Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan fant du lavkarbo.no?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-06, 12:28   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvordan fant du lavkarbo.no?

Hvordan fant du fram hit? Fikk du nettsiden anbefalt eller var det bare et sammentreff? Hadde du vurdert et lavkarbokosthold før du fant siden, eller ble du inspirert til å prøve? Valgte du lavkarbo for å gå ned i vekt, opp i vekt, for helsemessige grunner eller rett og slett fordi du synes lavkarbo er den riktige måten å spise på?

  Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:35   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

jeg fant det fordi jeg googlet etter candidia mat/diett.
jeg spiste kvasi lavkarbo før jeg kom her, men ble inspirert til å spise skikkelig lavkarbo fordi jeg ville blir frisk fra candida og gå ned i vekt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:39   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg fant lavkarbo på google etter at jeg begynte på Lindberg-kurs.
Husker ikke hva jeg søkte på

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:54   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hvordan fant du fram hit? Fikk du nettsiden anbefalt eller var det bare et sammentreff? Hadde du vurdert et lavkarbokosthold før du fant siden, eller ble du inspirert til å prøve? Valgte du lavkarbo for å gå ned i vekt, opp i vekt, for helsemessige grunner eller rett og slett fordi du synes lavkarbo er den riktige måten å spise på?

Fant frem til denne siden fra en link jeg fikk av Iset. Hun fant meg på ABTB - Atkins By The Book forumet - et amerikansk forum som dessverre ikke eksisterer lenger.

På den tiden hadde jeg allerede levd "Atkins By The Book" i noen år. Og lavkarbo kosthold har jeg hatt mer eller mindre sidren 1982.

Første gangen jeg prøvde lavkarbo i 1982 var det for å gå ned i vekt, - og av andre helsemessige årsaker. Jeg fant etterhvert ut at de heselmessige fordele med lavkarbo var såpass store at jeg har fortsatt med kostholdet. For MEG er det den riktige måten å spise på. Noe et par friville og ufrivillige turer/forsøk innom andre retninger har overbevist meg om.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:55   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg fikk en idé

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:16   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg fikk en idé

Får vi høre om den snart eller

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:23   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av nalana

Får vi høre om den snart eller

Du er "i" ideen hans Nalana. Han startet hele lavkarbo......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:30   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hvordan fant du fram hit? Fikk du nettsiden anbefalt eller var det bare et sammentreff? Hadde du vurdert et lavkarbokosthold før du fant siden, eller ble du inspirert til å prøve? Valgte du lavkarbo for å gå ned i vekt, opp i vekt, for helsemessige grunner eller rett og slett fordi du synes lavkarbo er den riktige måten å spise på?

Jeg fant en link i en tråd på babyprat.com og måtte titte.. Hadde et oppgjør med meg selv i speilet og fant ut at enten fikk jeg godta at jeg kom til å bli feit... eller jeg kunne gjøre noe med det. Konkluderte med at dette mest sannsynlig var noe for meg siden Grete Rode aldri har funket for min del

Når jeg er ferdig med å gå ned i vekt, vil jeg fortsette å spise lavkarbo pga helsens skyld

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:40   #9
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du er "i" ideen hans Nalana. Han startet hele lavkarbo......

Ååååhh, det visste jeg jo egentlig da
Men atte nå trodde jeg denne tråden hadde gitt ham en ny ide liksom, og at han skulle gjøre seg litt kostbar og vente med å fortelle hva det gjaldt

Jeg fant forresten siden via slankenett. Spiste allerede etter Atkins, og det var Skorpia som snakket varmt for KJ. Følte fort at jeg hørte mye mer hjemme her inne.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 13:57   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Husker ikke helt, men tror det var da jeg brukte 'Skaldeman' som søkeord på Google.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 14:25   #11
Bimmer
Juniormedlem
 
Bimmer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Moss
Alder: 57
Innlegg: 21
Bimmer er på en erverdig vei

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Søkte etter Atkins på norske sider.

Bimmer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 18:44   #12
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Surfet rundt på kostholdssider på nettet. Valgte lavkarbo for å gå ned i vekt.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 20:43   #13
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Ble tipset gjennom Fedonklubben, som jeg for øvrig ikke er medlem av lengre.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 00:25   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Hvordan fant du fram hit? Fikk du nettsiden anbefalt eller var det bare et sammentreff? Hadde du vurdert et lavkarbokosthold før du fant siden, eller ble du inspirert til å prøve? Valgte du lavkarbo for å gå ned i vekt, opp i vekt, for helsemessige grunner eller rett og slett fordi du synes lavkarbo er den riktige måten å spise på?

