Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Råd?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 15:49   #1
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Råd?

Jeg har starta på "atkins-dietten".. Problemmet er at jeg føler meg dum som starta med den, for etter første dagen gikk jeg opp nesten 2 kg! Det er bare 2 dagen min, og jeg savner å føle at jeg spiser sunt! Jeg er glad i sunn mat men den dietten her får meg til å føle meg ekkel av alt fette. Jeg veier 60 kg nå og er 168 høy. Ska jeg fortsette? hvis jeg hopper av kommer jeg til å fyke opp da? Meningen var bare å gå ned til en vekt jeg føler meg vell med.. ikke for mye, men kunne tenkt meg en vekt på 55 kg ca. Huff, trenger litt råd om hva jeg burde gjøre fremover!

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 15:51   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: RÅd?!

Har svart deg i den andre tråden du spurte om det samme !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 15:53   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: RÅd?!

Du følger med det du spier IKKE Atkins og du spiser IKKE sunt !

Klipper inn svaret mitt her:


Det går nok bedre når du begynner å følge reglene.

Hvilken bok er det du har lest ? Evt. hvor er det du har fått beskjed om at å spise barer er OK på induksjon ? Barer er i beste fall greitt nok som mellom måltid/godteri, ikke spm måltidserstatter og iallefall ikke mer enn en per dag !

Atkins sier: Står det ikke på lista skal du ikke spise det, og barer står ikke på lista !

Du skal spise når du er sulten og spise til du ikke er sulten lenger (IKKE stappmett)
20 karber pr dag og mesteparten av disse SKAL bestå av grønnsaker. Ser ikke en eneste grønnsak i menyen din jeg.....

Sitat:

I går så spiste jeg:
1 omlett m/2 egg og smelta norvegie ost
4 atkins bar m 2 karb i hver
2 speilegg og 1 pakke bacon

Jeg drakk ca 2 liter vann, og te m/suketter.

Måltidene dine i går var altså ikke Atkins.
Omeletten er grei, men inneholder for lite proteiner og ingen grønnsaker. Hva med 100 gram skinke og noen cherry tomater ?
4 Atkins bar Det er som sagt ikke mat, men snop/godteri og erstatter ikke mat. mangeopplever også at vekttapet stagnerer/at de går opp i vekt når de spiser dem,
2 speil egg er OK, men en hel pakke bacon er altfor mye. Det holder med 1/2 og du mangler også er grønnsaker.

Skal du følge Atkins og gå ned i vekt må du nok sette deg litt mer inn i kostholdet !
Se her:

Fase 1: Induksjon

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 15:55   #4
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: RÅd?!

huff jeg var visst driti meg skikkelig ut.. går jeg opp hvis jeg glemmer det her og fortsetter som før jeg starta?

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:04   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: RÅd?!

Opprinnelig lagt inn av slanker1, her.

Jeg har starta på "atkins-dietten".. Problemmet er at jeg føler meg dum som starta med den, for etter første dagen gikk jeg opp nesten 2 kg! Det er bare 2 dagen min, og jeg savner å føle at jeg spiser sunt! Jeg er glad i sunn mat men den dietten her får meg til å føle meg ekkel av alt fette. Jeg veier 60 kg nå og er 168 høy. Ska jeg fortsette? hvis jeg hopper av kommer jeg til å fyke opp da? Meningen var bare å gå ned til en vekt jeg føler meg vell med.. ikke for mye, men kunne tenkt meg en vekt på 55 kg ca. Huff, trenger litt råd om hva jeg burde gjøre fremover!

Så må jeg få tillate meg å spørre: Du er 168 cm og veier 60 kilo? Og vil enda ned 5 kilo??? Er ikke det litt drøyt. Du er ikke mer en 17 år, og tenk på spmørsmålet fra en "gammel slankekjerring" : Trenger du virkelig å gå ned i vekt?

Gerd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:09   #6
slanker1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 33
Innlegg: 9
slanker1 er på en erverdig vei

Sv: RÅd?!

Jeg har gått fra lett overvekt til normalvektig det siste halvåret, men har noen overflødige kilo jeg vil bli kvitt. Vet bare ikke hvordan.. den siste tiden har jeg spist sunt og trent, så fikk jeg høre om denne atkins-dietten og trodde kanskje det var tingen.. noe jeg angrer utrolig mye på siden jeg starta uten noe som helst peiling. Nå er jeg kvalm og lei fett og vil ha tilbake kostholdet mitt.. jeg er bare livredd for å gå opp enda mer siden jeg har spist så mye fett nå.....

slanker1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:15   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: RÅd?!

Opprinnelig lagt inn av slanker1, her.

Jeg har gått fra lett overvekt til normalvektig det siste halvåret, men har noen overflødige kilo jeg vil bli kvitt. Vet bare ikke hvordan.. den siste tiden har jeg spist sunt og trent, så fikk jeg høre om denne atkins-dietten og trodde kanskje det var tingen.. noe jeg angrer utrolig mye på siden jeg starta uten noe som helst peiling. Nå er jeg kvalm og lei fett og vil ha tilbake kostholdet mitt.. jeg er bare livredd for å gå opp enda mer siden jeg har spist så mye fett nå.....

Vekta vil alltid variere uansett hve vi spiser. Hold deg unna sukker og stivelse. Lev reint, dvs. reint kjøtt og grønnsaker, få i deg næring. hva med et mer fedonaktig kosthold?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:25   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RÅd?!

Signerer Gerd her.

Hvis du er 168 cm høy og veier 60 kilo så har du en BMI på 21. Høyfett og nullkarbo-dietten er et kjempebra kosthold for alle helsemessig, men du må vite at kroppen justerer vekten etter hvor mye du burde veie når du går på denne type kosthold. Hvis du går opp i vekt - veier du kanskje for lite allerede... ?

Kanskje Fedon kosthold vil være det beste for deg - slik at du kan beholde den fine vekten du har nå?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:33   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: RÅd?!

Opprinnelig lagt inn av slanker1, her.

noe jeg angrer utrolig mye på siden jeg starta uten noe som helst peiling. Nå er jeg kvalm og lei fett og vil ha tilbake kostholdet mitt.. jeg er bare livredd for å gå opp enda mer siden jeg har spist så mye fett nå.....

Må tilstå at jeg ikke helt skjønner problemet ditt helt. Eller hva du mener ? Hvem er det som nekter deg å spise slik du gjorde ? Du har ikke gått opp på grunn av fettet, du har gått opp fordi matsammensetningen din har vært helt feil. Det svarte jeg deg både i går og i dag. Om du fortsetter å spise slik du gjorde før er ingen skade skjedd.

Det er fysisk umulig å legge på seg to kilo fett på en dag. Det er nok helst vann

Om du veier 2 kilo mer fra en dag til en annen fordi om du har spist feil en dag betyr ikke det at du fortsetter å legge på deg i dagevis fremover. Gjort er gjort og spist er spist.

Spis slik du føler deg vel med !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd til nybegynnere! solsikke Ketolysekuren 12 28-10-07 16:25
Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker KrissiFontaine Ketolysekuren 17 18-09-07 18:38
Nå trenger jeg litt råd her.. vanilla Ketolysekuren 5 01-05-07 10:46
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Trenger brød råd Janne Oppskrifter 7 22-08-05 21:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no