatarr har jeg ingen erfaring med - kun chrons som sitter fra tynntarmen og litt ut i tykktarmen. Trodde jeg ikke tålte fett før jeg heller, men etter en mnds tid på lavkarbo med mye fett ble jeg først en del dårligere før jeg ble mye bedre.

Håper du finner en retning som passer deg og din kropp best mulig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:04   #3
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magesår og takk for meg

Magesår skyldes i de fleste tilfeller en bakterie i magen som en får en spesiell type antibiotika mot.
Nyere forskning har vist at en sjelden får magesår uten at en har denne bakterien i magen, men dette gjelder jo ikke alle.

Men fett skal ikke ha så stor betydning i det å utvikle magesår så jeg skjønner ikke helt at du må gi opp lavkarbokosten? mulig ketose ikke er bra for deg, men lavkarbo burde gå fint?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:11   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Det kan jo hende symptomene blir verre for henne med, mye fett??

__________________

Sist redigert av nellie : 03-04-11 kl 12:17.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:18   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Man får jo mye reflukser med magesår, og ærlig talt er det en del mer ubehagelig når man har spist fet mat, mye mer syre og væske rett og slett ... Men at det betyr at man tåler fett dårligere vet jeg ikke, og mine reflukser som jeg hadde lenge etter magesåret ble bra forsvant helt på lavkarbo, men så la jeg om kostholdet laaangsoooomt, og da hadde jeg heller ikke noen overgangsproblemer med det som jeg har sett andre beskrive. Til orientering; Jeg hadde magesår for ni år siden, og da var jeg langt fra lavkarber. Jeg var vel heller en ølpimpende amatørveggis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:18   #6
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har nok mer erfaring og kunnskap om dette enn meg - men skyldes ikke magesår i stor grad en bakterie?

det stemmer - helicobacter pylori heter den..!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

det stemmer - helicobacter pylori heter den..!

Ah, stemmer! Morsomt du sier det, for jeg husker jeg kalte det helikopterbakterien!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:23   #8
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Magesår og takk for meg

Som jeg skrev så skal jeg leve lavkarbo; det er ikke noe problem. Men jeg kan ikke spise så mye fett. At jeg har kronisk magekatar gjør jo at jeg lettere får tilbakevendende magesår. Ikke spør meg om hvorfor, er bare det jeg har fått beskjed om. Og jeg ble rådet i storgrad til å droppe fettet i kosten til det minimale og da funker jo ikke ketolyse. Men lavkarbo; det fortsetter jeg med.

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:25   #9
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, stemmer! Morsomt du sier det, for jeg husker jeg kalte det helikopterbakterien!

hehe

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:57   #10
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Som jeg skrev så skal jeg leve lavkarbo; det er ikke noe problem. Men jeg kan ikke spise så mye fett. At jeg har kronisk magekatar gjør jo at jeg lettere får tilbakevendende magesår. Ikke spør meg om hvorfor, er bare det jeg har fått beskjed om. Og jeg ble rådet i storgrad til å droppe fettet i kosten til det minimale og da funker jo ikke ketolyse. Men lavkarbo; det fortsetter jeg med.

Riktig god bedring!

Jeg har hatt magesår tre ganger og kan skrive under på at det er ikke godt
Jeg får heller ikke magesår pga helicobacter pyloribakterien, men pga arvelig høy produksjon av syre i magesekken. Jeg er blitt mye bedre nå som jeg står på lavkarbo Men har ikke stått på lavkarbo mer enn ett par måneder så jeg håper bedring varer

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:04   #11
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Magesår og takk for meg

masse god bedring!!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:18   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

ærlig talt er det en del mer ubehagelig når man har spist fet mat, mye mer syre og væske rett og slett ...

Det stemmer ikke for meg. Jeg har hatt endel problmer med halsbrann og refluks, og den er helt borte når jeg lever streng lavkarbo med mye fett. Men så fort jeg tilfører flere karbohydrater (spesielt i form av stivelse fra korn) blir denmerkbar. Innemellom så ille at jeg våkner om natta av at jeg får magesyre i pusterøret. Men som sagt, helt fraværende selv med mye fett så lenge stivelsen holdes borte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:35   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det stemmer ikke for meg. Jeg har hatt endel problmer med halsbrann og refluks, og den er helt borte når jeg lever streng lavkarbo med mye fett. Men så fort jeg tilfører flere karbohydrater (spesielt i form av stivelse fra korn) blir denmerkbar. Innemellom så ille at jeg våkner om natta av at jeg får magesyre i pusterøret. Men som sagt, helt fraværende selv med mye fett så lenge stivelsen holdes borte.

Som jeg presiserte så er dette satt i forbindelse med at jeg overhodet ikke levde lavkarbo da jeg hadde magesår! Jeg antar det har noe med at det tømmes mer galle når man spiser fett når kroppen ikke er så vant til fet mat, og som jeg også sa forsvant refluksene som hang igjen i årevis etter at jeg la om kostholdet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:06   #14
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Som jeg skrev så skal jeg leve lavkarbo; det er ikke noe problem. Men jeg kan ikke spise så mye fett. At jeg har kronisk magekatar gjør jo at jeg lettere får tilbakevendende magesår. Ikke spør meg om hvorfor, er bare det jeg har fått beskjed om. Og jeg ble rådet i storgrad til å droppe fettet i kosten til det minimale og da funker jo ikke ketolyse. Men lavkarbo; det fortsetter jeg med.