Jeg fikk vite om denne siden på slankenett.no av Skorpia. Så det var vel ett sammentreff. Passet jo fint fordi jeg begynte å bli lei av å krangle om at lavkarbo var så farlig og usunt på slankenett. Var allerede godt igang med lavkarbo da, abonnerte på Mat og Helse osv. Det var dette bladet som fikk meg til å prøve. Selv om jeg prøvde å følge det som sto i bladet og ikke visste om Atkins eller noen ting, så vet jeg nå at jeg spiste altfor lite fett den gangen og var kjemperedd fett og for å gå opp i vekt. Var også redd for å spise for mye. Ble ikke kvitt min redsel for fett etter 1 år heller selv om det da var litt mere fett på menyen enn i begynnelsen. Men det ble vel lettere etterhvert som jeg følte diettens virkning på kroppen selv. Og jeg forsto at mere fett inn ikke nødvendigvis betyr mere fett på magen. Da ble det enklere og enklere å følge. Må vel si at jeg brukte 2 år fra å være fettredd til å bli en fettelsker.

Nå i ettertid så vet jeg at de 1. rådene jeg fikk i Mat og Helse var Atkins Intro. Fikk etterhvert kjøpt meg Atkins nye slankerevolusjon og slukte alt innhold rått. Jeg fikk en helt ny innfallsvinkel på hva som var sunn mat. Jeg fikk en mere detaljert beskrivelse på matens virkning på kroppen og lærte masse. Noe av det 1. jeg lærte var å ikke spise for mye grønnsaker! Det syntes jeg hørtes rart ut. Men jeg skjønte det etterhvert. I begynnelsen spiste jeg ett stort lass med grønnsaker til hvert måltid. Og ett par teskjeer rømme ved siden av.. Og noen fiskepinner.. Var ikke helt inne på hva det gjaldt nei og hva jeg skulle spise. Alt kjøtt sto det og fiskepinner var jo kjøtt! Men så lærte jeg om det som var på yttersiden av "fisken". hehe Fikk etterhvert også sansen for morrpølse. Denne ble det jeg sprakk på ofte om kvelden fordi jeg ikke hadde spist nok såklart og ble sulten. Men lite visste jeg at morrpølse var jo sunn mat å "sprekke på". Etter å ha spist 200 g morrpølse ble jeg skuffet over megselv. Men man lærer med årene og nå er jeg fullt utlært lavkarbo-spiser med meget gode kunnskaper om hvilken mat som er sunnest for menneskekroppen. Det som er det største problemet er å følge det synes jeg. Er litt for glad i is og sjokolade og melvarer.

Det var for å få en slankere kropp at jeg begynte med lavkarbo. Hadde slitt med en overvektig kropp hele livet og hadde jo selvfølgelig prøvd alle mulige (sultekurer) før det, så jeg var klar for å prøve noe nytt. Og siden har jeg holdt meg til lavkarbo. Men såklart noen nedturer har det blitt. Flere ganger har jeg spurt megselv om jeg gidder å følge denne dietten, men jeg kommer stadig tilbake. Fordi jeg går raskt ned i vekt men kanskje det viktigste; jeg føler meg så utrolig friks og ren og sunn med lavkarbo mat. Jeg har sprukket masse både flere dager og uker og har sogar byttet ut denne dietten med vanlig norsk kosthold flere ganger fordi jeg er lei eller helt enkelt ikke klarer å følge den. Men jeg har gått tilbake til lavkarbo alle gangene og det sier vel mer om denne dietten enn om meg.

Det er utvilsomt den riktige måten å spise på for meg.

Men da jeg ikke visste om denne måten å spise på og hørte Carl I Hagen og fru Sæle forkynte i media at de spiste mer mat og gikk ned i vekt så bare fnøys jeg av alt og tenkte at dette er jo bare tull. Og tanken min ble styrket da jeg hørte hva det var de spiste mer av; påleggspølse, egg og fete oster! Så det har mye å si om hvordan hver enkelt tenker og føler og om hvor åpen man er om å prøve nye ting. Dette gjelder særlig kosthold.

En annen ting. Hadde jeg vært slank så tror jeg neppe jeg hadde visst så mye om lavkarbo og sunn mat som jeg gjør nå. Og hvis jeg hadde vært slank så hadde jeg sannsynligvis ikke begynt med lavkarbo heller. Men jeg er sikker på at jeg skal følge denne måten å spise på livet ut. Fordi dette er den beste maten jeg kan gi min kropp. Den trives med meg og da gir den tilbake i form av trivsel tilbake til meg. Og jeg er sikker på at denne dietten skal hjelpe meg å bli slank for 1. gang i mitt liv.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 10:23   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Gikk på Lindbergkurs hos en "herværende" kursholder, som anbefalte "Karbojunkie" som et herlig sted å være for oss lavkarbere...
Det hadde hun jo rett i og jeg er her enda

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 11:35   #16
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg var til legen min og sa at jeg syntes jeg var alt for tung, og lurte på om han kunne hjelpe meg med noen tips til å gå ned litt. Han sa: kutt ut karbohydrater.
Jeg lurte på hva jeg skulle spise i stedet for brød, pasta, poteter osv, og da sa han: Kjøp deg en atkins kokebok.
Da kjøpte jeg en pakke med atkinsbøker, både slankerevolusjonen og en kokebok. Jeg kom over lavkarbo når jeg søkte på google etter atkins mener jeg.

