Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-12, 20:35   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Hvor mange skriver opp hva de spiser hver dag, og regner ut karbohydrater?

Har du gjort det hele tiden, eller aldri? Eller i perioder? Noen tips til hva du skriver ned, og evt oppsett?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:58   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

ja alltid på diett.no etter hvert måltid

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:01   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg bruker Diett.no. Til å begynne med var jeg kjempekonsekvent og skrev ned alt. Så har jeg hatt en periode der jeg sklei litt på det - resultat? Et par kg opp. Nå sjekker jeg igjen, bare for å få en noenlunde oversikt over hva jeg spiser. Men skal sies, etter 2 år så er jeg noe lei av det. Gidder ikke alltid.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:02   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Du er så flink Yrla Jeg skrev det en liten stund,nå gjør jeg det ca.
Det er sikkert best,men masse jobb

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:02   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

En gang innimellom..

Kjenner det på kroppen om jeg spiser lite/mye karbohydrater/fett

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:03   #6
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg var nøye med å veie og skrive ned den første perioden, til jeg fikk det "inn i fingrene". Etter en stund så visste jeg hvor mye agurk som var 50 gram, 20 gram mandler etc. Jeg skrev bare ned karbene, ikke hele måltidet, og brukte en liten notisbok som var lett å stikke i lommen. Jeg hadde stor nytte av å veie og skrive, og jeg vurderer å satse på det igjen siden det blir litt mye slurv nå

I tillegg skrev jeg ned trim og fargen på ketostixen slik at jeg skulle se om det var en sammenheng der. Det var ikke spesielt nyttig, så det kutta jeg ganske kjapt

Men anbefaler absolutt å være litt striks de første 2-3 ukene, det tror jeg er nyttig i oppstartsfasen. Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 23:24   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

jeg er mer opptatt av kalorier enn karbo egentlig, vil se hvor mye jeg kan spise uten å gå opp i vekt, begynte nemlig lavt og bare øker og øker. er nå oppe i 1800 kcal og det er fint at jeg kan spise så mye fordi jeg da ikke sulter

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 00:48   #8
scpif
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 6
scpif er på en erverdig vei

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Skrev ned ting i perioder, sist i en kort periode for ca 1 år siden. Men er for mye arbeid om man skal gjøre det ordentlig.

Jeg er av den oppfatningen at det skal være så enkelt som mulig å gjøre de rette ting - man må finne den minst/lavest mulige "dosen" som er effektiv. Prøver derfor å ikke overbelaste meg med loggføring/dokumentasjon som ikke direkte gagner prosessen.

Fant etter hvert ut kroppen ikke har noen hemmelige planer om å ødelegge for meg, tvert i mot var den ganske så villig til å gi slipp på overvekten så lenge den får ordentlig mat.

scpif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 01:11   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor mange skriver opp hva de spiser hver dag, og regner ut karbohydrater?

Har du gjort det hele tiden, eller aldri? Eller i perioder? Noen tips til hva du skriver ned, og evt oppsett?

Gjort det to ganger....aldri mer. Er du ikke matfiksert og kaloriblablabla fiksert fra før så blir du jo sykelig opptatt av det om du skal føre opp alt på diett.no

Dette er jo like ille som å veie seg hver dag...ingen av delene er bra når det går så langt at man føler seg uvel de dagene man ikke får brukt diett.no eller får veid seg. Men å si det til en som har det sånn er jo umulig.

Bruk diett.no for å skaffe deg overblikk og slutt for guds skyld når du vet nok. Og det går fort.

  Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 01:28   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Har gått ned 10 kilo uten å loggføre noe som helst. Eller, jeg har vel gjort det i perioder.. Dvs., par-tre dager i slengen før jeg går lei. Jeg tar det heller litt sånn ca., har i hodet hva som er i maten jeg spiser oftest - og karbo fra ja-grønnsaker teller jeg ikke, syns ikke det skal føles negativt å ha spist for mye grønnsaker!

