Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-07, 19:43   #51
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Takker for seg...

Opprinnelig lagt inn av Chia, her.

Nei, nei, og atter nei! Nå synes jeg du har vridd og vrengt veldig på det jeg skrev!

* Jeg forventer ikke å få tilgang til folks følelser og innerste tanker! Det var derfor jeg foreslo at kanskje de som har behov for å dele følelser og innerste tanker kunne ha to blogger. En for vanlig "slanke-prat"-blog og en hemmelig blogg (lenger opp i denne tråden)

* Jeg føler jeg har tid til å bli kjent, er kjent nok til å ha mange på min venneliste, men har ikke tid til å bruke så mye tid her inne at jeg blir så god venn som det tydeligvis kreves for å få adgang til bloggene.

* Helt ærlig: Nei, jeg er ikke først og fremst ute etter venner, men etter noen å slanke meg sammen med. Venner har jeg utenfor syberspace, og jeg vil heller prioritere dem.

*Journalene er lange og fryktelig tidkrevende å sette seg inn i som ny, med hundre kommentarer mellom hvert hovedinnlegg, så ja... Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk gjennom dem. Det var derfor jeg ble så glad da bloggene kom. Mye mer oversiktlig!!!

Dessuten... Makan hva da??? Forumet var det jeg hadde behov for før, nå er det ikke det lenger. Laget denne tråden for å se om folk var enige med meg så vi kanskje fikk det tilbake slik det var før. Det gikk ikke. Så da gidder ikke jeg å være her mer.

Det må da vel for f*** være mitt valg?????

Det var da voldsomt. Selvfølgelig er det ditt valg.

For øvrig så, som jeg har sagt mange ganger nå, så skulle jeg ønske det gikk an å lukke et rom i bloggen, i stedet for hele bloggen. Hadde vært fint om vi kunne få bekreftet om det er mulig eller ikke mulig. Jeg har ikke behov for å stenge ute hele lavkarbo.no fra alt jeg skriver, men enkelte ting bruker jeg retten til å ville kjenne de jeg prater med.

Jeg må si som JenJen, hvorfor ikke bare fortsette som før? Journalene er her fortsatt, du trenger ikke lese gjennom hele for å bli kjent med noen. Enkelte journaler er lange, så det er jo nærmest umulig. Og jeg vil tro det er mange, mange blogger som fortsatt er åpne?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 10-10-07, 19:43   #52
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

For å slette bloggen, send en PM til en av adminene (tror ikke moderatorene kan gjøre det?), enten HP, Lise eller Nille. Lise er vel mest tilgjengelig nå om dagen, trur eg.

Lykke til videre Chia - og husk at du alltid er velkommen tilbake til forumet

Tusen takk!! Lykke til videre til deg også! Og til alle dere andre supre mennesker her inne! Gjentar at jeg har full forståelse for at dere gjør som dere gjør! Det bare passer ikke meg helt... Og tusen takk til alle som synes det er ubehagelig å delta i denne debatten offentlig, men som har sent meg støtte som tilbakemeldinger og private meldinger!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-10-07, 19:47   #53
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Kanskje du bare kan stenge den en stund Sorry, greide ikke holde den inne

Kan jo hende du er inne i en sånn følsom periode, og at en liten pause kan være litt bra for deg Men jeg syns det er veldig bra at du tar opp dette temaet, for jeg føler mye av det samme som deg. og det gjelder kanskje mange andre og. Vi som ikke har vært her så lenge har ikke fått knyttet vennskap på samme måte som de som har vært her lenge, og det føles nesten som avvisning. Selv om det ikke er ment sånn

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen
Gammel 10-10-07, 19:48   #54
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Takker for seg...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For øvrig så, som jeg har sagt mange ganger nå, så skulle jeg ønske det gikk an å lukke et rom i bloggen, i stedet for hele bloggen. Hadde vært fint om vi kunne få bekreftet om det er mulig eller ikke mulig.

