Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tynt nordisk hår

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-10, 17:54   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Tynt nordisk hår

Hei, jeg har latt håret gro så lenge. Det er flatt og glatt og tynt og pjuskete. Blæh. Jeg skal klippe det av så det akkurat går over skuldrene. (Kommunefarget! ) Skal stripe det eller kjøpe noe blond farge, jeg vil at håret skal se omtrent slik ut.


Har dere noe tips til stylingprodukter? Jeg vil ha noe som gir volum, som jeg kan "puffe opp" håret litt med. Driver ikke mye med føner, krølltang eller styling til vanlig. Bare vasker det og lar det lufttørke. Så jeg er moden for litt mere avanserte ting, men det bør være raskt og enkelt.

Gjerne noe jeg kan kjøpe på internett, så slipper jeg å tråle butikkene. Har aldri tid til det.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tynt nordisk hår

Jeg ville spurt frisøren hva h*n anbefaler. Det kan jo hende de bare har dyre produkter der, men hvis de sier f.eks. at du burde bruke en spray med ekstra hold, så finner man jo en billigere variant av denne, hvis du skjønner.
Selv lider jeg av samme hårtype og farge, og gjør det veldig enkelt for megselv: Etter dusjen har jeg håret i håndkleet mens jeg gjør et par andre ting så det tørker litt. Så tar jeg en god klump med en mousse fra Schwarzkopf som heter "got2b 2 sexy collagen lift effect big volume mousse" (det var da voldsomt til navn) og fordeler i hele håret før jeg føner det i 1-2min oppned. Da får man umiddelbart sånn fin løvemanke som legger seg litt etterhvert. Jeg har ikke noe godt tips for hvordan man eventuelt gir litt mer skinn/glatter ut, for har ikke kommet så langt i utprøvingen selv, så har foreløpig bare hatt en mikroskopisk mengde fuktighetskrem for å legge det håret som har bestemt seg for å stå rett ut/opp
Føning med rundbørste er også en mulighet for å få litt finere form på det, men mitt er litt for kort til akkurat det for tiden

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:18   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tynt nordisk hår

Kom på at det finnes et par produkter som løfter håret ved roten. Verdt å sjekke ut

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:19   #4
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Kom på at det finnes et par produkter som løfter håret ved roten. Verdt å sjekke ut

Sånn hårpudder man drysser ned ved hodebunnen får mitt nordiske hår til å virke som om det har mer volum. Og jeg har helt rett, tynt hår.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:24   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Sånn hårpudder man drysser ned ved hodebunnen får mitt nordiske hår til å virke som om det har mer volum. Og jeg har helt rett, tynt hår.

Har også brukt det pudderet, men tåler det dessverre ikke. Er veldig sensitiv til volumprodukter generelt, så er overlykkelig for at jeg foreløpig ikke har reagert på den volum moussen til schwarzkopf!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:18   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Jeg kan jo spørre frisøren, hun er ikke frisør lenger, lol. Måtte slutte pga helseproblemer, men hun klipper noen venner fremdeles. Tar med seg saksa og kommer.

Jeg har lest om det der hårpudderet. Men er helt ukjent om hva som er bra eller ikke.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:45   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Jaaa... 80 kroner går an. Jeg fant et innlegg her fra en blogger: http://karolinerandom.blogg.no/12786...ter_hrpud.html

Hun der har hår så forskjellig fra meg som det går an. Utseende, alder og kropp også, haha.

