Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva synes dere om dette?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-06, 23:15   #1
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Hva synes dere om dette?

Har gått opp litt for mange kilo... Er ganske veltrent, men veier 15 kilo for mye. Er utålmodig, og vil gå ned kilo FORT!

Har brukt noen dager nå på å komme i ketose. Har vært der før, så kroppen omstiller seg ganske fort.

Planen videre:

Dag 1: Ikke noe mat.
Dag 2: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 3: Ikke noe mat.
Dag 4: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 5-6: Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder.
Dag 7: Ikke noe mat.
Dag 8: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 9: Ikke noe mat.
Dag 10: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 11-17: En ketogen uke. Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder. Med salat og hjemmelaget rømmedressing.
Dag 18-27: Det samme som dag 1-10.

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 23:22   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av musikeren

Har gått opp litt for mange kilo... Er ganske veltrent, men veier 15 kilo for mye. Er utålmodig, og vil gå ned kilo FORT!

Har brukt noen dager nå på å komme i ketose. Har vært der før, så kroppen omstiller seg ganske fort.

Planen videre:

Dag 1: Ikke noe mat.
Dag 2: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 3: Ikke noe mat.
Dag 4: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 5-6: Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder.
Dag 7: Ikke noe mat.
Dag 8: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 9: Ikke noe mat.
Dag 10: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 11-17: En ketogen uke. Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder. Med salat og hjemmelaget rømmedressing.
Dag 18-27: Det samme som dag 1-10.



Tuller du med meg nå?

Jeg har ordentlig vanskelig for å ta dette innlegget alvorlig jeg, og jeg mener ikke å være frekk, nedlatende eller noe som helst - men denne planen er da virkelig ikke sammenfallende med noen råd Lindberg noengang har gitt. Ser du har Lindberg som filosofi....

Rystet fra skremt Fedonist

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 00:08   #3
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Nei, det er absolutt seriøst. Er på dag tre nå. Og definitivt ikke sammenfallende med Lindberg, nei. Ser det:-) Synes igrunn Fedon er den som har mest fornuftig for seg. Men det er da ikke noe hinder for å få ting til å gå litt unna:-)

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 00:18   #4
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Hva synes dere om dette?

Jeg tipper denne dietten vil gi deg langt stoerre problemer enn 15 kilo overvekt. Den 'dietten' du skiserer har ingenting med de teoriene som forfektes paa disse sidene aa gjoere, her er man opptatt av aa tilfoere kroppen det den trenger, ikke aa nekte kroppen dette som er din maalsetning.

Jeg tipper at du ikke klarer aa holde deg til en slik diett saerlig lenge foer du maa spise ett eller annet/hva som helst. Mange har proevd slike dietter som dette foer deg, og mange har mislyktes totalt i sin streven etter bedre helse og kropp. Det opplagget du skiserer er det samme som aa oedelegge forbrenningen og noe av det dummeste man kan gjoere for aa gaa ned i vekt.

Jeg gir diettforslaget terningkast 1 (i mangel av null og negative tall paa en terning)

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 01:26   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Huff, høres ikke sunt ut i det HELE tatt!!!

Nei, det er mye lettere måter å gå ned i vekt på. Jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med å gå hele dager uten mat, når man kan feks ta Atkins induksjon, ketolyse, Skaldeman eller lignende og rase ned i vekt mens man spiser seg METT hver eneste dag?

Jeg har mye mer enn deg å gå ned, så selvsdagt går jeg ned fortere, men jeg gikk altså ned 14-15 kg den første måneden på Atkins i 2004. Og jeg mesket meg med god og fet mat HELE tiden, så ofte og mye jeg ville.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 07:09   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av musikeren

Har gått opp litt for mange kilo... Er ganske veltrent, men veier 15 kilo for mye. Er utålmodig, og vil gå ned kilo FORT!

Har brukt noen dager nå på å komme i ketose. Har vært der før, så kroppen omstiller seg ganske fort.

Planen videre:

Dag 1: Ikke noe mat.
Dag 2: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 3: Ikke noe mat.
Dag 4: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 5-6: Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder.
Dag 7: Ikke noe mat.
Dag 8: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 9: Ikke noe mat.
Dag 10: Ett måltid bestående av proteiner og fett, tilsammen 200 gram.
Dag 11-17: En ketogen uke. Spiser ketogent, fem måltider om dagen, i svært moderate mengder. Med salat og hjemmelaget rømmedressing.
Dag 18-27: Det samme som dag 1-10.

