Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Tacobrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-05, 11:19   #1
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Tacobrød

okey jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal legge denne tråden så det er bare og flytte den Vi burde ha en egen brødtråd

Ja nå har jeg virkelig prøvd noe nytt her ... Først satte jeg alle inngrediensene jeg hadde som kunne brukes i brød (lavkarbo og litt på grensen) på kjøkkenbenken, deretter bare slang jeg oppi det endte med

3 store egg
1 dl olivenolje
250 g ricotta ost (så fikk jeg brukt den å )
1/2 dl linfrø
1/2 dl sesamfrø
1/2 dl soyafloker
1 ts fiberhusk
1 dl havregryn
2 dl bokhvetemel
2 ss hirseflinger
1 pose ( sånn kjøpe pose ja jeg veit men regna ut at det var ca 16 khd i en pose fordelt på et brød...) taco kryder
1 fedd hvitløk
1/2 pose tørr gjær

jupp det var det, nå står det til heving ... har planer om og lage verdens beste ostesmørbrød av de brødskivene

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7

Sist redigert av nøtta : 13-12-05 kl 12:59.
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-12-05, 15:36   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: taco brød

oioioioiiiii

jeg vet jeg ofte skriver at "dette må jeg prøve" men dette måååå jeg prøve! fortell hvordan det smaker, da

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-05, 15:48   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

det smaker rå godt !! blir den nye brød hiten her ihvertfall også frister det jo ikke det grann og ta søtt pålegg på

neste gang skal jeg raspe ost og drysse over det siste kvarteret.

og brødrene mine roper "åh taco" når de åpner døre hihi....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 01:59   #4
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: taco brød

Ååh, hørtes smaskens ut! Dette skal jeg prøve.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 09:46   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

hm i dag smaker de ikke like mye taco , må ta 1,5 poser neste gang og litt mer hvitløk !!

men dette brødet er så godt, fjerner alle rare ettersmaker og lukter kjempe godt !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 09:52   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: taco brød

Nam nam!!!

I går laget jeg tacoburgere. Blandet rå kjøtteig godt med ett fedd presset hvitløk, 1 egg og 1 pose Fajitakrydder (det krydderet, fra Santa Maria, de rød posene, er det ALLER beste tacokrydderet jeg har smakt, det er helt vanvittig godt!!) og kjørte det i kjøkkenmaskinen. Så lagre jeg 4 flate store burgere som jeg stekte på middels varme.

Nyyydelig med ost og rå løk!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 09:55   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nam nam!!!

I går laget jeg tacoburgere. Blandet rå kjøtteig godt med ett fedd presset hvitløk, 1 egg og 1 pose Fajitakrydder (det krydderet, fra Santa Maria, de rød posene, er det ALLER beste tacokrydderet jeg har smakt, det er helt vanvittig godt!!) og kjørte det i kjøkkenmaskinen. Så lagre jeg 4 flate store burgere som jeg stekte på middels varme.

Nyyydelig med ost og rå løk!

hørtes kjempe godt ut, og det er det krydderet jeg også bruker

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 09:56   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av nøtta

hm i dag smaker de ikke like mye taco ,

Hm..kanskje hvis du tar en skive og rister i panna (kryddersmaken kommer mer frem når det er litt lunk på det kanskje)...og har litt ost på

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 09:57   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Anne

Hm..kanskje hvis du tar en skive og rister i panna (kryddersmaken kommer mer frem når det er litt lunk på det kanskje)...og har litt ost på

god ide ! jeg ekke så smart jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-12-05, 10:01   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jeg ekke så smart jeg

Tvert i mot...særdels kreativ er du...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-12-05, 23:13   #11
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: taco brød

Hva er soyafloker og fiberhusk? Får jeg tak i dette på Ultra, tro? Jeg har bare ingrediensene til Ingers Rugbrød i skapet, kan jeg bytte ut noen av de to med noe av ingrediensene jeg har tror du, med godt resultat?

Tenkte å lage dette brødet på søndag og ha det til et lite minikoldtbord, men tror du du kan beskrive smaken litt? Skjønner at det er vanskelig, altså. Men tror du det blir bra å servere oppskåret og nystekt på et fat og sette en ost ved siden av? Tror du det smaker bra med diverse kjøtt, dip'er, tortillaships, mm ved siden av?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-12-05, 00:36   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

det smaker mild taco kjempe godt med ost og dipp ja ....

fiberhusk er reint fiber som du får kjøpt på helsekosten, den hjelper godt på brød-konsistensen.

