Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 23:40   #1
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei
Question

Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Hei dere! Jeg heter kua, vet ikke helt hvorfor, likner heldigvis ikke på en!

Jeg starter med å si at jeg er en sunn og slank jente, ingen overvekt eller kilo som jeg vil ha vekk.

Jeg har lenge hatt et hva vi kaller i Ola nordmann sitt liv ''lavkarbo'' - kosthold, dvs: mye knekkebrød og magre varianter av ting, samt. litt ris / pasta til middagen.

Dette kostholdet endte ofte med at jeg sprakk fordi jeg fikk så lyst på litt annen mat. Jeg var sulten konstant og magen min blir ikke så alt for glad av karbs. SÅ gikk jeg sakte over til lavkarbo.

MEN hva ser jeg etter en uke i den nye livsstilen? Magen, rumpa og hoftene har vokst Ellers føler jeg meg veldig bra med lavkarbo, men vurderer nå å slutte fordi jeg ville ha vekten min der den var!

Hvorfor la jeg på meg? Jo det sier jo seg selv; det totalet energiinntaket har blitt høyere. Men hvorfor? Føler ikke at jeg har spist mye i det hele tatt, sluker også i meg vann hele tiden. Jeg har vanskelig for å tro at jeg har spist for mye, i så fall føler jeg at jeg må begrense meg mye mer enn før noe som ikke er helt logisk siden denne maten metter langt mer.

Har noen tips, råd eller forklaring på hvordan det kan ha seg at det er sånn? Er litt skuffet, hadde gledet meg til å spise all den herlige lavkarbo maten for resten av livet

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:46   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Kua, her.

Hei dere! Jeg heter kua, vet ikke helt hvorfor, likner heldigvis ikke på en!

Jeg starter med å si at jeg er en sunn og slank jente, ingen overvekt eller kilo som jeg vil ha vekk.

Jeg har lenge hatt et hva vi kaller i Ola nordmann sitt liv ''lavkarbo'' - kosthold, dvs: mye knekkebrød og magre varianter av ting, samt. litt ris / pasta til middagen.

Dette kostholdet endte ofte med at jeg sprakk fordi jeg fikk så lyst på litt annen mat. Jeg var sulten konstant og magen min blir ikke så alt for glad av karbs. SÅ gikk jeg sakte over til lavkarbo.

MEN hva ser jeg etter en uke i den nye livsstilen? Magen, rumpa og hoftene har vokst Ellers føler jeg meg veldig bra med lavkarbo, men vurderer nå å slutte fordi jeg ville ha vekten min der den var!

Hvorfor la jeg på meg? Jo det sier jo seg selv; det totalet energiinntaket har blitt høyere. Men hvorfor? Føler ikke at jeg har spist mye i det hele tatt, sluker også i meg vann hele tiden. Jeg har vanskelig for å tro at jeg har spist for mye, i så fall føler jeg at jeg må begrense meg mye mer enn før noe som ikke er helt logisk siden denne maten metter langt mer.

Har noen tips, råd eller forklaring på hvordan det kan ha seg at det er sånn? Er litt skuffet, hadde gledet meg til å spise all den herlige lavkarbo maten for resten av livet

Samme har skjedd med meg
Aner ikke hvorfor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:47   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Lavkarbokosthold er vektregulerende, og om man er undervektig kan man gå opp i vekt. MEN, det er umulig å si hva som er feil om du ikke deler hva du spiser pr dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:55   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbokosthold er vektregulerende, og om man er undervektig kan man gå opp i vekt. MEN, det er umulig å si hva som er feil om du ikke deler hva du spiser pr dag.

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 egg m/litt smør og kaviarmix
Middag: Salat m/egg+reker og kokt sei m/hjemmelaga oljedressing
Kvelds: Noen osteskiver m/agurk og kaviarmix

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:55   #5
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbokosthold er vektregulerende, og om man er undervektig kan man gå opp i vekt. MEN, det er umulig å si hva som er feil om du ikke deler hva du spiser pr dag.

hmm , vel en dag på lavkarbo kan være slik;

frokost: 1-2 egg, kjøtt og litt brokkoli.
/ omelett med 3 egg, en god del ost
lunch: makrell (uten tomatsausen) med majones på

Middag: En tallerken godt fylt med ost, kjøtt og grønnsaker.

