Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 14:35   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

I dag

driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:19   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til

Hva var egentlig hensikten med tråden?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:22   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: I dag

Akkurat det synes jeg du skal gjøre! Det å kunne kose seg innimellom er så utrolig viktig, så får heller vekt være vekt innimellom!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:25   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hva var egentlig hensikten med tråden?

Hva var hensikten med det svaret??? Jeg undres nok like mye over ditt svar som du undres på hvorfor hovedinnlegger skryter av en god oppskrift hun har på brownies.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:28   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva var hensikten med det svaret??? Jeg undres nok like mye over ditt svar som du undres på hvorfor hovedinnlegger skryter av en god oppskrift hun har på brownies.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:30   #6
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: I dag

hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:33   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dette er et diskusjonsform, hvor folk gjerne snakker sammen. At du undres over hverdagssamtaler får være ditt problem, men du trenger da vel ikke gi et slikt svar til hovedinnlegger. Men her på forumet samtaler vi i tllegg til å diskutere.
Hovedinnlegger trenger heller litt støtte og MEDLIDENHET da vektgangen har vært laber i det siste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:37   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går

Håper? Jaja, sagt det før og sier det igjen, beslutning er luksus

Dette er jo en sånn tråd hvor man kan diskutere absolutt alt så lenge det handler om i dag, herlig fritt for moderering.

Har en par stk 200 grams sjokoladeplater i kjøleskapet. De røres ikke, bare ligger der for å gi meg motivasjon til å holde ut.
Andre som bruker samme type motivasjon?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:41   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hovedinnlegger trenger heller litt støtte og MEDLIDENHET da vektgangen har vært laber i det siste.

Medlidenhet er da vel det aller siste en slanker trenger, eller?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:41   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I dag

Høres deilig ut, gi tilbakemelding på resultatet da!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:46   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Medlidenhet er da vel det aller siste en slanker trenger, eller?

Hva mener du en slanker trenger da?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:23   #12
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Meningen var at, nå har jeg sutra og vært frustrert over vekta så lenge, at nå har jeg begynt å ikke være så manisk lengre, og heller nyte livet litt, istedetfor å stresse og deppe over manglende vektnedgang
Ikke noe værre, eller mer mystisk enn det

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:28   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Det er så godt at noen av dere skjønte det
Men har endelig innsett at livet er kos selv om det er mye en ikke kan spise.Jeg må innrømme at jeg har stressa og ikke sett mulighetene en har med lavkarbo
Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta

__________________
Me myself and I

Sist redigert av Engledans : 30-10-11 kl 19:20.
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:33   #14
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva mener du en slanker trenger da?

Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:36   #15
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.

Nei nei...dette er ikke en diskusjonstråd, da får dere gå utenfor og denge løs på hverandre
Dette er glad tråd

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:39   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta

Slutta å veie deg mao? Jeg som levde i illusjonen om at vekta var det eneste faste holdepunktet i livet til en slanker?

Men dette er jo bra. Det du sier er jo at vekta og veing gjorde deg stresset, og et stresset hode gir en stresset binyre og en stresset binyre tar livet ditt til slutt.

Dog tror jeg mange er svært uenige med deg mht vekt, veiing daglig, flere ganger daglig, eller ukentlig om at de ikke lar seg stresse....thats my point. Vi får vel satse på at de har såpass selvinnsikt og selvkontroll at det er de som kontrollerer vekten og ikke omvendt

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:43   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Nei nei...dette er ikke en diskusjonstråd, da får dere gå utenfor og denge løs på hverandre
Dette er glad tråd

Åh, da misforstår du, eller vet ikke hva en diskusjon er for noe.

En diskurs er bra, det er nemlig forskjellige syn på ting. Noe som skaper fruktbarhet og nyanse.
En krangel er også bra, den lufter ut. En krangel oppfattes av flere som fiendtlig, men det er ikke tilfelle så fremt man klarer holde den på et greit saklig nivå. Små avvik aksepteres, det er menneskelig.

En glad tråd? Ja er ikke alle tråder glade?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:46   #18
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går

Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:51   #19
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren

Uh, men det er jo ikke riskrem da...... Riskrem bør vel ha noe ris i seg?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:56   #20
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Uh, men det er jo ikke riskrem da...... Riskrem bør vel ha noe ris i seg?

Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:00   #21
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.

Minner meg litt om "crabsticks" som selges det der. Finnes overhodet ikke krabbekjøtt i de og burde vært forbudt.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:08   #22
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.

Det ikke bare smaker som riskrem, det har samme konsistens ! Oh lykke. *strener inn på kjøkkenet* -nå blir det "riskrem".

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:12   #23
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Slutta å veie deg mao? Jeg som levde i illusjonen om at vekta var det eneste faste holdepunktet i livet til en slanker?

Men dette er jo bra. Det du sier er jo at vekta og veing gjorde deg stresset, og et stresset hode gir en stresset binyre og en stresset binyre tar livet ditt til slutt.

Dog tror jeg mange er svært uenige med deg mht vekt, veiing daglig, flere ganger daglig, eller ukentlig om at de ikke lar seg stresse....thats my point. Vi får vel satse på at de har såpass selvinnsikt og selvkontroll at det er de som kontrollerer vekten og ikke omvendt

Det er godt du er full av selvkontroll da men det var en takk til Nerthus.Er du interessert i hva jeg takker for, kan du se innom badevekt tråden....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:13   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren

Btw, dette har jeg lagd mange ganger, men da kaller jeg det for "Smoothie". Så akkurat denne her i en oppskrift på smoothies for lavkarbofolk. Husker dessverre ikke linken.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:13   #25
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Det ikke bare smaker som riskrem, det har samme konsistens ! Oh lykke. *strener inn på kjøkkenet* -nå blir det "riskrem".

Godt dere har funnet et godt alternativ til riskrem Det er så deiligt å kunne kose seg, uten dårlig samvittighet.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no