Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blåbær, bringebær og fløte?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 16:02   #1
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Blåbær, bringebær og fløte?

Okay, hvor mye fy fy er dette?: Jeg ble så sugen på noe godt og søtt etter middagen i dag, så istedenfor sjokolade sprang eg i fryseren og tok meg 150 gr blåbær og bringebær og 1,5 dl fløte og en halv ts splenda... Det var nyyydelig... men var det litt for godt til å være sant?
Ellers i dag har eg spist 3 egg og litt bacon. kjøttdeig med ost og masse salat...

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:05   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

Ikke skriv om sånne deilige ting !

Tennene mine løper i vann !

Sjekk det ut på: www.diett.no

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:06   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

Det er ikke fyfy i det hele tatt!

Næringsrikt og godt og helt lovlig

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:12   #4
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

åååh puh, no vart eg glad!! Eg e so ny her so eg tenkte at DET må berre være for godt til å være sant!! Nam Nam, då tek eg ein i morgon og!!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:19   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

Blåbær har mye karber, faktisk 7,5 gram pr. 100g...
Jeg ville ikke spist mye av det i vertfall.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 16:27   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

Hvis det var like mye blåbær som bringebær (altså 75g av hver), så inneholder dette måltidet drøyt 13g karbohydrater.
Det er ingen krise å spise dette i ny og ne (spesielt hvis du holder deg veldig lavt på karbene resten av dagen), men tror ikke du burde gjøre det daglig. Det er jo viktig å variere maten, og mesteparten av karbohydratene bør komme fra grønnsaker

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:02   #7
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

ja jeg trodde egentlig kanskje det... men i krisetilfelle så var det bedre enn sjokolade. Den blir kanskje litt bedre for meg om jeg lager den med bare bringebær! Men den stilte søtsuget mitt som jeg hadde så sterkt i dag!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:14   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blåbær, bringebær og fløte??

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

ja jeg trodde egentlig kanskje det... men i krisetilfelle så var det bedre enn sjokolade. Den blir kanskje litt bedre for meg om jeg lager den med bare bringebær! Men den stilte søtsuget mitt som jeg hadde så sterkt i dag!!

Det er ABSOLUTT et bedre alternativ enn sjokolade og mye annet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:51   #9
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Jeg teller karber på diett.no og har funnet ut at bær er en fin erstatning for frukt. Dermed blir det min vei til sukker.
Lager innimellom litt bær-softis prøver å holde meg under 100g bær-
Jordbær med fløte, bringebær med cc og sukkrin .. osv

Dagene bør varriere, det viktigste er jo å ligge på ditt anbefalte karbo nivå (10-70?)

Jeg holder meg godt under 30 om dagen.

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:09   #10
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Akkurat slik gjorde eg det og, det ble så deilig!!!(bare litt mindre mengde!!) og den var så grei når jeg ble sååå søtsugen i dag!! Venter ketolyse stixene mine i posten i morgen så det blir spennende og sjekke... he he

__________________
Heidia is back



Sist redigert av HP : 30-05-11 kl 10:13. Årsak: Fjernet sitering av slettet innlegg
heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:19   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Opprinnelig lagt inn av heidia79, her.

Akkurat slik gjorde eg det og, det ble så deilig!!!(bare litt mindre mengde!!) og den var så grei når jeg ble sååå søtsugen i dag!! Venter ketolyse stixene mine i posten i morgen så det blir spennende og sjekke... he he

Ketostix viser om det er ketoner i urinen din, den sier ingenting om vekttap. Jeg har vært i ketose i mnd nå, men siden jeg er normalvektig, går jeg faktisk jevnt og trutt oppover - i muskelmasse. Ketoner kommer fra fettsyrene som blir forbrukt i leveren, men de fettsyrene kan like godt komme fra maten, som fra kroppsfett.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:38   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Sto med en pakke frosen blåbær i handa på Rema i går,men leste at det er over 7 karber i 100 gram, så jeg la den tilbake
Min erfaring er at bær, selv bringebær, er partystopper hos meg, så jeg kan ikke spise ofte av det, dessverre.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:35   #13
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Ketostix viser om det er ketoner i urinen din, den sier ingenting om vekttap. Jeg har vært i ketose i mnd nå, men siden jeg er normalvektig, går jeg faktisk jevnt og trutt oppover - i muskelmasse. Ketoner kommer fra fettsyrene som blir forbrukt i leveren, men de fettsyrene kan like godt komme fra maten, som fra kroppsfett.

Jepp! Jeg vet, men det skjedde noe da jeg bestilte mine stix, så jeg fikk dem aldri! Men begynte på kuren alikevel, så får vi se da om jeg er i ketose eller ikke....

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:37   #14
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Sto med en pakke frosen blåbær i handa på Rema i går,men leste at det er over 7 karber i 100 gram, så jeg la den tilbake
Min erfaring er at bær, selv bringebær, er partystopper hos meg, så jeg kan ikke spise ofte av det, dessverre.

He he, ja jeg vet!Uff det er litt trist at det er såå mye KH i dem, var liksom en god erstatning for frukten jeg savner. Så det blir nok ikke spist ofte her... bare når søtsuge er som verst!!

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 18:40   #15
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Jeg har regnet litt på det der med blåbær. Jeg kjøper stort sett de der små plastboksen med ferske blåbær (rema, meny, kiwi osv) er vel fra Bendit?. Veldig gode, men skal jo være forsiktig. Nå har jeg vært på lavkarbo diett i 8 dager, ikke veid meg, skal vente litt til...Men jeg har spist lavkarbobrød til frokost hver morgen sammen med en proteinshake, i dag forsøkte jeg med cottage cheese og skinke pålegg og litt paprika, men brødet bare vokste i munnen på meg, sto rett og slett og brakk meg. Så ny har jeg handlet gresk yougurt og blåbær, om jeg deler den boksen med blåbær på 3 prosjoner fordelt på 3 dager så holder meg innenfor hva som er greit. Må ha litt å variere med...I hverfall på morgenen for det er da jeg sliter med å få i meg mat.

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:39   #16
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Blåbær, bringebær og fløte?

Jeg spiser fiberrik til frokost (2,7 KH i hver skive) for av og til sliter jeg med å få i meg egg pg bacon til frokost.... :grøss:

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs blåbær/bringebær-muffins Nannah Kake/dessert og snacks 33 06-05-14 22:52
Bringebær kontra blåbær Tiril77 Lavkarbo generelt 2 06-03-11 20:54
Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte? elisapisa Ketolysekuren 17 01-04-09 19:05
Blåbær Klumpe Spørsmål og svar 3 04-12-06 14:32
Blåbær! mofe Kosttilskudd 2 13-03-05 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no