Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere "normalvektige"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-11, 14:09   #1
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei
Question

Dere "normalvektige"

Hvilken lavkarbofilosofi følger dere og hvorfor?

Er vekten deres stabil eller går dere ned/opp?

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:27   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere "normalvektige"

Eg lever med ett egendefinert lavkarbokosthold, ca 50-75 gram karber (har aldri telt)
Eg gikk ned ca 20 kilo våren 2009, på ei 5 måneders periode med lavkalori.
Eg levde med ett lavkalorikosthold ca 1,5 år, men over tid kan en ikkje leve med ett sånt kosthold.
Eg er veldig glad i mat og 'søtsaker', so det vart litt for mange forsakelsa.

Så rundt juletider 2010 begynte eg å leve normalt, og med det meinar eg at eg åt masse mat
(blir rett og slett fysisk sjuk av for mykje sukker etter å ha levd nesten uten så lenge).
Eg merka utover våren at vekta sneik seg sakte men sikkert oppover, og i april i år tok eg meg sjøl i nakken og sa STOPP.
Hadde lest litt om lavkarbo, og tenkte at det måtte passe for meg.
Dei 7-8 kiloa som hadde sneket seg på igjen, forsvant etter nokre få veker.

No kosar eg meg med masse god og naturlig mat og lagar kaker og sjokolade med tagatesse og sukrin.
Vekta mi er stabil, humøret og energien er stabil. Eg kjenner at kroppen har godt av dette kostholdet.
Og eg elskar feit mat. Favoritt desserten min er creme fariche med litt nøtter og syltetøy laga med tagatesse.
Eg har hatt svangerskapsdiabetes, so det er absolutt ingen bakdel å leve med ett stabilt blodsukker.
Og det beste av alt, dette kostholdet kan eg leve med .

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:41   #3
Falco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 34
Falco er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Er vel kanskje ikke normalvektig (har nok noen kilo for mange, enda), men lever lavkarbo, og trives godt med det. Etter 40 år med konstant mageproglemer og migrene, er disse plagene borte med lavkarbo. Min filosofi er kutt 5 om dagen. (5 = poteter, pasta, ris, mel og sukker). Jeg er litt restrektive med rotgrønnsaker. Da havner jeg på ca 30 - 50 karbohydrater pr dag.
På dette kostholdet har vekten stått stille i ca 1 år, eller det går litt nedover.

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:49   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dere "normalvektige"

Med en bmi på 24 kan jeg vel ikke si jeg er overvektig, men jeg har kuttet ned på raske karber for helsas skyld. Har prøvd meg litt frem og har kommet til at jeg fungerer best på ca. 60 g kh pr. dag uten at jeg vasser i fett for å si det sånn. Spiser jeg særlig mindre karber enn det blir lårene kraftløse og tunge og jeg blir energiløs. På rundt 60+ karber funker jeg som bare juling!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:36   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere "normalvektige"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spiser jeg særlig mindre karber enn det blir lårene kraftløse og tunge og jeg blir energiløs. På rundt 60+ karber funker jeg som bare juling!

Når en kutter ned på karbene, må energien komme en annen plass ifrå. Og det er fra fett.
Det er klart du blir kraftløs om du spiser for lite karber om du ikkje erstetter det med ei anna energikjelde

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 17:13   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg har BMI på 21,6 (sist jeg sjekket), og følger LCHF, selv om det er veldig lenge siden jeg sjekket karboinntaket mitt daglig.
Gjør det fordi jeg har PCOS, og håper at hormonene kan bli stabile slik at jeg blir gravid.
Vekten holder seg stabil

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 17:22   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg ligger nå stabilt i vekt, var undervektig før.

Jeg følger egentlig flere retninger pga mage problemer deriblant spesifik karbohydrat diet og lav oksalat.

For tiden er jeg i ketose og har det utmerket der, men tenker på å øke karbene litt. Problemet er abre å finne noe jeg tåler..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 17:58   #8
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Før var jeg overbevist om at lavkarbo/høyfett var noe vås, man kunne da ikke innbille seg at man kunne spise fett og gå ned i vekt samtidig...

