Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan overleve uten brød?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-13, 15:28   #1
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Hvordan overleve uten brød?

Hei,
Hvordan klarer dere å overleve uten brød?
Jeg er ny på Atkins, og i induksjonsfasen nå. Jeg har ikke smakt en brødskive på 2 uker og jeg holder på å bli gal. Både mann og barn spiser brød, og jeg smører maten til de små flere ganger daglig. ALDRI før har brød luktet så godt.

Jeg liker veldig godt Ingers lavkarbobrød, men jeg skal jo ikke ha det nå.
Jeg er redd for at suget etter brød vil resultere i at jeg sprekker denne gangen. Og jeg er IKKE motivert for å gi meg.

Noen tips?

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 16:40   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Det gir seg!
Jeg var gal etter pasta og nudler, men nå har jeg ingen problemer med å se for meg resten av livet. uten pasta.

Bedre enn å sprekke er å bake seg et lavkarbo brød. Det skader ikke med to skiver nå og da, så om det kan hjelpe deg, så bak et brød og frys ned i skiver.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 20:09   #3
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det gir seg!
Jeg var gal etter pasta og nudler, men nå har jeg ingen problemer med å se for meg resten av livet. uten pasta.

Bedre enn å sprekke er å bake seg et lavkarbo brød. Det skader ikke med to skiver nå og da, så om det kan hjelpe deg, så bak et brød og frys ned i skiver.

Ja jeg tenkte å kjøpe Ingers lavkarbobrød og ha det i fryseren. Men føler at jeg da "planlegger å jukse". Ikke lett dette her..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 20:31   #4
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Trøst deg med at lysten på brød gir seg! Jeg står også å smør brød hver dag, og noen ganger er det nesten så jeg brekker meg på morgenen fordi jeg syns det lukter så ekkelt! Syns nesten det r en mugglukt, selv i ferskt brød. Er på 6.uke nå, etter en sprekk adkomst varte et halvt år, og nå har lysten på sukker og brød gitt seg helt. Fremdeles lyst på potetgull da, men det gir seg det også.

Lykke til, det er verdt å holde ut litt lenger!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 21:30   #5
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Ja jeg tenkte å kjøpe Ingers lavkarbobrød og ha det i fryseren. Men føler at jeg da "planlegger å jukse". Ikke lett dette her..

Mulig jeg husker feil nå, men mener at det er ganske mye karbs i Ingers brød i forhold til det fra Norgesbakeriet? Dette kan kjøpes på Rimi og Ica hvertfall. Og apropos "planlegge sprekk".... Er jo bedre å sprekke på ett par skiver lavkarbobrød enn å risikere å gi opp hele livsstilen

Savnet brød/pasta/poteter jeg også i begynnelsen, men det bliiir bedre asså..... jeg loooover.

Stå på, you can do it

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 22:16   #6
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Tusen takk folkens.
Jeg skal klare det. Det er jeg helt sikker på, men det er bare så mye som frister.
og så er det all oppvasken etter hvert et måltid.. :-P

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 02:14   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

...
Jeg liker veldig godt Ingers lavkarbobrød, men jeg skal jo ikke ha det nå.
Jeg er redd for at suget etter brød vil resultere i at jeg sprekker denne gangen. Og jeg er IKKE motivert for å gi meg.

Noen tips?

Jeg syns ikke du skal begynne med å lage erstatninger i begynnelsen. Spis grønnsaker istedenfor brød. Vær kreativ. F.eks. så brukte jeg stekte skiver av Aubergine under burger og egg.. De fleste erstatninger innholder ingredisenser man skal være forsiktig med i induksjonsfasen.

Når du har forstått at det går an kan du jo prøve å lage erstatninger hvis du vil. Jeg ville bakt Karins brød istedenfor å bruke Ingers.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 14:51   #8
Humla76
Juniormedlem
 
Humla76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 31
Humla76 er ny på veien

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Gubben og jeg prøvde oss med lavkarbo brød i helgene i starten, men måtte fort slutte med det, da det spise brødskive uten melk var nesten umulig!!!!

Men nå har vi holdt på å tre mnd, og kan nå endelig ta oss ei brødskive til frokost i helgene uten å savne melka. Drikker kaffe til jeg :-)

__________________


Humla76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normalt LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:34   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Jeg lever fortsatt etter 4år uten brød eller brøderstatninger

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:59   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Her må man snu opp ned på inngrodde vaner og forestillinger. Vi er lært opp til å spise tykke brødskiver med litt pålegg. Snakka med noen om det idag, og ei sa at man må "tenke dansk"; høye smørbrød med ei tynn flis av ei skive. Jeg liker når det er koldtbord og jeg kan fråtse i pålegg, da kan brødet godt ligge for min del, eller jeg spiser pålegg med litt brød til.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 08:59   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Prøvde meg på ei brødskive etter det første året på lavkarbo, og det var en skikkelig nedtur! Som å tygge på en svamp jo! Og ikke smakte det noe videre heller. Nei, takke meg til kjøtt, egg og grønnsaker....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:25   #12
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Syns det er kjempe bra at det er mange som ikke savner brød, men personlig savner jeg mammas nystekte brød med brunost på:P

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 18:17   #13
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Hvordan overleve uten brød?

Når jeg gikk på LCHF sist savnet jeg noe å ha hardkokte egg på. Synes oopsies var lurt, kjempegodt med smør og hardkokte egg. Du finner oppskrift på fourmet her. Ingridense er kun egg og Philadelfiaost om jeg husker riktig. Kan også brukes som bløtkakebunn og pizzabunn....

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød uten egg Jeanettk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 06-04-11 12:34
Hvordan overleve en LKHF diett uten å føle seg kvalm? pandashake Spørsmål og svar 16 22-02-11 23:22
Uten brød scorpius Middag 6 17-09-10 14:04
Hvordan overleve helgen med ketose intakt? Nysgjerrigper Spørsmål og svar 4 23-04-10 16:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no