Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Viktig med spesiell karbo-metode?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-10, 11:20   #1
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Viktig med spesiell karbo-metode?

Hei.
Er ny her og leste en innføring for oss nybegynnere der det stod noe om at det er viktig at vi bestemmer oss for hvilken karboretning vi velger; Atkins, Fedon, etc etc.... Jeg har ikke tenkt å gå ned særlig mange kilo (kanskje 5), og orker ikke legge så mye i dette med å kjøpe bøker og telle karbohydrater. Jeg vil bare spise primært lavkarbo matvarer - som jeg har fått et bra inntrykk av gjennom media, pluss at jeg har printet ut en rekke oppskrifter fra dette nettstedet. Er ikke det et bra utgangspunkt??

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:23   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Viktig med spesiell karbo-metode?

Jo jeg synes det er veldig bra, jeg gjør jo egentlig det selv også. Problemet er når folk begynner å spørre om hjelp fordi de ikke går ned i vekt eller fordi de lurer på menyene sine osv. Da er det rett og slett ofte umulig å svare på spørsmålene fordi vi ikke vet hvor mange karbohydrater denne personen ligger på, hva vedkommende kan og ikke kan spise osv. En person på ketolyse spiser jo helt annerledes enn en person på Fedon, feks. Det blir rett og slett litt vanskelig å gi råd når det blir så "generelt", og man vet ofte ikke hva man mislykkes med om man ikke går ned, man spiser kanskje for mange karber og for mye fett samtidig i forhold til det man burde når man ikke har konkrete råd å følge. Men jeg er bare glad for alle som får øynene opp og kutter på de raske karbene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 18:41   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Viktig med spesiell karbo-metode?

Dessuten kan det ha litt å si hvor mange karber pr dag du legger deg på i forhold til om du bør velge de feteste matvarene. På et fedonkosthold er det f.eks litt for mange karbohydrater til å spise masse kremfløte og sæterrømme, for kroppen vil da lagre fettet. Hovedregel er jo mindre karber, jo mer fett

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 18:53   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Viktig med spesiell karbo-metode?

Hei,
På bakgrunn av at lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Så som du ser så er det et rimelig vidt spekter og i tillegg har de ulike retningene ulik tilnærming til hvor mye fett og proteiner man skal innta. Erfaringsmessig så har vi sett at de som ikke har noen kunnskap om lavkarbo og kjører egenkomponert oftere gjør feil i forhold til de som leser seg opp på de ulike lavkarbo retningene.
Og som de andre sier så er det helt umulig for de andre på forumet å komme med råd og veiledning til de som kjører egenkomponert. Lavkarbo er en helt annen tankegang en god gammeldags slanking, derfor oppfordrer vi alle til å lese seg opp på temaet.

Konklusjonen blir vel so alltid at: Kunnskap er makt!

Bøkene kan du eventuelt låne på biblioteket. I tillegg slenger jeg med en link til en tråd der jeg har samlet en del informasjon beregnet på nykommere i lavkarbo verdenen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser? mofe Kosttilskudd 7 30-10-09 16:19
ca 10 kg ned - hvilken metode? Paris Lavkarbo generelt 2 17-08-09 22:07
Fedons metode vilya Dr Lindbergs 1 07-09-08 18:45
I dag, en spesiell dag! Ulex Livets lyse side 0 23-11-04 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no