Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Angående fett

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 20:53   #1
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Angående fett

Sitter her i kveld og funderer litt... Jeg går jo på lavkarbo og kom til å tenke på en ting... Har lest litt om andres vekttap den første tiden, mitt har egentlig ikke vært så stort og lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ikke spiser så mye fett?

Er det noen der ute som kanskje har litt mer peiling på akkurat det?

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:42   #2
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Angående fett

Det går ikke an å kombinere lavkarbo og lavfett. Man må spise nok fett til at man blir skikkelig mett, det vil si at mye av måltidet skal være nettopp fett. Hvor mye får du i deg per dags dato?

Jeg regner ut kostholdet på www.diett.no. Der velger du bare at den skal telle karbohydrater, så skriver du inn alt du har spist. Husk å føre på margarinen du får i deg på hver skive, hver kotelett, kyllingfilet, eller hva det måtte være. Da ser du også hvilke tilskudd du trenger å ta, tilskuddene er viktig for at kroppen skal fungere rett og forbrenne fettet effektivt. Prøv å skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du på prosenten e om det er mye eller lite. Er det innenfor anbefalt, så er det lite.

Når jeg måler mitt optimale kosthold som jeg gikk ned enormt på i fjor så kommer jeg opp med at kosten min består av 300% proteiner, 14% karbohydrater og 200% fett. (prosent av anbefalte dagsinntak) Da totalt 12 karbohydrater om dagen, det er litt i underkant med mindre man går for ketolyse, men da sper man på med andre sunne fettholdige ting som er litt mer karbohydrat i. For eksempel helmelk og full-fett-yoghurt.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:54   #3
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Det går ikke an å kombinere lavkarbo og lavfett. Man må spise nok fett til at man blir skikkelig mett, det vil si at mye av måltidet skal være nettopp fett. Hvor mye får du i deg per dags dato?

Jeg regner ut kostholdet på www.diett.no. Der velger du bare at den skal telle karbohydrater, så skriver du inn alt du har spist. Husk å føre på margarinen du får i deg på hver skive, hver kotelett, kyllingfilet, eller hva det måtte være. Da ser du også hvilke tilskudd du trenger å ta, tilskuddene er viktig for at kroppen skal fungere rett og forbrenne fettet effektivt. Prøv å skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du på prosenten e om det er mye eller lite. Er det innenfor anbefalt, så er det lite.

Når jeg måler mitt optimale kosthold som jeg gikk ned enormt på i fjor så kommer jeg opp med at kosten min består av 300% proteiner, 14% karbohydrater og 200% fett. (prosent av anbefalte dagsinntak) Da totalt 12 karbohydrater om dagen, det er litt i underkant med mindre man går for ketolyse, men da sper man på med andre sunne fettholdige ting som er litt mer karbohydrat i. For eksempel helmelk og full-fett-yoghurt.

Si meg,hvordan klarer du å ha 300% proteiner og 200% fett?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 17:59   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Det går ikke an å kombinere lavkarbo og lavfett. Man må spise nok fett til at man blir skikkelig mett, det vil si at mye av måltidet skal være nettopp fett. Hvor mye får du i deg per dags dato?

Enig med første setning. Fettinntaket er avhengig av karbohydratinntaket.

Sitat:

Jeg regner ut kostholdet på www.diett.no. Der velger du bare at den skal telle karbohydrater, så skriver du inn alt du har spist. Husk å føre på margarinen du får i deg på hver skive, hver kotelett, kyllingfilet, eller hva det måtte være. Da ser du også hvilke tilskudd du trenger å ta, tilskuddene er viktig for at kroppen skal fungere rett og forbrenne fettet effektivt. Prøv å skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du på prosenten e om det er mye eller lite. Er det innenfor anbefalt, så er det lite.

Jeg anbefaler også diett.no. Margarin hører ikke hjemme på et lavkarbokosthold, bruk meierismør, evt bremykt. Margarin er omtalt i et stort antall tråder tidligere, søk opp på forumet.