Har alltid interessert meg for kosthold og undersøkelser, og på bloggene jeg leste begynte det å dukke opp mer og mer tilsynelatende fornuftig informasjon om lavkarbo. Jeg begynte å lete etter informasjon om blant annet ketose, og kom inn på dette forumet. Til slutt hadde jeg så mange gode argumenter for å leve lavkarbo at det rett og slett ble naturlig for meg å legge om kosten. Jeg begynte liksågodt med å være i ketose et par måneder, ca fra november 2010 til mars 2011, mest for å se hvordan jeg ville reagere på dette. Jeg var normalvektig da jeg begynte, og fortsatte å være normalvektig, og trivdes veldig godt i ketose. Jeg spiller håndball, og merket fort at kroppen ble raskere og sterkere uten noen spesiell økning i treningsmengde.

Da sommeren begynte å nærme seg, la jeg meg på et høyere karbonivå. Jeg elsker jordbær og frukt, og ønsket litt mer fleksibilitet i kosten. I løpet av de siste månedene har jeg beveget meg over til steinalderkost, og trives kjempegodt med å spise mer naturlig. Kanskje jeg kommer til å kutte litt på karbohydratene så jeg er i ketose i de kaldeste månedene i vinter (merker virkelig at kroppstemperaturen justerer seg opp litt da), men ellers har jeg funnet kostholdet jeg skal følge resten av livet.

Litt vanskelig å si hvordan vekta mi reagerer, i og med at jeg ikke har veid meg på snart et halvt år. Da jeg var i ketose, var vekta veldig stabil. De helgene jeg tar meg en fest/drikker alkohol (og det ble altfor mange slike helger i sommer...) merker jeg at kroppen blir tyngre, og klærne sitter ikke helt som de skal, og det tar en halv uke å komme tilbake til normalen.

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 17:58   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere "normalvektige"

Lever ketogent, er nok for det meste under/rundt 50 g karber om dagen.
Vekta er stabil.
Edit: Vekta svinger en del i noen perioder. Den kan gå opp 1-2 kg, men de forsvinner helt av seg selv.
Det kommer nok an på hva og hvor mye jeg har spist dagen før.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 27-09-11 kl 07:55.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 18:08   #10
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg er snart normalvektig. Det går sakte ned de siste 5 kg.Regner med at flere av de 5 er gjort om til muskler. Grunnen til Lavkarbo er at jeg har flere matintoleranser og lett for å legge på meg av sukker og stivelse. Fant ut at jeg ikke gikk ned på Fedons kosthold. Fant Skaldeman og Hexeberg som jeg har gått ned noen kg. på. Skal gå over til Fedon når jeg har kommet ned de siste 5 kg. Det er for meg et variert og godt kosthold

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 18:27   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg er vel i grunn normalvektig, selv om jeg har noen ønskekilo som skal bort. Jeg lever ca ketogent, har ingen spesiell plan lenger, men spiser ren mat; kjøtt av alle slag, egg, grønnsaker, smør, og litt nøtter og belgefrukt nå og da. Tåler ikke sprekker/utskeielser, så det er ingen issue. Men det hender jeg går på en ostesmell. (har kasinintoleranse).
Jeg la om kostholdet for fem år siden, og har stort sett vært i ketose i fire og et halvt år, med en liten Fedon-pause for noen år siden. Men det funka ikke så godt for meg i lengden. Hvem har vel tid til fem måltider om dagen? Magen var ikke helt fornøyd, heller. Så det blir ganske så steinaldersk.
Vekta er stabil, og har i grunn vært det lenge, dropper litt ned i nye minstenoteringer nå og da, og jeg stresser ikke fryktelig mye med de siste kiloene, jeg har tross alt gått ned nesten tjuefem kilo. Men det hadde vært deilig å få av de siste og bare være ferdig, og ikke tenke så mye mer på det.
Jeg la om kostholdet først og fremst på grunn av et insulinnivå på bærtur, og nært forestående diabetes. Ikke meg i mot at jeg i tillegg ble kvitt migrene, pels- og pollenallergi og at jeg fikk PCOS under kontroll.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 19:29   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dere "normalvektige"

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Når en kutter ned på karbene, må energien komme en annen plass ifrå. Og det er fra fett.
Det er klart du blir kraftløs om du spiser for lite karber om du ikkje erstetter det med ei anna energikjelde

Tidligere spiste jeg mye mer fett enn jeg gjør nå og mindre karber - funket ikke for meg. Litt mer karber og mindre fett funker som fjell!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:12   #13
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Takker for svar!
Jeg ser jeg må ha noe som er "enkelt" å foholde meg til. Har snust så vidt på Fedon, men synes det blir for tungvindt å skulle forholde meg til GI. Mye enklere å bare teller karbohydrater. Startet med LCHF for snart to mnd siden, men slet pga alt fettet. En stor omstilling for meg som har levd med normalkaloriinntak.

