Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Thaimat!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-09, 09:37   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Thaimat!

Hei alle, jeg skal til Thailand i julen og har allerede begynt å tenke på hvordan jeg kan holde på min elskede lavkarbo gjennom ferien.
Droppe ris er en selvfølge, men jeg er litt bekymret for at alle grønnsaker osv er laget i sauser fulle av sukker? Noen som har erfaringer her?

Jeg skal også ut og spise nå til uka,-på thairestaurant- og har sjekket menyen. Fant blant annet denne : Kyllingfilet i grønn curry, kokosmelk og thaigrønnsaker (langbønner, miniaubergine, bambusskudd og thaibasilikum).

Er dette en grei rett å velge? Kokosmelk, her har jeg ingen anelse. Mye karber?

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:04   #2
galleren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 46
Innlegg: 22
galleren er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Var selv på Thai resturant her om dagen. Hadde en svinefilet rett i rød curry paste, kokosmelk og grønnsaker. Dette er en helt ok rett for lavkarbo freaks.

Næringsinnhold i kokosmelk

Andel som er spiselig 100.00 %
Vann 73.00 %
Kjoule 861
Kalorier 209
Protein 2.00 g
Karbohydrater 1.50 g
Fett 21.30 g
Mettet fett 18.90 g
Enumettet fett 0.90 g
Flerumettet fett 0.20 g
Transfet 0.00 g

Når det gjelder sauser og slikt så er jo andelen sukker i dem relativt lav, men det kommer selvfølgelig an på hvor streng du er med sukker/karbohydratene. Jeg tror den verste sausen er den søtsure og evt andre sauser som nevnes som søt/sweet på menyen. Så holder du deg unna det, samt risen etc så bør du kunne spise med god samvittighet.


Sist redigert av galleren : 24-09-09 kl 13:09.
galleren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:52   #3
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Takk for svar! Jeg digger curry,så kommer nok stort sett til å spise det. Og fisk, ikke minst.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:28   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Thaimat!

du vet det ikke bare finnes thai mat i thailand?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:04   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Thaimat!

Thaimat uten ris er jo perfekt lavkarbomat. Jeg lager thaimat hjemme sikkert en gang i uka. Nam nam! Det er sjelden noe særlig sukker/karber i kokos-sausene.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:41   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

du vet det ikke bare finnes thai mat i thailand?

Men det finnes absolutt ingen grunn til å ikke spise thaimat, he, he. Det er bare den beste maten i verden!
De fiskerettene jeg har fått der, har bare vært på fantastiske...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 20:00   #7
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Ja, jeg drar ikke til Thailand for å spise spaghetti eller pizza, for å si det sånn...hehe

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 20:20   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Thaimat!

Si ikke det!
De har vanvittige gode sjømatpizzaer for eksempel!

Hvor skal du forresten?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 23:47   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Si ikke det!
De har vanvittige gode sjømatpizzaer for eksempel!

Hvor skal du forresten?

Joda, men jeg får fnatt når reisefølget gir seg ende over i begeistring over å se en McDonalds eller en "ekte Dansk restaurant"....

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 08:35   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Joda, men jeg får fnatt når reisefølget gir seg ende over i begeistring over å se en McDonalds eller en "ekte Dansk restaurant"....

Min mann og mine barn var overlykkelige over å finne en McDonalds. Jeg spiste ikke noe da vi var der, i protest!
Elsker thaimat, så det ble bare helt feil for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 11:06   #11
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Vi skal til Phuket. Har vært der en gang tidligere også, og drømmer fortsatt om nygrilla fisk og dampede grønnsaker... Den turen var før lavkarbo-karrieren, og da ofret jeg ikke skjult sukker i sauser osv, en eneste tanke! Nå er det andre boller! Kjempeglad for å høre at thaimat er "lov". Da er det bare å glede seg

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 11:36   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Thaimat!

Både på Kata, Karon og i Patong er det også noen fantastiske biffresturanger som jeg seff ikke husker navnet på! Et eller annet steakhouse!
En entrecote av en annen verden med såååååå god bernasiesaus!

Å, kjenner jeg nesten blir grønn av misunnelse her!
Gubben og jeg skal bli gamle i Thailand! Langt vekk fra snø, kulde, smerter og astma!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 12:24   #13
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Både på Kata, Karon og i Patong er det også noen fantastiske biffresturanger som jeg seff ikke husker navnet på! Et eller annet steakhouse!
En entrecote av en annen verden med såååååå god bernasiesaus!

Å, kjenner jeg nesten blir grønn av misunnelse her!
Gubben og jeg skal bli gamle i Thailand! Langt vekk fra snø, kulde, smerter og astma!

Vi skal til Kamala, det er en liten scootertur fra Patong. Biffrestaurant ja, DET var god idè!

Jeg har store planer om å en vakker dag tilbringe pensjonisttilværelsen på en gammel vingård i Toscana... Men Italia er jo ikke akkurat paradis for oss som ikke skal ha karber, hehe.

Det bringer meg til et annet spm; jeg skal til Roma i november. Noen forslag til lunsj og frokost? Kjøpe ost og skinke, feks, og spise det "bart"? Middag skal jeg vel alltids klare å få dem til å servere m kun et kjøttstykke og noen grønnsaker, men krever litt mer planlegging rundt de andre måltidene tror jeg. Eller er jeg bare lite kreativ nå

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 12:32   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Thaimat!

Hotellene pleier jo å ha kontinental frokost med egg, pølser, bacon etc, så det burde ikke være noe problem.
I Italia spiser de da varm lunsj, gjøre de ikke? Tror faktisk det blir mye lettere enn du tror!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:24   #15
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hotellene pleier jo å ha kontinental frokost med egg, pølser, bacon etc, så det burde ikke være noe problem.
I Italia spiser de da varm lunsj, gjøre de ikke? Tror faktisk det blir mye lettere enn du tror!

Sant nok

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 18:04   #16
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Mye av Thaimaten er jo med nudler i. Har spist mye det de gangene vi har vært der, men sikkert mulig å få slike wokretter uten de wokkede nudlene også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 21:00   #17
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Mye av Thaimaten er jo med nudler i. Har spist mye det de gangene vi har vært der, men sikkert mulig å få slike wokretter uten de wokkede nudlene også.

Ja, jeg dropper alt av nudler, ris, vårruller osv. Selvom de vårrullene er de beste jeg har smakt noengang...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:55   #18
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Jeg har reist endel i Thailand, over flere mnd hver gang, og har alltid gått ned masse i vekt. Jeg tror det er fordi det harmonerer bra med lavkarbo, rett og slett.

Og kos deg. Thailand er det beste stedet i verden, selv om jeg ikke er særlig begeistret for Phuket.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:57   #19
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Thaimat!

Nåå ble jeg ( også ) glad!! Vi skal til Thailand i januar, og jeg har også tenkt mye på det med kokosmelk og skjult sukker, men åh, det var godt å høre
Planen min er å være på vedlikehold innen den tid, hehe blir vel værre å motstå de søte drinkene

__________________

Utålmodige Nuppe


Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no