Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det noen som vil hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 13:32   #1
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Er det noen som vil hjelpe meg?

Hei ..

I dag sitter jeg her og er litt frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre..
Startet med Atkinskuren for 3 uker siden nå, og var 67,5 kg og 1.60 høy.
Gikk ned 2 kg første uken, og en halv kilo andre uken (Grunnen til det lille vekttapet er sikkert at jeg oversteg karbohydratene)

Gikk også ned 7 cm rundt midjen. Har nå altså en BMI på 25.

Tenkte etter det lille vekttapet etter andre uka at jeg skulle kjøre på med ei uke til, og startet på, og sprakk da jeg kom til lørdagskveld på kino.. Kjæresten kjøpte smågodt, og jeg bare måtte ha.. Spiste mange og da jeg kom hjem hev jeg meg over ei kjeks med sjokolade og iallefall 7-8 biter fox.. Huff, det var nesten et godteri-orgie..

Det jeg lurer på er hva som skjer nå, vil jeg gå opp mye av dette? Skal jeg fortsette med Atkins fase 2? Og hva mener dere ang vekta mi? Er dette riktig kur for meg? Eller bør jeg gjøre noe annet, hvor jeg kan unne meg en dag i uka med godis? Er så redd for å gå opp til det samme tallet igjen, for da følte jeg meg virkelig uggen, oppblåst i både ansiktet og magen. (MEN, jeg hadde et virkelig usunt kosthold også da, før kuren. Puttet i meg alt jeg følte for.)

Jeg sitter her og har ikke spist enda i dag fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen hjelpe en frustrert sjel?

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:35   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av karboslutt, her.

Hei ..

I dag sitter jeg her og er litt frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre..
Startet med Atkinskuren for 3 uker siden nå, og var 67,5 kg og 1.60 høy.
Gikk ned 2 kg første uken, og en halv kilo andre uken (Grunnen til det lille vekttapet er sikkert at jeg oversteg karbohydratene)

Gikk også ned 7 cm rundt midjen. Har nå altså en BMI på 25.

Tenkte etter det lille vekttapet etter andre uka at jeg skulle kjøre på med ei uke til, og startet på, og sprakk da jeg kom til lørdagskveld på kino.. Kjæresten kjøpte smågodt, og jeg bare måtte ha.. Spiste mange og da jeg kom hjem hev jeg meg over ei kjeks med sjokolade og iallefall 7-8 biter fox.. Huff, det var nesten et godteri-orgie..

Det jeg lurer på er hva som skjer nå, vil jeg gå opp mye av dette? Skal jeg fortsette med Atkins fase 2? Og hva mener dere ang vekta mi? Er dette riktig kur for meg? Eller bør jeg gjøre noe annet, hvor jeg kan unne meg en dag i uka med godis? Er så redd for å gå opp til det samme tallet igjen, for da følte jeg meg virkelig uggen, oppblåst i både ansiktet og magen. (MEN, jeg hadde et virkelig usunt kosthold også da, før kuren. Puttet i meg alt jeg følte for.)

Jeg sitter her og har ikke spist enda i dag fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen hjelpe en frustrert sjel?

FØRST tar du et DYPT drag med luft... og puster ut. Gjenta et par ganger til du kjenner skuldrene dine kommer på høyde med der de bør være

Så går du og tar deg litt mat. Stek deg en omelett eller et eller annet lavkarbo med mye fett i - ikke nødvendigvis atkinsrelatert - men lavkarbo.

Så tar du penn og papir og setter deg ned og lager en liste over hvorfor du ønsker/ønsker ikke å fortsette med lavkarbo-kosthold. det viktiste er HVOR viktig er det for deg å gå ned i vekt/føle deg i bedre form/andre ting bare du vet om

Så noterer du ned stikkord på hvorfor det gikk så galt med sprekken i helga.

Deretter planlegger du hvordan du kan unngå å sprekke igjen - hvis du da i første omgang har bestemt deg for å fortsette Hvis du mener du trenger godis hver uke - så finner du lavkarbo-alternativer og BESTEMMER deg for at du synes dette er minst like godt som høykarbo-alternativer (jepp -det går faktisk an å bestemme seg for slikt).

Deretter - hvis du har bestemt deg for å fortsette - trer du forsiktig tilbake i lavkarbo-verdenen - og tar EN dag av gangen Ikke vær så hard mot deg selv når det skjærer seg - hiv deg heller over papiret og finn ut hvorfor/hva skjedde og hadde det vært mulig å unngå det?