Før spiste jeg:

frokost: 2 knekkebrød med cottagecheese og kanskje 1 egg?
lunch: 2 knekkebrød med cottagecheese og kyllingskinke
middag: Masse grønnsaker og kjøtt og litt karbs ved siden av
Kvelds: 2 knekkebrød med noe
Spiste også frukt og drakk appelsinjuice inn i mellom..

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:56   #6
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Samme har skjedd med meg
Aner ikke hvorfor

hmm kjedelig :/ man blir jo litt skuffa, da man helst ikke vil gå fra den deilige maten på lavkarbo

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:58   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Kua, her.

hmm kjedelig :/ man blir jo litt skuffa, da man helst ikke vil gå fra den deilige maten på lavkarbo

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 07:36   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Har du målt rumpa magen og lårene slik at du VET du har økt i omkrets og at det ikke er noe du innbiller deg?
Du har ikke lagt på deg fett på en uke - da er det heller at du har fylt opp fordøyelsessystemet med mat og kanskje holder kroppen på litt vann. Drikker du nok vann? Rent vann er viktig på et lavkarbokosthold. Tygger du tyggis eller andre drops?

De to første ukene kan være litt rare når man går over til lavkarbo.

Du spiser masse ost og litt majones, men hvordan ligger det an med fettet ellers?

Hvor høy og hva veier du i dag - eller før du begynte?

Det er som Carisma sier, er du undervektig (selv om DU mener du er perfekt kan kroppen din være uenig dessverre) KAN du gå opp, men en uke er aaaaaltfor kort tid til å trekke noen konklusjoner.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:58   #9
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du målt rumpa magen og lårene slik at du VET du har økt i omkrets og at det ikke er noe du innbiller deg?
Du har ikke lagt på deg fett på en uke - da er det heller at du har fylt opp fordøyelsessystemet med mat og kanskje holder kroppen på litt vann. Drikker du nok vann? Rent vann er viktig på et lavkarbokosthold. Tygger du tyggis eller andre drops?

De to første ukene kan være litt rare når man går over til lavkarbo.

Du spiser masse ost og litt majones, men hvordan ligger det an med fettet ellers?

Hvor høy og hva veier du i dag - eller før du begynte?

Det er som Carisma sier, er du undervektig (selv om DU mener du er perfekt kan kroppen din være uenig dessverre) KAN du gå opp, men en uke er aaaaaltfor kort tid til å trekke noen konklusjoner.


Hei og takk for svar. De er det foreløpig ikke mye å få av her inne.

Jeg er veldig ''streng'', så niks; null tyggis og andre søtsaker.

Jeg har ikke målt meg, nei, men så at magen spesielt vokste som en ballong! Kort tid etter fikk jeg nå mensen og da vet jeg at det kan ha god skyld i dette!

Fordøyelsessystemet går ikke helt plettfritt vil jeg heller si, er det noe spesiell lavkarbomat som fordøyes enklere?

Vel hvor ellers skal jeg få fett? Spiser fet fisk, kjøtt med fett, bacon, majones, ost og egg for det meste. Sammen med kanskje 1/2 gulrotter og en advokado om dagen.

Vil ikke si jeg er undervektig nei. Ingen ser på meg som spinkel, bare slank.

Jeg veier meg dessverre ikke, så det vet jeg ikke..

Jeg skal fortsette å gi lavkarbomat en sjanse og gir tilbakemelding om en uke eller to

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:07   #10
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Jeg aner ikke hvorfor du går opp men tenkte bare å si at jeg noen ganger føler at jeg har gått opp og at buksene blir trangere, men når jeg veier meg så er det ingen forandring. Regner med at det er luft eller vann som tuller med meg.

Skulle gjerne gitt deg noe ordentlig svar og råd, men jeg vet desverre ikke nok til å kunne gjøre det.


