Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Snakk om å gjøre det vanskelig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 00:39   #1
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Snakk om å gjøre det vanskelig

Jeg var ute og spiste på restaurant i dag med familien min..
Jeg spurte servitøren en del om hva som var med biffen min, og hvilke ting jeg kunne ta vekk/legge til. Det virka ikke som om servitøren syns dette var noe unormalt, selv om hun lo litt da noen av valgene mine kom

Men så kom problemet, etter at jeg hadde spesifisert hvilke ting jeg ville ha, endra litt på det meste, og lagt til ting som gjorde at jeg kunne spise det, så begynte min bestemor å kjefte på meg for at jeg lagde så mye styr. Foreldrene mine kom med samme kommentarer, at jeg måtte slutte med denne særbehandlinga, og min mor (som er allergisk mot gluten) påsto at det var hun som var allergikeren og bare hun som fikk kreve spesialmat..

Alt jeg gjorde var å bytte ut poteter og et par grønnsaker med en tomatsalat, men bytta ut løken med vanlig salat, og ville ha grønne oliven i stedet for svarte...

Er det virkelig for mye å forlange når man betaler 200 kr for et måltid???
Og ikke minst, jeg regner med at flere av dere har vært borti det sammen med familie som trur at det ikke funker, hvordan takler dere det?

Min bestemor trur ikke på meg når jeg sier jeg har gått ned 4 kg på 4 uker, men snakka bare om min onkel som har gått ned 6 kg på 8 uker..
For et styr det skal være...:s

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:54   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Hehe, det var et knotete innlegg det der

For å gjøre det enkelt:
1) Er det for mye å forlange at når man skal betale flere hundre kroner for mat på en restaurant, så får man mat man kan spise, selv om det betyr å mikse litt?
2) Hvordan takler dere en vanskelig familie som mener ketolyse er bare tull?

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:02   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

1. Nei, ikke i hele tatt, og vanligvis går jo slikt veldig bra da!
2. Går ut og spiser med andre....

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:25   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Synes du skal ignorere familien totalt, eller si rett ut: Hvorfor i h kan dere ikke støtte meg??
Har ikke opplevd noen problemer fra verken familie eller venner og blir helt oppgitt når jeg leser om de som ikke får støtte fra de nærmeste. Men bare vent til kg forsvinner, da kommer de til å bli lang i maska.
Synes du er kjempeflink, så bare stå på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:53   #5
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Man skulle tro at når familien har klaga i flerfoldige år, så ville de være "fornøyde" når jeg går ned i vekt.. Men neida.. Jeg fortalte at jeg faktisk har gått ned 4 kg siden jeg starta med dette for 4.5 uker siden, og det trudde de ikke på...:O
Og etterpå kom det kommentarer om at det var nå litt for mye...

Herregud, hva skal man gjøre for at de skal bli fornøyde

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:57   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Blås i de, du fortjener støtte og derfor er vi her. Bare stå på videre og så kan de leve i karbohelvete så lenge de vil

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:13   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Sånne ting er dessverre typisk familie - og jeg har et inntrykk av at familie ofte ikke er ens beste venner og støttespillere, men derimot ens største kritikere.
Mange vil påstå at det de sier er godt ment, og derfor tillater de seg å si ting de aldri ville sagt til andre - men hadde noen sagt det samme til dem hadde det jo blitt månelyst.

Moren min var skeptisk i starten, og sa hun gledet seg til jeg var ferdig med dette sånn at hun kunne be meg på kaffe og vafler igjen...
Men etter en stund - når resultatene mine var tydelige - så ba hun meg plutselig på ketolysevafler og kaffe - hun hadde på eget initiativ spadd opp oppskriften og skaffet soyaprotein, seterrømme, meierismør og splenda... DA ble jeg rimelig positivt overrasket!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:14   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Vel, Normenn (og damer) er nå slik laga at de MÅ ha noe å klage på. Dagen er ikke den samme uten en liten klagesang.
Det beste , men kaskje også det vanskeligste er å ignorer "de som vet best". Er det nær og kjær familie så er det sikkert vanskelig. Men det er ditt liv det gjelder. Enten du spiser deg ned for helsa eller trivselen sin del.
Stå på ,dette går rette vegen.

