Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Feil på mobilregning - et mysterium ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 10:00   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Feil på mobilregning - et mysterium ...

Jeg fikk telefonregning fra OneCall forrige dagen, og reagerte med en gang på høy regning. OK, jeg har vært på ferie, - og jeg har hatt kontakt med flere håndtverkere. Regnet med at regningen ville være høyere enn normalt. fra 1. - 18. mars er alt normalt (inkl. ferie). Men 19. mars starter det å skje ting..... underlige ting....

Så her gikk jeg (i kjent stil) grundig til verks. Hele listen med spesifiserte samtaler med grundig gjennomgått og alle nummer sjekket.

Nummerne jeg kjenner og har ringt ble hyppet av og merket med V.

Nummerne jeg ikke kjente til ble merket med nr. 1 – 27.

Noen nummer er merket med ? Disse finnes ikke i noen registre og er enten uregistrerte kontantkort, hemmelige nummere eller ikke eksisterende nummer.

Jeg har så gått igjennom alle ukjente nummer og ved hjelp av flere opplysningstjenester på nettet funnet frem navnene. Dette for å være sikker på at jeg virkelig ikke hadde hatt kontakt med personen bak nummeret. På denne måten fant jeg frem til to nr. Jeg virkelig hadde ringt, nemlig nr. 6 (feilringt) og nr. 18 (håndtverker). Navnene skrev jeg ut på egen liste, nummerert med 1 - 27.


Ut fra denne listen kan en se at det er foretatt oppringninger til flere personer innen samme familie (samme etternavn og bosted). Personer jeg ikke kjenner og aldri har hatt kontakt med. Det er også ringt til helseinstitusjoner og banker jeg ikke har hatt noen kontakt med - i deler av landet jeg aldri har vært.

Mitt ringemønster ble altså totalt forandret fra 19. mars. Fra å har ringt i snitt 4 samtaler pr dag og sendt i snitt 1 SMS pr dag (de som kjenner meg vet jeg HAAAAAAATER SMS) skal jeg plutselig ha hatt i snitt 10 samtaler + i snitt 2 SMS pr dag. Dvs. En økning på 150 % samtaler og 100 % SMS. I tillegg skal jeg altså ha fått en totalt ny omgangskrets som jeg plutselig skal har ringt flere ganger til dagen ?

Jeg har så lenge jeg har hatt mobil hatt samme ringemønster. Dette kan bekreftes ved utskrifter fra tidligere leverandør fra flere år tilbake. (Har fått sjokkregning en gang før og har tatt kopier av hver eneste spesifisert regning siden den gang !)

Jeg har en Samsung klaff-telefon. Det er ikke mulig at den av seg selv ringer (og i tillegg snakker med) nummer personer på egenhånd. Telefonen blir oppbevart i veske når den ikke er i bruk og lånes aldri ut til andre. Jeg har ingen barn eller andre som kan ha lånt telefonen uten mitt vitende.


En rask gjennomregning av nummerne jeg vedkjenner meg, gir et totalbeløp på ca. 50% av total regning. Dette er det beløpet forbrukerrådets advokat anbefaler meg å betale inn. Det ikke så store beløp det er snakk om, men jeg er naturlig nok ikke interessert i å betale for andres samtaler.

Personen/kundekontakten jeg snakket med i går var lite villig til å hjelpe og mente bestemt at jeg nok hadde ringt, - det var nemlig mitt nummer det var ringt fra og ingen andre muligheter fantes. Hvor sinna jeg ble da går frem av mailen jeg sendte rett etter samtalen.


Men i går kveld ringte jeg igjen, - og fikk da en annen person på tråden. En meget mer velvillig og kunde orientert person. Han ba meg sende alt på nytt, direkte til ham. Jeg har selvfølgelig sendt godt dokumentert klage. Med vedlegg så det holder.

Jeg VET med 100% sikkethet at jeg aldri har ringt disse ukjente nummerne. JEG vet det er feil, men hvordan kan jeg bevise det ?

Det jeg lurer på er;

Hvordan kan slike feil skje (sånn teknisk mener jeg) ?

Er det noe jeg kan gjøre for å "verne" meg mot slike feil ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:08   #2
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Fy så frekke folk er!
Det er dessverre ikke lett å bevise slike ting, men det kan kanskje hjelpe nå, når du har fått en litt mer velvillig person å kontakte?

Kanskje er det en mulighet til å sperre oppringning av visse nummer. Spør om dette, men om det har noen som helst effekt, når de ikke har brukt din telefon, vet jeg ikke. Men om det går, så har du i hvert fall det på papiret.

