Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

mye vann i kroppen...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 12:28   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

mye vann i kroppen...

jeg er så plaget med vann i kroppen... akkurat nå sitter jeg her og kjenner på at føttene mine er stive pga vann... hva er det som gjør dette? jeg spiser ikke mye salt, og jeg drikker en god del vann...
jeg holder meg til ketolyse uten utskeielser også, så...
er det noen som har gode råd for å bli kvitt dette vannet?

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:42   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: mye vann i kroppen...

Akkurat for øyeblikket sliter jeg med det samme - og jeg drikker også MYE vann... hangler litt for tiden da - så mulig det er andre ting som spiller inn her. MEN slitsomt å våkne med betongsøyler av bein og armer og vondt å bevege seg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:55   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: mye vann i kroppen...

Altså atte.....
Dersom alle naturlige forklaringer som salt mat, mensen, lavt væske- inntak og bivirkninger av medisiner kan utelukkes, er dette en sak for legen!

Det er fryktelig tungt for hjertet å drive alt dette ekstra vannet og en mulig årsak/behandling er det kun en lege som kan håndtere på en trygg måte!

Jeg endte opp med masse vann i kroppen etter et par år på lavdose- antidepressiva(mot fibromyalgi søvnproblemer). Har også hatt pasienter på antidepressiva og andre psykofarmika som har endt opp med mye vann i kroppen og fått vanndrivende for dette.
Selv brukte jeg vanndrivende 1-2 ganger i uken i noen år før jeg begynte med lavkarbo. Nå har jeg ikke lengre bruk for det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:59   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: mye vann i kroppen...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Altså atte.....
Dersom alle naturlige forklaringer som salt mat, mensen, lavt væske- inntak og bivirkninger av medisiner kan utelukkes, er dette en sak for legen!

Det er fryktelig tungt for hjertet å drive alt dette ekstra vannet og en mulig årsak/behandling er det kun en lege som kan håndtere på en trygg måte!

Jeg endte opp med masse vann i kroppen etter et par år på lavdose- antidepressiva(mot fibromyalgi søvnproblemer). Har også hatt pasienter på antidepressiva og andre psykofarmika som har endt opp med mye vann i kroppen og fått vanndrivende for dette.
Selv brukte jeg vanndrivende 1-2 ganger i uken i noen år før jeg begynte med lavkarbo. Nå har jeg ikke lengre bruk for det!

Takk Kitt for tilbakemelding! Nå ser jeg egentlig ingen grunn til å ha mye vann i kroppen - jeg pleier ikke å ha det til vanlig. Har hormonspiral så jeg har ikke mye mens, og går ikke på medisiner. Jeg har hatt det slik siden jeg fikk virus (jfr legen...) i oktober, og har bare blitt verre og verre. Har hovne slimhinner i hodet, sår i halsen og mye diare (om natta selvfølgelig... ) - så det ligger nok noe annet bak. Er under vurdering hos lege så vi få se litt. Vet jo at Photo (tror jeg) bruker løvetannte for å drive vann - men jeg er usikker på om dette vil hjelpe over tid hvis det er noe annet som ligger bak (sykdom av noe slag). Ønsker å holde meg unna vanndrivende foreløpig - vil se litt hva prøvene viser først.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:26   #5
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: mye vann i kroppen...

jeg har altså vært plaget med vann i kroppen siden jeg ble gravid med sønnen min... det virker liksom som om det "nederste" vannet ikke kommer seg ut... noen dager er selvfølgelig verre enn andre, så...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen fush Fysisk og mental helse 10 16-02-11 08:01
Vann i kroppen? solsiden Kosttilskudd 2 19-06-09 10:30
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 22:13
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Vann i kroppen...? mofe Fysisk og mental helse 12 04-06-05 19:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no