Mvh Grovsnus
Ha en fin carbefri dag

(begynner å løsne litt nå, håper jeg. har snart kvitta meg med det eksta jeg tok på i jula. ga fulstendig f--` fram til nyttår)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:29   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Har selv ikke møtt noe motstand fra noen, bare nysgjerrige spørsmål og ønske om forklaringer på kossen jeg gjør ting.
Er så utrolig glad for at jeg har venner og familie som støtter meg all the way

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 13:11   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Kjære du, jeg ville bare signere alle de andre over her med å si at du kan TRYGT ignorere tullekommentarene fra familien din... Bare vent til det har gått en stund, og det begynner å vises skikkelig godt på deg, da får pipen en HELT annen lyd, jeg lover! Det at de kan se det med egne øyne er det beste vitnesbyrd.

Hold ut, hold ut, det nytter!!!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 13:16   #11
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Jeg har heller nesten ikke møtt motforestillinger, bortsett fra de 5 første minuttene når jeg forklarer hva jeg driver med. Men så er jo folk rundt meg vant til at jeg gjerne tar *litt* av og setter meg ganske grundig inn i ting som jeg fatter interesse for da

Det hjelper også at jeg nå har gått fra fedme til å mangle 200 gram () på å være innenfor normalvekt på 7 uker, uten å se ut som om jeg har er tygd og spyttet ut igjen. Akkurat det er ikke så lett å argumentere i mot.

Så nå er både kolleger, venner og familie i sving. Mottar daglige mail og telefoner om hva de kan spise osv. Det er i seg selv utrolig motiverende.

Så stå på! Husk at fakta ødelegger en hver god diskusjon, og synlige resultater stopper kverna på de fleste

Oppdatering: De som har motforestillinger mottar selvsagt umiddelbart og uten oppfordring en times sammenhengende, dyptgående forklaring på karbohydraters forbannelse, både på inn- og utpust. Det kan jo selvsagt være grunnen til at de ALDRI våger å ta opp temaet igjen


Sist redigert av Chunky : 20-02-09 kl 13:23.
  Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:07   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Husk at fakta ødelegger en hver god diskusjon, og synlige resultater stopper kverna på de fleste

Ikke sant?! Nemlig!!

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Oppdatering: De som har motforestillinger mottar selvsagt umiddelbart og uten oppfordring en times sammenhengende, dyptgående forklaring på karbohydraters forbannelse, både på inn- og utpust. Det kan jo selvsagt være grunnen til at de ALDRI våger å ta opp temaet igjen

LOL'er enda mer, hehehehhh. Samma her. Hvis de prøver seg på lovsangen til gulrot, frukt og grovbrød til meg så gjør de det bare den ene gangen, gitt... (Lurer på hvorfor...?)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:43   #13
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Så klart har du lov og endre på maten når du betaler penger for den..
Jeg har alltid spurt om og få bytte eller sagt at jeg ikke vil ha div ting når vi er ute og spiser, jeg er veldig kresen og gidder ikke betale masse penger for og bare kunne spise halvparten av det som er på fatet fordi jeg ikke liker den andre halvparten.

Jeg har heldigvis ikke fått noen "fæle" kommentarer ang at jeg har begynt på ketolyse og maten jeg spiser nå (bortsett fra samboeren min som synes det er tull at jeg skulle gå ned noe i vekt for han synes jo ikke jeg trengte det, men han har aldri sagt noe stygt, bare at han synes ikke jeg trengte gå ned noe og at jeg burde kunne spise akkurat det jeg ville).

Mamma er så gira på og starte selv nå at hun bare går og tripper til vi skal nedover på besøk på onsdag (hun skal starte den uka jeg er der slik at jeg kunne hjelpe henne i gang) og mamma har fortalt venninene sine om det og de er minst like gira som mamma på om dette funker, og det er jo jeg et bevis på når jeg kommer nedover :-D

Synes du bare skal gi f.... i hva familien din sier jeg, kansje de er en smule misunnelig på at du faktisk nå har gjort noe og funnet noe som virker UTEN at du trenger og sulte deg og ikke minst UTEN deres hjelp..
At du faktisk kommer deg ned i vekt på en sunn og god måte med mye god mat og ikke sulteforer deg selv og at du får gode resultater og dette špå egen insjativ..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 17:28   #14
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

De som har motforestillinger mottar selvsagt umiddelbart og uten oppfordring en times sammenhengende, dyptgående forklaring på karbohydraters forbannelse, både på inn- og utpust. Det kan jo selvsagt være grunnen til at de ALDRI våger å ta opp temaet igjen

Huff, kjenner igjen det...