Sitat:

Når jeg måler mitt optimale kosthold som jeg gikk ned enormt på i fjor så kommer jeg opp med at kosten min består av 300% proteiner, 14% karbohydrater og 200% fett. (prosent av anbefalte dagsinntak) Da totalt 12 karbohydrater om dagen, det er litt i underkant med mindre man går for ketolyse, men da sper man på med andre sunne fettholdige ting som er litt mer karbohydrat i. For eksempel helmelk og full-fett-yoghurt.

Prosentvis inntak av dagsinntak er ikke så interessant, siden dette er individuelt. Total energiprosentfordeling av næringsstoffer derimot er en bedre veileder og holde seg til.
Spiser man ketogent, er 5% karbohydrater, 20% proteiner og resten fett en vanlig anbefalt fordeling.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 18:00   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Si meg,hvordan klarer du å ha 300% proteiner og 200% fett?

Det er prosenter av anbefalt dagsinntak på diett.no og ikke egentlig interessant for andre enn en selv siden vi vil ha lagt inn forskjellige data på diett.no

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 18:02   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Turbo_Olga, her.

Sitter her i kveld og funderer litt... Jeg går jo på lavkarbo og kom til å tenke på en ting... Har lest litt om andres vekttap den første tiden, mitt har egentlig ikke vært så stort og lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ikke spiser så mye fett?

Er det noen der ute som kanskje har litt mer peiling på akkurat det?

Det spørs hvor mye karbohydrater du spiser hver dag. Jeg har lagt inn den anbefalte fordelingen i et innlegg lengre oppe.
Spiser du for lite fett kommer ikke kroppen i gang ordentlig med fettforbrenning og du ender opp med og tildels "sulte" kroppen når du spiser mye protein og lite fett. Det er alfa og omega på et lavkarbokosthold og spise MYE fett om du spiser veldig lite karbohydrater.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 18:05   #7
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Si meg,hvordan klarer du å ha 300% proteiner og 200% fett?

Les inni parentesen.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 20:58   #8
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Angående fett

Hehehe, må le litt av dette fettet Spiser fett så det holder og koser meg -og det til min mors store fortvilelse. Hun har fettangst og jeg har vokst opp i skikkelig anti -fett -ånd, tror dette er mitt kraftige forsinket ungdomsopprør
Stortrives med at hun rister på hodet!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:32   #9
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Angående fett

Det går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo. Min første lavkarborunde var Fedon, for seks år siden, og det var rimelig lavfett. Det funker for mange, selv om jeg nå foretrekker LCHF, fordi jeg ikke blir så fort sulten.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:31   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Det går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo. Min første lavkarborunde var Fedon, for seks år siden, og det var rimelig lavfett. Det funker for mange, selv om jeg nå foretrekker LCHF, fordi jeg ikke blir så fort sulten.

Har du helsemessig dokumentert grunnlag for å si at det "går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo"?

Temaet er diskutert i en annen tråd nylig - det og spise høyprotein lavfett lavkh over lengre tid er potensielt helseskadelig og ikke og anbefale.

Har lest bøkene til Fedon - og gått Fedon-kurs, kan ikke huske det var lavfett-fokus, derimot var det fokus på gode fettkilder som avokado, olivenolje, laks, makrell osv.

Nå spørs det også hva du mener med lavfett da.... det er naturlig at det er mindre fett hos Fedon sammenlignet med et ketogent kosthold siden kh-inntaket ofte er høyere hos Fedon.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 14:03   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du helsemessig dokumentert grunnlag for å si at det "går fint an å kombinere lavfett og lavkarbo"?

