Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Øl

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-12, 14:43   #1
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Øl

Hei
Leste en tråd om øl og vin på lavkarbo/ketolise.Det var skikkelig debatt mellom flere Jeg kan ikke drikke vin,vodtka o.l. men tar noen øl når jeg er på pub,enhver måned,eller enda sjeldnereDet heter flytende brød men jeg må også kose meg 4-5ganger i året som andre,og leve litt livet
Kan det påvirke i stor grad min vektnedgang??Noen som drikker øl av og til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:54   #2
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Øl

Drikker ikke vanlig pils, men drikker en og annen LITE som er pils med mindre KH
Også er jo rødvin ganske safe da... er omtrent like mye KH i en hel flaske rødvin (de litt tørrere utgavene) som i en halv deciliter pils...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:56   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Øl

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
Leste en tråd om øl og vin på lavkarbo/ketolise.Det var skikkelig debatt mellom flere Jeg kan ikke drikke vin,vodtka o.l. men tar noen øl når jeg er på pub,enhver måned,eller enda sjeldnereDet heter flytende brød men jeg må også kose meg 4-5ganger i året som andre,og leve litt livet
Kan det påvirke i stor grad min vektnedgang??Noen som drikker øl av og til

Når det er så sjelden, tror jeg det går helt fint (hvorfor kan du ikke drikke vin?)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:05   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Det finnes også 70% mindre karbo øl som jeg drikker,men ute får jeg servert vanlig øl.Jeg kunne drikke vin,vodtka før da jeg var ung..men det passer ikke nå og jeg blir dårlig dagen etter.Synes det er greit med øl sjelden gang

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:15   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Har hodepine,både av hvitt og rød vin og har ikke drukket den på over 25år er blitt gammel jeg men også blir lettere påvirket av den,enn øl.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:24   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl

Det er jo mindre alkohol i øl enn i vin og sprit. Så selv om det er flere karber tror jeg vinninga går opp i spinninga. Sambo lager øl hjemme, helt fra grunnen av så jeg vet hva som er oppi. Jeg kan drikke tre halvlitere uten å gå ut av ketose. (har testet) Med mindre alkohol begynner jo fettforbrenninga kjappere enn med mer allohol, avhengig av hvor MYE du drikker da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 16:04   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Takk for det Kanutten,kjekt å vite Så flott ,takker så mye

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:54   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Øl er en brems. Skaldemann hevder at de, ofte menn, som ikke opplever vektnedgang ofte har drukket en del øl. Det skal finnes viner som ikke gir hodepine.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:23   #9
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Øl

Jeg drikker øl av og til, men da er det LITE øl. Blir ca 5 karber på halvliteren.
På stamstedet mitt tar de inn LITE øl for oss som vil ha, og det er kjempebra.
Jeg har spurt på flere andre utesteder om de har LITE øl, men da bare rister de på hodet, og sier at de har bare det vanlige ølet som er i tappekrana. De sier det ikke er ofte noen spør etter LITE øl.
Så har du noen steder du går på fast, spør om ikke de kan ta inn LITE øl til deg, det kan de sikkert.
Og hvis vi spør etter LITE øl alle steder vi kommer, så kanskje flere steder vil ta det inn etterhvert.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 12:35   #10
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Takk for tips Annex,skal spørre neste gang,når jeg er ute Ultra Hansa har 70% mindre kabo

Til Yrla Jeg vet at det kan bremse vekt nedgang,men da må man nyte det ofte,noe som jeg ikke gjør.Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 12:38   #11
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Øl

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl

Hei, jeg ville ikke brydd meg om dette i det hele tatt hvis jeg var deg. Øl er godt, drikk det en gang i blant og vær glad

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 12:43   #12
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Tusen takk Ignite for det ,man skal også være glad av og til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:31   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Takk for tips Annex,skal spørre neste gang,når jeg er ute Ultra Hansa har 70% mindre kabo

Til Yrla Jeg vet at det kan bremse vekt nedgang,men da må man nyte det ofte,noe som jeg ikke gjør.Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl

Bra du ikke drikker ofte. Lutz tillater karbohydrater opptil 72 gram og da er det jo rom for det, men noen tåler ikke så mye karbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:20   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Øl

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Hei, jeg ville ikke brydd meg om dette i det hele tatt hvis jeg var deg. Øl er godt, drikk det en gang i blant og vær glad

Enig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 17:55   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:25   #16
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: Øl

Jeg drikker og øl når jeg drikker alkohol. Rødvin tåler jeg ikke, og hvitvin er jeg ikke så glad i. Jeg gidder ikke drikke noe bare for å drikke, så da blir det øl. Er jeg et sted jeg kan ta med selv, så blir det selvfølgelig LITE, men ellers så tar jeg meg en vanlig halvliter eller 10, lavkarbo eller ikke. Nå begynte ikke jeg på lavkarbo fordi jeg var syk på noen måte, men for å gå ned i vekt. Har fortsatt på lavkarbo for å holde vekta sånn ca stabil, men er ikke like streng lenger. Så da blir det både øl, poteter og brød innimellom. Jeg ser ikke helt feilen med det. Mange anbefaler ikke slike avbrekk for at de plutselig varer uker og måneder. Det problemet har ikke jeg. Så om du ikke er syk, eller har problemer med å hente deg inn igjen, så ser jeg ikke noe galt i det. Man må jo leve litt, og kose seg også! Greit å for det meste følge dietten, men jeg vil også kunne unne meg det jeg liker best her i verden, og de fleste tingene jeg liker, inneholder MASSE karbohydrater. Skål!

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no