Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Turmat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-08, 09:38   #1
hCon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 11
hCon er på en erverdig vei
Question

Turmat

Hei.

Karbofolket er så "heldige" å ha produkter som feks Real Turmat - tørket og vakumpakket, tåler alle temperaturer og overlever ukesvis på fjelltur, men inneholder over 50 % karber.

Om en uke skal jeg på Børgefjell, og jeg skal være der en god stund. Blir jeg nødt til å basere meg på Real, eller finnes det et alternativ for sånne som oss? Eventuelt noe man kan lage selv som tåler laaaang tid i stekende sol/gloheit sekk.

Takk!

hCon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:29   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Turmat

Opprinnelig lagt inn av hCon, her.

Hei.

Karbofolket er så "heldige" å ha produkter som feks Real Turmat - tørket og vakumpakket, tåler alle temperaturer og overlever ukesvis på fjelltur, men inneholder over 50 % karber.

Om en uke skal jeg på Børgefjell, og jeg skal være der en god stund. Blir jeg nødt til å basere meg på Real, eller finnes det et alternativ for sånne som oss? Eventuelt noe man kan lage selv som tåler laaaang tid i stekende sol/gloheit sekk.

Takk!

Egg skal (i følge mannen min) holde seg noen dager, selv om det er varmt. De bør være så ferske som mulig.
Jeg har ikke prøvd disse polarbrødene/lappene til Ziggy, men de har jeg sett blitt anbefalt til turmat her inne.
Av pålegg kommer jeg bare på Jædersylte (0 karber) og makrell i tomat på tube (plus en majonestube selvfølgelig )
Smøreost på tube er også bra og endel av disse pølsesnabbene som man skjærer av selv.
God tur

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:31   #3
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Turmat

Du kan jo lage beef jerky selv, for eksempel? http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=8356

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
turmat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo turmat? raptor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 27 18-01-10 15:00
Ypperlig turmat AnnaV Lunsj 4 28-02-07 23:29
Turmat Tidligere bruker Lavkarbo generelt 1 16-01-05 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no