Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg er så lei av advarsler!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-12, 13:23   #1
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 38
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Jeg er så lei av advarsler!

Hei! Nå kjenner jeg at jeg er frustrert så jeg må bare få det ut! Jeg har gått på lavkarbo i noen år nå,og har gått ned omtrent 30 kg,jeg har hatt opphold i vektnedgang,men har holdt på jevnt og trutt. Etter å ha stått i ro lenge går jeg nedover igjen nå. Jeg har begynt å trene og gleder meg over hvert kilo som glir av MEN, jeg er så innmari lei av alle bedrevitere! Den aller verste er mamma,dama som er slank som en flis. Jeg har prøvd utallige kurer for å gå ned i vekt til ingen nytte. Så lenge før lavkarbo-hypen i media var det HUN som anbefalte meg å prøve det. Det gjorde jeg og har gått ned siden. Nå har derimot pipa fått en annen låt. Alt hysteriet i media har gått innpå henne og hun maser hver dag om at alt dette fettet kommer til å tette igjen blodårene mine og til slutt gi meg hjerteinnfarkt og jeg vet ikke hva. I går sa hun at hun skulle ta meg med til legen slik at jeg fikk høre hvor farlig det er! Nå er jo jeg 26 år så hun kan jo ikke dra meg med til legen uten at jeg selv vil,men jeg blir så utrolig lei av å høre på dette dag ut og dag inn. Det verste er at hun bruker det til å "mobbe" med. Forrige uke hadde jeg glemt noe jeg skulle gjøre og da var a der igjen:"du må slutte å spise så my fett,det er derfor du blir så glemsom" hva gir du meg? Hun tror visst at jeg bader all maten min med rømme,smør og masse fett fra stekepanna! Det gjør jeg jo ikke,og jeg spiser masse grønnsaker. Broren min går på Grete Roede og nå er hennes store misjon at jeg skal det også :"nå når du har gått ned så mye gjør det ikke noe om du går over til GR,da kan du spise normal mat" ååååå,blir gal! Hun skjønner jo ingenting. Nei,jeg KAN ikke bare GÅ over til GR,det funker ikke for meg,og jeg er veldig fornøyd med lavkarbo. Det verste er at jeg i svake øyeblikk tenker at hun kanskje har rett,og at jeg kanskje ødelegger kroppen min,selv om jeg går ned. Hva skal jeg gjøre? Er det så farlig som hun sier? Blir så uendelig frustrert,måtte bare få det ut! Takk til den som gidder å lese

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 13:37   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Det er jo den "normale" maten som gir til og med TYNNE mennesker diabetes. Så la mammen din holde på, den som ler sist, ler høyest.

Og siden du er voksen burde hun respektere om du sier at du ikke er interessert i å diskutere dette mere. Voksne folk burde kunne ta seg såpass i nakkeskinnet at de kan respektere andres valg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 13:41   #3
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Kjenner meg igjen, høres ut som faren min. Han fikk en gang på 60-tallet høre at margarin er sååå sunt og bra, og er hellig overbevist om at jeg snart dør fordi jeg spiser smør !

Det jeg gjør er å snakke så lite om hva jeg spiser som mulig. Når jeg er på besøk tar jeg med meg eget brød, og så spiser jeg pålegget deres (uten margarin ). Til middag spiser jeg stort sett det de serverer, men luker ut poteter osv.

Jeg har også prøvd å vise faren min flere nettsteder om lavkarbo, feks Kostdoktoren, Hexeberg, osv. Men jeg vet ikke hvor mye som går inn.

Jeg får håpe at når moren din ser at du har det bra, trives og går ned i vekt burde det være nok. Eller hva med å få henne til å spise det du spiser et par dager? Så får du vist hva du spiser?

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 14:27   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Har en venn-medisin student som er lik... Han begynte ti still npr jeg viste han perfekte blodprøver

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 15:07   #5
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Heldigvis er det du som bestemmer hva du skal spise.

Hvis du trenger noe å vise henne så er jo tanken om å gå til legen, på egenhånd, og ta prøver som du kan vise henne en god tanke. Det er jo greit for deg også å få en bekreftelse på at det du faktisk velger er bra for deg.

Lykke til videre!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 15:42   #6
Babyfett75
Juniormedlem
 
Babyfett75 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 34
Babyfett75 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Hei!