Husker at jeg ikke skjønte noe av dette trådsystemet i starten, og at jeg posta spørsmål i dagboka til Nille. pinlig! Håper hun har tilgitt meg for det.

I ettertid har det vist seg at legen min egentlig ikke hadde noe mye peiling på lavkarbokosthold, og jeg har også fått en lavkaloribrosjyre hos han, når jeg var der og nevnte at jeg hadde stagnert i vektnedgangen. Men men.. det var iallfall han som fikk meg til å starte med lavkarbo

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 11:44   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg var inne på www.slankere.com og der var det en annen som nevnte dette forumet. jeg hadde nemlig startet litt med south beach etter en artikkel i KK

Etter at jeg startet her inne så kuttet jeg glatt ut andre fora

Jeg prøver meg på lavkarbo fordi jeg vil ned i vekt. Har allerede gått ned endel og mangler kanskje den lille ekstra motivasjonen for å gå ned det siste...

Men jeg gir meg ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 13:34   #18
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Fant siden fra slankenett,der hadde jeg alt begynt å snuse på lavkarbo kost.Jeg har valgt lavkarbo fordi jeg vil ned i vekt,og for at jeg har lenge trodd at all det sukkeret vi putter i oss,ikke er bra for helsen vår.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 14:26   #19
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Først gikk jeg greit ned på lavkalori og snuste bare innom karbojunkie av nysgjerrighet nå og da. Så snakket Nooria om stedet, som et sted for oss diskusjonsglade. Så stabbet jeg stadig langsommere på lavkalori og ble fustrert og søkende. Og da fant jeg karbojunkie på ny som lavkarbo.no. Lett ansporet av 2-3 lavkarboveteraner på Slankenett. Og da fikk jeg øya opp og kimen ble lagt for en vedvarende lavkarbolivsstil..

Etter to uker på lavkalori nå i ferien, er jeg ikke i tvil. Sukker og mel er ikke bra for eksemen min.. Ei heller for skrotten forøvrig. Jeg har bestemt meg for å leve et lavkarboliv resten av livet. Det er der skrotten trives best..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 15:09   #20
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Overnevnte Fjonken snakket om dette forumet i noen av sine innlegg paa Slankenett og jeg ble nysgjerrig. Saa her er jeg.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 15:09   #21
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jag søkte på ordet ketolyse på Google..Hade lånat ketolyse boken av en venn av min sambo men ville lese litt mere om det innen jag begynte..
Jag er så otroligt glad att jag fannt dette forumet! Trur ikke jag hade lykkes viss ikke jag har dere å snakke med..har inga andre venner som går på en lav-karb diet

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 18:40   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg abbonerer på "shape-up", og i et av de bladene var det et intervju med Albertine, og intervjuet handlet om PCOS og karbohydrater. Jeg bestemte meg for å sjekke litt, og fant ut at lavkarbo var noe jeg ville prøve. Kjøpte fedon boka etter å ha vært medlem her i et par mnd, og lagde meg journal... gikk ned bra i starten, men det har gått tregt i det siste. ''Har fått masse venner her inne i allefall

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 00:55   #23
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Var på jakt etter rolls oppskriften som sto i en amerikansk Atkinsbok jeg kjøpte i 1976. (Boken hadde jeg lånt vekk og fikk aldri se den mer.)Søkte på Atkins og havnet heldigvis her .

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 02:15   #24
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Jeg husker overhodet ikke hvordan jeg fant fram, bortsett fra at det var et nettsøk i en eller annen form. . . Men jeg hadde gått på Atkins i ca et halvt år (og gått ned over 20 kg, husker ikke akkurat hvor mye), og hadde vært inne på det amerikanske forumet. Der hadde jeg lagt ut et spørsmål om hvorvidt det fantes andre nordmenn, men fikk ikke svar - det føltes som om jeg var helt alene i Norge om dette! Men det som førte meg hit, var nok et søk på nettet som gikk på slanking, ja. Eller eventuelt ett som gikk på lavkarbo på en eller annen måte. Jeg husker at jeg var innom en slankechat like før, men jeg har ingen peiling på hva, når, hvordan eller noe annet.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 12:28   #25
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Hvordan fant du lavkarbo.no?

Ble tipset om lavkarbo.no av Skaldeman i et svar på en begeistret mail jeg sendte ham etter å ha lest boka hans. Hadde først veldig problemer med å navigere her inne, og ga egentlig opp, men ble oppfordret av Albertine til å bli aktiv (etter et "møte" på DOL) - og her er jeg

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan steker jeg indrefilet? Areola Spørsmål og svar 7 17-02-16 12:34
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 11:04
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no