Men denne dama har ihvertfall lignende hår som meg: http://confessionsofahairstylist2009...wder-play.html

Nå er det bare å sette seg ned og tenke. Define produktet får jeg tak i fort, så jeg tenker at jeg tester det.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:04   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tynt nordisk hår

Er det osis+ eller define hårpudder du har prøvd? Define vil jeg ikke anbefale - du må vaske håret mange ganger for å få det ut! Osis+ bruker jeg flere ganger i uka, har omtrent samme lengde og farge som på bildet av jessica simpson faktisk - og jeg liker det kjempegodt. Glans er vanskelig for meg som har så tynt hår ( har MYE hår da), men med glansspray og sånt så blir håret mitt tungt, så jeg bruker faktisk en vanlig hårspray a la elnet. Litt tupering ved hårroten hjelper også.

osis får du kjøpt på nett hos www.blivakker.no

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:15   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tynt nordisk hår

Regner med at på bilde er det nok brukt hairextentions...
Du kan jo prøve å bruke clip in hair extentions for å få håret tykkere ,tar ikke lang tid å ta disse på.Ellers så må det nok føning ,rulling og rette stylingprodukter til
Ingen ser slik ut med bare å riste på håret etter dusjenfor det om vi skulle ønske det

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:16   #10
kveita
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
Innlegg: 99
kveita er på en erverdig vei

Sv: Tynt nordisk hår

Skum el mousse i håret når det er vått, føn det tørt. Løft det med børsten mens du blåser og så litti tillegg med hodet opp- ned blir bustete og fint!
Bruk fingre til å ordne det på plass, spray med hårspray mens du rufser, og gjerne litt voks i tuppene for å definere
Har sånn hår som du, og pass på at det nok oppklipt og med mye "støttehår ".
Jeg sparer håret nå, og vil og ha slik som hu på bildet- nydelig!!

lykke til )

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:20   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tynt nordisk hår

Har alltid trodd at nordisk hår var TYKT jeg! Jeg har knalltykt hår... FOR tykt. Det blir paddeflatt med en gang jeg vasker det men shampoo. Det eneste som IKKE gjør det paddeflatt er vanlig lanosåpe...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:06   #12
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Så Define er ikke bra? Tenker jeg prøver Big Sexy Hair Powder.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:10   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Så Define er ikke bra? Tenker jeg prøver Big Sexy Hair Powder.

Greit til sitt bruk - bare man er klar over at det er veldig vanskelig å få vasket ut osis+ er den jeg kjenner til som har vært en stund på markedet, og det holder med vanlig hårvask så er den ute

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:24   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Så Define er ikke bra? Tenker jeg prøver Big Sexy Hair Powder.

Define får meg til å miste hår... Masse!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:06   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tynt nordisk hår

Jo tynnere hår jo kortere bør det være for å se pent ut. Unngå produkter mest mulig, og føning, krøll og farge. Og strikker og spenner. Bruk alltid balsam og mild shampo. Oppklippet hår gir mer volum.Har du tynne hårstrå må du ikke bleke det. Da får du kjempetynt hår.Kjøp deg parykk

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:21   #16
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jo tynnere hår jo kortere bør det være for å se pent ut. Unngå produkter mest mulig, og føning, krøll og farge. Og strikker og spenner. Bruk alltid balsam og mild shampo. Oppklippet hår gir mer volum.Har du tynne hårstrå må du ikke bleke det. Da får du kjempetynt hår.Kjøp deg parykk

Ups! dette var jo nesten helt motsatt av det jeg sa jo og jeg som er frisør å althahah..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:08   #17
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Tynt nordisk hår

Jeg anbefaler også Osis+ på det varmeste! Må vaske en ekstra gang med shampo, men det gjør jeg gjerne.

Kjøper på blivakker.no, der har de ofte kampanjer da du får det får helt ned i 59 kroner. Hos frisøren koster det gjerne nærmere 200, og det syns jeg er altfor dyrt!!

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:28   #18
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Jeg anbefaler også Osis+ på det varmeste! Må vaske en ekstra gang med shampo, men det gjør jeg gjerne.

Kjøper på blivakker.no, der har de ofte kampanjer da du får det får helt ned i 59 kroner. Hos frisøren koster det gjerne nærmere 200, og det syns jeg er altfor dyrt!!