Sist redigert av Minni1 : 11-04-11 kl 23:12.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:31   #11
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Jeg gikk opp en kilo første uka på lavkarbo. Jeg regelrett fråtset fordi maten var god og jeg helt sikkert trengte den ekstra energien. Etterhvert så trengte jeg mindre mat og vekta gikk ned den kiloen og etterhvert mer og mer ned. Det går ikke veldig raskt, men en trygg og jevn nedgang.

Ble sjokkert og redd i starten da jeg gikk på vekta, men til meg løste det seg. Gi det litt mer tid og føler du/dere det går feil vei så tell gjerne kcal i tillegg til karb. =)

  Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:48   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Kua, her.

Hei og takk for svar. De er det foreløpig ikke mye å få av her inne.

Jeg er veldig ''streng'', så niks; null tyggis og andre søtsaker.

Jeg har ikke målt meg, nei, men så at magen spesielt vokste som en ballong! Kort tid etter fikk jeg nå mensen og da vet jeg at det kan ha god skyld i dette!

Fordøyelsessystemet går ikke helt plettfritt vil jeg heller si, er det noe spesiell lavkarbomat som fordøyes enklere?

Vel hvor ellers skal jeg få fett? Spiser fet fisk, kjøtt med fett, bacon, majones, ost og egg for det meste. Sammen med kanskje 1/2 gulrotter og en advokado om dagen.

Vil ikke si jeg er undervektig nei. Ingen ser på meg som spinkel, bare slank.

Jeg veier meg dessverre ikke, så det vet jeg ikke..

Jeg skal fortsette å gi lavkarbomat en sjanse og gir tilbakemelding om en uke eller to

Gi det litt tid du Hvis magen vokser og du får mens tror jeg nok ikke det er kostholdet som har hovedskylda Det er en del som får litt menstruasjonsforstyrrelser en periode etter overgang til lavkarbo - dette skyldes at kroppen jobber med og få balanse i hormonene dine!

Når det gjelder fordøyelsen - er det full fart eller mer tregt du plages med?

Beklager at du opplever at du ikke får særlig svar her inne - jeg prøver og følge opp de med få tilbakemeldinger, men må innrømme at innimellom rekker man ikke over alle før de forsvinner laaangt bak i "uleste innlegg" lista... spør igjen du om du ikke får svar - eller "bumpe" tråden som det heter - kan bare hende den har forsvunnet i mengden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:59   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Tenker at kroppen nok ikke kan bli særlig større på kun en uke. Kanskje du bare skal prøve litt til

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:57   #14
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger:/

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Gi det litt tid du Hvis magen vokser og du får mens tror jeg nok ikke det er kostholdet som har hovedskylda Det er en del som får litt menstruasjonsforstyrrelser en periode etter overgang til lavkarbo - dette skyldes at kroppen jobber med og få balanse i hormonene dine!

Når det gjelder fordøyelsen - er det full fart eller mer tregt du plages med?

Beklager at du opplever at du ikke får særlig svar her inne - jeg prøver og følge opp de med få tilbakemeldinger, men må innrømme at innimellom rekker man ikke over alle før de forsvinner laaangt bak i "uleste innlegg" lista... spør igjen du om du ikke får svar - eller "bumpe" tråden som det heter - kan bare hende den har forsvunnet i mengden


vel ikke full fart da, har liksom ikke gått på do en eneste gang, eller jo en gang.. Sånn hallveis , uten å gi for mye detaljer; TREGT!

ikke noe å beklage for, da skal jeg ha ''bumping'' i bakhodet neste gang jeg
''ikke blir hørt''

Jeg har forstått nå at kroppen min går i gjennom en ganske ny prosess og skal ikke dømme livsstilen før det har i hvert fall gått 1-2 uker til.

Hvor mye vann skal jeg drikke? det finnes jo grenser for hvor mye jeg orker..

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:16   #15
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Jeg aner ikke hvorfor du går opp men tenkte bare å si at jeg noen ganger føler at jeg har gått opp og at buksene blir trangere, men når jeg veier meg så er det ingen forandring. Regner med at det er luft eller vann som tuller med meg.