Lykke til!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:09   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

noen ringer sikkert via nett og dermed kan koble seg på andre telefoner?
jeg vet ikke om det går, men det er min gjetning...

håper det ordner seg !

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:14   #4
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Mobilen/sim-kortet kan være klonet, men det er en teknisk sak som ikke er vanlig i Norge.
Du bør nok muligens politianmelde dette, da kan politiet sende en henvendelse til mobilselskapet og be om å få opplysninger om hvilket serienr. mobiltlf. har som det har blitt ringt fra. Da får du avklart litt mer ihvertfall. Er ikke sikker på om vi som privatpersoner kan be mobilselskapene om akkurat den informasjonen.
Håper du finner ut av det.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:15   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Stå på ditt, og prøver de å avvise deg, så si at du kontakter forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg... Da er det ofte de snur på flisa!

Opplevde lignende for noen år siden med fasttelefon, og jeg VANT!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:17   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Ja, det er sikkert det de gjør...
Bytt i hvert fall passord til nettsiden til selskapet, om du har det.
Stå på!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:20   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Tusen takk alle sammen, - lurt å poste her skjønner jeg.

Opprinnelig lagt inn av Trixie

Du bør nok muligens politianmelde dette, da kan politiet sende en henvendelse til mobilselskapet og be om å få opplysninger om hvilket serienr. mobiltlf. har som det har blitt ringt fra. Da får du avklart litt mer ihvertfall. Er ikke sikker på om vi som privatpersoner kan be mobilselskapene om akkurat den informasjonen.

Aha !! Den var ikke dum nei. Så de kan finne ut akkurat hvilken telefon kortet står i også ? Snedig !

Det skal jeg bruke i kommunikasjonen med selskapet ja ! Og nekter de er det rett til polisen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:47   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

det du også bør gjøre når bindingen går ut er å bytte tl netcom eller telenor.
ja vet at mange har dårlige erfaringer. men alt ialt så behandler de kundene sine bedre enn små ukommersielle mobil bedrifter.

og jeg vet ( dokumenter) at det finnes flere useriøse mobil operatører som "snylter" på kundene sine og ikke vil fikse opp når kundene finner ut av det.

jeg har jobbet med mobil/tlf salg og har desverre mye erfaring med kunder som kommer inn og kjefter huden min full fordi 1call eller andre likn selskaper krever for mye og avotil feiler seriøst. også forklarer jeg de hoved forskjellene mellom de store og de små. og det er ikke få..

og Nille, du er langt fra den første. og sikkert langt fra den siste.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:08   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Sitat:

det du også bør gjøre når bindingen går ut er å bytte tl netcom eller telenor.

Takk for tips, råd og nytting info !

Jeg har ikke binding, - men kommer nok aldri til å skifte tilbake Telenor eller Netcom. For det første var det Telenor som sendte meg regning på 7500 !! ( ). Og den gangen var det en lang og seig kamp for å få medhold i klagen. De er i tillegg dobbelt så dyre som OneCall (som er Hafslund selskap). I tillegg har de "lovfestet rett" til å drive telefonterror mot sine kunder (automatisk oppring av 10-20 kunder om gangen), kjent sak i media. Telenor ligger på klagetoppen på mobil.....

OneCall (de er ganske nye) bruker Netcom sitt nett.... Jeg har hatt Site/Chess i mange år og var egentlig fornøyd, men OneCall er mye billigere. Sambo fikk regning på 35 kroner denne mnd og de fleste kollegaene mine som har byttet har regninger på mellom 35 (minimumsbeløp) og 150 !!

Det er verdt litt krøll for å få billig regning, men tålmodigheten min er ikke lang før jeg går tilbake til Chess !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:13   #10
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Hmmm... mystifistisk...

Har selv brukt OneCall som bredbåndstelefonileverandør, og har aldri hatt annet enn godord å si om tjenestene deres.

Har faktisk nettop bestilt meg mobilabbonement fra dem og, One Faktura, da jeg med mitt ringemønster faktisk vil halvere mobilkostnadene mine sett i forhold til mitt nåværende abbonement hos NetCom SmartTalk...

Og er en ikke fornøyd, så er det bare å skifte, det er ingen bindingstid, og portering koster heller ingenting i dagens harde konkurranse!

Kommer iallefall til å gi dem en sjanse, og heller sjekke spesifikasjonene, for når jeg kan spare opptil et par hundrelapper i løpet av ei måned, ja så blir det flere tusen kroner det, i løpet av et år...

Håper du og de finner ut av det der da, Nille!

.


Sist redigert av Ziggy : 18-04-07 kl 11:32.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:20   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobil regning - et mysterium.....

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Er ikke sikker på om vi som privatpersoner kan be mobilselskapene om akkurat den informasjonen.

