Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-11, 22:35   #11001
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar, Kitt!

Er det da noe antibiotika som jeg kan ta som kan hjelpe mot noen av dem, eller er det bare å la det gå sin gang? Har vel gått en tre uker siden det begynte nå, så er vel kanskje på grensa for kikhoste, om det er dét det er...?

Og den halsbrann-greia jeg har: er det noe jeg kan ta for å hjelpe mot det? Er ganske vondt, og ikke minst ukomfortabelt...

Er ikke det at jeg ikke skal nevne dette for legen i morgen, altså, men det kan hjelpe å ha noe å foreslå... er ikke alltid de er like oppfinnsomme.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 27-10-11, 22:41   #11002
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Julie: Gaviscon er i grunn det eneste som har hjulpet meg mot halsbrann/refluks/magesyre i halsen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-11, 22:45   #11003
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for svar, Kitt!

Er det da noe antibiotika som jeg kan ta som kan hjelpe mot noen av dem, eller er det bare å la det gå sin gang? Har vel gått en tre uker siden det begynte nå, så er vel kanskje på grensa for kikhoste, om det er dét det er...?

Og den halsbrann-greia jeg har: er det noe jeg kan ta for å hjelpe mot det? Er ganske vondt, og ikke minst ukomfortabelt...

Er ikke det at jeg ikke skal nevne dette for legen i morgen, altså, men det kan hjelpe å ha noe å foreslå... er ikke alltid de er like oppfinnsomme.

Mot halsbrann kan du spise mandler, drikke fløte eller kjøpe Pepciduo, Link, eller noe sånt på apoteket!

Når det gjelder medisiner mot kikhoste vet nok legen best. Det er 11 år siden vi hadde denne ekle lungebetennelsen, så jeg husker ikke hva vi fikk, men det er en spesiell type medisin som virker mot akkurat den sykdommen. Legen vår(astma- og allerig- spesialist) tok prøver etc, menvar så sikker i sin sak at vi fikk resept md det samme. Var merkbart bedre etter 2 dager!
Si du ikke er ordentlig bra og be evnt om å få tatt røntgen av lungene etter hvert. Gubben har lett for å få det som kalles stumme lungebetennelser og de syns bare på røntgen!

Masse god bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 27-10-11, 23:02   #11004
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ang. laktasespørsmålet: jeg satte gubben på saken, og etter litt iherdig googling sier han at enzymer visstnok er å regne som legemiddel (hvorfor det ikke står hos legemiddelverket aaaner jeg ikke) og er dermed ikke lov å importere fra land utenfor EØS/EU... Derimot kan man kjøpe/importere fra EØS/EU for tre måneders forbruk av gangen. Om noen finner ut noe annet, så si i fra værsåværsåværsåsnill

Bigvits har ikke rene laktase-produkter etter det jeg kan se, men om man slenger dem en mail og spør om de kan ta inn så strekker de seg langt om noen av de faste leverandørene har slike produkter i porteføljen. Skulle undre meg mye om ikke f.eks Now foods har laktasetabletter...
http://www.bigvits.co.uk/products.asp?cid=19

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 28-10-11, 11:08   #11005
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ang. laktasespørsmålet: jeg satte gubben på saken, og etter litt iherdig googling sier han at enzymer visstnok er å regne som legemiddel (hvorfor det ikke står hos legemiddelverket aaaner jeg ikke) og er dermed ikke lov å importere fra land utenfor EØS/EU... Derimot kan man kjøpe/importere fra EØS/EU for tre måneders forbruk av gangen. Om noen finner ut noe annet, så si i fra værsåværsåværsåsnill

Oi, denne posten har jeg oversett.. Så synd Jeg ville ha billige laktasetabletter. De koster jo en formue på apoteket..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-10-11, 11:12   #11006
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Bigvits har ikke rene laktase-produkter etter det jeg kan se, men om man slenger dem en mail og spør om de kan ta inn så strekker de seg langt om noen av de faste leverandørene har slike produkter i porteføljen. Skulle undre meg mye om ikke f.eks Now foods har laktasetabletter...
http://www.bigvits.co.uk/products.asp?cid=19

Jeg prøvde å spørre etter laktasetabletter på et apotek i skottland. Hun sa at jeg måtte ha resept.. Så jeg vet ikke om det selges over disk i UK. Now Foods har dette produktet: http://www.iherb.com/Now-Foods-Dairy...caps/7269?at=0

Hva skjer dersom en bestiller det og det blir tatt i tollen? Får man bot?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-10-11, 11:20   #11007
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.


