Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 15:19   #1
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Har spist lavkarbo mat i fire dager nå, og kom hjem med en baconkrisp fra kims i dag (0g karb) Da utbrøt mannen" skal du spise detta når du slanker deg?
Måtte forklare at jeg har kuttet ut karbohydrater og ikke fett. Han fortalte da at en på jobben hans hadde spist mat med lite karbohydrater i over ett år, og han ble bare fetere og fetere. Mannen påstår selv at han er i ketose hele tiden.

Så nå ble jeg veldig i tvil hva jeg skal gjøre.... Vanskelig hvis ikke han søttter meg, og vanskelig n¨år man får høre sånt....

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:22   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Sånn var min samboer i starten også - nå spiser han lavkarbo

Hev hodet litt og tenk på hvor mange det er her som kan vitne om at det VIRKER Tenker han tenker seg om litt når han ser resultater jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:28   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

Har spist lavkarbo mat i fire dager nå, og kom hjem med en baconkrisp fra kims i dag (0g karb) Da utbrøt mannen" skal du spise detta når du slanker deg?
Måtte forklare at jeg har kuttet ut karbohydrater og ikke fett. Han fortalte da at en på jobben hans hadde spist mat med lite karbohydrater i over ett år, og han ble bare fetere og fetere. Mannen påstår selv at han er i ketose hele tiden.

Så nå ble jeg veldig i tvil hva jeg skal gjøre.... Vanskelig hvis ikke han søttter meg, og vanskelig n¨år man får høre sånt....

Hei Ja, jeg kan love deg at det virker! Har et levende bevis i huset(sambo) som begynte med lavcarbo,høyfett i mars i fjor. Det er jeg som lager maten, og jeg kan love deg det fløt i fett I dag er han 28kg lettere, og en meget slank mann

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:44   #4
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

prøvde å tisse på sån stix no, og den va rosa (kanskje litt lys) Fant ut at dne va en mellomting mellom den midterste og den nest nederst på skalan. er jeg i ketose da?

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:48   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Virker det virkelig?

Vist den er rosa ja er du i ketose

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:52   #6
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Virker det virkelig?

sjekk ut bildetråden her inne.. Da ser du at lavkarbokosthold fungerer

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:10   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

prøvde å tisse på sån stix no, og den va rosa (kanskje litt lys) Fant ut at dne va en mellomting mellom den midterste og den nest nederst på skalan. er jeg i ketose da?

Fargen spiller ingen rolle, utslag er utslag og betyr at du er i ketose Helt mørkt KAN bety at du har drukket litt lite...

Men, det sikreste resultatet får du først ca 2 timer etter dagens siste måltid, så spar stixa til da du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:16   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

En av de aller største fordelene ved at det finnes et forum som dette, er at det er med på å bekrefte for deg at du er ikke alene. Du er ikke alene, du er ikke den eneste som prøver deg frem med et lavkarbokosthold - det er mange her, og veldig mange som villig har lagt ut bildedokumentasjon på at dette virker!

Men jeg skjønner godt at det er vanskelig om man ikke har støtte hjemme - det ville jeg tatt en liten alvorsprat om med mannen, faktisk. Det skulle bare mangle at den man bryr seg om og lever sammen med avstår fra slik destruktiv oppførsel.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:36   #9
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Virker det virkelig?

Lena beatrice har skrevet masse om kolesterol og sånne ting i forhold til lavkarbo. Og alle her inne vet jo at lavkarbo virker hvis man kjører løpet fullt ut. Kan ikke skeie ut med en sjokolade om dagen.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:44   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Med mindre kollegaen til mannen din var undervektig til å begynne med, så tror jeg nok han jukser veeeldig. Fett og karbohydrater i kombinasjon over tid er den sikreste måten å bli feit på .
Men jeg kan i alle fall snakke for meg selv, og med strikt høyfett/lavkarbo-kosthold har jeg til nå redusert kroppsmassen min med 23% .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:03   #11
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

Tusen takk for mange gode svar og oppmuntring Det hjelp godt på.
Lurer på hva dere synes om det jeg spser for dagen, ser det greit ut?