Det kan de ikke. Jeg prøvde å få info en gang om telefonen min hadde vært kobla mot nettet til tjenesteleverandøren, siden jeg ikke mottok meldinger jeg visste var sendt for flere dager siden, men ikke engang det kunne de svare på uten henvisning fra politiet.

Nille, i værste fall, be de om å sperre nåværende simkort, opprette brukeren din hos selskapet helt på nytt, og få tilsendt nytt simkort. Som når telefonen er stjålet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:40   #12
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

skummelt dette alltså Nille rare ting!!
Jag har flere ganger opplevd att noen annen er på samme linje som mig jag..jag kan høre noen annen snakke..

Jag trur många små "teleopratører" er useriøse, akkurat som strømleverandører (fikk jag erfara når jag hade B2c).

Når /viss du ska bytte kan jag anbefalle tele2 champion ..innen hade jag telenor,og etter att jag bytte har regningene halveres

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:51   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Jeg hadde en liknende opplevelse, fra det ikke lenger eksisterende selskapet You i 2002, må det ha vært.
Og det var tydelig!!! OVERtydelig!
Jeg hadde spesifisert regning, og i følge den regninga så hadde jeg ringt vel og lenge mange ganger til nummeret kompisen min hadde hatt for over et halvt år tilbake, jeg hadde ikke minst ringt eksen min, som jeg på den tiden virkelig hatet med hvert bein i kroppen et tiltalls ganger og koseprata i opptil et tosifra antall minutter... I tillegg var det pluss minus tre andre nr som jeg sjekket og som var nummer jeg hadde ringt én gang, flere måneder tilbake, som til en butikk for å spørre om noe, en jobbanonse etc, noen måneder tilbake. Ikke minst hadde telefonen min væørt sperra i nesten en uke, pga at jeg hadde mista den. Men tror du ikke jeg hadde ringt da også?? Heh..
Jeg ringte you mange ganger, og de begynte å sende purringer. På et eller annet punkt kom jeg til en kundebehandler som sa at hun hatet you like mye som meg, hun hadde jobbet der en stund, og sett mye rart, så hun gikk like godt innpå dataen og slettet halvparten av regninga, og sendte meg en ny. Hvordan i h*****e hun fikk det til, aner jeg ikke. Men jeg sa i alle fall opp med en gang bindingstida hadde gått ut.

Håper det årner seg for deg Nille, du har ialfall gjort en helt fantastisk research!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:59   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Når /viss du ska bytte kan jag anbefalle tele2 champion

IKKE surr dere borti Tele2! De er umulig å komme unna hvis man først har blitt kunde. Fra min tid innen telebransjen var vi flere ganger borti at de porterte tilbake kundene som hadde skiftet fra de, slik at når kundene prøvde å ringe ut fikk de beskjed om at de ikke var kunde av tele2. Hva gjorde mange da? Jo de ringte tele2 og klaget, og de sa selvfølgelig: Å, det skal vi ordne, også var de kunder igjen...
Selvfølgelig kan det skje en feil en gang, mken flere ganger hver eneste måned? I dont think so!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:08   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Aaaaaaaaaaaah, jeg har kontantkort nå, befrielse! (Tele2 dog, men det er ca en tredjedel av prisen til Telenor, så jeg bekymrer meg ikke!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:31   #16
iadokka
Medlem
 
iadokka sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 91
iadokka er på en erverdig vei

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Opplevde noe liknende hos Telenor en gang, men det var snakk om 829-nr... nå har jeg hatt Chess i 5 år og er fornøyd.

__________________
2007: -15 kg

iadokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snart ketolyse igjen Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:55   #17
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Sjekk denne da...

Fra VG i dag; http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=191052

Sitat:


RING GRATIS PÅ MOBILEN!

One Call gir deg nå gratis mobiltelefoni. Men NetCom og Telenor vil ikke sette ned prisene av den grunn.

One Call har satt ned prisene så mye at gjennomsnittsbrukeren i Norge får mobiltelefoni helt gratis. Ringer du mindre enn 88 minutter og sender mindre enn 78 tekstmeldinger i måneden koster det deg ingenting. Det er heller ingen månedspris, innmeldingsavgift eller bindingstid.

Likevel vil hverken NetCom eller Telenor senke sine priser på mobiltelefoni.

- Vi har ingen planer om å justere prisene foreløpig, sier informasjonssrådgiver i NetCom, Øyvind Vederhus til VG Nett.

- Vi synes det er ganske drastisk å gi bort telefoni gratis, men vi har jo familieabonnement der det er gratis å ringe til familien.

