Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her, trenger støtte...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-11, 16:10   #1
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei
Red face

Ny her, trenger støtte...

o-hoy...da var jeg plutselig her inne da...
hadde ingen planer om å inn på noen forum ,emn på min søken etter noe å spise så havnet jeg her. tenkte i mitt stille sinn, sjuuut, why not? så jeg fikk laget meg en profil, og angret i samme sekund.. kanskje bare fordi at nå føles alt så mye mere alvorlig ut..-skikkelig på slankeren lissom....

jeg begynte vel igår, spiste sprøstekte pølser meg ost og stekt brokkoli, ost og kalkunskinke og salater (kjeeedelig, ivertfall viss man er meg..) på kvelden holdt jeg på å bli steikje gal, jeg er en søtmons, har alltid vært det, så spiste litt sjokolade uten sukker.
idag tidlig var det pølser og fetaost i salat som gjalt. litt kaffi og litt te (les : myyye kaffi) men med suketter i.. (var kanskje litt dumt det med sukettene, men kaffien blir så ram om jeg ikke har oppi det) pluss resten av sjokoladen fra igår... (må ut å kjøpe mere..)

jeg er både kvalm og har vondt i huet, men det regner jeg med går over innen et par dager. ikke har jeg kjøpt meg ketosestiks heller, men får satse på at jeg snart er inne i ketosen, -må bare ta en siste kikk på den sjokoladen for å se hva jeg kan trekke ifra.

vel, dette var min kjedelig e start (ååhhhh, herregud jeg syntes det er kjedelig, ja tenk, utrolig kjedelig å måtte tenke over hva jeg spiser..) men håper jeg kan komme inn i en slags vane... og håper jeg kan holde ut ivertfall noen uker.. helst 4 uker, -er mitt første må, 4 uker (vel, igrunnen er vel første mål å holde til neste måltid, og så neste mål er å holde til måltidet etter der igjen)

men her er jeg da, 31 år, 5 barnsmor, de siste kom for 9 uker iden(DE siste ja, uhellet på slutten resulterte i de skjønneste små guttene man kan tenke seg)
Og nå er mor lei sine ekstra barnekilo, gikk fort ned de første ukene, og så har jeg pinadømeg lagt på meg hele hele 6 kilo igjen de siste 3 ukene.... -HERREDJEEEEZZZZ, holdt på å tørne vill da jeg så vekta.

Så her er jeg da... 84.1 kilo (tenk at jeg sier det høyt til dere!) og klar(noe som er en stor løgn egentlig, men jeg har jo LYST til å være klar) for dyst. Så håper jeg kan finne støtte og hjelp i dere framover.

så hei til meg selv, og lykke til til meg selv, for her kommer ei som har selvdisiplin lik null.

hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:15   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ny her, trenger støtte....

Hei, og velkommen Hovann!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:16   #3
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Ny her, trenger støtte....

Hei og velkommen hit Dette går så bra så

litt lurt å lese seg litt opp så kommer motivasjonen så det suser etter
Ta før og etter bilder kan også være lurt

Lykke til

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:30   #4
hovann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 15
hovann er på en erverdig vei

Sv: Ny her, trenger støtte....

har vært på ketolysekuren for godt over et år siden, holdt vel i et par-tre uker da, og det kun fordi ei veninne av meg gikk på det. men da hun plutselig dro ifra meg vektmessig syntes jeg det bare ble kjempekjipt, og dreit i heile greia. så kjenner litt til ketose, er bare om jeg klarer å holde meg til det. er somsagt en godtemons uten like, men husker vi lagde MASSE ketosevafler(lagde til og med en himla god oppskrift som jeg skal se om jeg finner igjen en plass og dele med dere), og noe sjokoladegreier.

veide meg faktisk i sånn..åååhh, hva heter det.. ikke pound, men det andre, vekta på det viste 185, så inni mitt skrudde hode så tenkte jeg om at jeg ikke tenkte kilo, men kun tall(som jeg ikke klarte omregne til kilo) så ville det bli gøyere å se nedgangen. desuten så går man jo ned flere "tall" enn kilo når jeg hadde vekta innstilt på dette her istedenfor. -her må jeg gå inn for å lure meg selv mest mulig hehe ;-)

hovann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:33   #5
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Ny her, trenger støtte....

Gratulerer med den lille gutten! -Og velkommen her hos oss! Håper du etter hvert vil trives like godt på dette kostholdet som oss andre her inne. Tenk på LCHF som en livsstilsendring, ikke bare som en slankekur, da tror jeg du har mye større sjanse for å lykkes.
Det finnes masse gode oppskrifter her på forumet, søk dem opp og prøv ut det du synes ser spennende ut. Jeg synes jeg spiser masse god smakfull mat, slett ikke kjedelig! En lavkarbo kokebok eller to er også en god invistering. Man må lære seg til å tenke helt nytt på dette kostholdet Pass på å få til litt variasjon, ikke spis det samme hver dag, alt blir kjedelig om man spiser det samme hele tiden.

Noen kommentarer til det du sier du spiser:
Pølser må du være obs på karboinnholdet i, sjekk innholdet og velg de med minst karber, Jacobs og Idsø pølser bruker være ok, men det fins sikkert flere typer også som er ok.
Sjokolade bør ikke spises hver dag på ketolyse, det stjeler for mange kh. Alle kh-ene bør komme fra grønnsaker og litt fete meieriprodukter. Dette er spesielt viktig de første fire ukene, så kan du etter hvert som du ser at fettforbrenningen kommer skikkelig i gang kose deg med litt sukkerfri sjokolade eller nøtter/bær av og til i helgene.

Ellers pass på å få i deg nok fett, da holder du deg mettere og får også mindre søtsug, samt nok grønnsaker og rikelig med vann (2,5-3 l pr dag)

Anbefaler deg å lese denne hvis du ikke allerede har gjort det, masse nyttige nybegynnertips.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Kjøp deg også noen lavkarbo bøker eller søk mest mulig informasjon på nettet, kunnskap vil hjelpe deg.

Ønsker deg masse lykke til og håper du får dette til å fungere bra for deg!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:26   #6
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ny her, trenger støtte....

Gratulerer så mye med de to siste i slengen! Den som gratulerer er selv fembarnsmor og tvillingmor... de to siste kom også i slengen.

Jeg hadde ikke klart å legge om til ketogen kost hvis jeg ikke tenkte at dette var en endring jeg ønsket meg over tid. At det skulle vare. En endring jeg ønsket og som jeg var motivert for å ta fatt på. Det å være sta som juling hjelper i tillegg.

Jeg håper du finner din vei å gå og velkommen skal du være! Ønsker deg masse lykke til!.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 17:48   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny her, trenger støtte....

Her vil du finne masse støtte og sparke-bak hjelp!

Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:59   #8
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Ny her, trenger støtte....

Hjertelig velkommen, og lykke til med din nye livsstil

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:09   #9
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Ny her, trenger støtte....

Gratulerer med guttene!!Velkommen hit og lykke til!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg hjelp og støtte! lynmamma Ketolysekuren 15 23-04-10 08:39
Hjelp, trenger støtte mona42 Spørsmål og svar 9 24-09-09 10:09
Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte Panterpia Ketolysekuren 7 25-01-09 17:46
Jeg har hatt en sprekk og trenger støtte Budeia Ketolysekuren 5 10-06-08 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no