MIN største kilde til å gjøre ting jeg EGENTLIG hadde bestemt meg for ikke gjøre - er at jeg er "bevisstløs" i gjerningsøyeblikket. Du vet - "oi, spiste jeg HELE posen alene? Så fort? Når skjedde DETTE??"

Lykke til - dette går fint - stable deg på beina og gå videre!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:28   #3
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

FØRST tar du et DYPT drag med luft... og puster ut. Gjenta et par ganger til du kjenner skuldrene dine kommer på høyde med der de bør være

Så går du og tar deg litt mat. Stek deg en omelett eller et eller annet lavkarbo med mye fett i - ikke nødvendigvis atkinsrelatert - men lavkarbo.

Så tar du penn og papir og setter deg ned og lager en liste over hvorfor du ønsker/ønsker ikke å fortsette med lavkarbo-kosthold. det viktiste er HVOR viktig er det for deg å gå ned i vekt/føle deg i bedre form/andre ting bare du vet om

Så noterer du ned stikkord på hvorfor det gikk så galt med sprekken i helga.

Deretter planlegger du hvordan du kan unngå å sprekke igjen - hvis du da i første omgang har bestemt deg for å fortsette Hvis du mener du trenger godis hver uke - så finner du lavkarbo-alternativer og BESTEMMER deg for at du synes dette er minst like godt som høykarbo-alternativer (jepp -det går faktisk an å bestemme seg for slikt).

Deretter - hvis du har bestemt deg for å fortsette - trer du forsiktig tilbake i lavkarbo-verdenen - og tar EN dag av gangen Ikke vær så hard mot deg selv når det skjærer seg - hiv deg heller over papiret og finn ut hvorfor/hva skjedde og hadde det vært mulig å unngå det?

MIN største kilde til å gjøre ting jeg EGENTLIG hadde bestemt meg for ikke gjøre - er at jeg er "bevisstløs" i gjerningsøyeblikket. Du vet - "oi, spiste jeg HELE posen alene? Så fort? Når skjedde DETTE??"

Lykke til - dette går fint - stable deg på beina og gå videre!


Utrolig koselig at du tok deg tiden å svare meg på dette, det var til stor hjelp :-) Skal følge dine råd. Var på vekta i dag og så at jeg var en halv kg mindre enn det jeg var sist jeg veide meg, så da fikk jeg en litt bedre følelse.

Men når jeg kommer til fase 2 nå, er det slik at jeg kan velge at noen av karbohydratene kan være fra ei brødskive f.eks? For ei vanlig grov brødskive inneholder 15 karbohydrater.

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Har du lest Atkins"reglene"? I fase 2 skal du vel tilføre en og en matvaregruppe avgangen (i uka?) og helst i en spesiell rekkefølge. Tror korn kommer gaaaanske seint på den lista.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:42   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Jeg tror faktisk jeg ville begynt på nytt igjen med Atkins... istedet for å gå over til neste fase. Les boka veldig nøye flere ganger, og vær streng med deg selv - dvs hvis vekttap/det å følge kostholdet betyr NOK for deg - vil dette gå greit - men siden du har skeiet ut kraftig nå så er du kanskje ikke helt overbevist selv om at dette er veien å gå?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 00:17   #6
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tror faktisk jeg ville begynt på nytt igjen med Atkins... istedet for å gå over til neste fase. Les boka veldig nøye flere ganger, og vær streng med deg selv - dvs hvis vekttap/det å følge kostholdet betyr NOK for deg - vil dette gå greit - men siden du har skeiet ut kraftig nå så er du kanskje ikke helt overbevist selv om at dette er veien å gå?

Ja jeg har tenkt på å starte helt på nytt igjen. Men må ha meg et par dagers pause for å tenke, det ble vanskelig. Som du sier så er det ikke sikkert dette er rette veien å gå for meg. Jeg vet ikke.

Jeg er 19 år, og det er mye som skjer hele tiden. I helga var det bursdag, og det var svært vanskelig å sitte der å si nei til brownies, mens alle satt der og koste seg. Vet bare ikke om jeg er helt klar for å legge om kosten min for hele livet enda.

Hva synes dere at jeg skal gjøre?

Synes ikke at jeg er tjukk, men skulle gjerne ha gått ned 4 kg til, for å bli den fornøyde personen jeg var før :-)

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 06:47   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av karboslutt, her.