Frokost:
to små lavkarboknekkebrød, (skal gi ca 3 g karbohydrater ) med ost og skinke på

Lunsj: Samme som frokost, eller en lett salat bestående av litt grønn salat, paprika, agurk, ost, skinke/kylling med litt rømmedressing på

Middag: Laks med brokoli og agurk + rømme eller kylling lår + litt grønt

Mellommåltid: Paranøtter(6g karb)


Ser det ut som et greit inntak av mat?
Hvordan er det med sjokolade uten sukker, kan man spise dette? Mener å ha lest det før.
Og pepsi maxx har ingen karb i seg sant?

Veldig greit å ha et forum som dette så man kan spørre hvis sman lurer på noe

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:48   #12
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Virker det virkelig?

Altfor lite fett og altfor mye karbo fra korn. Spiser du lavkalori?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:20   #13
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Altfor lite fett og altfor mye karbo fra korn. Spiser du lavkalori?

Her e oppskrifta på knekkebrødan
200 g Solsikkekjerner
1 dl Linfrø
1 dl Sesamfrø
2,25 dl Kruskakli / Hvetekli
2 ss Fiberhusk
1 ts Salt
Litt søtt (eg brukte Splenda)
5 dl Vatn

står det skal være 1,5 g karb pr knekkebrød,blir da3 g pr måltid.Er ikke det greit?
treng de knekkebrødan for dagen for å ikke sprekke kjenner jeg.
Hva ville du ha spist i stede for det jeg spiser?
Når jeg har laks så har jeg rømme til

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:58   #14
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Virker det virkelig?

Spiser du 200g paranøtter? Det virker litt unødvendig å ha mellommåltider.

Og det virker sånn at du spiser knekkebrød med pålegg på. Og ikke pålegg med knekkebrød. Hvis du skjønner hva jeg mener.
Du velger å spise magert kjøtt, og pålegg som inneholder lite fett.

Middagen har jeg ingenting å utsette for. Bare pass på karboinnholdet på rømmen. Rømmen inneholder ikke akkurat for mye fett heller.
Kylling og fisk er heller ikke feteste middagene du kan ha, så ikke vær redd for å legge til eksterne fettkilder som smør/olje osv.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:29   #15
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Spiser du 200g paranøtter? Det virker litt unødvendig å ha mellommåltider.

Og det virker sånn at du spiser knekkebrød med pålegg på. Og ikke pålegg med knekkebrød. Hvis du skjønner hva jeg mener.
Du velger å spise magert kjøtt, og pålegg som inneholder lite fett.

Middagen har jeg ingenting å utsette for. Bare pass på karboinnholdet på rømmen. Rømmen inneholder ikke akkurat for mye fett heller.
Kylling og fisk er heller ikke feteste middagene du kan ha, så ikke vær redd for å legge til eksterne fettkilder som smør/olje osv.

nei spis ikke 200 g paranøtter, spis enn neve nøtter, og 100 g e 6 g karb står det på pakken. unødvendig med mellommåltid? så da bør æi helst bare spise tre ganger for dag? Når vi spiser lunsj på jobb kl halv tolv, så trenger jeg noe mere å spsie før kl halv fem fem, da vi har middag.

I forhold til pålegg på knekkebrødet så har jeg også kjøpt inn salami og majones som jeg vil ha på. Men har en god del ost på skiven og dette gir vel også en del fett? ellers er jeg ikke glad i smør på skiva, så det blir det ikke noe av.

sliter med å finne mat med mye fet t i som jeg synes er godt. Egg og bacon prøver jeg å lage når jeg har tid før jeg riser på jobb, men det er sjelden jeg får tid til dette. blir vel mere mat som blir spist i helgene.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:32   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

nei spis ikke 200 g paranøtter, spis enn neve nøtter, og 100 g e 6 g karb står det på pakken. unødvendig med mellommåltid? så da bør æi helst bare spise tre ganger for dag? Når vi spiser lunsj på jobb kl halv tolv, så trenger jeg noe mere å spsie før kl halv fem fem, da vi har middag.

I forhold til pålegg på knekkebrødet så har jeg også kjøpt inn salami og majones som jeg vil ha på. Men har en god del ost på skiven og dette gir vel også en del fett? ellers er jeg ikke glad i smør på skiva, så det blir det ikke noe av.

sliter med å finne mat med mye fet t i som jeg synes er godt. Egg og bacon prøver jeg å lage når jeg har tid før jeg riser på jobb, men det er sjelden jeg får tid til dette. blir vel mere mat som blir spist i helgene.