*rister på hodet* vil ikke si at det er en god ide, nei..
fra medmusikant

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 08:25   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Særdeles dårlig ide !
Signerer de andres innlegg her. Forbrenningen din kommer helt på bærtur og den er det ikke lett å få i orden igjen etterpå. Du går sikkert ned i vekt, men faren er at du, når du er ferdig med kuren, går opp det du har tatt av + mere til. Altså et skikkelig jojo-slanke tiltak !

Kroppen din trenger proteiner, fett og grønnsaker (antioksidanter) hver dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 08:42   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hva synes dere om dette?

Ditto, ditto, ditto til alle svarene her. Dette er det glade vanvidd for å si det mildt og minner sterkt om mine egne tidligere slankeforsøk og tilhørende jo-jo vekt. Jo, du mister nok dine kg ganske fort, men til hvilken pris????
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 08:44   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Dette høres sultent ut....

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:06   #10
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Vel... Poenget er jo nettopp å holde forbrenninga igang, samtidig som en tilfører kroppen minimalt med energi. Nå er jeg jo allerede i ketose, og kroppen forbrenner fett som bare det. Og forbrenninga blir ikke ødelagt av fire dager med tilnærmet faste. Spiser jo litt annenhver dag også, og med ei uke ketogen kost i midten. Har heller ikke funnet på dette sjøl, men har det fra en som er veldig godt inne i diverse teorier om forbrenning, Aktins, Lindberg, osv:-)

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:08   #11
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Men at det er å tyne kroppen, DET er jeg enig i. Det er helt på grensa.

Og takk for synspunkter:-) Tar det til meg.

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:12   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Men hva er vitsen? Når du går like fort og mye ned ved å spise etter Atkins, ketolyse eller Skaldemans prinsipper, der du kan spise deg fullstendig mett på MYE mat så ofte du er sulten?
Mulig denne merkelige "kuren" hadde fungert for deg, men det er liksom bare vitsen jeg ikke skjønner når man jo har et fantastisk lavkarbo-redskap foran seg for å gå like mye og like fort ned i vekt.

Når det gjelder å holde forbrenningen igang på denne måten, så tviler jeg på at det finnes noen seriøse ernæringseksperter som mener at forbrenninga holdes igang ved å la være å spise hele dager...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:16   #13
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Nja... Går jo ned fort på din måte også, men jeg vil påstå at denne metoden går enda fortere:-)

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:23   #14
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Tror ikke du får med noen på den 'lure teorien' din her jeg, Musikeren. Du spurte hva vi mente - det har vi sagt. Så er det opp til deg å gjøre dine valg.

Lykke til.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:26   #15
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs down

Sv: Hva synes dere om dette?

Høres ikke bra at - hva er vitsen? Jeg har også 15 for mye, det tok jo litt tid å legge på seg 15 kg. og kroppen trenger også tid for omstillingen den andre veien. Hensikten bør vel være at man legger om livsstil - først sakte men sikkert får av seg det som er for mye og deretter over til stabilisering. Selv spiser jeg meg mett og god hver dag, mens kroppen sakte men sikkert er med meg i prosessen. Opplegget ditt burde vært FORBUDT og har i likhet med mange andre såkalt hurtigdietter ødelagt for mange av oss og har ført til at vi nettopp har blitt overvektige! Mao hvorfor sulte når du kan spise deg god og mett og gå ned i vekt samtidig????????

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:38   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av musikeren

Nja... Går jo ned fort på din måte også, men jeg vil påstå at denne metoden går enda fortere:-)

Enda fortere? Så 15 kg på EN måned er ikke fort nok? Si meg, vil du "rævkjøre" kroppen eller beholde helse og forbrenning? Hehe, jeg høres streng ut nå, men jeg skjønner ikke at noen kan tale FOR en slik måte å slanke seg på. Jeg vet du vil gå ned fort, men husk at man ikke kan gå ned så fort uten å miste endel muskler, og da er du like langt...
Jeg raste ned fordi hele kroppen stod på SPRENG av væskeoverskudd. Tror ca 10 av kiloene var rent vann! Du har ikke så mye å gå ned, derfor vil det uansett gå saktere, om du ikke vil miste alt du har av muskelmasse - og dermed senke forbrenningen voldsomt.

Målet bør aldri være å gå så fort ned at man mister muskler og ødelegger kroppen, men å leve sunt og gå ned i vekt jevnt og trutt. De fleste går faktisk ned ganske fort og mye i begynnelsen på ketose-filosofiene, og da kan man spise seg så god og mett man bare vil - så ofte man vil. Å sulte seg burde aldri være noen løsning så lenge man oppnår AKKURAT DET SAMME vekttapet ved å spise seg sunn og slank.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:49   #17
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Unnskyld moderator, men det har heller ikke vært meninga å "få noen med på" den "lure teorien" min. Har heller ikke påstått at den er lur. Derimot var jeg interessert i synspunkter, og det har jeg fått. Takk! :-)

Nedlatende kommentarer har jeg ikke bedt om, og settes heller ikke særlig pris på.