Jeg mener Lise (admin) i en annen blod-journal-diskusjonstråd sa at det ikke er mulig (med det forumsystemet de bruker i dag).

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-10-07, 19:51   #55
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Takker for seg...

Jo, her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....217#post347217

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-10-07, 19:56   #56
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kanskje du bare kan stenge den en stund Sorry, greide ikke holde den inne

Hahahahaha Ja, det hadde jo ikke vært lite selvmotsigende!

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kan jo hende du er inne i en sånn følsom periode, og at en liten pause kan være litt bra for deg

Følsom, ja... Periode, nei... Når det gjelder vekten min er jeg alltid følsom, nettopp derfor synes jeg det var veldig trist at det skulle bli sånn her...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-10-07, 21:50   #57
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg fikk en PM om denne tråden i kveld, med en forespørsel om jeg ikke kunne ta tak i den.

Bloggene er lagt ut til prøving og bli kjent med. Retningslinjer er ikke lagt, men den opprinnelige meningen er at den skal brukes til loggføring av matinntak og vektnedgang og diverse andre ting av betydning, men den ble lagt ut tidlig for å prøve hvordan det fungerer, da spesielt i forhold til den uheldige situasjonen der noen hadde blitt gjenkjent og snakket om irl, og stemningen som oppsto her inne som gjorde at flere som bare har lest følte seg som snokere.

Jeg må ærlig talt si at jeg er ganske satt ut av negativiteten og stressnivået som har oppstått pga dette, og ser at det visstnok ikke var noe særlig lurt å legge ting ut til prøve her inne. Jeg får med meg tilbakemeldingene og neonlunde hva som skjer, men jeg synes det er vanskelig å gjøre så mye med tonen som er kommet på forumet, for det er ikke bare ledelsen som står for forumet, men mest summen av brukerne og hvordan de oppfører seg.

Foreløpig, så tar ting lang tid, vi har ikke så mye tid og overskudd til å gjøre det som er planlagt her inne, og det er vi veldig lei oss for. Så jeg ber dere om å ha litt tålmodighet. I dag har vi begge tilbud, og de kommer til å være der helt frem til (b)loggene er fult ut operative. Jeg skjønner at det ble galt slik det ble nå (når det kom sånn tidlig som en reaksjon på den opphausede stemningen pga forekomst av snokere).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 10-10-07, 22:34   #58
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

...På en måte syns jeg ei fjær ble til ti høns nå...Jeg starta dette og fikk igang en debatt...mange har meninger og det er bra!
Jeg synes fortsatt det ble dumt med lukkede blogger...og alle har lov til å mene noe annet..det er også helt greit og bra.
...Jeg reagerte på noe jeg syntes var dumt og ekskluderende...men det er lov å mene noe annet..Tenker verken bli sur lr slutte å være her jeg!
...

Hei
Tror jeg skjønner hva du mener - det var også grunnen til at jeg stengte bloggen uten noen åpen invitasjon og fjerna lenka mi umiddelbart da jeg stengte bloggen. Samtidig skjønner jeg at andre kan ha valgt andre metoder og/eller glemt det

Diskusjoner, deling av følelser og erfaringer er nyttig, den eneste måten vi kan utvikle forumet på. Jeg er ikke sur eller sint, men følte meg veldig truffet av de tingene som ble skrevet siden jeg hadde en lukka blogg. Den vionde følelsen av "skyld" førte raskt til en følelse av skam som vekket tanken om retrett som et mulig alternativ, det kjenner jeg ikke på nå!

Samtidig som jeg følte meg truffet kjenner jeg behovet for an plass som er "bare min" i fht at det e rjeg som bestemmer hvem som kommer inn. I de andre lukkede forumene er det moderator som bestemmer. Da jeg leste innleggene i tråden nopen ganger til kom jeg fram til at det ikke bare var lukkede blogger som var problemet, men også prosessen rundt lukkinga. Hva andre gjør tar jeg ikke stilling til men mener at jeg sjøl gjorde det på en ryddig måte.