Skulle gjerne gitt deg noe ordentlig svar og råd, men jeg vet desverre ikke nok til å kunne gjøre det.

Kan veldig godt hende det er vann og luft som du sier , virker mer realistisk. Jeg fikk vel bare litt panikk, men allerede nå ser jeg kroppen ''roe'' seg ned litt.

må bare si en ting:

FY SØREN så mye bra det foreløbig er med lavkarbo. Jeg dagdrømmer ikke om mat lenger, og sjokoladesuget er vekke. Spiser bare 3 måltider om dagen og holder meg kjempe mett. Håper alt fortsetter som det skal for dette er til å likes

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:18   #16
Kua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 15
Kua er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Jeg gikk opp en kilo første uka på lavkarbo. Jeg regelrett fråtset fordi maten var god og jeg helt sikkert trengte den ekstra energien. Etterhvert så trengte jeg mindre mat og vekta gikk ned den kiloen og etterhvert mer og mer ned. Det går ikke veldig raskt, men en trygg og jevn nedgang.

Ble sjokkert og redd i starten da jeg gikk på vekta, men til meg løste det seg. Gi det litt mer tid og føler du/dere det går feil vei så tell gjerne kcal i tillegg til karb. =)

Jeg merker også at jeg begynner å slappe av litt mer med maten faktisk.. åååå i morgen skal jeg ha pannecakes til frokost, trodde jeg aldri skulle si det

Kua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 03:22   #17
elaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
elaine er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Jeg har lyst til å begynne på lavkarbo, men er redd for dette her med å legge på meg... Jeg er 18 år, 151cm (*flaut* - kjempe lav) og veier 39 kilo atm, noe jeg er fornøyd med! Bor for øyeblikket i USA og lever på et sunt kosthold. Jeg har kuttet ut mange karber allerede (trappet ned på spesielt brød, pasta og den slags), spiser mye proteiner, men når det kommer til fettet vil jeg si at det for øyeblikket er "magert", og deffinivt ikke noe som dominerer mitt kosthold, men det er heller ikke slik at jeg unngår fett. Spiser en del, men lite i forhold til hva jeg ville gjort dersom jeg gikk over til lavkarbo. Jeg Skal reise tilbake til Norge snart og ønsker å begynne med et lavkarbo kosthold da, men huff... Jeg er bare utrolig redd for at vekten skal gå opp

elaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:07   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Jeg tror nok bare du "lider" av litt overgangsproblemer, og som du selv fant ut at syklusen også påvirket noe.
Det er en omstilling for kroppen å endre næringssammensettingen i maten og måten å forbrenne på, men som du jo selv allerede merker, så blir den ganske fornøyd over tid!
En kostholdsendring må man gi tid, og ikke dømme etter en uke. Stå på som du stevner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 12:45   #19
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Kor mykje vatn ein skal drikke? Eg drikk mellom 3 og 5 liter per dag, vanlegvis. Ha med deg ei flaske med tut, så er det lettare å hugse å drikke.
Treg mage? Meir vatn og eventuelt meir feitt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 13:07   #20
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Hei Kua! Jeg kjenner meg så igjen! Er ikke overvektig, men lengtet etter et kosthold som kunne holde meg mett og fornøyd. Er også livredd for å legge på meg, og har rukket å gjøre noen få erfaringer.