Nå har vekta stoppet opp, så jeg har bestemt meg for å skrive dagsmenyer på diett.no i en periode. Der kan man jo lagre hele dagsmenyer og velge og vrake hva som frister mest i dag, og slippe å taste inn alt du har spist på slutten av dagen - ALDRI om jeg orker det i lengden. Bestemmer du på forhånd hva du skal spise hver dag, er det jo lettere å spise riktig også. Og du slipper å tenke så mye på mat og hva du vil/bør/skal spise osv.. Lett at det blir en litt negativ greie.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 02:00   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg lever lavkarbo i første omgang på grunn av diabetes.
I starten reknet jeg alt ut hele tiden, i tillegg til at jeg målte blodsukker for og se hvordan de forskjellige tingene påvirket meg.
Nå tar jeg sånn av og til og legger det inn på diett.no for og sjekke at jeg ikke sklir ut (sjekker selvsagt blodsukkeret jevnlig), og også når jeg skal spise ny mat eller nye kombinasjoner.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 20:36   #12
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Brukte diett.no en periode, men man blir litt hekta. Nå er matmengde. Større problem enn karber, de vet jeg og er ikke altfor streng. Pga mett/sultfølelse på tur av ulike årsaker, noterer jeg ca hva jeg spiser. Veier kun iblant, anslår litt grovt ut fra totalen. Sjekker med diett.no når jeg er veldig usikker på calorier, men vil ikke bli altfor opphengt. Håper det kan være en bevisstgjøringsprosess jeg blir ferdig med.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:49   #13
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg registrerer all inntatt mat (og kalorier forbrent gjennom trening) religiøst- bruker software-versjonen av Fitday. Har gjort det i så mange år at det går like automatisk som tannpuss for meg- litt tragisk, egentlig.

Siden jeg skal ha alt helt nøyaktig (39 gram roastbiff, ikke 40 gram), er jeg nå panisk fordi kjøkkenvekta mi klappet sammen i morges og jeg ikke får kjøpt ny før til helgen...

Det må sies at jeg har et langt over gjennomsnittlig nevrotisk forhold til mat og vekt, da.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 14:36   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg har gjort det i perioder, for å få en viss oversikt, men jeg har ingen grunn til å veie alt hele tiden og føre opp og regne ut. Etter hvert fikk jeg ting i fingrene. Jeg har vel egentlig ikke veid og skrevet ned noe siden 2009 eller så.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 15:28   #15
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg gjorde det i starten, for å skjønne hva jeg kunne spise og hvor mye. Syntes det var en veldig god hjelp i den forvirrende, første tiden.

Legger inn noen dager hvis jeg merker at det glipper litt for meg. For ikke så lenge siden strevde jeg med mye slapphet, og etter å ha lagt dagens måltider inn på diett.no fant jeg ut at jeg rett og slett spiste for lite. Så det er fremdeles nyttig!

Noen ganger legger jeg også inn matretter for å få en bedre oversikt over det ernæringsmessige innholdet.

Har aldri hatt noe problemer med avhengighet eller oppheng, tror rett og slett jeg er for lat. Det er jo kjedelig i lengden

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 15:30   #16
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg registrerte i begynnelsen, så går det veldig på følelsen.
Jeg sjekker innimellom, bare for å vite at jeg ikke har sklidd ut, hvis vekten har stått stille en stund osv.
Jeg hadde blitt gal i hodet mitt, og for fokusert på mat og inntak hvis jeg skulle ha gjort det hver dag....

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:02   #17
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Det er vel kanskje slik da at det er i begynnelsen , og i den store "vekt nedgangs fasen" det er viktigst å holde rede på inntak.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:43   #18
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Nope.
Eg spiser ikkje pasta, ris, poteter, korn/kornprodukt, frukt (sjelden) og sukker.
Karbene eg spiser kommer hovedsaklig frå grønsaker og feite meierivarer og det har eg ikkje tenkt å telle.
Eg skal ikkje gå ned i vekt og skal trives med dette kostholdet 'for ever', so då kan eg ikkje drive å telle.
Eg har lest masse og veit omtrent kva dei enkelte tinga innholder av karber.... so eg veit sånn cirka kva eg får i meg på en dag

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 22:28   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg registrerer all inntatt mat (og kalorier forbrent gjennom trening) religiøst- bruker software-versjonen av Fitday. Har gjort det i så mange år at det går like automatisk som tannpuss for meg- litt tragisk, egentlig.

Siden jeg skal ha alt helt nøyaktig (39 gram roastbiff, ikke 40 gram), er jeg nå panisk fordi kjøkkenvekta mi klappet sammen i morges og jeg ikke får kjøpt ny før til helgen...