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:01   #15
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

huff jeg kjenner meg delvis igjen, så jeg vil gjerne "lese meg opp" på temaet ketolyse. Har boka og lest litt her og der, og ketolysekuren fungerer jo, ingen tvil om det, men jeg vil ha litt fakta eller noe lignende så jeg kan forklare litt, for det virker jo ulogisk egentlig. Spise fett osv og bli tynn liksom? Pappa ble helt sjokkert da jeg var hjemme og han titta ned i handlekorga. Skulle jeg ha TJUKKSMØR?!? Det har nemlig han aldri fåttt spist av mamma.. (han veier vel rundt 100kg kan jeg tenke meg..)

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:10   #16
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Jeg har faktisk ikke fortalt familien min at jeg går på ketolyse, for jeg gidder ikke noe oppstyr rundt det. Men hadde jeg opplevd det samme som deg, Sesti, så hadde jeg sagt tydelig fra om at de får respektere ditt valg av mat. Det har de rett og slett ingenting med. Jeg kjenner jeg blir forbannet på dine vegne.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:43   #17
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

huff jeg kjenner meg delvis igjen, så jeg vil gjerne "lese meg opp" på temaet ketolyse. Har boka og lest litt her og der, og ketolysekuren fungerer jo, ingen tvil om det, men jeg vil ha litt fakta eller noe lignende så jeg kan forklare litt, for det virker jo ulogisk egentlig. Spise fett osv og bli tynn liksom? Pappa ble helt sjokkert da jeg var hjemme og han titta ned i handlekorga. Skulle jeg ha TJUKKSMØR?!? Det har nemlig han aldri fåttt spist av mamma.. (han veier vel rundt 100kg kan jeg tenke meg..)

Du har helt rett. Ketolyseboka og andre tilsvarende diettbøker sier ofte bare "gjør sånn og sånn", uten å gå i dybden på hvordan ting henger sammen. Spesielt når det gjelder helsegevinstene. Det viktigste med et lavkarbokosthold er forbygging av hjerte- og karsykdommer, kreft, diabetes og mange, mange andre av vår tids helseproblemer.

Som en veldig god begynnelse foreslår jeg "Bedre uten brød" av Wolfgang Lutz og Christian Allan. De dokumenterer alt med mange gode referanser, eksempler og bakgrunn for hvorfor mytene som eksisterer i dag har oppstått.

Men selve bibelen er "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes. Den er på engelsk, og enormt omfattende.

Jeg ville begynt med "Bedre uten brød". Den er på norsk, og pedagogisk lagt opp med mange gode oppsummeringer som du kan bruke i diskusjoner. "Good Calories, Bad Calories" er mer vitenskapelig, men for så vidt også lettlest.

Se på denne linken: http://www.lillemaane.no/katalog/bedre_uten_brod.html

Husk at begge kan lånes på et bibliotek nær deg


Sist redigert av Chunky : 22-02-09 kl 17:49.
  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:51   #18
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Som en veldig god begynnelse foreslår jeg "Bedre uten brød" av Wolfgang Lutz og Christian Allan. De dokumenterer alt med mange gode referanser, eksempler og bakgrunn for hvorfor mytene som eksisterer i dag har oppstått.

Men selve bibelen er "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes. Den er på engelsk, og enormt omfattende.

Jeg ville begynt med "Bedre uten brød". Den er på norsk, og pedagogisk lagt opp. "Good Calories, Bad Calories" er mer vitenskapelig, men for så vidt også lettlest.

Begge kan lånes på et bibliotek nær deg

Bedre uten brød har jeg lest, og nå tror jeg jeg skal lese den en gang til. Den er veldig bra
Good Calories, Bad Calories høres også ut som en bok jeg vil lese, skulle jo gjerne lånt den, men de har den ikke på biblioteket her jeg bor ser jeg.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:03   #19
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Takk for støtte og info!

