Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 19:52   #76
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Bra svar!

Jeg har tidligere skrevet litt om myten som sier at overskuddsprotein automatisk blir til glukose:

Insulin, glukagon, protein og glukose

Proteinmetabolisme

Sorry all linkingen. Er for lat til å gjenta alt

  Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 00:49   #77
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Nei nå har jeg fallt helt av lasset her, tråden har liksom tatt sin egen rettning ..*enda mer forvirra enn noen gang *

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:12   #78
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Nei nå har jeg fallt helt av lasset her, tråden har liksom tatt sin egen rettning ..*enda mer forvirra enn noen gang *

Tror bare du skal ta og se på de to første svarene du fikk Carisma jeg og så kan jeg oppsummere følgende:

  • Lavkarbo er ikke nødvendigvis mye fett, det kommer ann på hvilken retning man følger.
  • Fedon har en mer generell lavkarob der han tillater mer kh (med lav GI) enn f.eks Ketolyse. Han tillater frukt i svært moderate mengder, og helst sammen med en protein/fettkilde.
  • Fedon omhandler også å holde kontroll på blodsukkeret for ikke å få store svingninger og cravings. Mange går mye ned i vekt med et slikt kosthold og trives med det.
  • Fedon driver vel ikke med kaloritelling, men har visse målemetoder som gjør at man ikke totalt overspiser dersom man følger dt slavisk.
  • Noen foretrekker å kutte på fettet (for å gå ned i vekt, føler seg mer tilfreds osv) og erstatter det med protein. Stor del av diskusjonene i denn tråden går på hvorhvidt det er bra eller ei.
Har du flere spørsmål så er det bare og spør. Tråder her inne har en tendens til leve sitt eget liv og blir "kuppet" er ikke alltid man får svar på det man spør om

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:07   #79
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

ok. Takk for oppklaringen :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:25   #80
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tror bare du skal ta og se på de to første svarene du fikk Carisma jeg og så kan jeg oppsummere følgende:

  • Lavkarbo er ikke nødvendigvis mye fett, det kommer ann på hvilken retning man følger.
  • Fedon har en mer generell lavkarob der han tillater mer kh (med lav GI) enn f.eks Ketolyse. Han tillater frukt i svært moderate mengder, og helst sammen med en protein/fettkilde.
  • Fedon omhandler også å holde kontroll på blodsukkeret for ikke å få store svingninger og cravings. Mange går mye ned i vekt med et slikt kosthold og trives med det.
  • Fedon driver vel ikke med kaloritelling, men har visse målemetoder som gjør at man ikke totalt overspiser dersom man følger dt slavisk.
  • Noen foretrekker å kutte på fettet (for å gå ned i vekt, føler seg mer tilfreds osv) og erstatter det med protein. Stor del av diskusjonene i denn tråden går på hvorhvidt det er bra eller ei.
Har du flere spørsmål så er det bare og spør. Tråder her inne har en tendens til leve sitt eget liv og blir "kuppet" er ikke alltid man får svar på det man spør om


__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer ikke å bestemme meg! Ketolyse eller Lindberg? mjenta Dr Lindbergs 3 23-03-10 21:45
Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater? bella donna Dr Lindbergs 11 18-06-09 13:22
Kan det stemme? quebec Ketolysekuren 9 06-06-08 21:55
Transfett tabell.. Kan da ikke stemme?? kjøttklumpen Generell ernæringsdebatt 11 23-05-06 12:34
Vet du hva du skal stemme? Summer Generell diskusjon 28 13-09-05 14:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no