Tips: Bruk ostehøvel til å høvle smørskiver til knekkebrødene dine.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:43   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Hei Tøvsjur! Jeg ser du har fått mange gode råd allerede, men jeg må bare påpeke noe. Kan du være så snill å ikke skrive på dialekt? Det er vanskelig å lese, og i lengden vil du tjene på at du bruker et av våre to skriftspråk da ikke aller fikser å lese dialekt, og unnlater å svare. Takk .

Mod.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:47   #18
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Tips: Bruk ostehøvel til å høvle smørskiver til knekkebrødene dine.

klare ikke vanlig smør i det hele tatt, blir rett og slett kvalm av det. men smeltet går greit

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:52   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

klare ikke vanlig smør i det hele tatt, blir rett og slett kvalm av det. men smeltet går greit

Om du feks koker ett par egg og moser de med en del meierismør får du i deg en del fett, kjapt om morningen!
Et veldig bra alternativ til knekkebrødene
Eller lag ferdig en stor, ildfast form med omelett? Da har du kjapp mat klar til enhver tid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:53   #20
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker det virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hei Tøvsjur! Jeg ser du har fått mange gode råd allerede, men jeg må bare påpeke noe. Kan du være så snill å ikke skrive på dialekt? Det er vanskelig å lese, og i lengden vil du tjene på at du bruker et av våre to skriftspråk da ikke aller fikser å lese dialekt, og unnlater å svare. Takk .

Mod.

ja skal prøve å bli flinkere på det en veldig dum uvane jeg har lagt til meg.
Skal skjærpe meg

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:14   #21
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Hei.

Det finnes utallige tråder her inne med gode råd. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut bloggen til lenabeatrice.net Hun har masse deilige oppskrifter med ulike retter til alle måltider. Cluet med dette kostholdet er at hvis du får i deg nok fettkilder i måltidene dine, så trenger du ikke mat så ofte fordi maten holder deg mett mye lenger. Jeg vil også gi deg tips om å legge avocado skåret i skiver under pålegget, gjerne med litt majones også, fett og godt synes jeg I tillegg kan du kjøpe kokosfett som heter Cocosa enten på helsekost eller på Smart Club, det grønne glasset. Ha en god skje oppi te eller kaffe, rør rundt før hver slurk, litt merkelig i begynnelsen, men man venner seg til det. Mange opplever at nøtter reduserer vekttapet, så jeg ville ikke spist det så ofte i begynnelsen.
Jeg ønsker deg lykke videre

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:20   #22
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Hei.
Far min med jikk opp 3 kilo på en uke på lavkarbo (slik han tenkte selv at det var ) så han "angrep" meg og sa ditta lavkarbo blir en feit av.. så fortalte han meg hva han spiset.. jeg sa bare ikke rart du blir feit :P he he folk har veldig lite kunnskap om dette men grattis for deg så er du her inne .
Jeg selv har gått ned flere ganger på lavkarbo og jeg skal fortelle deg dette for kansje du skal slippe og gå i samma klemma som meg!
Jeg tok dette for en slankekur.. og ikke en livsstil dette er den største feilen en kan gjøre. For slik er det med alle kurer at når man vender tilbake til gammle synder går man oppigjenn og litt mer.
Så er dette noe du kan tenke deg resten av livet så er dette noe for deg. Men sefølgelig kan man jo spise flere karbohydrater når man vedlikeholder enn når man slanker seg.Min erfaring er også den at jo flere ganger man vender tilbake etter synder så går vekten tregere. Jeg har gått rast ned i vekt tidligere men nå strever jeg og tilsynelatene har vekta hengt seg opp .
Gjør det en gang og orntlig som mange her inne har gjort før deg.
Dette er en livstil ingen kur.
Vær opps på at Dine knekkebrød kan hidre at du går ned (min erfaring) kunstig søtning, rømme fløte og ost.Mat med mye salt. Ikke alle tide man går ned selv om man ikke spiser mere enn 20karb, for det er veldig viktig hvor disse karbene kommer fra. Spis meierismør,kjøtt, grønnsaker.
Dette var mine tanker som jeg ville dele med deg lykke til med din nye livsstil

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:27   #23
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

huff er så¨forvirra og i tvil akkurat nå. Ser det at jeg kan slite med å få i meg så mye fett, da jeg ikke liker smør, og alt for fet mat. Vurdere sterkt å bare kutte ned på poteter, ris, pasta og hvetemel + sukker. men ikke leve helt etter lavkarbo..
Men er jo veldig klar for å gå ned i vekt snart, og aller helst nå!

