Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Smoothies-iskrem!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-05, 00:07   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Exclamation

Smoothies-iskrem!

Lag din yndlingssmoothie. Mine to favoritter er:

Blåbærdrøm:
1 banan
1 beger blåbæryoghurt eller vanilje (Mild og lett)
100 gram frosne blåbær
2 rå egg

Miks alt sammen, eggene og yoghurten i bunn og resten oppå.

Tropisk aroma:
1 banan
En stor neve tropisk fruktblanding, frossen
1 beger yoghurt etter smak (jeg bruker Yoplait ananas, eller vanilje)
2 rå egg

Eggene er viktige for å få en god konsistens på isen, den blir ikke så hard da. Dessuten tilfører de masse proteiner slik at isen blir et skikkelig måltid!

Hell den ferdige smoothien i ispinneformer i plast (Ikea, Rema...) og sett i fryseren en times tid.

Disse får Camilla ofte, for et utrolig supert alternativ til is!! Jeg spiser en hver dag, det smaker som sorbet. Samme konsistens og, omtrent. Ikke knallhard, som når man fryser ned saft.

Nå er ikke banan akkurat lavkarbo, men sammen med de andre ingrediensene senkes iallefall GIen, så disse smoothiesene kan jo ikke akkurat kalles direkte usunne. Jeg spiser en is eller drikker en slik etter trening feks.
Og datteren min er såååå glad og fornøyd med god sukkerfri SUNN iskrem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 00:25   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

nammis

takk for tips

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 02:57   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

dette skal jammen prøves ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 14:21   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

nå har jeg lagd en slags is ....

slang oppi bringebær, matfløte, cultura, kremfløte og to egg .... nå står det i fryseren .....

skal gi rapport om hvordan det smakte ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 15:02   #5
tuttamost
Juniormedlem
 
tuttamost sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 43
tuttamost er på en erverdig vei
Talking

ÅÅÅÅ det hørtes snadder ut, bra jeg har både bringebær og jordbær i frysen.. Da blir det løp og kjøp etter yoghurten

__________________
TUTTAMOST



tuttamost er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 16:16   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Åååååå det hørtes godt ut !!

Vær forsiktige med bananene da jenter ! 21 karber pr 100 gram.... og hvor mye veier en banan ? ...... akkurat !!

Yoghurt med fruktsmak har også en del karber. For Atkins'ere i de første fasene og de på Ketolysekuren må man passe litt på sånt ! Tell først, spis etterpå !

Det går fin an å blande bare 100 gram bær, 2-3 egg, 1 ss olje (om man vil) og litt søtstoff - det blir knallgod is det og ("instant sorbet") med mye mindre karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 18:08   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

jada jada Nille mor ( du er sååå goood ) jeg droppa bananen jeg .... konsistensen ble litt rar , en slags mellomting av sorbet og fløte is ... men god OH YES !!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 10:17   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Åååååå det hørtes godt ut !!

Vær forsiktige med bananene da jenter ! 21 karber pr 100 gram.... og hvor mye veier en banan ? ...... akkurat !!

Yoghurt med fruktsmak har også en del karber. For Atkins'ere i de første fasene og de på Ketolysekuren må man passe litt på sånt ! Tell først, spis etterpå !

Det går fin an å blande bare 100 gram bær, 2-3 egg, 1 ss olje (om man vil) og litt søtstoff - det blir knallgod is det og ("instant sorbet") med mye mindre karber.

Ja jeg skrev jo det nedenfor i innlegget, at bananer ikke akkurat er lavkarbo.
Men jeg liker det ikke like godt uten banan, og skjeier heller ut med litt banan enn med andre ting. Datteren min spiser også mye av disse isene. Men jeg prøver å bruke de minste bananene, eller ha i en halv bare. GIen senkes jo av de andre ingrediensene slik at det ikke blir så gale for kroppen uansett.
Men folk på induksjon og Ketolyse må jo styre unna bananen, absolutt!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 21:20   #9
Miss Vollis
Juniormedlem
 
Miss Vollis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 24
Miss Vollis er på en erverdig vei

Sv: Smoothies-iskrem!!!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Lag din yndlingssmoothie. Mine to favoritter er:

Blåbærdrøm:
1 banan
1 beger blåbæryoghurt eller vanilje (Mild og lett)
100 gram frosne blåbær
2 rå egg

Miks alt sammen, eggene og yoghurten i bunn og resten oppå.

Tropisk aroma:
1 banan
En stor neve tropisk fruktblanding, frossen
1 beger yoghurt etter smak (jeg bruker Yoplait ananas, eller vanilje)
2 rå egg

Eggene er viktige for å få en god konsistens på isen, den blir ikke så hard da. Dessuten tilfører de masse proteiner slik at isen blir et skikkelig måltid!

Hell den ferdige smoothien i ispinneformer i plast (Ikea, Rema...) og sett i fryseren en times tid.

Disse får Camilla ofte, for et utrolig supert alternativ til is!! Jeg spiser en hver dag, det smaker som sorbet. Samme konsistens og, omtrent. Ikke knallhard, som når man fryser ned saft.

Nå er ikke banan akkurat lavkarbo, men sammen med de andre ingrediensene senkes iallefall GIen, så disse smoothiesene kan jo ikke akkurat kalles direkte usunne. Jeg spiser en is eller drikker en slik etter trening feks.
Og datteren min er såååå glad og fornøyd med god sukkerfri SUNN iskrem.

Suuupert Elsker is og sånt så dette tror æ at æ må prøve

Miss Vollis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: grete roede "fems" Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 22:14   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothies-iskrem!!!

Hvor selger de egentlig slike isformer?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:39   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Smoothies-iskrem!!!

De har ofte på sånn 10-kroners marked på Rema og Rimi, og på Nille, Europris osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:13   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothies-iskrem!!!

ja de har det over alt i norge saa trodde de hadde det her og men neeidaaaaaa

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget iskrem Muskat Kake/dessert og snacks 14 07-03-11 12:58
Smoothies med soyamelk Zonia Ketolysekuren 5 21-05-07 23:27
Vil lage fettfattig iskrem med fiskeblod! Iset Nyheter / media 11 29-06-06 09:21
Hvilke oljer smaker godt i smoothies? Iset Generell ernæringsdebatt 20 22-02-06 12:20
Var det noe som hadde lyst på iskrem ?? Nille Livets lyse side 6 14-11-04 14:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no