Opprinnelig lagt inn av Chia, her.

....Det forventer ikke jeg heller! Derfor hadde det vært hyggelig å kunne følge med på folk og ha noen å slanke seg sammen med selv om de ikke ser på meg som venn. Jeg registrerte meg på dette stedet for å ha noen å slanke meg sammen med, ikke nødvendigvis for å få så mange venner. Jeg ikke har, som sagt, ikke tid til å være her inne å dulle med folk i månedsvis for å bli venner først... (Oi... Les den forrige setninge uten krass tone vær så snill! )Tror kanskje det er max to blogger jeg kommer inn på av de som er stengt....Ikke missforstå nå da, er ikke sinna på noen. Har forståelse for alle synspunktene om dette emnet, har bare ikke noen glede av dette stedet lenger, og det var verdt et forsøk på å forandre det tilbake...

Lykke til videre alle sammen! Dere er en super gjeng! Takk for meg!

Hei
Jeg respekterer og beklager din avgjørelse. Jeg mener journalene er et fint alternativ og supplement til bloggen, det har jeg for såvidt sagt før Da jeg leste det du skriver om at du vil "slanke deg sammen med" slo det meg at jeg har en helt annen grunn enn deg til å være her, selv om det ser til forveksling ut som det samme (og nå kan det hende jeg bomme rskikkelig, da beklager jeg!!): Jeg er ikke her inne for å slanke meg. Selv om jeg veier 110 kg (og veide 145 da jeg starta) er jeg ikke her for å slanke meg. Jeg er her for å kunne dele utfordringer og erfaringer knytta til valg, mat, kropp, tanke, selvfølelse, mestring etc i et anna perspektiv: Livslang belønning av meg selv.

Jeg holder fast på at alle er velkomne i journalen min. Jeg skal fortsatt besøke andres. I tillegg vil jeg gjerne ha mulighet til å fortsette med bloggen min

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-10-07, 23:14   #59
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Ser dette er et sensitivt tema...med mange meninger.
Skjønner det.

Jeg har ingen spesielle meninger om hvorvidt bloggene bør/ikke bør være åpne. Og føler meg overhodet ikke snurt over å evt skulle bli avvist....(har nå ikke prøvd besøke noens blogg, foruten en jeg fikk meld om at jeg var invitert til)

Mitt poeng er, -og som jeg tror jeg ser med "nye" og objektivt blikk pga fravær de siste par mnd, -er at Lavkarbo-forumet er endret...med negativt fortegn.
Og at bloggene muligens tilfører en fordel for den/de enkelte som føler for et lukket rom for "seg og sine", men er en ulempe for forumet forøvrig...
Og det synes jeg er beklagelig.
Er det virkelig ingen av dere "pro-bloggere" som ser det, at forumet er tommere?

Nå akter jeg hverken boikotte, lock-oute eller noe pga dette!
Lager meg (antagelig?) ingen blogg, og vil neppe bli noen gjenganger på deres blogger, åpne eller ei. Og det er ikke hverken av misnøye eller av redsel for å finne meg avvist. Men kun fordi at jeg håper å få MITT behov tilfredstilt via LK-forumet. Og håper å treffe flest mulig av dere alle der ofte.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 10-10-07, 23:22   #60
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Og PS!
Jeg klikket på uleste innlegg-ikonet.
Nesten alle innlegg som kom opp, er fra journaler. Slik var det da ikke tidligere.
Det virker som at "allting" nå foregår i bloggene, evt i journalene....underforumene forøvrig er visst forlatt?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 10-10-07, 23:22   #61
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...Mitt poeng er, -og som jeg tror jeg ser med "nye" og objektivt blikk pga fravær de siste par mnd, -er at Lavkarbo-forumet er endret...med negativt fortegn.
Og at bloggene muligens tilfører en fordel for den/de enkelte som føler for et lukket rom for "seg og sine", men er en ulempe for forumet forøvrig...
Og det synes jeg er beklagelig.
Er det virkelig ingen av dere "pro-bloggere" som ser det, at forumet er tommere?
....