Bra innspill av Lindemor! Da får du ro i sjela, og så slipper du unna mere mas. I dr. Hexeberg står det eksempel på hvilke bl prøver som er relevante. Det er jo ikke sikkert legen din har peiling.

Mødre er mødre, bekymring for barna kommer vel med jobbinstruksen. Håper du klarer å la det prelle av.

KLEM

__________________


Babyfett75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 15:53   #7
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Jeg er så lei av advarsler!

Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser dette! Jeg har noen venninner som er slik. Til slutt ba jeg dem rett og slett passe sine egne saker og begynte å ignorere alle artiklene de "deler" på fb som er mot lavkarbo. Det er ikke alle som kan bli "omvendt" til lavkarbo Det tok noen uker, men nå er det ingen som kommenterer maten min lengre Håper du klarer å finne ut noe som kan hjelpe deg!!!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 16:20   #8
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Uff ja, det er skipt med slike ting. Selv om jeg ikke møter på slike kommentarer ofte så er mitt sterkeste argument at ingenting, apsolutt INGENTING, kan være verre for kroppen min enn 50 kg overvekt og alt det denne bringer med seg. Både psykisk, sosialt og fysisk.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 21:05   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Hei. Jeg kjenner meg også igjen her... Min mor og noen venninner kommer med det samme! Av og til tenker jeg at "ok, da vil jeg heller dø med dårlige årer, enn å leve som jeg gjorde før! Jeg satte lokk på mye glede ved å være så overvektig!! NÅ lever jeg igjen!!!



Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Har en venn-medisin student som er lik... Han begynte ti still npr jeg viste han perfekte blodprøver


Jeg lurer på noe da... Er perfekte blodprøver det samme som at alt er bra? Jeg mener, kan man måle om man har mye fett i årene med blodprøver? Noen som vet?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 21:25   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Å kjære deg, det tar mange år å utvikle døve ører akkurat der man trenger dem.

Husk å puste. Riktignok er det mulig hun mener det godt, men hun er sikkert fornøyd når ting blir som hun synes er best også?

Og se at moren din har fingrene på knappene dine... Sånn er det gjerne, de som kjenner deg godt, klarer ikke la være.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 21:48   #11
Kirsebæret
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
Kirsebæret er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Jeg kjenner veldig godt igjen det du skriver! Min mor var også veldig negativ, selv om hun så at jeg gikk ned i vekt. Nå har det seg slik at min mor også har Dia2, men hver gang hun har vært på besøk hos meg i lengre perioder så har hun måttet trappe ned på insulinen. Kan ikke skjønne hvorfor :-P Hjemme hos meg er jeg ganske streng mtp hva som er tillat i kjøleskapet, og når nærmeste familie er på besøk så får de pent spise som meg. Har selvsagt forklart dem at dette er fordi jeg ikke vil "havne utpå" igjen, og det må de bare respektere!
Uansett, min mor begynte å bli vandt til kostholdet mitt når hun var hos meg, men nektet hardnakket å legge om kostholdet hjemme hos seg. Så da tenkte jeg, OK. Hun får putte kaker og "drit" i seg, og kjøre på med insulin. Ikke særlig klokt, men hun er tross alt voksen hun også. MEN TENK dere; Hun fikk ny lege, og beskjed om at hvis hun ikke legger om til lavkarbo snarest, så vil hun ikke bli særlig gammel... Som noen skrev lenger oppe, den som ler sist...
Men hvordan fikk jeg foreldrene mine til å slutte å mase og styre? Jo, blodprøver! Min lege, som ikke hadde sett meg på en stund, gratulerte meg med vekttapet når jeg kom inn på kontoret. Så pør hun meg hvordan jeg har fått det til. Lavkarbo, svarer jeg. Legen min fnyser og sier: det er vel fett i alle måltider da??? Diskusjonen gadd jeg ikke ta, ville bare ha prøvene jeg. Joda, hun skulle ta prøver og sammenligne de med de gamle(før omleggingen). Så fnyser hun en gang til når jeg må innrømme at jeg ikke har fastet, men faktisk drukket en kopp kaffe med FLØTE!!
En uke etter kommer det et brev i posten: Kolesterolet ditt har gått ned fra 6,9 til 4,7. Dette må vel skyldes kostholdet?
Og dette brevet viser jeg når familien begynner å mase. Så kan de sitte der med insulinen sin, hele gjengen :-D
Syns du bør gjøre det samme :-)

