Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Økning i penicillindosering fra statens side

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 12:27   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Økning i penicillindosering fra statens side

Hei - jeg ville bare dele min opplevelse hos legen i går. Jeg har hatt bihulebetennelse i snart 4 uker, og fikk endelig penicillin i går. Hun fortalte meg at doseringene har økt kraftig når det gjelder bihulebetennelse/luftveisinfeksjoner. Anbefalt dose var nå 650mg x 2 - FIRE ganger om dagen! (Weifapenin). Heldigvis ble vi enige om at TRE ganger var nok - så må jeg heller øke om jeg ikke blir bedre etter et par dager...
Tidligere var den vel på ihvertfall det halve? Kjenner jeg er kvalm og ekkel i magen, og ser for meg med min chrons at dette kan jo bli "gøy" i 10 dager...
Vel - blir ihvertfall kvitt bihulebetennelsen min!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:58   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Jeg var på amoxilin for en hals betennelse e.l. sommer 2007. Da tok 1000mg * 3 i 1 uke.
Det ødela magen min skikkelig..

Håper du tar store doser probiotika!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:06   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Hm, jeg aner ikke, men 4 ganger om dagen var iallefall vanlig dose da jeg var liten, husker med grusomhet hver gang jeg måtte ta medisinen.

Fikk 2 ganger om dagen mot halsbetennelse, 1g appocilin og 2 dager etter pilleslutt kom betennelsen tilbake. Gikk da til fastlegen som fikk hakeslepp av både de sterke tablettene og de ujenvne doseringen. Han sa at det er mye bedre med 4 ganger om dagen for jevnere dosering og at medisinen virker bedre. Ikke vet jeg, men det virka i allefall og tablettene var mye lettere å få ned enn 1g..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:15   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Her er det snakk om 1.3 gram - 4 ganger om dagen... uff nå er jo bivirkningene omtrent på nivå med plagene fra bihulebetennelsen...

Forslag til probiotika? - fortrinnsvis lavkarbo - men akkurat nå - jeg vet hvor dårlig jeg kan bli med chrons OG penicillin... tar jeg det som av erfaring fungerer best Er steinhard i magen og fryktelig uvel... må jo få i meg litt mat også...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:43   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Biocare bio acidophilus intensive (gulbrun etikk) er vel den beste som er å få kjøpt i helsekost. Ellers de kirkman probio gold og superbio enda bedre: http://www.renkost.no/?cat=144680 men de får må komme i posten og da tar det litt lengre tid.

At du har problemer med antibiotika når du har crohns er ikke så rart

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:41   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Hmm. Jeg fikk penicillin for antatt bihulebetennelse tidligere i år (det viste seg å være synsnervebetennelse), men det var en "vanlig" dose... ikke at jeg husker hvor mye. (Med apocillin fikk jeg beskjed om å holde meg unna meieriprodukter mens jeg gikk på kuren, forresten.) Nå for noen uker siden hadde jeg en ekte bihulebetennelse, men da fikk jeg høre at nei, det ga man helst ikke penicillin for, det var best å vente og nesespraye seg frisk.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:18   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Det er bedre å få tilstrekkelig dose, enn for svak ihvertfall. Da ender det bare med at man ikke helt klarer å ta knekken på infeksjonen, og man må til på en ny kur - mye verre for magen..
Anbefaler virkelig probiotika (de nevnt over) - gå evt. på en helsekost å be om de beste, den som var nevnt over tror jeg er en intensiv kur med probiotika, sikkert ypperlig for antibiotikakurer.

Ellers anbefaler jeg å styrke immunforsvaret med andre midler - relativt store doser vit C + vit D. Det har funka på meg (mye forkjøla som ofte har endt opp i bihulebetennelser) + å være flink med å pusse nese og ta nesespray/saltvann ved tett nese.

God bedring

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 20:02   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Enden på visa - så kraftige magesmerter at jeg knapt klarte røre på meg, en tur på apoteket og handlet idoform, og biola på butikken (det var turen sin ut det... herlighet)... ringte legen og han ba meg slutte med penicillinen tvert - så fikk vi finne en annen løsning på mandag... så da sitter jeg her - like tett i pappen som tidligere, og med ganske heavy magekramper fremdeles... forhåpentligvis roer de seg ned i morgen - så blir det muligens CT og skylling over helga... grrrrreat!

God helg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 20:53   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Jeg måtte ha en runde på flagyl 1 år etter den store amoxillin dosen som jeg skulle gå på i 2 uker pga clostridium dificile (eller noe sånt navn..).
Jeg startet på dosen jeg fikk men etter 1 uke var jeg så dårlig at jeg nektet å ta en eneste tablett til :P
Så vist jeg blir syk og trenger pencilin så vet jeg ikke hva jeg skal gjør fordi kroppen min takler det ikke!..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 20:56   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Økning i penicillindosering fra statens side

Stakkars sjukling!
For meg og min massivt mat- og medisinintolerante sambo er det akupunktur som hjelper mot bihulebetennelse.

En 6-7-8 stykker rundt om i ansiktet setter blodomløpet i gang og da kan gørra dyttes vekk. Ser ut som om du har fått bank, men hvis du føler deg sånn fra før gjør det jo ikke noe.

God bedring!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Statens intensjoner med sine kostholdsråd moreheavygravy Generell ernæringsdebatt 15 29-11-10 10:57
Ned i vekt, men økning i kroppstørrelse kistav Spørsmål og svar 12 28-08-10 15:35
hva er Atkins, Lindberg, Eat, Montignac, Statens, Grete Rode, Egenkomponert, Eventuel kine_kline Spørsmål og svar 2 28-09-08 18:29
15 karber daglig og økning ... Ketolyse emma1 Spørsmål og svar 11 25-05-08 21:30
Økning av karboinntak/ut av ketolysekuren? livsti Ketolysekuren 2 26-03-08 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no