Temaet er diskutert i en annen tråd nylig

Har du link til eller tittel på tråden? Denne har jeg ikke fått med meg, og lyst til å lese. Alltid greit å kunne argumentere litt når jeg står ansikt til ansikt med fettskrekk rundt omkring

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:44   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har du link til eller tittel på tråden? Denne har jeg ikke fått med meg, og lyst til å lese. Alltid greit å kunne argumentere litt når jeg står ansikt til ansikt med fettskrekk rundt omkring

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46874

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:54   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46874

Takk

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:40   #14
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Hehehe, må le litt av dette fettet Spiser fett så det holder og koser meg -og det til min mors store fortvilelse. Hun har fettangst og jeg har vokst opp i skikkelig anti -fett -ånd, tror dette er mitt kraftige forsinket ungdomsopprør
Stortrives med at hun rister på hodet!

Hehehehe!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 22:29   #15
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Sv: Angående fett

Skal prøve å svare alle i ett innlegg *ja, jøss, med min gullfiskhukommelse *

Jeg spiser vel generelt for lite fett hver dag, men jobber med saken for å få mer i meg. Ligger vel på 5-10 karber til dagen, varierer etter hva jeg spiser...

Ja, jeg går vel egentlig inn under kategorien "fettangst" det verste jeg kan spise er fettranden på koteletter *blææ* men prøver å spise noe annet i stedet, bacon, steker i ekstra meierismør osv

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:25   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Turbo_Olga, her.

Sitter her i kveld og funderer litt... Jeg går jo på lavkarbo og kom til å tenke på en ting... Har lest litt om andres vekttap den første tiden, mitt har egentlig ikke vært så stort og lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ikke spiser så mye fett?

Er det noen der ute som kanskje har litt mer peiling på akkurat det?

Hvor mye spiser du da? Har du skrevet det inn på diett.no? Og hvor mange prosent i forhold til proteiner? Jeg har problemer med å få i meg nok fett selv, fordi jeg har en tendens til å bli kvalm av det. Men forsøker å spise mindre protein og litt mer fett ved måltidene nå. Å skifte ut noe av kjøttet med ost/ egg/ nøtter og innta litt mer grønt er også til hjelp for å senke protein-inntaket, kanskje?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:10   #17
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvor mye spiser du da? Har du skrevet det inn på diett.no? Og hvor mange prosent i forhold til proteiner? Jeg har problemer med å få i meg nok fett selv, fordi jeg har en tendens til å bli kvalm av det. Men forsøker å spise mindre protein og litt mer fett ved måltidene nå. Å skifte ut noe av kjøttet med ost/ egg/ nøtter og innta litt mer grønt er også til hjelp for å senke protein-inntaket, kanskje?

Når jeg legger inn en vanlig dag på diett.no får jeg opp: proteiner 276% karbohydrater 44% fett 97%

Fettet var nok ikke oppe i så mye, før jeg begynte å "skjerpe meg"

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:53   #18
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Turbo_Olga, her.

Når jeg legger inn en vanlig dag på diett.no får jeg opp: proteiner 276% karbohydrater 44% fett 97%

Fettet var nok ikke oppe i så mye, før jeg begynte å "skjerpe meg"

Trykk på fanen ved siden av - K.diag - da får du opp en mye bedre fordeling av proteiner, karbohydrater og fett. Det du har fått opp er i forhold til anbefalte mengder - ADI - og er forskjellig for alle avhengig av høyde/vekt som legges inn.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:54   #19
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående fett

For eksempel vil en som har et ketogent kosthold ofte prøve å få til fordelingen 5% karbohydrater, 20% proteiner og 75 % fett

Fordelingen vil variere med hvilken filosofi du velger å følge.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:15   #20
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Trykk på fanen ved siden av - K.diag - da får du opp en mye bedre fordeling av proteiner, karbohydrater og fett. Det du har fått opp er i forhold til anbefalte mengder - ADI - og er forskjellig for alle avhengig av høyde/vekt som legges inn.

Da ble det jo noe helt annet *blond*

Fett 52 %
Protein 41 %
Karbohydrat 6 %

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:29   #21
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Turbo_Olga, her.