Forumet e rendret jeg mener det skjedde før bloggene kom, men hukommelse er jo ingen vitenskap Jeg erindrer at endringa kom i ausgust. For egen del handler min reduserte innsats mest om at ferien er over og at jobb og familie tar mesteparten av tida. Siden jeg ikke er den som har bidratt så mye andre steder enn i journaler ser jeg ikke eventuelle andre endringer. Men uansett, det er jo folks opplevelse som er sann for den enkelte.

Vi får ta utfordringa sammen da folkens, løfte forumet til det vi vil det skal være det er tross allt vi som skaper det. Og kanskje jeg skal være så frimodig at jeg minner om oppmerksomhetens lov: Det vi gir oppmerksomhet får vi mer av

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-10-07, 23:30   #62
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Forumet e rendret jeg mener det skjedde før bloggene kom, men hukommelse er jo ingen vitenskap Jeg erindrer at endringa kom i ausgust. For egen del handler min reduserte innsats mest om at ferien er over og at jobb og familie tar mesteparten av tida. Siden jeg ikke er den som har bidratt så mye andre steder enn i journaler ser jeg ikke eventuelle andre endringer. Men uansett, det er jo folks opplevelse som er sann for den enkelte.

Vi får ta utfordringa sammen da folkens, løfte forumet til det vi vil det skal være det er tross allt vi som skaper det. Og kanskje jeg skal være så frimodig at jeg minner om oppmerksomhetens lov: Det vi gir oppmerksomhet får vi mer av

Jo, godt mulig du har rett...
Jeg konstanterer bare at noe er skjedd. Kanskje det ikke har noe med bloggene å gjøre...men det var nærliggende å knytte det opp mot det, ja.

Jeg har ikke tid til å frekventere blogger/journaler i den grad jeg TROR kreves, for å være en så gir "nok"....det beklager jeg. For jeg forstår jo nå, at mye av kunnskapen, erfaringene og fellesskapet dermed ikke blir meg til del.
Synd for meg.

Håper likevel at jeg får svar, om jeg kommer med et spørsmål ute i forumet!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 10-10-07, 23:32   #63
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Journalene er sammen med resten av innleggene nå Og det er mer journalskriving enn generell forumskriving, og drmed forsvinner det andre lett i journaler

Jeg håper på skilling av journaler og andre innlegg igjen. Blir litt mer overskiktelig.
Og jeg tror ikke at de som lurer på ting får svar i blogger, så at det er mindre aktivitet i underforumene kan vel ikke være derfor?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-10-07, 23:53   #64
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jo, godt mulig du har rett...
Jeg konstanterer bare at noe er skjedd. Kanskje det ikke har noe med bloggene å gjøre...men det var nærliggende å knytte det opp mot det, ja.

Jeg har ikke tid til å frekventere blogger/journaler i den grad jeg TROR kreves, for å være en så gir "nok"....det beklager jeg. For jeg forstår jo nå, at mye av kunnskapen, erfaringene og fellesskapet dermed ikke blir meg til del.
Synd for meg.

Håper likevel at jeg får svar, om jeg kommer med et spørsmål ute i forumet!

Hei igjen

Forumet er til for å brukes, enten det er i den åpne delen hvor alle kan lese og medlemmer skrive, i medlemsområdet, de lukka områdene eller bloggene Jeg sier det igjen: La oss løfte forumet til det vi vil det skal være, hver og en. Det nytter ikke at "alle" "bare" vil lese, vi må skrive også, ellers er det ikke noe å lese. (NB: Dette er ikke til deg Borealis, bare en generell betraktning i fht det å bidra )

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-10-07, 23:57   #65
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Journalene er sammen med resten av innleggene nå Og det er mer journalskriving enn generell forumskriving, og drmed forsvinner det andre lett i journaler

Jeg håper på skilling av journaler og andre innlegg igjen. Blir litt mer overskiktelig.
Og jeg tror ikke at de som lurer på ting får svar i blogger, så at det er mindre aktivitet i underforumene kan vel ikke være derfor?

