Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger hjelp

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 21:21   #1
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Trenger hjelp

Heihei

Er helt ny her og er på dag 1 på denne ketose-kuren, og trenger å stille noen spørsmål til dere erfarne:

1) Er det normalt å føle seg kvalm den første dagen?

2) Kan noen gi meg en liste over ting man kan drikke og spise osv?
Selv om jeg vet man skal unngå potet, ris, pasta og mel så sliter jeg litt med dette.

3) Når kan jeg begynne å trene styrke igjen? (Hørte at man ikke skal gjøre det i starten av kuren)

4) Og når kan man prøve (er det vits i) disse ketose-stixene?

Er som sagt helt ny her, og beklager om disse spørsmålene er stilt mange ganger før..

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp

Hei.

1: Helt normalt. Det er en av bivirkningene som står om i boka.
2: Det står meny og oppskrifter i boka. Lurt å starte med de til du blir mer sikker. Med tanke på hva man skal spise, hvor mye osv osv.
3: Du kan trene det du orker.
4: Så lenge du vet at du spiser etter kurens regler, så trenger du faktisk ikke stix. Men har nå du kjøpt de, prøv etter et par dager ( om kvelden, 2-3 timer etter siste måltid)

Ellers, så anbefaler jeg deg å låne boka på bibiliotek, eller kjøpe den. Slik at du lettere skjønner kurens prinsipper og regler

Lykke til

Opprinnelig lagt inn av karboslutt, her.

Heihei

Er helt ny her og er på dag 1 på denne ketose-kuren, og trenger å stille noen spørsmål til dere erfarne:

1) Er det normalt å føle seg kvalm den første dagen?

2) Kan noen gi meg en liste over ting man kan drikke og spise osv?
Selv om jeg vet man skal unngå potet, ris, pasta og mel så sliter jeg litt med dette.

3) Når kan jeg begynne å trene styrke igjen? (Hørte at man ikke skal gjøre det i starten av kuren)

4) Og når kan man prøve (er det vits i) disse ketose-stixene?

Er som sagt helt ny her, og beklager om disse spørsmålene er stilt mange ganger før..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:36   #3
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp

Tusen takk for raskt svar og hjelp! Hadde faktisk ikke tenkt på å låne boka på biblioteket, det skal jeg sannelig gjøre :-)

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:56   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp

Hei,
Her finner du svar på mange nybegynner spørsmål:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:59   #5
karboslutt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
karboslutt er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Her finner du svar på mange nybegynner spørsmål:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…



Tusen takk :-) er på dag 2 nå, og sliter veldig med å finne ut hva jeg skal spise osv, tar tid å komme seg inn i dette merker jeg.
Sliter med å telle karbohydrater... og er redd jeg har spist for mange i dag..

Spiste ca 1 lapp til frokost (som jeg lagde etter en oppskrift her inne) med skinkeost og paprika på, og spiste også en sånn med to skiver bacon på til lunsj.

Hvor mye karbohydrater tror dere dette inneholdte? Og hvilken bok er det alle snakker om? Det er jo så mange forskjellige, noen bøker sier man ikke skal overstige 20 karbohydrater pr dag, mens mange inne på forumet snakker om 15 osv..

Er en forvirret sjel i dag.

karboslutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:40   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av karboslutt, her.

Tusen takk :-) er på dag 2 nå, og sliter veldig med å finne ut hva jeg skal spise osv, tar tid å komme seg inn i dette merker jeg.
Sliter med å telle karbohydrater... og er redd jeg har spist for mange i dag..

Spiste ca 1 lapp til frokost (som jeg lagde etter en oppskrift her inne) med skinkeost og paprika på, og spiste også en sånn med to skiver bacon på til lunsj.

Hvor mye karbohydrater tror dere dette inneholdte? Og hvilken bok er det alle snakker om? Det er jo så mange forskjellige, noen bøker sier man ikke skal overstige 20 karbohydrater pr dag, mens mange inne på forumet snakker om 15 osv..

Er en forvirret sjel i dag.

I din filosofiboks har du skrevet Dr. Andersen. Det er forfatteren av ketolysekuren. Jeg har gitt mine svar ut fra den boka.

Uansett når det gjelder karber, må du telle får å vite hvor mange du får i deg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:40   #7
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Trenger hjelp

I oppskriftforumet er det mange spennende oppskrifter

Det kan også lønne seg å ta en titt i ulike journaler, mange skriver opp hva de spiser hver dag
Kan også være nyttig å opprette en egen journal hvor du bl.a kan ha oversikt over måltidene dine og framgangen du får

Det er veldig ulikt antall karber i de forskjellige lappe oppskriftene. Den jeg bruker (som er beskrevet i journalen) er den jeg har funnet med færrest karber så langt (under 0,5 per lapp hvis jeg ikke tar heeelt feil??), så spiser de med god samvittighet Den er egentlig basert på en pizzabunn oppskrift jeg fant her:P

Her er min journal. Jeg har ikke skrevet journal så lenge, men kommer til å skrive ned blant annet hva jeg har spist hver dag

Jeg har bare holdt på ca 1 mnd, så er ganske fersk her. Men man lærer masse av de erfarne her inne Så det er bare å bla seg gjennom journaler og oppskriftforumet.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger mer hjelp Drømmeren Ketolysekuren 10 14-05-10 18:45
Jeg trenger DIN hjelp! Nattesjel Livets lyse side 18 20-03-07 09:42
Trenger hjelp og råd. RAGNA Ketolysekuren 25 09-03-05 07:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no