Dette skoleåret bor jeg hjemme, for å kunne både jobb og gå på skole samtidig.. Dette betyr da at foreldrene mine ser hva jeg spiser, og man kan ikke si at de er så veldig støttende. Jeg har prøvd å forklare dem, gang på gang, at jeg kan svare på spørsmålene deres, jeg kan forklare hvorfor dette fungerer, hvorfor det ikke er farlig, men de er rett og slett ikke interessert i å vite noe mer om det:s

I familien min har min overvekt vært tema i svært mange år, men det ser ut til at nedgang ikke er bra nok, men jeg skal gå ned på deres måte også...

I morgen har jeg gått 5 uker på ketolyse, jeg har gått ned 4 kg og mistet en og annen cm.. Ikke et kjemperesultat på cm, men jeg er veldig fornøyd! Men merker godt at når folka rundt meg er så negative til dette som de er, så er det bra mye vanskeligere:s

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:05   #20
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Sitat:

Good Calories, Bad Calories høres også ut som en bok jeg vil lese, skulle jo gjerne lånt den, men de har den ikke på biblioteket her jeg bor ser jeg.

Jeg kjøpte den på Amazon. Der kan du også lese utdrag fra boken. Jeg har aldri ristet så mye på hodet i vantro som når jeg leste den. Når du lærer hvordan dagens kostholdsråd har blitt utformet på totalt sviktende grunnlag, blir du både skremt og hoppende forbannet. Jeg klarer nesten ikke å høre en lavfettreklame som skryter av helsegevinstene lenger uten å skru av radioen. Gary Taubes har vunnet Science In Society Award 3 ganger som gravende journalist. Han brukte 8 år på gå gjennom alt som har vært gjort av forskning på kosthold og helseproblemer (inkludert fedme) fra 1800-tallet og frem til i dag. Det er uten tvil en av de viktigste og beste bøkene jeg har lest de siste par årene.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:35   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.

Takk for støtte og info!

I familien min har min overvekt vært tema i svært mange år, men det ser ut til at nedgang ikke er bra nok, men jeg skal gå ned på deres måte også...

Jeg synes virkelig at de bør kunne ofre to minutter av sin tid til å få litt mer kunnskap før de avfeier det som tull. Hva med å skrive ut denne av Pål?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Det er jo en kortfattet og treffende forklaring til hvorfor det er lurt og viktig å velge den veien du har gjort. Hvis de ikke en gang er villig til å lese 1 A4-side, ville jeg bare gitt opp og krevd at temaet ble lagt fullstendig dødt (også når det gjelder kritikk) inntil de var villige til å ofre to minutter på å høre din side av saken.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 12:02   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

de har den ikke på biblioteket her jeg bor ser jeg.

Alle bibliotek skal, så vidt jeg vet, kunne utveksle bøker seg imellom, så du kan jo spørre om de kan låne den fra et annet sted. Eller du kan ytre instendig ønske om at de bør kjøpe den inn
Deichmanske i Oslo har egen mailadresse for forslag av bøker de bør kjøpe inn, de har sikker en forslagskasse av et eller annet slag der du bor også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 13:53   #23
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Jeg har prøvd å forklare, prøvd å vise dem linker, prøvd det meste...
Men det nytter ikke....

Huff nei, det er ikke enkelt å gjøre dette med disse folka.. Trur de kjøper de kilosposene med småsjokolader i bare for å iritere meg
(hmm.. er det noe sannhet i det tru? Vil de sabotere meg...?)

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:21   #24
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

...ville jeg bare gitt opp og krevd at temaet ble lagt fullstendig dødt (også når det gjelder kritikk) inntil de var villige til å ofre to minutter på å høre din side av saken.

Synes dette var et godt forslag. Istedet for å forsøke å overbevise/omvende familien, er det kanskje bare best å si til dem at "Vi får være enige om å være uenige, og snakker ikke mer om dette. Dere er familien min og jeg forventer at dere respekterer mine valg på dette området - det er min kropp og mitt liv." Det er ikke sikkert de tenker over at de ikke respekterer deg...

Kan noe sånt funke?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:17   #25
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Og noen ganger må en bare ignorere familien sin. Kanskje de blir mer medgjørlige når du har tatt av to-tre kilo til? Da skulle det nok begynne å vises bra. Lykke til.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig kur K`s choice Ketolysekuren 19 15-10-08 15:12
Snakk om å være trøtt da Nillomien Generell diskusjon 3 01-05-07 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no