Aha!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 11-10-07, 00:24   #66
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Da jeg leste det du skriver om at du vil "slanke deg sammen med" slo det meg at jeg har en helt annen grunn enn deg til å være her, selv om det ser til forveksling ut som det samme (og nå kan det hende jeg bomme rskikkelig, da beklager jeg!!): Jeg er ikke her inne for å slanke meg. Selv om jeg veier 110 kg (og veide 145 da jeg starta) er jeg ikke her for å slanke meg. Jeg er her for å kunne dele utfordringer og erfaringer knytta til valg, mat, kropp, tanke, selvfølelse, mestring etc i et anna perspektiv: Livslang belønning av meg selv.

Ja, da er vi her av forskjellig grunn. Jeg ble med her fordi jeg ønsket å slanke meg, og trang noen å gjøre det sammen med. Rett og slett for å holde motivasjonen oppe... Av samme grunn som at andre folk går på Grethe Roede-kurs isteden for å bare følge opplegget alene, kan jeg tenke meg...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg må ærlig talt si at jeg er ganske satt ut av negativiteten og stressnivået som har oppstått pga dette, og ser at det visstnok ikke var noe særlig lurt å legge ting ut til prøve her inne.

Jeg beklager veldig hvis jeg har forårsaket negativitet, høyt stressnivå og dårlig stemning her inne! Det var ikke meningen...
Jeg var missfornøyd med slik det var blitt, men fornøyd med sånn det var før, og tenkte det var verdt et forsøk å gjøre noe med det før jeg valgte å forlate dette nettstedet...

Selv mener jeg at jeg stort sett har holdt en saklig tone, og kun blitt provosert en gang. (Innlegget med f*** i... Det var kanskje unødvendig...) Og jeg har iallefall gjort gjentatte forsøk på å gjøre det tydelig at jeg skjønner alle de forskjellige meningene i denne debatten. At det betyr at dette stedet ikke lenger er noe for meg, synes jeg er en ærlig sak. Det er ikke med sure miner jeg forlater dere

Ang. selve forumet og at det har blitt dødt der:

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Det nytter ikke at "alle" "bare" vil lese, vi må skrive også, ellers er det ikke noe å lese.

Helt enig!!! Men vil minne om at en annen forumdeltaker fikk veldig mye tyn for et par uker siden, fordi noen mente at hun skrev for mye og spurte om ting hun kunne ha funnet ut på andre måter... Det er vel heller ingen god måte å opprettholde aktiviteten på... (Den var ikke til deg BiB! Bare en liten påminnelse som passet til sitatet ditt...)

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 10:38   #67
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg kunne ønske du ville gi dette litt tid Chia, og om du virkelig forlater oss, så håper jeg det bare blir for en liten stund . Når du kommer tilbake kan ting være forandret til det bedre igjen. Dette er jo så nytt enda, og det må gå seg til før det blir mer brukervennlig.

En ting jeg synes det er viktig å få forandret er denne meldingen man får opp hvis man prøver å gå inn på en blogg som er stengt. Trodde ikke det var slik jeg, og forstår at det kan være litt sårt. Selv trodde jeg at de bloggene man ikke kunne komme inn på var usynlige. Det synes jeg hadde vært mye bedre.

En annen ting som kan bidra til å bedre situasjonen her inne er at vi som skriver i bloggene våre kanskje tenker over om noe av det vi har lyst til å skrive kan legges ut på forumet. Tror det er litt sånn nå at det nye er så gøy at det kanskje også blir brukt litt mer enn nødvendig.

