Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dårlig trent + gerilja kardio + ketolyse = farlig?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-10, 23:00   #1
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Dårlig trent + gerilja kardio + ketolyse = farlig?

Hei, har drevet med ketolyse siden 4jan. Men har ikke had det store vekt-tapet Og vet ikke hvorfor... har had noen sprekker i løpet av de mnd.
Motivasjonen er nå helt på bunn har prøvd ut og unngå de typiske partstopperne oxo, men ingen forandring
Spiser ikke mye heller.. så å kutte ned på menden mat vil jeg ikke tror er løsingen. noen råd i forhold til mat??
De første mnd va jeg vært flink til å trene regelmessig.. kondisjonstimer på spent, rokkering.. og litt styrke. Men når motivasjonen gikk ned så har jeg ikke vært så flink med treningen heller..
Er ikke i bra form, og er dårlig trent selv om jeg har prøvd..
Men har lest at gerilja kardio trening er bra for fette, så har veldig lyst til å prøve det. Hva tenker dere om det i forhold til at jeg er svert dårlig form og går på ketolyse?? er det farlig? noen faktorer jeg må ta hensyn til??

Hilsen fortvilet meg..

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 09:11   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig trent + gerija kardio + ketolyse = farlig?

Jeg kan ikke noe om gerilja kardio, så det får andre svare på. Jeg vet at det er skrevet noe om det her inne, så kanskje du finner de innleggene? Uansett tror jeg at du kan jo prøve litt først og se hvordan det går? Kjenn etter på kroppen hvordan den liker treningen osv.
Du sier at du er utrent og sliter med motivasjonen. Jeg tror at det viktigste for deg er å finne en treningsform du kan trives med.

Angl. mat, så må du legge ut hva du typisk spiser, ellers er det umuig å gi noen råd.

Ellers er 5 kg ned veldig bra!! Ikke alle går ned like fort og jeg tenker at jo saktere det går, jo større er sjansen for at de kiloene ikke kommer tilbake .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:22   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig trent + gerija kardio + ketolyse = farlig?

Uansett hvor godt trent du er så må du tilpasse Gerilja cardioen etter det du klarer å prestere.
Legg det på et nivå som føles bra, men ikke heeelt behagelig (selvfølgelig) så går det sikkert bra. Alle er liksom forskjellige, så man kan ikke si sikkert at det ikke går med akkurat deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 09:00   #4
Malbenus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
Malbenus er på en erverdig vei

Sv: Dårlig trent + gerilja kardio + ketolyse = farlig?

Jeg har testet geriljakardio tidligere. Da var jeg dårlig trent men ikke i ketolyse eller lavkarbo-kosthold.
Korrekt utført geriljakardio/Tabata-intervall er trening på makspuls. Dersom du har problemer med blodtrykk/hjertet, så kan det være lurt å sjekke med lege først.

Ellers Geriljakardio er VONDT.
Flere ganger jeg har forsøkt det har jeg måtte avbryte for å unngå å kaste opp.

Fungerer det ? Ja, i forhold til tid brukt, så gir det meget gode resultater.

Hvis du er dårlig trent, så vil jeg heller anbefale å starte med lettere intervaller enn gerilja-kardio. 4x4 intervaller er litt lavere intensitet enn gerilja og kan være en greit mellomsteg.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=729

Og hvis du er i ketolyse og trener, husk å måle fremgangen i centimeter i tillegg til kilogram! Første runden jeg hadde med lavkarbo, så trente jeg en del også. Gikk ikke ned i vekt men mistet 2 centimeter i livvidde, så noe endret seg.

Malbenus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Paleo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 10:20   #5
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Dårlig trent + gerilja kardio + ketolyse = farlig?

Jeg har kjørt nesten 3 uker med gerilja kardio 5x i uken mandag til fredag.
Er i streng ketose (15-20g karbo pr dag), spiser mye proteiner og noe mindre fett (jobber med å få ned fettprosenten og få litt markerte muskler).
Var spent på om GK ville bli for tøft, men det har fungert fint.
Har hatt en jevn progresjon fra rundt 18km/t 1% stigning til 19,5km/t 1% stigning. Har prøvd meg med mer fart men sliter med å få beina til å henge med så tror jeg heller skal øke stigningen.

Resultatet på disse ukene er synlig lavere fettprosent, vesentlig økning i kondisjon og føler meg pigg og opplagt.
Kan nevne at jeg tirsdag for første gang i mitt voksne liv har klart å løpe (på mølla) i 30min sammenhengende uten opphold - ja faktisk med økning av hastighet underveis. Maks før var ca 10min før jeg måtte ned i gangfart. Så kondisjonen min har definitivt hatt godt av dette opplegget.

Som nevnt over her - GK er VONDT og ubehagelig - men det er bare noen få minutter med skikkelig smerte. Prøv deg frem med belastning - vel verdt forsøket.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe i veien for å kjøre Gerilja Kardio 5 ukedager på rad? screwball Trening 11 17-04-10 08:52
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Er ketolyse/lavkarbo farlig for eldre? isrekl Kostholdsfilosofier 0 16-03-09 20:19
gerilja kardio snurbe Trening 4 20-05-06 21:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no