Hverken NetCom eller Telenor ligger godt an på Post- og teletilsynets prissammenligning. Ingen av abonnementene er blandt de ti billigste ut i fra et gjennomsnittsforbruk.

- NetCom har mye mer å tilby enn lav pris, vi mener at vi er konkurransedyktige og at vår kundeservice er viktige aspekter for kunden.

- Så er det selvsagt noen kunder som er utelukkende opptatt av pris og de ser nok positivt på dette utspillet fra One Call.

- Samtidig er det klart at vi ikke kommer til å sitte rolig å se på en kundeflukt, så det kan selvsagt komme reaksjoner på dagens prisendring, sier Wederhus.

Heller ikke Telenor vil foreta seg noe i forhold til OneCalls prisnedgang, men nevner også familieabonnement som eksempel.

- Vi vil ikke gjøre noe med prisene på kort sikt, men vi registrerer med interesse at priskrigen tiltar, sier informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum.

- Man kan jo lure på hvor inntjeningen skal være, det er vanskelig å se at dette kan vare over tid, sier Lessum til VG Nett.

Mange bytter

Er du en gjennomsnittsbruker eller en person som bruker mobilen relativt lite, kan du dermed spare alle mobilkostnadene dine ved å skifte til One Call.

PS. Det er tydeligvis mange som vil skifte til One Call, nettsidene deres sliter med å få unna trafikken i dag.

(VG NETT 18.04.2007 kl. 12:45)

Ingen tvil, jeg er glad jeg byttet til OneCall Faktura, så får jeg heller følge med på mobilregningene...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:58   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Hvordan i alle dager kan one call tjene noe? Har de utendørskontor, og logger seg på åpne nettverk, eller? ...snodig...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:05   #19
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Ja, det skjønner ikke jeg heller... Har Telenors djuice allstar, og betaler forsvinnende lite per måned, men så ringer jeg også lite med mobilen. Men ser i hvert fall ingen grunn til å bytte det abonnementet.
Når det gjelder ADSL og ip-telofoni er det noe annet...

Det er bra at du står på sånn Nille! Får håpe du får igjen for strevet også!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:06   #20
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Det er som pepsi, som neste gir ut brusen gratis viss restauranter tegner avtale med de..Det gjør att de tar over en stor del av markedet, men tjener veldigt lite penger på sjelveste brusen..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:08   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Det er som pepsi, som neste gir ut brusen gratis viss restauranter tegner avtale med de..Det gjør att de tar over en stor del av markedet, men tjener veldigt lite penger på sjelveste brusen..

Aha! Det forklarer endel! Samboer har grynta endel over at det ikke er noen som har cola på dispenser lenger.. skal tipse han om det der ja (Ikke at han skal ha cola nå, men )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:15   #22
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Aha! Det forklarer endel! Samboer har grynta endel over at det ikke er noen som har cola på dispenser lenger.. skal tipse han om det der ja (Ikke at han skal ha cola nå, men )

Pepsi har tagit over en stor del av markedet (restauranter og cafeer) i Oslo den siste tiden..det er nemligen "förhandlinger" var 4 år.. Men nu er det mange restauranter som prøver å få en säravtale pga klager pga de ikke har cola/cola light...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:37   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Nille; bor ikke du i stavanger? Se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196194, kan dette være det som skjedde deg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 08:47   #24
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Det er i hvertfall bra noen er så sterke og grundige som du og klager, slik at slike hull kan tettes. Det dukker sikkert opp nye hull hele tiden, så det gjelder å følge med. Og å melde til politiet er nok lurt.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:04   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Ja, dette står over hele første siden til Stavanger Aftenblad i dag.
Det er nok ikke akkurat det samme som har skjedd med meg, MEN - SIM-kortet de sendte meg var veldig forsinket, og jeg vet ikke om de sendte nytt som erstatning for et som var "kommet bort i posten" eller om det bare var en forsinkelse. Har gitt dem info om dette. Det er faktisk mulig at det første SIM kortet ble stjålet og er i omløp. I så tilfelle ville jeg jo trodd at de sperret det...... Skal bli spennende å se neste regning. Spesielt NÅ hvor ejg har blitt veldig obs på hvordan jeg bruker mobilen !

De sier saken ligger hos Netcom (som eier nettet) nå. Venter tålmodig jeg. Har betalt del av regning - dvs. det jeg mener å ha brukt selv. Dette etter råd fra forbrukerrådet.

Takk for tips !
Skal holde dere informert !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil? snupperella Ketolysekuren 24 17-09-07 14:47
Hvilke produkter er feil i programmet "Mat på data"? Lollypop! Ketolysekuren 18 12-09-07 21:58
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 18:41
Feil i boka nalana Atkins kosthold 2 11-08-04 11:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no