Ble tipset om South Beach, men følte da at energinivået mitt ble lavere. Prøver igjen på LCHF og finner frerm til det fettet jeg liker, og tar heller litt mer av det .

Jeg er absolutt normalvektig og har vært det så lenge jeg jeg har levd(utenom et år i Australia for tolv år siden og første graviditet da jeg spiste på 27 kg).

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:15   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg trives aller best på LCHF, uansett vekt.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:22   #15
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien
Smile

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg har spist lavkarbo mat i snart 1 år nå. Jeg startet fordi jeg synes jeg drasset rundt på litt for mange kilo.
Jeg har egentlig målsetting om å komme meg under 70 kg og har vært nede på 69,5 som minstenotering. Ser imidlertid ut til å ha stagnert på rundt 71 nå og stresser det ikke.

Jeg har ikke fulgt noen spesiell kostholdsfilosofi, men har vært bevist på inntak av karber hele veien. Jeg er generelt aktiv, og har ikke økt treningsmengden nevneverdig i denne perioden.

Jeg trives på dette kostholdet. Maten smaker meg godt og jeg blir ikke så sulten mellom måltidene som jeg ble før. Omleggingen har også medført en "ny giv" i å prøve ut nye ingredienser, oppskrifter mm. Mitt kosthold har absolutt blitt mer spennende og kreativt.

Jeg opplever at jeg er stabil i energinivå og jeg føler selv at humøret mitt er bedre og stabilt. Dette siste kan også handle om andre prosesser i kroppen, siden jeg har lagt PMS og overgangsalder bak meg. Sleit en del med varierende humør og depresjon light i tidligere tider. Nå er jeg stort sett glad og fornøyd!

På et par feriereiser har jeg vært tilbake på "normalkost", og det ser ut som om kroppen min også tåler godt slike kortvarige avbrekk.

Jeg har bevilga meg selv noen utskeielser i form av sjokolade og annen fyfy snop, men merker at dette smaker meg mindre og mindre. Jeg er rett og slett avvendt sukker, tror jeg.

Jeg kommer til å fortsette på lavkarbokost til daglig - ser ingen grunn til å slutte med noe jeg og kroppen min trives med.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:47   #16
sunshine90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
sunshine90 er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Jeg var undervektig da jeg begynte med lavkarbo jeg! BMI på 19..
Har spist generell lavkarbo i ca. 4 mnd nå. Teller ikke karber, men de gangene jeg har sjekket så har jeg ligget på 30-50 g
De første månedene gikk jeg faktisk enda mer ned i vekt, men det stabiliserte seg etterhvert! Nå har jeg gått opp 5 kg og har snart normalvekt! Hele livet har jeg vært undervektig og bare levd på sukker og hvitt brød, så dette er helt klart kostholdet for meg! Men det skal sies at folk rundt meg blir veeeldig skeptisk når jeg sier at jeg spiser lavkarbo, de tror visst at jeg er på slankekur

sunshine90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:49   #17
sunshine90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
sunshine90 er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Må bare legge til at jeg var veldig plaget med hikke før, men at jeg ikke har hikket en eneste gang siden omleggingen!! haha det hadde jeg ikke trodd!

sunshine90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:14   #18
Fløtepusen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 12
Fløtepusen er ny på veien

Sv: Dere "normalvektige"

Kjører egenkomponert LCHF. Teller ikke karber, men spiser ikke brød, pasta, ris, potet, og er veldig restriktiv på sukker. Ellers spiser jeg de fleste grønnsaker uten å være for tilbakeholden på rotgrønnsakene. Ligger vel på alt mellom 30 og 100 karber om dagen. Merker fort at magen blir oppblåst om det blir for mye karber, og at jeg blir matt om det blir for lite fett. Kroppen min sier virkelig i fra, og det er veldig deilig å være "i kontakt" med magen og fysikken for første gang så lenge jeg kan huske. Jeg er normalvektig, og gikk ned de eneste 5 kiloene jeg hadde til overs i løpet av den første måneden. Så stabiliserte kroppen seg på normalvekt, og har blitt der jevnt de siste tre månedene. Blir spennende å se om det fortsetter Veldig fornøyd, og er fremdeles toppmotivert for å fortsette. Farvel til oppblåsthet og forferdelige doturer!

Fløtepusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 03:23   #19
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere "normalvektige"

Begynte såvidt å kutte karber i januar, og tok skrittet fullt ut i mars. Fikk diabetes 1, og lavkarbo er en svært sunn og velsmakende måte å leve sammen med diabetesen
Jeg har alltid vært slank, var 54 kilo da jeg startet lavkarbo i mars, var nede i 46 kilo, men ser nå ut til å ha stablisert meg på 47,5 til 48 kilo.
Jeg trivst best rundt 40-50-60 karber pr dag.
Er hovedsaklig inspirert av Hexeberg, men bruker nok noe mer langsomme karber enn det er i hennes dietter + jeg spiser alltid bær og frukt daglig. Ser også noe på den glykemiske belastningen og ikke bare karbohydrater i varer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 06:48   #20
Student88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 14
Student88 er på en erverdig vei

Sv: Dere "normalvektige"

Gjekk ned nokre kilo i starten, trulig vatn. Men liggg på omlag det same som då eg la om for to månadar sidan, dog meir musklar og 4 centimeter mindre rundt midja Ligg akkurat på overvektig/normalvektig BMI på 25,5, men har ganske mykje musklar, så trur eg har ei sunn vekt.
Tel ikkje karbohydrat, men et ikkje rotgrønnsaker, frukt, stive eller sukker. Men fisk, kjøtt, grønnsaker, egg, ost, litt bær, nøtter og (i det siste) litt for mykje vin(for vektnedgang i alle fall).
Men ser på dette som ein livsstil, har fått sikkelig mjuk babyhud(tar tilskudd meg kokosolje), har stabilt energinivå, ikkje noko belegg på tennene(dei føles mykje reinare) og større muskelmasse utan meir trening enn normalt. + lågare triglyserid enn referanseområdet og eit høgare HDL -> noko som er gunstig med tanke på forebygging av hjertesjukdom. Pluss etter å ha lese mykje om lågkarbo trur eg også at det vil vera helsemessig gunstigast for alle. Men at ein som normalvektig kan tillate seg litt meir "sunne" karbohydrat, altså ete nokre frukt og rotgrønnsaker for ekstra variasjon.

Student88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:45   #21
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dere "normalvektige"

Har 22,5 i BMI nå, og følger Fedon sånn omtrentlig.

Jeg begynte med dette kostholdet da jeg var gravid, og har holdt meg til det siden. Først gikk jeg ned ekstra kilo ifm graviditeten, og litt til, og siden har vekten vært stabil. Tror den går svært sakte nedover for tida, det gjør ikke noe.

Jeg kommer til å fortsette å spise lavkarbo, men det kan hende jeg endrer litt når jeg slutter å amme. Får se. Godt mulig jeg ender på mer fett og mindre karbohydrat enn Fedon etterhvert.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:47   #22
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Dere "normalvektige"

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg trives aller best på LCHF, uansett vekt.

Samme her

Vekta har holdt seg stabil ja. Om jeg går ned mere, vet jeg ikke. Men det får kroppen avgjøre

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:50   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dere "normalvektige"

Opprinnelig lagt inn av Student88, her.

Men ser på dette som ein livsstil, har fått sikkelig mjuk babyhud(tar tilskudd meg kokosolje), har stabilt energinivå, ikkje noko belegg på tennene(dei føles mykje reinare) og større muskelmasse utan meir trening enn normalt.

Det der med tennene har jeg gledet meg stort over også. Så mye at da jeg havnet på karbokjøret her i ferien (cider og sjokolade i for store mengder) så var vegg-til-vegg-teppe i kjeften en ubehagelig påminnelse....

Jeg har foresten også mindre tannstein nå på moderat/lite streng lavkarbo.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som "bare" skal gå ned 5-10 kg - har dere gode tips? Sus Scrofa Lavkarbo generelt 0 04-07-11 12:16
Har dere noen "gulrot" i enden når dere har nådd målet deres? Helene M Ketolysekuren 40 08-11-10 21:06
Dere "treningsguruer", kan dere ta en titt på dette? Kakeåndsen Trening 13 08-08-09 23:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hvor setter dere inn disse "tickerne" dere har? Lindis Generell diskusjon 5 27-08-08 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no