Da ble det jo noe helt annet *blond*

Fett 52 %
Protein 41 %
Karbohydrat 6 %

Hvor mange gram protein har du spist, da? Synes kanskje det var litt mye - men du må samtidig ha nok i for ikke å miste muskelmasse. Jeg er 163 og satser på å ligge mellom 70 og 150 gram proteiner, dvs. omtrent 450 gram med proteinholdige matvarer - dette i følge Atkins. En annen tommelfingerregel er 1 - 1,5 gram pr kilo kroppsvekt, også er det litt debattert om det er i forhold til nåværende kroppsvekt eller ønsket kroppsvekt. En ting midt i mellom er sikkert bra.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 23:48   #22
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Angående fett

Dette var da veldig lite fett! Prøv å sikt deg opp mot hvertfall 70%, gjerne mer også. Jeg ligger nærmere 80% for tiden og stortrives Prøv cocosa (f.eks 1ss i en kopp te), da vil fettprosenten gå opp og proteinet ned uten å måtte spise seg halvt ihjel (sånn det kan føles ut som i såfall, man gjør jo selvsagt tvert imot)

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 01:05   #23
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Dette var da veldig lite fett! Prøv å sikt deg opp mot hvertfall 70%, gjerne mer også. Jeg ligger nærmere 80% for tiden og stortrives Prøv cocosa (f.eks 1ss i en kopp te), da vil fettprosenten gå opp og proteinet ned uten å måtte spise seg halvt ihjel (sånn det kan føles ut som i såfall, man gjør jo selvsagt tvert imot)

Ja jeg føler jeg spiser og spiser og spiser men har jo innsett at jeg får for lite fett i meg... er ikke så glad i fett heller men jeg prøver så godt jeg kan og hvis cocosa kan hjelpe på å få mer, prøver jeg selvfølgelig det. Hvis det går ann å få tak i det her jeg bor

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:09   #24
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Angående fett

Hvis du ikke har helsekost i nærheten, så kan du jo alltids bestille fra iherb.com. De har cocosa der, men jeg har nettopp kjøpt ei kokosolje av merket Jarrow og den er billigere for mer, og fungerer akkurat som cocosa. Jeg kjøpte DENNE
Jeg bruker den som tilskudd sammen med Udo's Choise som er en blanding av omega 3 6 og 9, jeg kjøpte DENNE men finnes også i større flasker. Den gir også mer fett, og sammen kan den bidra til mer vektnedgang. Om du sjekker DENNE tråden, så kan du følge flere, inkl meg selv, som prøver ut denne oljen sammen med kokosolje. Husk at du burde starte forsiktig med denne oljen for å unngå kvalme og magetrøbbel.

Hvis du skal bestille fra iHerb.com og ikke har handlet der før, så kan du bruke denne koden ved utsjekking: YEF775
Da får du $5 avslag, dvs hele fraktkostnaden.Husk også på at alt under 200kr er tollfritt, men går du over så kan det bli dyrt så det kan lønne seg å bestille i flere omganger om du har tenkt å handle mye.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 17:34   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av Turbo_Olga, her.

Ja jeg føler jeg spiser og spiser og spiser men har jo innsett at jeg får for lite fett i meg... er ikke så glad i fett heller men jeg prøver så godt jeg kan og hvis cocosa kan hjelpe på å få mer, prøver jeg selvfølgelig det. Hvis det går ann å få tak i det her jeg bor

Kokt ørret,nøtter og gravet laks inneholder masse fett. Avokado og ost også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lurer på noe angående fett 100til75 Ketolysekuren 3 06-02-11 23:10
Angående fett lillamumi Generell ernæringsdebatt 27 12-10-10 05:28
Masse spørsmål angående hjernen, fett, mettet etc. Tusen takk! Chopin Spørsmål og svar 20 22-11-09 17:42
Angående fett Karbokarbo Ketolysekuren 3 22-12-08 22:16
Spørsmål angående fett Sandy Ketolysekuren 1 18-11-08 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no