Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En stresset hverdag med mye jobb og mye mat og drikke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-10, 17:01   #1
Trøndergutt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Trøndergutt er på en erverdig vei

En stresset hverdag med mye jobb og mye mat og drikke

Heisann! Jeg er ny medlem og har de siste dagene lest litt om dette med karbohydrater, og kjenner at jeg har lyst til å kutte ut/kutte sterkt ned på dette.
Men utfordringene står i kø...
Er singel, jobber mye og lager sein mat hjemme, i tillegg til at jeg ofte spiser på jobben på ettermiddagen. Har dere gode forslag til en 30 år gammel lubben kar som nok må ned ca 10-15 kg. Bør jeg da kutte ut alt av karbohydrater, eller er det viktigst at jeg får et forhold til dette, og heller spiser mye mindre enn jeg gjør i dag?

Kyllingvinger, kylling, kjøtt, fisk osv er ting jeg har forstått er bra å få i seg. Men utfordringen min i tillegg til å unngå karbohydrater, blir å få i meg nok fett.

Har dere gode forslag til hvordan jeg kan gjøre dette i en stresset jobb og hverdag?? Tenker da rett og slett på noen tjuvtriks for å få det fettet jeg bør ha...
Noe jeg bør ha på kontoret av varer jeg kan lure i skuffen?
Er jo også mye julebord med mye mat og drikke fremover. Er det slik at det er bortkastet å begynne "min lille kur" nå, når jeg vet det blir mye mat og drikke fremover mot jul? Evt, hva anbefaler dere at jeg kan drikke, ikke bør drikke, kan spise og ikek bør spise i forbindelse med julebord. Snakker her 2-3 julebord i uka frem til julaften.
Alt av forslag og svar mottas med stor takk!!

Trøndergutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:10   #2
Trøndergutt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Trøndergutt er på en erverdig vei

Sv: En stresset hverdag med mye jobb og mye mat og drikke

En ting til: Er mye kinamat på jobb som overtidsmat. ER dette noe som er ok å spise, eller er det FY? Tenker da ikke på risen selvfølgelig, men heller på kjøtt, fisk og frityrstek kylling i div sauser... Spørr du dem på kjøkkenet der, er det ikke mye svar å få dessverre.... Så kanskje noen vet dette?
Evt forslag til annen overtidsmat dere anbefaler med lite karbohydrater og mye fett?

Trøndergutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:32   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En stresset hverdag med mye jobb og mye mat og drikke

Kinamat= sukker og stivelse=neimat. Såfremt du ikke lager den selv( det gjør jeg ofte).

Les deg opp på en filosofi, så du har noen regler å følge, det er mitt beste tips, men ellers skal det ligge en flott tråd her inne med gode tips til nybegynnere..
Her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Der får du svar på mye av det du lurer på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:39   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: En stresset hverdag med mye jobb og mye mat og drikke

Julebord og julemat er tradisjonelt kjempefin lavkarbomat. Det er bare (?) å la være å spise en del av tilbehøret (potet, potetsalat, svisker, kaker...)
Ta mest mulig rent kjøtt med sjy og/eller litt saus, litt pølse/ en medisterkake kan også gå... Laks, rullpålegg, skinke, spekemat, rosenkål, kålrabistappe, det er stort sett greit.
Øl og likører er IKKE bra, akevitt og tørr vin er bedre (sammen med mye vann)

Kinamat er stort sett ikke greit det heller, da sausene ofte inneholder mye sukker. Jeg TROR at det går greit med en del av rettene som er i soyasaus, men jeg har ikke sjekket. Sprøstekt kylling burde kunne gå bra sammen med wokkede grønnsaker...?

Disse rådene er ikke Ketolyse/Atkins/Skaldemann, men litt generell LowCarb/HighFat.
Foreslår at du leser Skaldemann, jeg har fått det inntrykket av at de fleste menn gjør det bra med hans filosofi.

Har du kjøleskap på jobben? Da foreslår jeg at du lager deg en kyllingsalat med avokado og rømme som du har med deg.
For å ha i skuffen, foreslår jeg babybelost (Norwegia har også fått sin variant nå) og mandler, en boks Jædersylte og en tube majones.

Men les deg opp på en filosofi (Eller flere).
Det er fint å bare kutte ned på de største kildene til raske karber også (potet, ris, pasta og brød)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 21:15
En stresset dag, kan noen kommentere meny? Sophie Lavkarbo generelt 6 14-08-08 12:28
Din hverdag wasabi Spørsmål og svar 16 18-07-06 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no