Tusen takk for tips! Jeg har sett mest på utenlandske nettbutikker, men så er det så vanskelig å handle for 200 akkurat.... jeg orker ikke den risikoen å måtte fortolle. For mye pes. Jeg vet at enkelte får pakker på over 200 kr uten å betale toll, men det kan jeg ikke være sikker på. De har bare vært heldige.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:44   #19
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Tynt nordisk hår

De har osis på www.feelunique.com til 105 kr og der er det gratis frakt

http://www.feelunique.com/p/Schwarzk...ing-Powder-10g

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:59   #20
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tynt nordisk hår

Jeg bruker det volumpudderet fra Lee Stafford jeg - fåes kjøpt på Vita. Helt ok, og koster ikke skjorta. Blir til og med borte bare ved balsam-vask.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:51   #21
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tynt nordisk hår

Først og fremst ville jeg vel begynt med å føne håret tørt i stedet for å la det lufttørke, da får du mer schvung over det Osis dust it-pudderet er det eneste stylingproduktet jeg bruker i hverdagen, det er kjempebra.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:55   #22
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jo tynnere hår jo kortere bør det være for å se pent ut. Unngå produkter mest mulig, og føning, krøll og farge. Og strikker og spenner. Bruk alltid balsam og mild shampo. Oppklippet hår gir mer volum.Har du tynne hårstrå må du ikke bleke det. Da får du kjempetynt hår.Kjøp deg parykk

Jeg har tynne hårstrå, og jeg elsker å bleke håret fordi det "blåser opp" hårstråene og gir meg et grovere hår som er lettere å jobbe med. Jeg pleier ikke å røyte heller.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 15:03   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tynt nordisk hår

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jo tynnere hår jo kortere bør det være for å se pent ut. Unngå produkter mest mulig, og føning, krøll og farge. Og strikker og spenner. Bruk alltid balsam og mild shampo. Oppklippet hår gir mer volum.Har du tynne hårstrå må du ikke bleke det. Da får du kjempetynt hår.Kjøp deg parykk

Jeg har ganske tynt, lyst nordisk hår, og mitt blir ikke tynnere av å bleke det,s om skribent over sier så føles det faktisk litt grovere, men det er når etterveksten akkurat er blitt tatt for min del, og et par runder med proetinkurer gjør at det forsvinner.
Nå er jeg blond i utgangspunktet, og det skal verken så sterk bleking til, og det behøver ikke å sitte i så lenge for at det skal bli lyst nok. Men tynnere blir det ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:38   #24
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Da har jeg bestilt Osis hårpudder fra feelunique.com. Takk til deg kennygirl! De skulle ha 101 kroner for å sende det fra den Norske nettbutikken. Jeg bestilte også noe annet med volum fra Osis, denne: http://www.feelunique.com/p/Schwarzk...S-Upload-200ml

Det ble GBP 18,90 til sammen, og jeg skulle være trygg på at det er under 200 kr iflg valutakalulatoren jeg brukte. Det ble bare 181 NOK for begge produktene tilsammen.

blivakker.no hadde den IKKE på tilbud for noen timer siden, men nå koster den bare 71 kroner der. Jeg sverger på at den kosta 119 tidligere i dag, lol. Det må ha vært noen inne og endret prisene. Snedig. Vel, det er bestilt fra feelunique, jeg håper det ikke tar så lang tid.


Sist redigert av mam : 21-11-10 kl 18:05.
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:43   #25
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Tynt nordisk hår

Jeg tror jeg har brukt "Natural Wheat" fra Garnier Nutrisse før. Den er bare 1-2 nyanser lysere enn håret mitt, så det ikke blir en sånn tydelig ettervekst.

Jer er så hjernevaska av avisene om at barn er så lenge i barnehagen, at jeg aldri tør å gå til frisøren eller gjøre noe annet av egenpleie om ettermiddagen. Og å vente til lørdag tar så lang tid... tenker jeg smeller en hjemmefarging inn nå også. Håper de fremdeles selger samme fargen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nordisk diett skal bekjempe fedme Fleskulf Nyheter / media 1 17-03-09 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no