Ja jeg har tenkt på å starte helt på nytt igjen. Men må ha meg et par dagers pause for å tenke, det ble vanskelig. Som du sier så er det ikke sikkert dette er rette veien å gå for meg. Jeg vet ikke.

Jeg er 19 år, og det er mye som skjer hele tiden. I helga var det bursdag, og det var svært vanskelig å sitte der å si nei til brownies, mens alle satt der og koste seg. Vet bare ikke om jeg er helt klar for å legge om kosten min for hele livet enda.

Hva synes dere at jeg skal gjøre?


Synes ikke at jeg er tjukk, men skulle gjerne ha gått ned 4 kg til, for å bli den fornøyde personen jeg var før :-)

Du MÅ ikke legge om kosten hele livet for å gå ned 4 kg. Da vil det kun være i en periode hvor du legger alle kluter til og er flink og sier nei til andre ting - for en periode!
Så kan du jo da vurdere om du ønsker å slippe unna en del av utfordringene feks JEG har slitt med siden jeg var like gammel som deg... og med det kan du JUSTERE kostholdet ditt til å til daglig inneholde færre karbohydrater - men med rom for andre ting i festlig sammenheng. (Bare ikke la hver dag bli en fest...).
Fedon kan jo være en vei å gå for deg - det er mer karbohydrater, grovere pasta/ris, og litt bønner.

Vektnedgang er for noen en periodisk sak som innebærer ekstra strenghet i kostholdet. For andre som har valgt å endre kostholdet for livet, kan vektnedgang komme sakte men sikkert og man føler ikke at man er på slankekur. DU er den eneste som vet hva som er rett for deg å gjøre i denne sammenhengen!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:14   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Må legge til at Atkins, Lutz, LCHF ikke er en KUR. Det finnes ingen kurer, iallefall ikke slankekur og lavkarbo er det minst av alt. Det er en måte å spise på som man skal spise hele livet. Den kosten vi blir lært å spise fra bansben av er en ekstrem måte å spise på som gjør oss både overvektige og syke. Derfor vil man aldri bli slank for evig med LAVKARBO KUR. Det som skjer da er du kan gå ned i vekt, gå tilbake til vanlig mat med mye høykarbo, og så går du altså opp igjen, fordi kroppen din ikke takler en ekstrem måte å spise på.
Etter min mening finnes det så mye bedre mat å spise når man har forandrett diett og tankegang, at jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke forandrett diett før. Men det er viktig, tror jeg, at man leser en god bok som gjør at man forstår PRINSIPPENE bak lavkarbo/høyfett. Hvorfor man skal spise MYE fett, både mettet og umettet, og hvorfor man skal spise sånn, helst fra man er født til man dør.
Du kan nemlig ikke "kurere" din kropps manglende evne til å spise særdeles ekstremt, som brød, ris, poteter, pasta, sjokolade, potetgull og cola jo er.
At man går ned to - tre kilo første uken er fakta, fordi det er vann og glukose. En kilo glukose holder på tre kilo vann, så når glukosen, eller karbohydratene forsvinner, slipper også vann taket. Samtidig må fettinntaket skyte i været, slik at kroppen får giret om og startet fettforbrenningen. Alt i alt kan det ta 2-4 uker før den starter, det kommer an på så mye.

Husk, om du ikke legger om nå, mens du ennå er normalvektig, så kan det være at du forbanner deg selv om 10 år. En fødsel for eksempel, kan gjøre kroppen din til et sirkus av hormoner, som gjør at du legger på deg 30 kilo som du ikke klarer å ta av, uten et sant helvete av slit. Jeg kan forstå at å se andre stappe i seg brownies er fælt å se når du er 19. Det de egentlig stapper i seg er forferdelige saker, som kroppen ville vri seg i vånde over om den kunne utrykke seg. I stedet blir den syk. Overvktig, allergisk, forkjølet, betennelser, kreft.
Men er du ikke motivert vil jeg anbefale deg å dra ned på potetene, riset og brødet. Erstatt mye av det med grønnsaker med olje over. For å starte på lavkarbo uten stor motivasjon er dømt til å mislykkes. Spis heller mer grønt, mindre av det nevnte, og erstatt brødet med Fedon Lindberg brød om du kan. Bytt margarin til smør. Benytt Seter rømme istedet for lett rømme, osv.