__________________


Kirsebæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egen versjon Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 22:43   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Så lenge mitt kosthold funker for meg så interesserer det meg midt i ryggen hva andre måtte mene om det! Og angående hukommelse, så er faktisk hjernen avhebgig av fett for å fungere. Men hvorfor argumentere? Så lenge du trives med ditt kosthold spiller det vel ingen rolle hva andre måtte mene?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-07-12, 23:20   #13
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

... Så pør hun meg hvordan jeg har fått det til. Lavkarbo, svarer jeg. Legen min fnyser og sier: det er vel fett i alle måltider da??? ...

Ja slik blir jeg også møtt i hytt og pine! Folk er så respektløse!! Fnyser av andre, uten å ta hensyn til hva andre tror på!!

Jeg skulle på Vinmonopolet for å kjøpe gin eller rom. Da fnyste han jeg spurte ang. karbohydrater og sukker... Han spurte om jeg hadde diabetes, og da jeg sa jeg gikk på diett, så det ut til at han mistet all respekt for meg!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 00:12   #14
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 38
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Tusen takk for alle svar,kjenner meg lettere til sinns nå selv om jeg fikk en i dag også når jeg spiste en atkins bar,hun lurte på om hun kunne spise noe slikt,men så slang hun på at den var vel full av fett siden jeg spiste den! Akkurat som om visst jeg skal spise det så MÅ det være fett! Jeeeez! Hun prater jo stort sett for døve ører,jeg har absolutt ikke tenkt å slutte,aldri i livet,så jeg må vel leve med kommentarene. Er bare veldig irriterende å gang på gang måtte forsvare det jeg spiser. har tenkt å gå til legen også,men jeg er ikke så glad i min,hun er lavkarbo motstander på sin hals,så jeg holder meg litt unna. Jeg tenker at den dagen jeg er i mål skal jeg gå og vise meg frem både for henne og andre å si "hva var det jeg sa"

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 09:24   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av LorelaiLeigh, her.

Tusen takk for alle svar,kjenner meg lettere til sinns nå selv om jeg fikk en i dag også når jeg spiste en atkins bar,hun lurte på om hun kunne spise noe slikt,men så slang hun på at den var vel full av fett siden jeg spiste den! Akkurat som om visst jeg skal spise det så MÅ det være fett! Jeeeez! Hun prater jo stort sett for døve ører,jeg har absolutt ikke tenkt å slutte,aldri i livet,så jeg må vel leve med kommentarene. Er bare veldig irriterende å gang på gang måtte forsvare det jeg spiser. har tenkt å gå til legen også,men jeg er ikke så glad i min,hun er lavkarbo motstander på sin hals,så jeg holder meg litt unna. Jeg tenker at den dagen jeg er i mål skal jeg gå og vise meg frem både for henne og andre å si "hva var det jeg sa"

Hihi

Hjernen er full av fett... og trenger godt fett for å fungere. En del forskere mener nå at mangel på riktig fett er en viktig bidragsyter til alzheimers...

Ellers kan du jo forsøke å rolig si "Dette har vi diskutert før, vi vet begge at vi er uenige og vil du virkelig dra det fram igjen? Jeg spiser det jeg mener er bra for meg, så får du spise det som du mener er bra for deg?"

Om du konsekvent reagerer på denne måten så blir det nok før eller siden slutt på å hakke, vil jeg tro.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 16:15   #16
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Hm. kjenner meg igjen i dette. Heldigvis har jeg lite kontakt med familien fordi den geografiske avstanden er stor. Så de vet ikke hva jeg spiser, og jeg orker ikke å ta diskusjonen. En annen ting er at de ikke "ser" at jeg har mistet nesten 20 kg de siste mnd. Dem om det. Enig med de her som sier at du bare må avslutte diskusjonen med at du spiser det du vil og jeg spiser det jeg vil.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 16:46   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei. Jeg kjenner meg også igjen her... Min mor og noen venninner kommer med det samme! Av og til tenker jeg at "ok, da vil jeg heller dø med dårlige årer, enn å leve som jeg gjorde før! Jeg satte lokk på mye glede ved å være så overvektig!! NÅ lever jeg igjen!!!