Eller så kan vi gjøre som BiB sier, å løfte forumet litt nå, siden det er blitt så stille etter at bloggene kom i gang. Hvis alle kjenner etter om de har noe stoff eller noe de tenker på som kan gi grunnlag til en ny tråd på det åpne forumet, så ikke bare la det bli med tanken.

Tror uansett dette bedrer seg av seg selv etter en stund, men siden det kan virke som det trengs en vitamininnsprøytning akkurat nå, så vil jeg oppfordre dem som har "noe" til å starte nye tråder.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 11-10-07, 10:50   #68
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg har ikke lest hele tråden, så beklager om jeg sier noe som kanskje ikke burde sies, men jeg skjønner virkelig ikke problemet? MÅ alle de alt det de andre skriver? Jeg har langt ifra tilgang til alle bloggene jeg heller, men jeg er heldigvis ikke så nysgjerrig at jeg MÅ vite alt i andres liv heller. Jeg forstår VELDIG godt at noen vil ha lukkede blogger pga. det som har skjedd tidligere (at folk har misbrukt det som står i journalene, av sensitiv informasjon) og fordi de ikke føler for å dele absolutt hele livet sitt med ukjente folk her inne. Her kan ALLE ferdes, enten det er sjefen din, nabokjerringa, familie og venner, og da er det ikke alltid like gøy å skrive om livet sitt i en åpen blogg.
Jeg ser heller ikke problemet med at det er lukkede blogger på et lavkarboforum. Dette er vel en ekstra-service fra admin sin side. At de så problemet med misbruk av sensitive journaler og ville hjelpe brukere med å ha litt mer oversikt over hvem de delte av seg selv med.
Jeg kan ikke skjønne at noen føler seg ekskludert pga. dette, da bør de vel heller gå inn i seg selv og spørre seg selv om hvorfor de tar forumverdenen så seriøst. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvilke blogger jeg kommer inn på eller ikke, jeg koser meg på selve forumet og har ikke behov for å oppsøke livshistoriene til alle brukerne her på forumet. Hvorfor skal jeg det? MÅ jeg vite alt som skjer? Nei det må jeg faktisk ikke.
Beklager om jeg er krass, men jeg ser bare ikke problemet i det hele tatt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 11-10-07, 11:01   #69
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Nå synes jeg at debatten begynner å ta en positiv rettning her
Det er jeg inmari glad for! At vi sakelig kan diskutere hva som kan endres på for at alle parter skal føle seg hjemme her.Det er flott

Vill bare si at jeg også testa å komme inn på en lukket blogg i går...den meldingen du får da må da kunne forandres? Eller som en annen sa her ...la bloggene bli usynlige for de som ikke har tilgang...det synes ialf jeg var en god ide!

Så kan vi jo alle prøve og være litt mere aktive på forumet ..meg selv inkludert.


Iset : Det var ikke riktig sånn jeg mente! Alle er ikke like sterke..mange har kanske møtt mye avvisning i livet sitt...og endelig funnet et sted hvor de ble motatt med åpne armer. Da kan det være tøft nok dette! Og jeg synes faktisk at vi skal ta dette seriøst jeg...gjorde vi ikke det var det jo ingen grunn til å ville skydde bloggen sin ...

Men jeg vill heller la debatten nå gå inn på rett spor igjen. En løsning så alle blir fornøyde!

Har faktisk en god følelse for at dette blir bra her jeg nå

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 11-10-07 kl 11:11.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 11-10-07, 11:16   #70
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, så beklager om jeg sier noe som kanskje ikke burde sies, men jeg skjønner virkelig ikke problemet? MÅ alle de alt det de andre skriver? Jeg har langt ifra tilgang til alle bloggene jeg heller, men jeg er heldigvis ikke så nysgjerrig at jeg MÅ vite alt i andres liv heller.