Hva skjer dersom en bestiller det og det blir tatt i tollen? Får man bot?

Da får du et sint brev i posten om at du forsøker å smugle narkotika (harj eg fått høre) Hva som skjer etter det er jeg usikker på, men jeg antar at de som har skrevet det sinte brevet setter i gang et lite helvete

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-10-11, 11:21   #11008
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg prøvde å spørre etter laktasetabletter på et apotek i skottland. Hun sa at jeg måtte ha resept.. Så jeg vet ikke om det selges over disk i UK. Now Foods har dette produktet: http://www.iherb.com/Now-Foods-Dairy...caps/7269?at=0

Hva skjer dersom en bestiller det og det blir tatt i tollen? Får man bot?

Vel - du kan maile bigvits og spørre. De svarer raskt. (Jeg må snart be om provisjon, altså... !!!)

Om du forsøker å bestille fra USA og tollen finner det så sender de hele pakken i retur til avsender.

Les forresten det som skrives her:
http://mjuuugly.blogg.no/1295744008_...alle_iher.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 28-10-11, 23:24   #11009
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva slags tilbehør passer til villsvinstek?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-10-11, 23:32   #11010
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva slags tilbehør passer til villsvinstek?

stekt rosenkål m/sprøstekt bacon- hjemmelaga surkål og fløtesaus. Svin er svin okkesom

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-10-11, 23:55   #11011
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det finnes lavkarboklinikker i Trondheim? Lignende som Fedonklinikken eller Hexeberg sin?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-10-11, 10:15   #11012
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal på tapasrestaurant i kveld.. Men er heeelt totalt blank.
Ser de har masse småretter(rundt 50 kroner). Er det meningen at man skal bestille mange slike og dele? Hvor store er dissa smårettene? De har også noen store retter (rundt 140 kroner) er dette "full porsjon" til en person?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-11, 10:18   #11013
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skal på tapasrestaurant i kveld.. Men er heeelt totalt blank.
Ser de har masse småretter(rundt 50 kroner). Er det meningen at man skal bestille mange slike og dele? Hvor store er dissa smårettene? De har også noen store retter (rundt 140 kroner) er dette "full porsjon" til en person?

Der hvor jeg har vært har en rett vært på størrelse med en smårett/stor forrett. Og ja, det er meningen å dele på 3-5 sånne for to personer. (Iallfall der vi var, på Løkka). De store porsjonene har jeg ingen erfaring med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 29-10-11, 10:46   #11014
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skal på tapasrestaurant i kveld.. Men er heeelt totalt blank.
Ser de har masse småretter(rundt 50 kroner). Er det meningen at man skal bestille mange slike og dele? Hvor store er dissa smårettene? De har også noen store retter (rundt 140 kroner) er dette "full porsjon" til en person?

Er det ikke bare å spørre dem i kveld? Eller er dette noe du må vite før du drar?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-10-11, 10:49   #11015
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De store pleier å være ferdig sammensatte mixer av de vanligste rettene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-10-11, 10:49   #11016
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Elektrikeren min selger lamper og slikt, men hvordan er prisene der vanligvis i forhold til butikker? Lavere, høyere, det samme? Forskjell i kvalitet? Jeg fikk ikke noen priser, bare en brosjyre med ting han kunne bestille til meg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-10-11, 11:04   #11017
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Elektrikeren min selger lamper og slikt, men hvordan er prisene der vanligvis i forhold til butikker? Lavere, høyere, det samme? Forskjell i kvalitet? Jeg fikk ikke noen priser, bare en brosjyre med ting han kunne bestille til meg.

Min erfaring er at når prisen ikke oppgis så er det fordi at den er så høy at folk da ikke hadde bestilt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-10-11, 11:41   #11018
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Er det ikke bare å spørre dem i kveld? Eller er dette noe du må vite før du drar?

Jeg er litt sånn autistisk med sosial angst, så jeg vil gjerne vite sånt før jeg drar

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-11, 11:44   #11019
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Der hvor jeg har vært har en rett vært på størrelse med en smårett/stor forrett. Og ja, det er meningen å dele på 3-5 sånne for to personer. (Iallfall der vi var, på Løkka). De store porsjonene har jeg ingen erfaring med.


Takk, da har jeg litt info, så blir det liksom så mye mindre skummelt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De store pleier å være ferdig sammensatte mixer av de vanligste rettene.

