Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Humbug eller verdt å prøve..?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-04, 17:32   #1
winterblue
Nytt Medlem
 
winterblue sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 9
winterblue er på en erverdig vei

Humbug eller verdt å prøve..?

Går for tida og vurderer hva jeg kan gjøre som ekstra inspirasjon på veien mot min "idealvekt". Synes ting går treigt for øyeblikket, og det er ikke alltid så enkelt å være alene om oppgaven å gå ned i vekt. Lurer på om det er verdt å prøve et el annet som kan puffe meg litt ekstra i riktig retning.

Leste tråden om shape massage, og har tidligere hørt om muskelstimulatorer som lover ditt og datt. Er det verdt å prøve? eller bortkasta penger? Er av natur rimelig skeptisk mot det som lover gull og grønne skoger, og særlig om det koster en del - men, kanskje..?

Noen her som har noen inspill evt. andre motivasjonsforslag?

Winterblue

winterblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat
Gammel 15-08-04, 17:45   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har ikke prøvd hverken shape massage eller muskelstimulator selv, men jeg tror ikke det er så dumt. Å få rufset opp litt i de dype fettlagrene og få i gang blodsirkulasjon = oksygentransport = fettforbrenning. Jeg leste artikkelen i KK som beskrev resultatene av shape massage på håndballspillerne i elitedivisjonen. Det var ganske mange centimeter på kort tid, og de var jo godt trent fra før. I tillegg følte de seg så opplagt etter behandlingen (ikke bare rett etter).

Det jeg synes er motiverende, er å skrive journal/dagbok her inne på Karbojunkie. Å skrifte hver kveld er god læring i å holde fokus. Å bruke målebåndet og ikke bare vekta kan også være motiverende. Vet ikke om du trener jeg, men det er også motiverende i seg selv.

Lykke til!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-08-04, 18:48   #3
winterblue
Nytt Medlem
 
winterblue sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 9
winterblue er på en erverdig vei

Takk for gode motivasjonstips MHM Trener, men synes det går litt trått i og med at jeg driver på med egentrening. Skriver dagbok også, men kanskje jeg burde begynne å gjøre det her i tillegg? Er kanskje en utålmodig sjel som vil ha resultater raskt, men raske resultater er vel heller ikke så veldig varige...

Her er forøvrig et par lenker til de to typene "ekstramotivasjon" som jeg vurderer, men fortsatt er litt skeptisk til:

http://www.karljohanhudpleie.no/ gå på figurforming - står bl.a. en artikkel fra Hjemmet der.

http://www.shapemassage.no/method.shtml

Har på følelsen at shapemassage er litt mer grundig enn maskingreiene er, samtidig som det er mer enn dobbelt så dyrt. (Har lest samme artikkel i KK som deg)

Fler innspill til frøken Skeptisk?

winterblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 22:37   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Har prøvd

Shapemassasje ser bra ut det også, men Kestos (figurforming) har jeg prøvd, og det er bare helt fantastisk. Du tror det ikke før du prøver det. Jeg har tenkt å begynne med det igjen når jeg er godt i gang med vekttapet. Synes jeg må ha bevist ovenfor meg selv at jeg klarer det først, for det er for dyrt å holde på med hvis man sprekker underveis.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 09:11   #5
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Har prøvd sånn figurforming, såkalt elektrostimulering.
Det var rett og slett bortkastede penger..
Ble nok litt strammere mens jeg tok de ti timene, men effekten var sørgelig kortvarig.

Å slanke seg er en tålmodighetsprøve. Til tider går det veldig sakte, hvis man ikke går opp opp tilogmed.

Jeg har slanket meg et år og det sier seg selv at det har vært både opp og nedturer. Avogtil har jeg mistenkt badevekta for å være feil, jeg har trimmet (tilogmed jogget!)
spist enda mindre og nesten gitt opp.

Lettvinte løsninger finnes ikke..har jeg funnet ut.
Et godt tips som jeg har funnet underveis hvis det går tregt er å spise litt mer!
Ja for min del hjalp det faktisk.
Du kan jo prøve.

Nå skal jeg gå å spise frokost - mine sedvanlig tre grove knekkebrød, to med ost og eple, og et med salami og agurk.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
hva skal jeg gjøre for å komme igang? Lissa Lavkarbo generelt 7 24-05-04 16:52
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no