Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny sjokolade! Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-10, 12:49   #1
Linfrøknekk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Linfrøknekk er på en erverdig vei

Ny sjokolade! Hjelp!

...


Sist redigert av Linfrøknekk : 25-02-10 kl 14:44.
Linfrøknekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:40   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Hvilken sjokolade er det??
Fruktose er vistnok ikke bra for noen uansett...
Generell lavkarbo er opp til 150 g karbo om dagen, så når du sier at du er på atkins/generell lavkarbo så er det ikke så lett å vite hva du gjør eller hva du bør gjøre.
Er du på Atkins, så skal du ikke spise den.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:51   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30906

hvis det er xocai

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:52   #4
Linfrøknekk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Linfrøknekk er på en erverdig vei

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvilken sjokolade er det??
Fruktose er vistnok ikke bra for noen uansett...
Generell lavkarbo er opp til 150 g karbo om dagen, så når du sier at du er på atkins/generell lavkarbo så er det ikke så lett å vite hva du gjør eller hva du bør gjøre.
Er du på Atkins, så skal du ikke spise den.

MX heter den visst...
Den gir jo bare 5 KH på 3 biter da

Jeg er 175 og veier 57 kg, så jeg skal ikke ned i vekt. derfor er det ikke så farlig om jeg kommer over 20 KH i døgnet liksom...
Men, jeg følger Atkins ganske slavisk nå.
Spiser masse sunt fett og masse proteiner.
Alt jeg får i meg av KH kommer fra grønnsaker + litt rømme og fløte ost.
Vil absolutt ikke ha i meg for mye KH, pga at jeg føler meg fantastisk på dette kostholdet.

Jeg forsøker å få barn, så derfor er jeg en lavkarber...
Denne sjokoladen skal visstnok være ekstremt sunn, så det er veldig synd jeg ikke kan spise den.

Linfrøknekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 17:57   #5
Linfrøknekk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Linfrøknekk er på en erverdig vei

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30906

hvis det er xocai

Ja! Det het den ja!
Så, jeg kan ikke spise den????

Kan noen gi meg en skikkelig god forklaring på hvorfor fruktose ikke er bra?
De som selger den presiserer jo at det er lavkarbo sjokolade!
Har nettopp betalt 2000 kr for 4 bokser med dette

Linfrøknekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 18:00   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Hvis de sier det er lavkarbosjokolade så strekker de nok endel på sannheten. Jeg hadde en eske med sånne små nuggets her, fordi at svigermora mi selger det. Der var det 6 kh i èn sånn liten nugget.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 18:33   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av 1 2 3, her.

Ja! Det het den ja!
Så, jeg kan ikke spise den????

Kan noen gi meg en skikkelig god forklaring på hvorfor fruktose ikke er bra?
De som selger den presiserer jo at det er lavkarbo sjokolade!
Har nettopp betalt 2000 kr for 4 bokser med dette

Lavkarbo er en paraplybetegnelse. Så de på feks Fedon Lindberg kan spise disse sjokoladene. Det er ikke noe for oss som spiser ketogent.
Men 2000kr på en sjokolade du ikke visste garnatert at du kunne spise? Jeg tror ikke engang jeg har brukt så mye på sjokolade på hele året, inkludert atkinsbarer.. Den har lang nok holdbarhet da?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:03   #8
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Noen som har peiling? er Freias kokesjokolade med 70 % kakao og 34 karber per 100 gr akseptabel for oss på lavkarbo?? Det blir jo bare noen få biter ettersom den er litt "heavy" i forhold til andre sjokolader

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:10   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

Noen som har peiling? er Freias kokesjokolade med 70 % kakao og 34 karber per 100 gr akseptabel for oss på lavkarbo?? Det blir jo bare noen få biter ettersom den er litt "heavy" i forhold til andre sjokolader

Du kjører jo egenkomponert lavkarbo og da er det jo du som er eksperten på hva du kan tillate deg eller ikke. Jeg er på ketolyse og da vil Freia kokesjokolade være helt uakseptabelt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 15:17   #10
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Ny sjokolade! Hjelp!

Hei 1 2 3! Ser at du er 175 cm og veier 57 kg. Jeg er 172 cm og veier ca det samme. derfor tenker jeg det kan være greit å spørre deg om noen ting. Det er ikke farlig for oss å leve på lavkarbo? Jeg føler meg også nemmlig så utrolig bra når jeg ikke propper i meg alle disse karbohydratene, blir så oppblåst og slapp av de. Men jeg er fortsatt litt bekymret for alt dette fettet og alle disse kaloriene, vil vi legge på oss av dette tror du, siden vi ikke har så mye å ta av (for vil jo ikke det da..). Spiser du så mye fett de anbefaler eller spiser du lite av dette, men normalt med proteiner og grønnsaker? Er bare litt nysgjerrig å høre hvordan er normal dag for deg ser ut, hvordan forholdet ditt mellom fett, proteiner og karbohydrater er.

I tillegg lurer jeg på om du trener noe? Og hvordan familie og venner reagerer når du lever på lavkarbo? De rundt meg er liksom ikke så positive, for "du trenger jo ikke slanke deg" sier de. Men jeg føler meg SÅ BRA når jeg spiser lite karbo

Håper du kan hjelpe meg med noen svar

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 29-10-10 23:50
Karbs og sjokolade-hjelp tone13 Ketolysekuren 1 26-11-08 23:28
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no