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:39   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Du må jo ikke kjøre fullt ut med fett sånn brått! For mange er det heller en fordel å sakte men sikkert venne seg til det, for det er jeg sikker på at du gjør. Du er ikke den første som har det sånn, altså. Så i stedet for å hoppe rett inn i fettfesten, ta en dag av gangen med litt og litt mer fett og litt og litt mindre karbohydrater. Det har også kroppen din godt av .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:44   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Virker lavkarbo/ketolyse virkelig?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

huff er så¨forvirra og i tvil akkurat nå. Ser det at jeg kan slite med å få i meg så mye fett, da jeg ikke liker smør, og alt for fet mat. Vurdere sterkt å bare kutte ned på poteter, ris, pasta og hvetemel + sukker. men ikke leve helt etter lavkarbo..
Men er jo veldig klar for å gå ned i vekt snart, og aller helst nå!

Hei du! Ikke vær i tvil, dette skal gå så bra så! Hvis du ikke liker meierismør, kanskje bremykt kan være et alternativ? Maten trenger ikke flyte i fett - spis mat med fett naturlig i seg, som feks nakkekoteletter, svinekoteletter med fettet på, entrecote, laks, makrell osv. Kylling grillet med skinnet på gir deg også fint med fett. Du kan også feks lage deg eggesalat med en blanding av majones og creme fraiche, masse fine urter, kokt egg og feks røkt skinke i. Eller tunfisksalat. Eller blomkålsalat, alle med majo/creme fraiche i bunnen. Søk opp "nok fett i maten" eller lignende, så finner du masse fine tips. Hvis du ikke liker smør, kanskje du liker majones bedre. Eventuelt bør du ha en blanding av god olje (feks oliven) på salaten din sammen med eddik - det gir god smak og bra med fett uten at du føler at du drikker fett
Du MÅ ikke være verdensmester i lavkarbo med en gang, dette er en læreprosess - og jeg er sikker på at du klarer det fint! Grunnen til at vi maser med dette med fettet er at det er ikke sunt over lengre tid med et kosthold som består av MEST proteiner - det blir for tøft for kroppen din. Samtidig er det mye essensiell næring i fett som kroppen din virkelig trenger nå - for å lære seg fettforbrenning.

Fortsett å spis som du gjør, ha en fløteskvett i kaffen, litt fløte i stekesjyen etter du har stekt biff, rømme/smør/majo til hvert måltid (du trenger ikke mye).

Gi deg nå ikke enda, vi er mange her som har brukt lang tid på få inn et kosthold som passer til den enkeltes kropp, ok? Har du kjøpt ketolyseboka? Lån den evt på et bibliotek først - og se om det frister.
Eventuelt kan du legge deg på mer Fedon-aktig kosthold, det sier litt mindre fett, og litt mer karbo med lav GI.

Du har god tid til å finne utav dette, les deg opp, spør og grav og vi skal hjelpe så godt vi kan.
Det viktigste er at du får i deg nok næring, ta gjerne en multivitamin nå - og hvis du vil spise etter ketolyse, ta de anbefalte vitaminene.

Tenk kosthold - ikke slanking, jeg kan nesten garantere at du i løpet av en mnds tid vil kjenne god forskjell på din generelle helse (hvis du får i deg nok fett )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har jeg virkelig skjønt det Iza Spørsmål og svar 11 11-02-11 23:29
Er det virkelig mulig? ninasov Ketolysekuren 2 31-01-11 20:37
Går det virkelig så tregt? Dragonfly Ketolysekuren 10 28-09-10 14:13
Hæ? Er det virkelig mulig? Bella78 Ketolysekuren 16 14-08-08 21:09
Virkelig noe å tenke på HP Generell diskusjon 3 13-02-06 08:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no