Ser ikke ut som at det er det her

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-11, 12:16   #11020
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skal på tapasrestaurant i kveld.. Men er heeelt totalt blank.
Ser de har masse småretter(rundt 50 kroner). Er det meningen at man skal bestille mange slike og dele? Hvor store er dissa smårettene? De har også noen store retter (rundt 140 kroner) er dette "full porsjon" til en person?

Det jeg kan si er at man blir raskt mett på tapas! Velg fra menyen det du virkelig liker, blir det ikke nok er det aldri noe i veien for å bestille en rett til

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 29-10-11, 12:22   #11021
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det jeg kan si er at man blir raskt mett på tapas! Velg fra menyen det du virkelig liker, blir det ikke nok er det aldri noe i veien for å bestille en rett til

Okei

Lurer egentlig mest fordi at vi har bedt med folk på tapasrestaurant liksom. Den eneste tapasrestauranten i hele Østfold faktisk Så tenker at folk kanskje ikke har vært på det før og da er det greit at de som har invitert vet hvordan det gjøres, på en måte.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-11, 12:26   #11022
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Okei

Lurer egentlig mest fordi at vi har bedt med folk på tapasrestaurant liksom. Den eneste tapasrestauranten i hele Østfold faktisk Så tenker at folk kanskje ikke har vært på det før og da er det greit at de som har invitert vet hvordan det gjøres, på en måte.

Skjønner den, greit med LITT kontroll i slike situasjoner. Ofte viser menyen "pakker" med innhold og ca hvor mange personer den gjelder for også, men det er aldri noe i veien for å bestille ting i tillegg til slike pakker. Det er jo det som er så flott med tapas, man kan plukke og velge det man vil Her lokalt har vi også en tapasrestaurant, jeg og sambo stakk innom en kveld vi var bare litt sultne, og da sa han at han kunne bare begynne og servere en og en rett, så kunne vi si stopp når det var nok Fungerte meget bra det også!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 29-10-11, 12:29   #11023
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor jeg finner konkret info om hva jeg får lov til å ta med meg hjem fra England av vitaminer/kosttilskudd? Jeg googler trøstesløst, finner liksom ikke noen konkrete lister - det blir jo ikke det samme som når man bestiller med post fra USA, gjør det vel?

Regner med at feks 5-HTP ikke er lov, men om jeg kunne fått med meg noen voksne vitamin/mineraltilskudd hadde det vært veeldig kjekt...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 29-10-11, 12:33   #11024
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Noen som vet hvor jeg finner konkret info om hva jeg får lov til å ta med meg hjem fra England av vitaminer/kosttilskudd? Jeg googler trøstesløst, finner liksom ikke noen konkrete lister - det blir jo ikke det samme som når man bestiller med post fra USA, gjør det vel?

Regner med at feks 5-HTP ikke er lov, men om jeg kunne fått med meg noen voksne vitamin/mineraltilskudd hadde det vært veeldig kjekt...

http://toll.no/templates_TAD/GuideAr...epslanguage=no

Finner noe her kanskje.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-11, 15:15   #11025
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Noen som vet hvor jeg finner konkret info om hva jeg får lov til å ta med meg hjem fra England av vitaminer/kosttilskudd? Jeg googler trøstesløst, finner liksom ikke noen konkrete lister - det blir jo ikke det samme som når man bestiller med post fra USA, gjør det vel?

Regner med at feks 5-HTP ikke er lov, men om jeg kunne fått med meg noen voksne vitamin/mineraltilskudd hadde det vært veeldig kjekt...

Jeg har tatt med 5-HTP, men nå ble jeg jo heller ikke stoppet så jeg vet jo ikke om det er lov eller ei. Tror det finnes en regel om at det som er lovlig solgt over disk i EU også er lovlig å ta inn til Norge, til personlig bruk. Det er derfor man kan bestille vitaminer/mineraler fra europeiske nettbutikker med høyere dosering enn det man får her hjemme og ikke fra f.eks Iherb. Mulig at det finnes kvantumbegrensinger og verdibegrensniger som kan avgjøre hvor mye du kan ta inn. Jeg bestiller bla.a nesten alle kosttilskudd fra BigVits.co.uk for da kan jeg få atskillig sterkere doser enn det jeg kan få her i Norge eller får lovlig fra Iherb. Har også planer om å fylle kofferten med diverse tilskudd når jeg forlater Skottland om et par uker og det kunne vært greit om noen kan bekrefte/avkrefte at det jeg sier er riktig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no