Sukk... Nei!! Vi må ikke lese alt, og må ikke vite alt, det er ikke det dette dreier seg om i det hele tatt!! Og hvis du ikke skjønner problemet synes jeg faktisk du bør ta deg tid til å lese hele tråden før du legger inn et såpass krasst innlegg!! Både jeg og de andre her som er skeptiske til stengte blogger har faktisk forklart oss rolig og saklig gjennom hele tråden. Også får vi denne i fleisen av en som ikke har giddi å lese hele tråden engang!!?? Dårlig gjort...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 11:37   #71
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jøss ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 11-10-07, 12:41   #72
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg signerer både Iset og Bib! (synes ikke innlegget ditt var krasst i det hele tatt, Iset.)
Jeg har verken blogg eller journal enda, rett og slett bare fordi jeg ikke har fått knødd meg til å gjøre det Jeg har heller ingen ordentlig gode "venner", men jeg bruker forumet mest til inspirasjon. Det får jeg myyye av her!!
Jeg ville bare si at jeg har FULL forståelse for de som har lukkete blogger, og det synes jeg alle burde ha! Ja, det mener jeg virkelig! Dette er internett, og det er null problem å søke og finne ut hva-det-måtte-være om hvem som helst. Tenk nå litt på det da. Jeg skjønner at det er noen som blir provoserte og lei seg, men jeg skjønner også at folk ikke vil utlevere seg til gud og hvermann! Ikke bli lei dere når dere ikke kommer inn på lukkete blogger, dere VET jo at det ikke er personlig!
(Sorry hvis jeg støter noen veldig nå, men jeg tror folk her er voksne nok til å forstå at "lukkete blogger-gjengen" ikke prøver å "fryse ut" resten av gjengen her på forumet.)


Zinger

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light
Gammel 11-10-07, 13:31   #73
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg er enig med Zinger. Jeg er også ganske fersk her.
Brukte de første ukene til å søke frem til informasjon, råd og oppskrifter.
Her finnes det MASSE slikt.

Etterhvert har jeg hatt lyst til å gå litt mer i dybden og da er det koselig å kunne følge en person eller flere i journalene deres og se litt mer hvordan de tenker. Her er det flust av journaler å velge mellom. Hvis det er noen jeg ikke kommer inn på, så bare titter jeg videre.
Hvis det er en bestemt person som jeg kunne tenkt meg tilgang til, gjerne pga bestemte ting denne personen har sagt andre steder i forumet, så har jeg ikke noe i mot å sende en melding til han/hun og si at jeg gjerne vil ha tilgang.

Jeg trenger forumet for oppskrifter, oppmuntring, råd og muligheten til å skrive litt om meg selv, mest for min egen del kanskje. Så tilgang til andres journaler tar jeg som bonus!

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-10-07, 13:42   #74
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Zinger, her.

Jeg ville bare si at jeg har FULL forståelse for de som har lukkete blogger

Jeg også! (som jeg har skrevet mange ganger nå!) FULL forståelse! Det er ikke det det handler om i det hele tatt! Må innrømme at jeg føler meg en smule missforstått nå...

Huff, ja... Det er mange her inne, og for å forstå hva jeg mener tror jeg virkelig det er nødvendig å lese hele tråden, eller i allefall endel av innleggene der jeg forklarer... Føler at jeg har gjenntat at jeg har FULL forståelse for de lukkede bloggene til det kjedsomelige...

Skjønner at ikke alle gidder å lese, så jeg får bare leve med at noen her inne tror jeg er en surmaga sutrer... Nå orker jeg ikke denne diskusjonen lenger...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 13:46   #75
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Hmm jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvor du vil hen. Hva mener du bør gjøres? Siden du sier du har full forståelse for at folk har lukkede blogger? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig altså. Vil du at bloggene skal slettes? Eller at alle bloggene skal være åpne for alle? Eller hva?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no