Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Matlyst, helt borte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 18:35   #1
hønselovisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 28
hønselovisa er på en erverdig vei

Matlyst, helt borte

Hei!

Jeg begynte med ketolysekuren for ca to uker sida. JEg har gått ned såpass mye at folk spør om jeg er blitt sjuk (og da blir jeg jo redd for det sjøl) Syns det er ekkelt at folk snakker bak ryggen min! JEg er ikke overvektig i utgangspunktet heller. Skal gå ned fra 65 kg til 59 (er 165 cm) , er vel nå 62.
Hva tenker dere om hva folk tenker?

JEg har også helt mistet matlysten etter ketolysestart! Må tvinge meg til å spise! Er dette vanlig?

hønselovisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:52   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlyst, helt borte

Det er vanlig at matlysten forsvinner. Men hvor kort er du? Siden du skal så langt ned?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:16   #3
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

165 står det i startinnlegget Synes det høres fornuftig ut med 60-65kg jeg da..men what do i know

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 19:22   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Matlyst, helt borte

jeg tenker at du ikke skal bry deg om hva folk tenker

Veldig vanlig at man mister matlysten. Prøv allikevel å spis noe - spis heller lite og oftere. Jeg har ikke vært sulten siden april - og av og til har jeg dager jeg nesten ikke spiser - og av og til spiser jeg mer. Lag favoritt-ketolyse-maten din og se om det hjelper

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:09   #5
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Det er ikke så uvanlig at man går ned litt i ansiktet, mulig det er det folk ser? Er det så mange som spør om du er syk, da? Det er ganske vanlig å rase ned 3- 4 kilo de to første ukene, så jeg ville ikke bekymret meg.
Eller er jeg ikke så glad for kommentarer om kroppen min fra de som ikke er ganske nære. Når folk man ellers kanpt snakker med maser om hvor tynn man har blitt blir jeg ukomfortabel, men slikt er jo aldri vond ment. Jeg bare misliker denne typen oppmerksomhet.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 08:10   #6
ellen1960
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
ellen1960 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Matlyst, helt borte

Jeg har også mistet matlysten, men regner med at det blir bedre etterhvert som kroppen blir vant til denne type mat.

Du er IKKE sykelig tynn, og din målvekt er heller ikke på et ekstremt tynt nivå!
Du får bare si til kollegaene dine at, nei jeg er ikke syk, men jeg vil gjerne unngå å bli det senere i livet også. Derfor vil jeg ha en sunn og sterk kropp

ellen1960 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:10   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Matlyst, helt borte

Dette er helt vanlig på lavkarbo, men mange nye synes det er skummelt til å begynne med. Dette fenomenet kan lettest forklares slik: matlyst og matlyst er minst to forskjellige ting.

Den matlysten vi har vært vant til hele livet, altså matlyst på karbo-kosthold, oppfører seg omtrent som en bortskjemt drittunge i trassalderen, sånn:
"-Jeg har lyst på den, og den og det der, og så vil jeg ha en sånn, noen sånne attåt, og dessuten så VIL jeg ha mange av de andre der også, og JEG VIL HA DET NÅÅÅÅÅÅ!!!" Det er denne følelsen vi er vant til å forbinde med "matlyst".

Matlyst på lavkarbo er som en søt liten lavmælt bestemor, med foldeskjørt og grå cardigan, gullinnfattede briller og knute i nakken, som sier:
"-Hadde det ikke vært på tide med litt næring i kroppen nå, vennen min? Jeg skal ikke mase altså, men du kan jo tenke på det, sånn etterhvert?"

Siden jeg er lærer så får jeg så kraftig nok av trassige drittunger av og til. Synes det er mye koseligere med en søt, liten bestemor.
QED= Lavkarbo resten av livet for meg

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:31   #8
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Sitat:

"-Jeg har lyst på den, og den og det der, og så vil jeg ha en sånn, noen sånne attåt, og dessuten så VIL jeg ha mange av de andre der også, og JEG VIL HA DET NÅÅÅÅÅÅ!!!" Det er denne følelsen vi er vant til å forbinde med "matlyst".