Sist redigert av BitTorres : 08-11-10 kl 08:21.
BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:48   #9
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Et par tips:
- Du sier du før følte deg oppblåst og uggen - veldig mange får den følelsen av brød og gluten, så jeg ville ikke valgt karbo fra den kilden (ihvertfall testa ut om jeg følte meg bedre uten, for min egen del er det ikke tvil!). Det er ikke bare vekttap som er fordelene av lavkarbo, veldig mange har også andre helsegevinster, mye kommer nok av det naturlige kuttet av mat magen ikke tåler, som korn.

- Om du skal en plass der du vet at det blir servert kake, godteri og andre ting du ikke skal ha har jeg to tips:
1. Spis deg mett før du reiser, er man mett blir man mindre fysen
2. Ta med deg noe "lovlig" - for meg var dette helt essensielt, det er mye vanskeligere å sitte å se på andre spise og ikke kunne spise noe selv, enn å kunne spise noe men ikke alt, da får man liksom tilfredsstilt litt av kosen likevel. Pleide å ta med meg nøtter, baconcrisp osv. Stort sett synes folk det bare er hyggelig at man tar med snacs

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:20   #10
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Tusen takk for gode svar. Jeg har funnet ut at jeg skal fortsette - Men gå over til Fedon. Dette passer meg mye bedre, selv om det vil gå tregere, det får bare være. Selv om jeg er en utålmodig sjel.

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 23:12   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Jeg skulle akkurat til å anbefale fedon Tips angående kinobesøk og behov for søtt: enten kutt ut alt så behovet forsvinner, eller ha tyggis og sukkerfrie pastiller/drops i veska. Vit at spiser du kjøtt, egg, fisk,ost og grønnsaker legger du ikke på deg og får mindre søtbehov pga stabilt blodsukker og fornøyd kropp.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:50   #12
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skulle akkurat til å anbefale fedon Tips angående kinobesøk og behov for søtt: enten kutt ut alt så behovet forsvinner, eller ha tyggis og sukkerfrie pastiller/drops i veska. Vit at spiser du kjøtt, egg, fisk,ost og grønnsaker legger du ikke på deg og får mindre søtbehov pga stabilt blodsukker og fornøyd kropp.


Ja jeg hadde ikke et eneste søtsug før denne lørdagen faktisk, og skulle såklart aaaldri ha smakt den lille biten det starta med.

Men, hva tror du/dere om at jeg tar to nye uker på ketose, og deretter går over til Fedon? Er dette dumt? Kommer jeg til å gå opp like mye igjen liksom?

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:18   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Ketose er du i uansett om du går under 100 gram karbohydrater om dagen, men det er sjelden målbart før du kommer godt under 50 gram. Noen kan gå på null uten å få utslag, men det betyr ikke at de ikke er i ketose. Ketose kan du bare glemme, etter min mening (og mange andres). Du er såpass nær idealvekta, at du aldri vil få noe "ras", simpelthen fordi du ikke har så mye fett som kan rase av.
Sannsynligvis er Fedon ditt beste valg, det er mye mer "lovlig" å spise karbohydrater der, en på strikt LCHF. Glem det der med to ukers hardkjør, det har ingenting for seg. For å starte et skikkelig "fettbål", trengs det gjerne 3 uker med strikt LCHF, med store mengder fett.
Nyt heller Fedon, kjøp Udo`s Choice for å gi kroppen et Kick start på fettforbreningen og god helse i tillegg. Det er ikke sånn at Lav karbo alltid gir vektnedgang. Det er mye, mye mer som spiller inn enn lite karbo og mye fett. Hormoner, gener, psyken, sosioøkonomi, sykdom, osv osv. Men lav karbo er ofte det beste hjelpemiddelet man har, og så får man finne ut etterhvert hvilken type lavkarbo du kan leve med RESTEN AV LIVET?
Det optimale er ikke alltid det samme som det du orker/vil/ønsker resten av livet.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:05   #14
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som vil hjelpe meg?

Tenkte bare komme med en liten kommentar i forhold til det å falle i godtefellen, sånn som når man skal på kino f.eks. Jeg har kjøpt inn en haug med "lovlig"/lavkarbovennlig godteri, både div sjokolader og annet godteri. Bare det at jeg har det i hus og har bestemt meg for at det er greit å ta en bit om jeg føler for det, gjør det lettere for meg å la være. Dessuten er det så kjekt å ha det i hus om man plutselig skal på kino, ut på tur, kose seg mm. Så slipper man å gå i fella å ta det som er nærmest.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil hjelpe meg? Mijaah Generell diskusjon 21 11-08-09 21:45
Noen som kan hjelpe Summergirl Spørsmål og svar 2 02-01-09 13:53
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 08-02-06 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no