Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vitaminer?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-04, 19:42   #1
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Post

Vitaminer?

Hvilke produkter anbefales helst i tillegg til vanlig Atkins vedlikehold?

Jeg og forloveden var på Rema og Obs og kjøpte inn diverse, men det er jo kunstige greier da. Vet lite om det så lurte på om noen av "proffene" her inne kunne gi noen gode råd?

Vet at vi skal ha omega 3 da. Leste den tråden og lærte litt, men finner ingenting på vitaminer.

Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 19:46   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

les mup'ene til de som har vært her lenge. under Micro så står diverse vitaminer og mineraler osv.

helsekost vitaminer er bra!!!! vanlig butikkvitaminer er ikke bra.
man kan kanskje si det sånn at man får det man betaler for...!?

lykke til!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 21:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tror vi tar forskjellig alle sammen her inne. Det er litt individuelt hva hver enkelt trenger. Hvis du går på Atkins trenger du iallefall kalium og kalsium + magnesium tilskudd i tillegg til vanlige vitaminer. Atkins anbefaler også q10.

Jeg tar:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit

1 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 200 mg Bio Magnesium (har også magnesium i kalsiumen)
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qinon Q10


Som Aline sier er det en god ide og lese i MUP'ene (kjempegod ide Aline !). I tillegg kan du lese mer i Kosttilskudd delen av forumet her - der er det masse poster om vitaminer ! http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18

Iset vet masse om vitaminer, der hun står bak disken i helsekosten sin. Hun kommer sikkert innom snart !












__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 22:09   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Som Aline sier er det en god ide og lese i MUP'ene (kjempegod ide Aline !).

hmm... hvem kan jeg ha fått den ideen fra...?
må være en klok dame her på forumet!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 07:02   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Vil bare si at det er forskjellig på syntesisk og organisk fremstilte vitaminer. De fungerer på forskjellig måte i kroppen, og organisk er absolutt det beste. Jeg kjøper alltid vitaminene mine i helsekost, og sjekker grundig om de er organisk fremstilt Disse er som "mat" for kroppen å regne

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vitaminer Gir Lavkarbo generelt 3 17-11-04 23:45
Vitaminer, Nå Er Jeg Fortvilet Amygdala Kosttilskudd 4 21-07-04 13:11
Vitaminer Anitave Atkins kosthold 11 02-07-04 20:07
fantastisk side med vitaminer, mineraler osv osv Iset Generell diskusjon 2 24-03-04 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no