Matlyst på lavkarbo er som en søt liten lavmælt bestemor, med foldeskjørt og grå cardigan, gullinnfattede briller og knute i nakken, som sier:
"-Hadde det ikke vært på tide med litt næring i kroppen nå, vennen min? Jeg skal ikke mase altså, men du kan jo tenke på det, sånn etterhvert?"

Sinnsykt treffende!!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:30   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Matlyst, helt borte

Veldig deilig å kunne spise bare sånn dann og vann, og bare når kroppen trenger litt næringspåfyll.
...men jeg husker det var uvant i starten, da jeg plutselig ikke hadde blodsukkerkødd-matLYST lenger...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 21-08-10 kl 16:37.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:07   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Matlyst, helt borte

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Dette er helt vanlig på lavkarbo, men mange nye synes det er skummelt til å begynne med. Dette fenomenet kan lettest forklares slik: matlyst og matlyst er minst to forskjellige ting.

Den matlysten vi har vært vant til hele livet, altså matlyst på karbo-kosthold, oppfører seg omtrent som en bortskjemt drittunge i trassalderen, sånn:
"-Jeg har lyst på den, og den og det der, og så vil jeg ha en sånn, noen sånne attåt, og dessuten så VIL jeg ha mange av de andre der også, og JEG VIL HA DET NÅÅÅÅÅÅ!!!" Det er denne følelsen vi er vant til å forbinde med "matlyst".

Matlyst på lavkarbo er som en søt liten lavmælt bestemor, med foldeskjørt og grå cardigan, gullinnfattede briller og knute i nakken, som sier:
"-Hadde det ikke vært på tide med litt næring i kroppen nå, vennen min? Jeg skal ikke mase altså, men du kan jo tenke på det, sånn etterhvert?"

Siden jeg er lærer så får jeg så kraftig nok av trassige drittunger av og til. Synes det er mye koseligere med en søt, liten bestemor.
QED= Lavkarbo resten av livet for meg


Haha, helt fantastisk bra!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 19:15   #11
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Jeg har og for det aller meste matlysten. Spesielt har jeg problemer med å få i meg noe mat om morgenen før jeg drar på jobb. Det byr meg nå helt imot å lage eggerøre og bacon, eller noe slikt om morgenen. En morgen måte jeg virkelig kjempe for at alt ikke skulle komme opp igjen, men det gikk bra. I morgen skal jeg prøve meg på et par kokte egg. Kanskje det går bedre. Jeg går på Atkins induksjon, og dermed er det veldig begrenset hva jeg kan spise, men jeg må ha noe i magen før jeg drar på joben. Har hørt det finnes proteinpulver uten karbohydrater, så skal prøve å skaffe det, for det må vel være greitt å få i seg om morgenen

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:39   #12
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Bare ett frokosttips
Var selv ikke noen fan av frokost men nå står jeg gjerne opp 2 timer før jeg må ut av døra.. jepp det betyr rundt 6. Drøyer en halv time før jeg lager meg mat.

Og jeg syns kyllingfilet (en halv eller en hel alt ettersom) men frossen spinat funker fint. Da blir spinatene som en slags marinade om dette varmes opp i panne med smør. Kyllingen i biter. Lett frokost de dagene jeg bare ikke klarer egg.

Ellers så lager jeg like mye mat som da jeg spiste høykarbo til middag, men spiser ikke like mye.. med andre ord blir det ofte rester til frokost, kald eller i micro.

Blir veldig fort lei om man ska grue seg til frokost, og det gjorde jeg i starten da jeg trodde man måtte tenke frokost. Nå tenker jeg heller middag i mindre format som start på dagen.

NB; usikker på spinat og atkins.. mendet er jo mye godt krydder å få tak i

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:45   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Matlyst, helt borte

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Nå tenker jeg heller middag i mindre format som start på dagen.

