Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Røykeslutt

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-08, 08:38   #1
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys
Exclamation

Røykeslutt

Jeg kutta vekk mine ukentlige 3 pakker med Tiedemands Gul Nr3.
Nu står vekta bom stille.
Spiser ca. fedon fremdeles.
Nu skal sant sies at jeg har økt treningsmengden mot røkestoppen, og ihvertfall ikke trent mindre disse ukene.
Muskelmassen kan ha økt endel.
Har fått deffinerte muskler i lår og armer

Skal jeg smøre meg med tålmodighet m.h.h på røkestoppen min?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:12   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Jeg syns du skal være tålmodig

Jeg la på meg 10 kilo fra januar til Juni iår da jeg slutta.. Jeg spiste ikke noe mer. Kroppen forbrenner ikke like mye en periode etter at man slutter å røyke..
Plutselig går vekta di nedover igjeN...

Lykke til!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:16   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

JA, det tenker jeg.

Når jeg slutta hdde jeg gått ned 25 på ketogen kost. Uansett om jeg holdt kostholdet etterpå, så gikk jeg faktisk litt opp.
Følg bare med på mengden, at du ikke spiser mer enn vanlig så tror jeg forbrenningen vil go tilbake til det normalet etter hvert

SÅ flink du er!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:40   #4
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Røykeslutt

Så flink du er som slutter å røyke mens du slanker deg!!!

tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 10:17   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Grattis med røykestopp, imponerende :-)

Vekta vil garantert stagnere en periode, kanskje også gå feil vei, men dette er forbigående. Vær tålmodig og fortsett med den gode jobben du gjør.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 10:20   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg kutta vekk mine ukentlige 3 pakker med Tiedemands Gul Nr3.
Nu står vekta bom stille.
Spiser ca. fedon fremdeles.
Nu skal sant sies at jeg har økt treningsmengden mot røkestoppen, og ihvertfall ikke trent mindre disse ukene.
Muskelmassen kan ha økt endel.
Har fått deffinerte muskler i lår og armer

Skal jeg smøre meg med tålmodighet m.h.h på røkestoppen min?

det der opplevde jeg også , gikk ikke ned et gram etter røykestopp, og som deg økte treningsmengden
og spiste det samme som jeg hade gjort det det sisste året

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 12:23   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg kutta vekk mine ukentlige 3 pakker med Tiedemands Gul Nr3.
Nu står vekta bom stille.
Spiser ca. fedon fremdeles.
Nu skal sant sies at jeg har økt treningsmengden mot røkestoppen, og ihvertfall ikke trent mindre disse ukene.
Muskelmassen kan ha økt endel.
Har fått deffinerte muskler i lår og armer

Skal jeg smøre meg med tålmodighet m.h.h på røkestoppen min?

Gratulerer så mye med røykeslutten!!

Første gangen jeg sluttet på alvor var med Allan Carr, og da gikk jeg ikke opp i det hele tatt. Tok det veldig seriøst med å ikke erstatte røyken med noe annet.Da holdt jeg meg i ett år.
Andre gangen var jeg blitt gravid, he, he, og da gikk vekta litt opp, ja! (Men ikke mye, bare totalt en 12-13 kg. Av de var det "bare" 4 som ikke ville vekk etter ammingen...).

En lege jeg snakket med, sa at når man begynner å røyke, så går man gjerne ned et par tre kg. Disse vil sannsynligvis komme tilbake når man slutter og forbrenningen blir normal igjen. Så fysiologisk er det ingen grunn til å ikke slutte å røyke (Ingen har dødd av 2-3 kg, sa legen min )

Gled deg over at kroppen din kommer til å fungere mye bedre uten røyk, du lukter bedre og kommer til å se bedre ut .

At vekten står stille en stund nå er nok helt sikkert forbigående!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 13:39   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Så flink du er som slutter å røyke mens du slanker deg!!!

Slanker meg??? Neida, jeg spiser det jeg kan for å få diabetesen under kontroll. At vekta går ned, er bivikninger.
Røykekutten, er også en anti dia sak. I tillegg til alle andre fordeler røkeslutten gir.

TONETROLL, meld deg inn i KOS. Diaforeninga driver med villedning.
Det ser du med sukkermålern.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:19   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

hmmm... du sier du ikke slanker deg... Da tror jeg ikke jeg forsto spørsmålet ditt jeg.

Jeg koblet sammen det at vekta sto bom stille med [quote][Skal jeg smøre meg med tålmodighet m.h.h på røkestoppen min? /QUOTE]

m.h.h... hva står det for

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:03   #10
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Nu står vekta bom stille.
(...) Muskelmassen kan ha økt endel.
Har fått deffinerte muskler i lår og armer

Hvis det er frustrerende at vekta ikke går ned...hva med å finne fram målebåndet?! Har du fått mer definerte muskler har du helt sikkert gått litt *inn* om ikke *ned*

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:09   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Røykeslutt

Har bare konstatert at vekta har gått jamnt og trutt nedover i lengre tid, men røykestoppen blei det stopp. Har ikke lyst til å gå opp heller da.

Joda har tatt frem målbånd.
Skal måle om noen dager.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:52   #12
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Gratulere som røykfri! *respekt*

Jeg sluttet en periode, spiste ikke noe snop, og lite mat
(var dårlig) og på 6 mnd gikk jeg opp 15 kilo!!
Jeg tror det har litt med at jeg begynte å røyke som 16-17 åring,
og kroppen ikke var vandt med å "jobbe uten røyk"
at jeg ikke viste hvordan kroppen var, og at jeg var ung osv
når jeg da slutta og ikke spiste erstatninger for røyk,
måtte kroppen omstille seg, slik som når jeg feks gikk over på
lavkarbo..

Ønsker å sutte selv, men "har ikke lyst"

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:46   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Røykeslutt

Røykestoppen min er endelig. Skal IKKE starte på igjen. Trener som en gal, for å få maksimal kondisjonsgevinst av røkestoppen.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypnotisør for røykeslutt i Bergen? Summer Fysisk og mental helse 8 20-09-08 21:37
Røykeslutt og ketolyse sommerblomt Ketolysekuren 4 28-05-08 17:44
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 16:43
Laser under øret for røykeslutt? mofe Fysisk og mental helse 1 06-09-05 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no