Soyafloker minner veldig om havregryn men har bare 5g karbo per 100g fåes også på helsekosten så løp og kjøp !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-12-05, 00:43   #13
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av nøtta

det smaker mild taco kjempe godt med ost og dipp ja ....

fiberhusk er reint fiber som du får kjøpt på helsekosten, den hjelper godt på brød-konsistensen.

Soyafloker minner veldig om havregryn men har bare 5g karbo per 100g fåes også på helsekosten så løp og kjøp !!

Takk for svar!

Kan jeg erstatte de soyaflokene med havregryn? Må prøve å redusere utgiftene mest mulig her, og havregryn har jeg.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-12-05, 10:48   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Hedda:)

Takk for svar!

Kan jeg erstatte de soyaflokene med havregryn? Må prøve å redusere utgiftene mest mulig her, og havregryn har jeg.

jaja det er jo havregryn i deigen så det er bare tas oppi litt mer, jeg bare slang oppi jeg er ikke så flink på og holde mål og sånt, konsistensen er ikke deigete mer som en veldig tykk vaffelrøre !

også blir ikke brødet så veldig stort, jeg har en liten brødform så det ble høyt og fint !

Lykke til !! (så gøy at noen baker dette brødet )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-12-05, 11:46   #15
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: taco brød

Takker så mye! Da skal jeg lage dette i morgen, slik at det akkurat er klart til gjestene kommer, og det lukter godt i hele huset i tillegg til at jeg kan servere helt nystekt brød.

Takk for spennende oppskrift!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-12-05, 15:53   #16
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Hedda:)

Hva er soyafloker og fiberhusk? Får jeg tak i dette på Ultra, tro?

Ultra har.

Hørtes godt ut brødet, baker dette neste gang. Liker variasjon jeg, og blir fort matlei om jeg ikke spiser lavkarbobrød.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-05, 13:31   #17
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: taco brød

Hvor lenge skal jeg steke brødet?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 23:03   #18
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Hedda:)

Hvor lenge skal jeg steke brødet?

oj håper du fant det ut selv jeg stekte mitt i ca tre kvarter ....

sorry altså

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 15:45   #19
Briggen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 47
Innlegg: 4
Briggen er på en erverdig vei
Smile

Sv: taco brød

Cheers guys,
Mangler noe kreativitet nå i starten, så dere kommer alle til å redde meg fra ensformigheten. Obrigado:-)

Briggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SkaldeAtkins Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 20:43   #20
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: taco brød

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Hva er soyafloker og fiberhusk? Får jeg tak i dette på Ultra, tro? Jeg har bare ingrediensene til Ingers Rugbrød i skapet, kan jeg bytte ut noen av de to med noe av ingrediensene jeg har tror du, med godt resultat?

Tenkte å lage dette brødet på søndag og ha det til et lite minikoldtbord, men tror du du kan beskrive smaken litt? Skjønner at det er vanskelig, altså. Men tror du det blir bra å servere oppskåret og nystekt på et fat og sette en ost ved siden av? Tror du det smaker bra med diverse kjøtt, dip'er, tortillaships, mm ved siden av?

Ville bare si at jeg også har kjøpt både soyafloker og fiberhusk på ultra. Står der hvor de glutenfrie varene står.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:28   #21
nettemor82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 8
nettemor82 er på en erverdig vei

Sv: Tacobrød

Det høres enestående nydelig ut, men jeg maser igjen, vet du hvor mange karber det blir pr brød ca? Jeg har så og si ingen av ingrediensene i hus så litt vanskelig å regne ut :/ Men måå nok prøve uansett snart

__________________


nettemor82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:34   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tacobrød

Denne tråden er veldig gammel, så du får nok ikke svar fra trådstarter!
Karbene kan du jo bare regne ut selv etter som du veier opp ting!

Ellers er det andre og gode brød oppskrifter rundt om på forum!
Karins beste eller Knutteloff er veldig gode feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:04   #23
nettemor82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 8
nettemor82 er på en erverdig vei

Sv: Tacobrød

Tusen hjertlig takk for svar Kitt Da får jeg bare sette i gang å prøve noen brød, moro med noe nytt

__________________


nettemor82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no