Jeg lurer på noe da... Er perfekte blodprøver det samme som at alt er bra? Jeg mener, kan man måle om man har mye fett i årene med blodprøver? Noen som vet?

Er det ikke det vi lavkarbofolk prøver endre?? At ikke alle blodprøver etc som NÅtidens tester viser som bra nødvendigvis er de beste?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:53   #18
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Hm. kjenner meg igjen i dette. Heldigvis har jeg lite kontakt med familien fordi den geografiske avstanden er stor. Så de vet ikke hva jeg spiser, og jeg orker ikke å ta diskusjonen. En annen ting er at de ikke "ser" at jeg har mistet nesten 20 kg de siste mnd. Dem om det. Enig med de her som sier at du bare må avslutte diskusjonen med at du spiser det du vil og jeg spiser det jeg vil.

Såååå koselig å se deg her synsegulla
Ser de ikke at du har tatt av 20 kilo??? Høøøøh, det synest sikkert veldig godt, grattis:-) som samtlige i denne tråden er inne på så er det bra vi skal bestemme selv hva vi skal spise:-) det er slitsomt med slike kommentarer til stadighet, og jeg har blitt kalt det ene og det andre, men stort sett fra ukjente gjennom bloggen da. Men flere kjentfolk, gjerne da den eldre garde som ikke har vektproblemer påstår fremdeles hardnakket at jeg burde spise vanlig husmannskost og bevege meg mere, for det er jo såklart best..... ærlig talt, jeg lar det gå ut øre like fort som d kom inn. Jeg er mere aktiv enn de fleste innen min krets, men høykarbo er ikke noe for min kropp... har i tillegg kraftig PCOS så lavkarbo pluss metformin er det eneste som holder meg "frisk". Vi må bare gjøre det vi vet er best for oss:-) alt andre måtte mene er jo uvesentlig egentlig. Min mor har dia2 og jeg prøver å få henne på lavkarbo.... men nei.... hun prøver halvhjertet, og glipper ut like fort. Men sannheten er at hennes dia2 blir verre og verre, med stadig større behov for insulin....alt pga feil kosthold... men hun er litt "blind" og skylder på at d er arvelig... fordi hennes mor fikk det. Jeg prøver å fortelle at kosten har skylda, men nei... hun vil ikke høre:-( jeg blir jo lei meg, fordi jeg er bekymra og redd for henne. Men hun er voksen og velger selv. Nå har hun kniven på strupen av legen, noe hun egentlig har hatt lenge. Men alikevel er d høykarbo d går i. Mitt inntrykk er at de som er godt voksne ofte har vanskelig for å akseptere at mere fett er ok, og mindre karber kan være fornuftig:-)

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:25   #19
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Såååå koselig å se deg her synsegulla
Ser de ikke at du har tatt av 20 kilo??? Høøøøh, det synest sikkert veldig godt, grattis:-) som samtlige i denne tråden er inne på så er det bra vi skal bestemme selv hva vi skal spise:-) det er slitsomt med slike kommentarer til stadighet, og jeg har blitt kalt det ene og det andre, men stort sett fra ukjente gjennom bloggen da. Men flere kjentfolk, gjerne da den eldre garde som ikke har vektproblemer påstår fremdeles hardnakket at jeg burde spise vanlig husmannskost og bevege meg mere, for det er jo såklart best..... ærlig talt, jeg lar det gå ut øre like fort som d kom inn. Jeg er mere aktiv enn de fleste innen min krets, men høykarbo er ikke noe for min kropp... har i tillegg kraftig PCOS så lavkarbo pluss metformin er det eneste som holder meg "frisk". Vi må bare gjøre det vi vet er best for oss:-) alt andre måtte mene er jo uvesentlig egentlig. Min mor har dia2 og jeg prøver å få henne på lavkarbo.... men nei.... hun prøver halvhjertet, og glipper ut like fort. Men sannheten er at hennes dia2 blir verre og verre, med stadig større behov for insulin....alt pga feil kosthold... men hun er litt "blind" og skylder på at d er arvelig... fordi hennes mor fikk det. Jeg prøver å fortelle at kosten har skylda, men nei... hun vil ikke høre:-( jeg blir jo lei meg, fordi jeg er bekymra og redd for henne. Men hun er voksen og velger selv. Nå har hun kniven på strupen av legen, noe hun egentlig har hatt lenge. Men alikevel er d høykarbo d går i. Mitt inntrykk er at de som er godt voksne ofte har vanskelig for å akseptere at mere fett er ok, og mindre karber kan være fornuftig:-)