Jeg også! Metter godt utover hele dagen. Og hvem i huleste er det som har sagt at det MÅ være egg og bacon, lizm? Tror dette er noe som har festa seg i folks bevissthet, at lavkarbo liksom skal være "egg- og baconkuren"...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:07   #14
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Jeg har det stikk motsatt, jeg. Er konstant sulten, og har matlyst som bare det. Helt håpløst det her.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 16:00   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Matlyst, helt borte

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Jeg har det stikk motsatt, jeg. Er konstant sulten, og har matlyst som bare det. Helt håpløst det her.

Det hadde jeg også de første "ørten" mnd... men jeg spiste så mye jeg ville uten å telle kcalorier. Spiste generell lavkarbo. Tre dager etter at jeg reduserte kcal til ca 1500 stoppet sulten og jeg har ikke vært særlig sulten siden - så for min del var det nok at jeg spiste for MYE

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:48   #16
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Jeg tror mitt problem med liten matlyst har noe med å gjøre at jeg ikke er noen middagsperson. Og heller ingen morgenperson Derfor er det et slit for meg å finne noe å spise om morgenen som jeg ikke blir dårlig av. Men jeg skal prøve et proteinpulver jeg har funnet, med null karbo i. Tror det kan være en kjapp og enkel måte å få i meg mat på morgenen. De må bare få inn sjokoladevarianten i nettbutikken
Jeg må vel kanskje bare innse at jeg er en smule sær i matveien

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 09:08   #17
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Matlyst, helt borte

Opprinnelig lagt inn av Twoflower, her.

Jeg tror mitt problem med liten matlyst har noe med å gjøre at jeg ikke er noen middagsperson. Og heller ingen morgenperson Derfor er det et slit for meg å finne noe å spise om morgenen som jeg ikke blir dårlig av. Men jeg skal prøve et proteinpulver jeg har funnet, med null karbo i. Tror det kan være en kjapp og enkel måte å få i meg mat på morgenen. De må bare få inn sjokoladevarianten i nettbutikken
Jeg må vel kanskje bare innse at jeg er en smule sær i matveien

Hei du. Jeg er også en som sliter med frokost, og jeg har vurdert proteinshake, men det laveste jeg har funnet er rundt 2,8g karbo pr 100g. Hvor fant du det pulveret med 0g karbs?

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 11:38   #18
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Matlyst, helt borte

Her finnes det ikke matlyst! bare jeg tenker på mat kjenner jeg kvalmen stige.. ( men det kan også komme av at jeg er syk og da) Men, det er skikkelig irriterende! Er livredd kroppen skal gå på sparebluss visst jeg ikke spiser nok.. :/ Men, er jo ikke bra visst all maten kommer opp igjen heller da!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:23   #19
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Matlyst, helt borte

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei du. Jeg er også en som sliter med frokost, og jeg har vurdert proteinshake, men det laveste jeg har funnet er rundt 2,8g karbo pr 100g. Hvor fant du det pulveret med 0g karbs?

Heisann.
Bra å høre at jeg ikke er den eneste med det problemet
Det proteinpulveret fant jeg her. Det står jo strengt tatt ikke at det er null karber, men det står <1 g per serving. Og det er da lite det da
På denne nettbutikken står det at alle 1 kilos boksene er utsolgt, men jeg sendte en mail til kundeservice, og de får de inn i neste uke. Så jeg får bare være litt tålmodig

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:43   #20
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Matlyst, helt borte

Ser man det ja. Kanskje noe jeg kan vurdere. 2.8g/100g er jo ikke utrolig mye det heller, og en porsjon er jo ikke 100g (Det Torkil selger er også 2.8g forresten, men veit ikke hvordan det ville smake som shake).

Takk for informasjonen.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlyst Bonsai Spørsmål og svar 6 28-07-10 00:46
Matlyst ... Konkelimonke Spørsmål og svar 3 01-06-10 11:31
Dårlig matlyst Smiley123 Spørsmål og svar 8 22-02-10 19:19
Dårlig matlyst Sukkerbit Spørsmål og svar 4 02-12-07 20:21
Metformin og matlyst... jeef-micro Lavkarbo generelt 12 07-11-05 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no