  • Det var en stor overgang å kutte karbohydratene, kroppen og psyken jobbet et par uker med abstinenser. Det er ikke bare å knipse, så vips går alt på skinner.
  • Syntes det har vært himmelrike å komme på lavkarbo, tenk å kjenne smaken av fett, nøtter, smør, krem mmmmm . Tenkte ikke på vekta den første tida, men kjente det var skummelt...
  • Hjelp - hadde gått opp en kilo! Og jeg som helst skulle ta av noen bikinikilo! Panikken var et faktum...Men søren heller om jeg forlater mitt himmelrike av deilig lavkarbomat!!
  • Så måtte jeg dessverre begynne med kaloribegrensning etter råd fra Hexeberg og Foseid (to av mange superguruer på feltet). Men det er jo for å gå ned, da. Rart allikevel at jeg ikke er sulten på slankekur, jeg pleier å være DØDEN NÆR på 1500 kcal/dag. For slankere kan jeg anbefale brød med resistent stivelse, gir utrolig metthetsfølelse og øker fettforbrenningen! Finnes i brødet på Spisdegslank.no eller du kan bruke det i ditt eget brød
  • Jeg fant jo fort ut at den ene kiloen var eggløsnings-kilo. Kom litt tidlig i syklusen, men...
  • Jeg lurer fælt på hvor mye jeg må følge med på kalorier for å holde vekta jevn når jeg er ferdig med "vårpussen" min. Vil så gjerne slippe dette evige maset, men uansett er det bedre med kaloribegrensning på lavkarbo enn på "normal-karbo". Aldri mer hungersnød-følelse og søtsug!
  • Historien fortsetter, så får vi se...
Lykke til videre Kua mi! Vi gir vel ikke opp, ikke søren heller!


Sist redigert av Hønemari : 13-04-11 kl 13:18.
Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 14:04   #21
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Det er en svenske som heter Mats Forsenberg. Han sier han har jobbet et del med "idrettsmennesker" - også jenter. Dette tar jeg på hukommelse, så det er ikke 100% sikkert at det var akkurat det han sa - men: ved omlegging fra veldig fettfattig og mye karbohydrater (og relativt lavkalori) er det noen som går litt opp i starten, før de går ned igjen og får masse fordeler i tillegg. De slutter fryse, de blir rolige, slutter tenke og fokusere på mat.
Her har kostdoktorn intervjuet ham. Her er fortsettelsen av intervjuet om det er av interesse.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 14:52   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av elaine, her.

Jeg har lyst til å begynne på lavkarbo, men er redd for dette her med å legge på meg... Jeg er 18 år, 151cm (*flaut* - kjempe lav) og veier 39 kilo atm, noe jeg er fornøyd med!

Du er allerede ganske undervektig... Kroppen din vil meget mulig suge til seg næringen og anlegge litt kvinnelige former om du begynner å spise nok. Og det trenger den, du er så og si voksen nå, ikke noen liten jentunge lenger.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 00:54   #23
elaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
elaine er på en erverdig vei

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du er allerede ganske undervektig... Kroppen din vil meget mulig suge til seg næringen og anlegge litt kvinnelige former om du begynner å spise nok. Og det trenger den, du er så og si voksen nå, ikke noen liten jentunge lenger.

Takk for svar!

Jeg veide mellom 40 og 45 tidligere i år, men har i løpet av den siste mnd gått ned en del.
Er bare så redd for hvordan jeg vil reagere dersom jeg skulle gå opp igjen...

elaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:38   #24
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av elaine, her.

Takk for svar!

Jeg veide mellom 40 og 45 tidligere i år, men har i løpet av den siste mnd gått ned en del.
Er bare så redd for hvordan jeg vil reagere dersom jeg skulle gå opp igjen...

Hei. Jeg håper du reagerer med å bli glad om du går opp igjen. Du er undervektig (BMI på 17) og lavkarbo vil regulere vekten din til et sunt nivå. Med en vekt på 44 kilo vil du så vidt ha krøpet inn i referanserammen for normalvekt igjen.

Ja, jeg er litt krass nå, men du burde absolutt legge litt på deg.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:00   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Ja, jeg er litt krass nå, men du burde absolutt legge litt på deg.

Jeg er enig. man kan f.eks ikke få barn med så lav BMI. Så det du gjør nå kan ødelegge mye fremover som du ikke tenker på engen i dag

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jøss, vekten min har gått OPP, jo ... Millsi Andre dietter 10 06-04-11 19:51
Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo Loop81 Spørsmål og svar 6 24-03-11 14:03
Panikken stiger herregud Mer enn 30 kg overvekt 0 27-07-10 14:51
Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavkarbo bella donna Lavkarbo generelt 3 10-06-09 21:40
Nettopp startet lavkarbo kur - og kroppen reagerer!!! Ingis-37 Spørsmål og svar 3 04-08-07 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no