Takk det samme
Når det går -18 kg mellom hver gang man treffer noen så ser man jo det. Men jeg tror at jeg alltid vil være tjukka i familien. Da jeg var ung var jeg tjukk selv om jeg var 65 kg og 170 cm høy. I deres, og etterhvert også i mine øyne.
De andre var slanke og normalvektige. Nå har min mor lagt på seg ca 20 kg og fortsetter å ese ut, min far løper i fjellet flere ganger for dagen av redsel for å legge på seg og min late bror som har levd et halvt liv på øl, chips og cola har fått ølvom. Hvem ler nå, sier bare jeg.... De får se det de vil se. Jeg føler meg bra i kroppen og det er det som teller.

Så vondt med mammaen din. Det er sant som du sier at hun er voksen og må velge selv, men det er jo fælt å se på. Jeg har en alvorlig syk mann som bagatelliserer hvor syk han er, som jeg håper på å inspirere til å gå ned i vekt. Han har dødelig høyt blodtrykk og er nok 20 kg overvektig nå. Men det er chips, øl og fotballkamp som tar han. Jeg har prøvd alt mulig for å lokke han med på laget, men han vil ikke. Jeg har også ei datter som burde levd lavkarbo pga div allergier og plager, men hun vil heller ikke. Lurer på å lure henne med på en liten høstplan i år....Fortsatt god ferie til dere, håper været blir bra

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 18:15   #20
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det ikke det vi lavkarbofolk prøver endre?? At ikke alle blodprøver etc som NÅtidens tester viser som bra nødvendigvis er de beste?

ER det? hm, det visste jeg ikke...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 08:42   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Det kan hende den som kommer med advarsler har et underliggende ønske om mer kunnskap pga mangel på sådan. Noen enkle argumenter som: nei, det er sukker, og fett av dårlig kvalitet som fører til sykdom. Funker på mamma ihvertfall.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:56   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av masun, her.

Det legges merke til at man spiser egg og bacon til frokost.. Hadde man lagt ei brødskive under egget så hadde ingen lagt merke til det. Om man spiser middag så legges det merke til at man sløyfer poteten og spiser dessto mer andre grønnsaker.. Det legges også merke til at man ikke spiser godteri, spesielt av dem som oftest stikker hånda nedi godteposen. Og at man har med seg en vannflaske i stedet for brus..

I romjulen spiser vi tradisjonelt potetlefse med smør, grov sennep og kald ribbe (restene fra julemiddagen)
Jeg sløyfet potetlefsen og smurte sennep og smør på ribben (det smaker kjempegodt!). Da var det noen som satte store øyne i meg og sa "Smør på ribba???? Er ikke det som smør på flesk??"
Jeg måtte jo bare svare "Men hvis jeg tar og ruller potetlefsen rundt dette, så er det OK??"
"Ehhh, jaaa..."

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 22:28   #23
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Kjenner meg litt igjen selv, men jeg velger å drite i det. Stemora vi går rundt å sier "Nå må du ikke gå ned mer, du er fin som du er - du går for langt" og blabla.. Hva faen, hu er jo potte dum da. Jeg har gått ned totalt 9 kg, og skal ned totalt 15 - og etter et vekttap på 15 er jeg fremdeles i "Overvekt" iht BMI, men det holder for meg, iom. at jeg er gutt.

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 00:11   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Kjenner meg litt igjen selv, men jeg velger å drite i det. Stemora vi går rundt å sier "Nå må du ikke gå ned mer, du er fin som du er - du går for langt" og blabla.. Hva faen, hu er jo potte dum da. Jeg har gått ned totalt 9 kg, og skal ned totalt 15 - og etter et vekttap på 15 er jeg fremdeles i "Overvekt" iht BMI, men det holder for meg, iom. at jeg er gutt.

Nei bestemora di er ikke dum, hu er bare bestemor......

  Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 05:55   #25
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lei av advarsler!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg måtte jo bare svare "Men hvis jeg tar og ruller potetlefsen rundt dette, så er det OK??"
"Ehhh, jaaa..."


Priceless!!

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no