Enig med deg. Jeg gjør det samma, og merker at fett fra okse ikke er så ille som fett fra svin. Rømme er det beste, fremfor alle de andre"rømmene".
Merkelig nok kan jeg drikke litt kaffe, men ikke røre cola.
Håper du får det bedre når du finner ut av hva som funker for deg.
God bedring, for detta er ikke godt.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 23:00   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

to uker på ketolyse var døden for min mage. Så da takker jeg for meg enten jeg vil eller ikke og begynner lavkarbo igjen.

Bare for å pirke litt, Ketolyse er også lavkarbo. Lavkarbo er en fellesbetegnelse for flere typer kosthold med redusert karbohydratinntak.
Du ville vel ikke sagt "nå slutter jeg å kjøre volvo og begynner å kjøre bil igjen"? Det blir litt det samme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:17   #16
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Magesår og takk for meg

Vil bare si god bedring Håper det går bra uten at du er på ketolyse

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:24   #17
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Som jeg skrev så skal jeg leve lavkarbo; det er ikke noe problem. Men jeg kan ikke spise så mye fett. At jeg har kronisk magekatar gjør jo at jeg lettere får tilbakevendende magesår. Ikke spør meg om hvorfor, er bare det jeg har fått beskjed om. Og jeg ble rådet i storgrad til å droppe fettet i kosten til det minimale og da funker jo ikke ketolyse. Men lavkarbo; det fortsetter jeg med.


Lykke til! har gått ned masse på lavkarbo med redusert fett, så det er helt mulig det

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 11:48   #18
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare for å pirke litt, Ketolyse er også lavkarbo. Lavkarbo er en fellesbetegnelse for flere typer kosthold med redusert karbohydratinntak.
Du ville vel ikke sagt "nå slutter jeg å kjøre volvo og begynner å kjøre bil igjen"? Det blir litt det samme.


Det er jeg ikke enig i. For meg er Ketolyse en kur og lavkarbo en livsstil

Er stor forskjell på 15 og 70 g karbo om dagen

Takk for go bedrings ønsker alle sammen Allerede litt bedre etter null fett i 3 dager

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 12:36   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Det er jeg ikke enig i. For meg er Ketolyse en kur og lavkarbo en livsstil

Er stor forskjell på 15 og 70 g karbo om dagen

Takk for go bedrings ønsker alle sammen Allerede litt bedre etter null fett i 3 dager

Joda, men ketolyse ER også lavkarbo, uansett. Et hvert karbohydratredusert koshold går under lavkarbonetegnelsen, være det seg 10 eller 100 gram karbohydrater om dagen, men om du mener generell lavkarbo eller egenkomponert, er jeg tilbøyelig til å være enig. Hvorfor tror du dette forumet heter "lavkarbo.no"? Det er fordi det omfavner alle lavkarboretninger, være det seg ketogent eller mer Fedon-orientert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:10   #20
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Magesår og takk for meg

Ja det er jeg fullt klar over, formulerte meg kanskje litt dumt
Jeg mente som jeg skrev over at jeg takket for meg med Ketolyse ikke lavkarbo generelt

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:15   #21
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare for å pirke litt, Ketolyse er også lavkarbo. Lavkarbo er en fellesbetegnelse for flere typer kosthold med redusert karbohydratinntak.
Du ville vel ikke sagt "nå slutter jeg å kjøre volvo og begynner å kjøre bil igjen"? Det blir litt det samme.

Det ville jeg sagt!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:34   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Ja det er jeg fullt klar over, formulerte meg kanskje litt dumt
Jeg mente som jeg skrev over at jeg takket for meg med Ketolyse ikke lavkarbo generelt

Hehe, da er vi enige!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:04   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Den pirkinga var mest til glede for nye lesere som de sier Det er en veldig vanlig forvirring

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:08   #24
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Magesår og takk for meg

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Det ville jeg sagt!



Det med halsbrann kjenner jeg godt igjen. Nå vet ikke jeg om magekatarr og halsbrann/refluks er det samme, men jeg slet mye med magen før jeg la om til lavkarbo. Når jeg begynte med Skaldeman i 2007, ble problemen forverret. Jeg gikk med halsbrann og sure oppstøt 24/7 i to måneder etter Skaldeman-start, og var nær ved å gi opp. Men en dag etter to måneder på fet Skaldeman-diett våknet jeg opp og halsbrannen var forsvunnet, og den har vært borte siden. Bortsett fra når jeg spiser mye karbohydratrik mat - da kommer den med en gang.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:10   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magesår og takk for meg

Magekatarr (eller sår for den saks skyld) er ikke det samme som reflukser. Men refluks er et ganske vanlig symptom på dette.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Takk! sanjul Ketolysekuren 0 27-09-09 14:04
Magesår? Nannah Fysisk og mental helse 14 19-08-09 04:01
Magekatarr/magesår MHM Fysisk og mental helse 21 31-03-05 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no