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 11:52   #18
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Hva synes dere om dette?

Iset: 15 kilo er nok ikke mulig for meg. Men jeg håper åtte. Så får jeg en flying start. Og jeg trur som sagt ikke forbrenninga blir ødelagt med denne kuren. Se litt lenger opp.

Lykke til med egen slanking:-)

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 13:08   #19
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva synes dere om dette?

Jeg har søkt litt rundt og fant dette som jeg har klippet fra en helseside. Svar på spørsmål om faste er ok slankemetode.

For en ung frisk person er en kortvarig fastekur ufarlig forutsatt at man drikker rikelig med væske og sørger for daglig tilførsel av litt karbohydrater. Da skåner man muskulaturen fordi den brytes ned hvis kroppens innhold av karbohydrater blir for lav. Ettersom musklene er kroppens motor vil redusert muskelstørrelse føre til lavere forbrenning, også i tiden etter at kuren er avsluttet. Hvis man har et anstrengt forhold til mat eller sin egen kropp, bør man ikke gjennomføre en fastekur.

Ut i fra dette kan man vel konkludere med at kortvarig faste på 1 dag er ok så lenge kroppen får tilførsel av litt karbohydrater. Fullfaste er altså ikke tilrådelig da det vil føre til at kroppen eter av musklene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 14:32   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Tror ikke noen mener å være nedlatende her Musikeren !
Det er nok "bare" det at de fleste her inne har vært der du er og har prøvd det meste. OG har fått betale prisen etterpå. Det er ikke så mange "noviseslankere" her for å si det sånn ! Hastverk er alltid lastverk, og det finnes ingen vidunderkurer.

Følelsene rundt dette er sterke, og man vil jo helst ikke se andre gå i samme "fella", derfor virker nok uttalelsene litt anderledes på deg enn de var ment.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 14:47   #21
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva synes dere om dette?

Enig med Nille her. Folk mener ikke å slenge dritt til deg. Du kommer med et innlegg som omhandler en type kur som 99 % av folket her vet er skadelig. Da kommer det naturligvis reaksjoner og i sær når du forsøker å verne deg selv og det du ser på som den ultimate løsning. Det folka her inne forsøker å gjøre er å få deg på andre tanker. Få deg til å innse at lettvindte løsninger ofte blir til langvarige problemer. Vi har prøvd det meste. Vi er en gruppe mennesker med lang slankeerfaring. Vi fraråder det vi vet ikke fungerer og vi fremråder det vi vet fungerer. Så her er det bare snakk om at vi øser av erfaringer vi selv har følt på kroppen. Du ber om innspill og du får det. Da må du også tåle å høre meninger og råd som du i utgangspunktet ikke ønsket å få. Du avgjør selv om du vil følge rådene. Du som slanker din kropp, ikke vi.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 15:42   #22
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hva synes dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av musikeren

Unnskyld moderator, men det har heller ikke vært meninga å "få noen med på" den "lure teorien" min. Har heller ikke påstått at den er lur. Derimot var jeg interessert i synspunkter, og det har jeg fått. Takk! :-)

Nedlatende kommentarer har jeg ikke bedt om, og settes heller ikke særlig pris på.

Tusen takk for at du er oppriktig og gir tilbakemelding når du syns jeg har vært ufin/nedlatende i mine kommentarer. Det setter jeg pris på.

Mente IKKE å være nedlatende eller noe. Men innrømmer at jeg blir frustrert når jeg ser 'sånne vidunderkurer' som denne 27-dagers-planen din. Kurer som etter min mening ikke fører NOE godt med seg. Det klarte jeg nok ikke å formidle på en ordentlig måte.

Ber om unnskyldning for at du opplevde det sånn, og håper du kan tilgi meg.

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 18:41   #23
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva synes dere om dette?

jeg sier bare det jeg alltid har sagt,

går man fort ned, så kommer man til å gå fort opp igjen og.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 19:39   #24
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Hva synes dere om dette?

Jeg mente absolutt aa vaere nedlatene, jeg har ingen interesse av aa dulle med idioti. Og en slik slankekur er idioti, det faar man taale aa hoere.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere? Tøtta Dr Lindbergs 8 25-06-06 22:53
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00
Hva er dette? Fedonisten Kosttilskudd 27 25-09-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no