Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kcal på lavkarbo?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-09, 00:39   #1
smia
Nytt Medlem
 
smia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
smia er på en erverdig vei

Kcal på lavkarbo?

hei,

er det noen som vet om en kcal grense på lavkarbo når jeg skal ha vekk de aller siste kiloene? vil nemli ikke miste muskelmassen min.

en såkalt "deffe-lavkarbo"... fettprosenten min må ned ca 5-7%

løfter en del vekter (hver dag, annen muskelgruppe), og kardio 20-30min hver dag.


anyone?

smia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 06:30   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kcal på lavkarbo?

kalorier har nok ikke så mye med muskelmasse. men amenosyrer gjør.

proteiner. 1-2g pr din kropsvekt .

men tror ikke det skal være noe spesiel kalori gruppe, så det må du prøve på, og finne ut av selv

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:45   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kcal på lavkarbo?

Hvis kroppen din og du ikke er enige når du har såpass lite du skal ha av, kan du faktisk risikere at du LEGGER PÅ DEG av å spise lavkarbo. Da anbefaler de kloke hoder her å heller satse på trening. (Hvis jeg har forstått dem rett).

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:52   #4
smia
Nytt Medlem
 
smia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
smia er på en erverdig vei

Sv: Kcal på lavkarbo?

hehe håper jo absolutt at jeg ikke går opp i vekt. men har vært på lav karbo før, men ikke under 20 gr pr dag, og det funket veldig bra, men da hadde jeg litt mindre muskler og litt mer fett, og lavere vekt. er spent på hvordan dette går, er som sagt bare dag nr 2 i dag

smia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:25   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smia, her.

hei,

er det noen som vet om en kcal grense på lavkarbo når jeg skal ha vekk de aller siste kiloene? vil nemli ikke miste muskelmassen min.

en såkalt "deffe-lavkarbo"... fettprosenten min må ned ca 5-7%

løfter en del vekter (hver dag, annen muskelgruppe), og kardio 20-30min hver dag.


anyone?

Finn ut hvor mange kcal du trenger for å vedlikeholde kroppsmassen du har nå, reduser med 250-500kcal og sørg for å få i deg godt med protein. Jeg tror ikke det er nødvendig å gå så lavt som 20g karbo om dagen, men det kjenner du best selv. Selv tror jeg hvertfall at jeg ville tatt ca 60g karbohydrat (maltodekstrin f.eks) sammen med protein rett etter trening.

Det viktige her er å redusere energiinntaket litt, og gi kroppen et påskudd til å beholde musklene.

Hva er fettprosenten og vekten din nå?

  Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:26   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av kanutten, her.

hvis kroppen din og du ikke er enige når du har såpass lite du skal ha av, kan du faktisk risikere at du legger på deg av å spise lavkarbo. Da anbefaler de kloke hoder her å heller satse på trening. (hvis jeg har forstått dem rett).

hæ?

  Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:44   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

hæ?

Vet jeg er en knot å forklare, men det jeg mente er at lavkarbo brukes også som diett for noen som vil legge PÅ seg. Vet om flere som synes de er for tynne som går på lavkarbo nettopp for å legge på seg, og de lykkes godt med det!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:12   #8
smia
Nytt Medlem
 
smia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
smia er på en erverdig vei

Sv: Kcal på lavkarbo?

hehe var det ikke tydelig at jeg skal ned i vekt? (fett%) haha.

smia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:41   #9
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kcal på lavkarbo?

Hei Smia!
Det er ikke sikkert du får så mange svar her,vi bryr oss ikke noe særlig om kalorier men bare om karber. Kanskje du skal prøve en fitness side???

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:53   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei Smia!
Det er ikke sikkert du får så mange svar her,vi bryr oss ikke noe særlig om kalorier men bare om karber. Kanskje du skal prøve en fitness side???

Hvem er "vi"?

  Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:56   #11
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet jeg er en knot å forklare, men det jeg mente er at lavkarbo brukes også som diett for noen som vil legge PÅ seg. Vet om flere som synes de er for tynne som går på lavkarbo nettopp for å legge på seg, og de lykkes godt med det!

Ah... Joda, jeg har selv hjulpet en kamerat opp snart 15kg i vekt ved hjelp av en variant av lavkarbo, men det er ikke fett man legger på seg... Legger man på seg fett på en ketogen diett, så er det noe fundamentalt galt.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:41   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ah... Joda, jeg har selv hjulpet en kamerat opp snart 15kg i vekt ved hjelp av en variant av lavkarbo, men det er ikke fett man legger på seg... Legger man på seg fett på en ketogen diett, så er det noe fundamentalt galt.

Hvis kroppen synes den har for LITE fett, så legger den kanskje på seg av ketogen diett. Derfor jeg sier at det er forskjell på hva kroppen vil og hva egoet vil. JEG kan mene at jeg har fremdeles har litt jeg vil ta av, men KROPPEN er ikke enig, derfor kan jeg legge på meg av ketogen diett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:07   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvem er "vi"?

De fleste som følger en lavkarbodiett, teller nok ikke kalorier i tillegg.
Jeg "vier" meg med aslaug på denne

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:19   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

De fleste som følger en lavkarbodiett, teller nok ikke kalorier i tillegg.
Jeg "vier" meg med aslaug på denne

Ditto!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 07:03   #15
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Bulldoggs innlegg var slik gode råd om lavkarbo bør være - basert på fakta og kunnskap. Jeg mener Bulldog ga et 100% korrekt svar til spørsmålet, så det mangler et par hoder før dere kan snakke om "vi". Når det gjelder lavkarbo og trening er det få (om noen) her inne som har mer erfaring enn Bulldog.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 08:11   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ah... Joda, jeg har selv hjulpet en kamerat opp snart 15kg i vekt ved hjelp av en variant av lavkarbo, men det er ikke fett man legger på seg... Legger man på seg fett på en ketogen diett, så er det noe fundamentalt galt.

