Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

alternativ medisin

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-05, 14:04   #1
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

alternativ medisin

skal til homøopat til uka.. så lurte jeg på om noen her har prøvd det? akupunktur, homøopati og sånne ting. har det funket på dere? så på tabloid i går, og de sa at alt bare er humbug, så ble litt skeptisk, er jo ikke billig.

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:19   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg er en alternativtilhenger...

Med en viss skepsis da. Det er alltid viktig å gå til en noen en kjenner anbefaler, eller som en har hørt om, som har et godt rykte på seg. Homøopater har lang utdannelse og er hvis jeg ikke tar feil med i landsforbundet dersom de er godkjente. Deres metode er omstridt, og den uenigheten må vi bare leve med. Der finnes forsøk som støtter den og som motbeviser den, men ingen kan si noe klart vitenskapelig. Men de mange pasienter som er blitt bedre og friske taler jo godt for seg synes jeg.
Selv i medisin har jeg hørt at et medikament kan svinge fra 20-80% i forhold til hvor mange det virker på.... (ikke særlig festlig å bli satt på et medikament som har funket på 20% liksom... )
Det er ikke alt som er viteskapelig eller kan vitenskapelig stadfestes her i verden, og vi mennesker er så forskjellige med tanke på hva vi trenger, og det synes jeg er en viktig faktor å ha med i vurderingen.

Mange alternative behandlingsformer kan gjøre noe med plager som medisinen ikke "bryr seg med" fordi det ikke er blitt patologisk nok,- og det synes jeg er et gode,- vi må gripe tak i palgene våre selv, og ikke bare finne oss i å sitte å vente på at det utvikler seg til sykdom så legene kan medisinere....

-----
Jeg har ikke vært hos homøopat men har fått veldig god behandling med alternativ Qi medisin (Øreakupunktur, kinesologi og energibalansering).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:24   #3
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

takk for svar lise http://www.resonansklinikken.no/ hit skal jeg.
har ikke hørt noe om denne klinikken, men tror den er bra.

har hørt om mange som har blitt helt friske av alternativ medisin, så har troa på dette
hvordan funker Qi medisin?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 15:20   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

enig med Lise! mamma har nesten helt blitt kvitt pollenallergi. det var så ille at hun helst holdt seg inne om sommeren...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:09   #5
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Aline

enig med Lise! mamma har nesten helt blitt kvitt pollenallergi. det var så ille at hun helst holdt seg inne om sommeren...

så bra! med homøopati eller sånne nåler? har prøvd sånne nåler, og det hjalp litt på allergien min

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:23   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

homøopat

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:25   #7
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Aline

homøopat

åh, fint *håpe på at homøopatdamen kan fixe meg*

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:33   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Er også tilhenger av alternative behandlingformer, spesielt akupunktur og soneterapi har god effekt på visse sykdommer,har forresten ikke hørt så mye om homøopatiens bedringer så der er jeg litt blank.
Men jeg vet flere her som også er blitt kvitt en del fysiske plager ved hjelp av healing.
Det er rene landeplagen her på stedet med healere og synske. Det er party her et par ganger i måneden,og jeg får nesten grøsninger når jeg hører enkelte ting.
Selv ar jeg ikke vært på det enda ,men det kunne vært moro.
Søstera mi har akkurat vært hos en som leste auraen hennes og det er utrolig hvor mye en synsk kan få med seg.
Ja dette er et stort tema og jeg tror jeg stopper der nå,ellers blir jeg aldri ferdig.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 18:05   #9
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

skulle visst være en healer her i byen og. svigermora mi som sa det, han hadde visst fixet noen av hennes venninner

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 18:16   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

skulle visst være en healer her i byen og. svigermora mi som sa det, han hadde visst fixet noen av hennes venninner

Bare et lite eksempel. Ei jeg jobber sammen med har hatt gjentatte betennelser i ene hofta og blitt sprøyta full av kortison,hun ble kvitt alle smerter etter en healingbehandling. Og er fortsatt bra 4 måneder senere???

Det er mangt mellom himmel og jord vi ikke forstår......

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 20:01   #11
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

ja jeg har trua på at det hjelper jeg....og det trur jeg nok man må og for å kunne få hjelp,,,,gikk for noen år siden hos en homeopat jeg,,,og fikk god hjelp av han....så jeg syns du skal prøve jeg å se om det hjelper,,,,hørt om mange andre som har fått hjelp,,,,betalte 400 kr første gangen jeg og 200 kr for timene etterpå....de tar nok ikke likt bestalt alle.....men lykke til..håper det kan hjelpe deg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 16:51   #12
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl

betalte 400 kr første gangen jeg og 200 kr for timene etterpå....de tar nok ikke likt bestalt alle

skal betale 850kr for første time jeg

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Helbred deg selv" av Susanna Ehdin MHM Bøker om ernæring og helse 7 10-01-05 07:17
Alternativ medisin.. mofe Nyheter / media 3 20-12-04 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no