Det må sies at jeg har et langt over gjennomsnittlig nevrotisk forhold til mat og vekt, da.

sånn er jeg også, på en prikk lik. Skriver 49 og ikke 50, ikke nok med det, jeg kan skrive 4, 9 også da jeg fikk ødelagt vekta mi løp jeg og kjøpte en selv om jeg ikke hadde råd, det var første prioritet skriver inn hver tyggis jeg putter i munnen, hver halve dl med soyamelk jeg bruker i teen, hver dæsj med kanel.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 06:44   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg tar kanskje et par kontrolldager på diett.no omtrent hver 3.måned, eller noe. I starten veide og telte jeg ivrig, men det var jo også for å lære hvor mye som var i hvilke ting - etter 2,5 år synes jeg vel jeg kan stole på øyemål og magefølelse.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 09:31   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Teller og styrer hver eneste dag. And I like it!
Men tar det på ca mål da..Veier ikke så mye.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:00   #22
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

jeg skriver ikke opp og regner ikke ut... Foreløbig går det greit, MEN om vekta kommer til å stoppe opp, så må jeg nok ta fram kalkulatoren, men enn så lenge så gidder jeg ikke...

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:10   #23
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

sånn er jeg også, på en prikk lik. Skriver 49 og ikke 50, ikke nok med det, jeg kan skrive 4, 9 også da jeg fikk ødelagt vekta mi løp jeg og kjøpte en selv om jeg ikke hadde råd, det var første prioritet skriver inn hver tyggis jeg putter i munnen, hver halve dl med soyamelk jeg bruker i teen, hver dæsj med kanel.


Hvordan veier du opp maten for eksempel på kafe eller hvis du spiser middag hos venner/familie?? Har du med deg en matvekt i veska da eller?? Var det jeg stussa på når jeg skulle veie å måle, alt blei bare aaaalt for komplisert for meg..... for eksempel om du har laget en hel gryterett til hele familien, hvordan får du målt og veid opp nøyaktig det du får i deg av gryteretten???

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 13:52   #24
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Når man lager gryterett, så kan man legge den inn som en oppskrift, og skrive hvor mange porsjner det er. Da kan man hente den frem, og skrive hvor mange porsjoner man har spist, så regner diett.no ut for deg

Spiser jeg med andre, så må jeg ta det litt på øyemål tror jeg. Det er jo veldig greit om man har veid opp ulike matvarer, og vet hvor mye en høvlet skrive ost veier, eller en ferdigskrivet, eller en ts med ketshup, eller tre buketter blomkål, hvor mye er en halv dl fløte, og hva inneholder det av karbohydrater osv ... Kjenner at JEG må veie nå, og få det "inn i fingrene" eller i øyet alt etter som hehe. F.eks i går så hadde jeg litt ketshup på en hjemmelaget hamburger. Men ante ikke hvor mye. Så i dag så veiet jeg opp litt på et papir, og vet nå omtrent hvor mye 5 gr er.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 14:06   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Da jeg la om til Atkins var jeg ganske nøye med det. Som andre sier her, for å lære i starten og ha den nødvendige oversikten. Og i perioder hvor jeg har slitt med matlysten bare for å kontrollere at jeg har fått i meg nok mat generelt og nok fett. Nå gidder jeg stort sett ikke. Skriver i perioder ned hva jeg spiser i bloggen min, men ingen nøyaktige mål, bare sånn ca, mest for å kunne gå tilbake og se hvordan matinntaket var i perioder i forhold til vekttap, og for å få litt tilbakemeldinger. Men det er bare fordi jeg fortsatt vil enda litt ned i vekt. Synes veiing og måling av mat er utroooooolig kjedelig.
Men jeg veier meg omtrent hver dag, da. Synes det er like så nyttig i forhold til å se hva maten gjør med kroppen i forbindelse med vannsamlinger og sånn, samt tendenser på sikt, men også dette går på innfallsmetoden. Det er på ingen måte noen krise å glemme det en dag eller ti.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Hvis jeg spiser for lite karber? Addict Spørsmål og svar 51 01-04-09 12:15
For få karber pr dag, hva spiser dere? Skippy Ketolysekuren 16 16-12-08 00:38
Spiller det noen rolle hvor mange karber jeg spiser ... Karro Generell diskusjon 4 08-02-08 20:41
Går man ned mer om men spiser mindre karber? Dolly Ketolysekuren 24 21-04-07 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no