Jeg skjønner absolutt poenget ditt, og generelt sett så har du nok rett - men hvis man har en svært undervektig person, så er nok denne personen også i undervekt på fett, og ikke bare på muskler, er du ikke enig?

Altså - se for deg en svært anorektisk person som starter på lavkarbo - så klart han/hun etterhvert vil legge på seg fett - OG muskler

Man kan vel kanskje heller si at ved å spise lavkarbo så etterstreber kroppens dens naturlige kroppssammensetning, som jo er et visst forhold mellom fett og muskler.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 10:00   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg skjønner absolutt poenget ditt, og generelt sett så har du nok rett - men hvis man har en svært undervektig person, så er nok denne personen også i undervekt på fett, og ikke bare på muskler, er du ikke enig?

Altså - se for deg en svært anorektisk person som starter på lavkarbo - så klart han/hun etterhvert vil legge på seg fett - OG muskler

Man kan vel kanskje heller si at ved å spise lavkarbo så etterstreber kroppens dens naturlige kroppssammensetning, som jo er et visst forhold mellom fett og muskler.

enig.
men svært undervektige har urolig tynne armer og ben. hvis du vet hvordan ett skjelett ser ut, vet du at det ikke er mye mellom skjelettet og huden på utsiden.

de har jo lite muskler, (beklager alle undervektige ) men de får nok muskler underveis på et redusert karbohydrat kosthold.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 10:27   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Bulldoggs innlegg var slik gode råd om lavkarbo bør være - basert på fakta og kunnskap. Jeg mener Bulldog ga et 100% korrekt svar til spørsmålet, så det mangler et par hoder før dere kan snakke om "vi". Når det gjelder lavkarbo og trening er det få (om noen) her inne som har mer erfaring enn Bulldog.

Åja, Bulldog sitt svar er veldig godt og han er en av de som virkelig trener og kjører lavkarbo her inne. Jeg liker svarene han gir veldig godt, men jeg har skjønt at han stiller i en heeeeelt annen kategori enn meg når det gjelder (styrke)trening og mange av hans svar passer ikke meg (men jeg skulle ønske de gjorde det, he, he).

De fleste her inne driver ikke med deffing og teller heller ikke kalorier. Derfor mener jeg også at det er riktig å gjøre trådstarter oppmerksom på at hvis h*n vil ha mange svar om kalorier og trening, så finnes det bedre forum for det.
I boken til Torkil, så nevnes vel kaloritelling når man ikke går ned i vekt og ketostiksen ikke gir utslag - og man har prøvd en del andre tiltak først (s 85)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:07   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg skjønner absolutt poenget ditt, og generelt sett så har du nok rett - men hvis man har en svært undervektig person, så er nok denne personen også i undervekt på fett, og ikke bare på muskler, er du ikke enig?

Altså - se for deg en svært anorektisk person som starter på lavkarbo - så klart han/hun etterhvert vil legge på seg fett - OG muskler

Forsåvidt, men da snakker vi om helt ekstreme tilfeller. Ikke om en ellers frisk person som trenger en unnskyldning til å ikke gå ned mer i vekt

Sitat:

Man kan vel kanskje heller si at ved å spise lavkarbo så etterstreber kroppens dens naturlige kroppssammensetning, som jo er et visst forhold mellom fett og muskler.

I utgangspunktet vil jeg si ja, men det er så vanvittig mange faktorer som spiller inn her at påstanden ikke kan brukes generelt. En person som stopper opp på gode og kvapsete 100kg; er det fordi kroppen har "funnet trivselsvekten"?

Å vite hvor mange kcal man spiser i løpet av en dag er ikke det samme som å sulte seg, folkens.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:10   #20
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kcal på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Bulldoggs innlegg var slik gode råd om lavkarbo bør være - basert på fakta og kunnskap. Jeg mener Bulldog ga et 100% korrekt svar til spørsmålet, så det mangler et par hoder før dere kan snakke om "vi". Når det gjelder lavkarbo og trening er det få (om noen) her inne som har mer erfaring enn Bulldog.



  Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:52   #21
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kcal på lavkarbo?

Jeg må kontrollere kcal-inntaket mitt, tror jeg. Jeg har lavt stoffskifte og går ikke ned i ketose. Kun 2-3 vannkilo og der stopper det. Nå har jeg i tillegg hatt fokus på kaloriene en liten stund og vekta går nedover. Jeg ligger på 1500-1900 kalorier og 15-20 g kh. Jeg sulter meg absolutt ikke og ligger ikke kjempelavt på kalorier heller. Men jeg har kontroll på dem, og det må jeg tydeligvis ha. Kommer jeg opp mot 1900 kcal om dagen går jeg enten opp eller står stille til dagen etter, men ligger jeg rundt 15-1600 så går jeg ned til neste dag.
Foreløpig er det for kort tid til å se om dette bare er naturlige svingninger fra dag til dag, eller om jeg har funnet cluet som gjelder min vektnedgang.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lav carb/kcal kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-08-09 15:03
Hvis man teller kcal-inntak Kanutten Generell ernæringsdebatt 39 03-06-09 22:00
Karbo vs kcal jannekristin Lavkarbo generelt 6 30-05-09 21:31
Kcal vs karber Miegull Mer enn 30 kg overvekt 3 20-01-09 12:04
Hvor mange kcal er det pr dag? Chumpsy Eurodiett 2 25-04-06 15:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no