Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-09, 10:21   #1
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Jeg må på Mega'en og kjøpe meg mat til lunch i dag...(Lang dag og jeg spiser 2 ganger).

Hva kan jeg kjøpe som passer til Ketolysekuren, og som er klar til å spises???
Det eneste vi har på jobben er en micro...


Sist redigert av bankebenken : 07-05-09 kl 11:07.
bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:27   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Ferdig stekt kylling ( ta av skinnet om du ikke vet nøyaktig hva krydderet inneholder, det kan nemlig inneholde både sukker og mjøl! ), majones på tube og salat fra salatbaren. Funker utmerket.

Er det krise og jeg ikke får tak i noe av dette, kjøper jeg en slags spekepølse som er full av fett og en blomkål og spiser 3 dusker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:27   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

De selger ferdiggrillet kylling i de fleste butikker. Enten hele, lår, vinger eller lignende. Og du kan kjøpe ferdig oppskåret kjøttpålegg og maule sammen med noe ferdigpakket salat eller noen cherrytomater.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:30   #4
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Kylling spiste jeg i går, og fikk J**** pepper for å spise for lite mat, for lite fett....(her inne på forumet i går).

Salatbaren inneholder 7 boller med pasta og en bolle ris.

Spise blomkål rå????

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:32   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Rå blomkål er godt. Og se i grønnsaksdisken, de pleier å ha salat i vakumpakket eske også, kanskje de har det hos deg. Du finner alltid et eller annet, agurk, blomkål, you name it. Majones på tube, spekepølse, skinkestek, roastbiff...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:33   #6
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Takk for tips. Pålegg :P

Jeg har ikke vekt her akkurat, men kjøttpålegg og gräddost og grønt kan jeg vel spise mye av...?

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:35   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av bankebenken, her.

Kylling spiste jeg i går, og fikk J**** pepper for å spise for lite mat, for lite fett....(her inne på forumet i går).

Kylling er helt fint, MEN du må spise fett til, feks creme fraiche eller majones, eller fjordland sine ferdige bearnaise ( det er den eneste ferdige som er lovlig! ). Så vidt jeg vet fikk du ikke pepper i går, men gode råd om hva du kan gjøre anderledes for å slippe å bli kjempesulten. Spiser du bare kylling uten fett, da blir du kjempesulten. Er det krise kan du kjøpe delfiafett eller usalta smør og ha et par teskjeer fett i kaffekoppene dine ( om du drikker kaffe da..), det høres ekkelt ut, men er det ikke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:36   #8
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Spiser du bare kylling uten fett, da blir du kjempesulten.

Det ble jeg ikke..... Spiste to lår to ganger og var IKKE sulten. Men kunne jeg ha spist mer fett? JA.

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:37   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Ta det på feelingen, 100-150g kjøtt, mindre hvis du eter ost. Se på gräddosten hvor mye den veier og skjær av en bit på feelingen. Etterhvert blir du ekspert på å vite hvor mye og hva du kan spise.
Og for siden, lag deg matpakke, så slipper du slike panikksituasjoner. Og da kan du lage deg mat som kan varmes om du vil det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:38   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av bankebenken, her.

Det ble jeg ikke..... Spiste to lår to ganger og var IKKE sulten. Men kunne jeg ha spist mer fett? JA.

Ja,ja, det er jo bra, men uten nok fett så kan du stoppe i vektnedgangen etter noen uker. Fettet er viktig, energien fra fettet skal erstatte energien fra karbohydratene du nå har kuttet ut. Kroppen må ha fett for å brenne fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:39   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Skinkepålegg eller annet rent pålegg
cherrytomater
ferdig skivet ost
baybybel
majonestube
rømme
paprika
selleristenger
grillet kylling
grillribbe
stekte koteletter

rull ost og skinke sammen og ha på majones i midten
skjær opp paprika og selleristenger i store strimler og bruk rømmen som dip.

Du kan også kjøpe avokado som du moser og blander med rømme og majones. (noen dråper sitronsaft, litt salt og pepper er kjempegodt i tillegg). Jeg pleier å blande inn reker i avokadomosen.
Etter en slik er jeg mett i timesvis...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 10:43   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av bankebenken, her.

Takk for tips. Pålegg :P

Jeg har ikke vekt her akkurat, men kjøttpålegg og gräddost og grønt kan jeg vel spise mye av...?

Noe pålegg inneholder relativt mye sukker (glukose/dektrose/druesukker osv)
Er det "rent" så skal det ikke inneholde karber. Gilde er "storsynder" mhp å ha sukker i pålegget sitt.
Så les innholdsfortegnelsen.

I utgangspunktet kan du spise så mye kjøtt, ost og grønt som du vil, ja.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 07-05-09 kl 11:30. Årsak: skrivefeil
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 11:03   #13
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Jeg kjøpte
gräddost - inneholder 0g karber
en pølse på 400g rødvinsnabb - inneholder 0,8g karb pr.100g.
en pakke med trippel salat - rød, grønn lollo og rød eikeblad

Noen innvendinger?

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 11:29   #14
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketplysekuren i dag?

God lunsj

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 11:39   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av bankebenken, her.

Kylling spiste jeg i går, og fikk J**** pepper for å spise for lite mat, for lite fett....(her inne på forumet i går).

Du fikk råd, ikke j**** pepper!
Og kylling er ok, bare tilsett mer fett. Det er et råd.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 13:02   #16
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du fikk råd, ikke j**** pepper!
Og kylling er ok, bare tilsett mer fett. Det er et råd.


Mitt og ditt synspunkt...men det er helt greit.

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 13:06   #17
bankebenken
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 32
bankebenken er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketplysekuren i dag?

Opprinnelig lagt inn av Fishi2009, her.

God lunsj


Flott. Takk.


MEN
Salaten smakte drit, og jeg klarte ikke spise den.

bankebenken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn mat, normale menger og mye mosjon/tidvis allevo. Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 13:28   #18
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Ser at dere skriver at majones på tube er ok, men når jeg har søkt på forumet her trodde jeg det kun var Hellmanns(?) og French(eller noe slikt) som er ok- og hjemmelaget. Kan vi bruke ekte majones fra Mills? Trodde ikke det var lovlig.

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 13:38   #19
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Hjelp!!! Haster som f!

Opprinnelig lagt inn av bankebenken, her.

Kylling spiste jeg i går, og fikk J**** pepper for å spise for lite mat, for lite fett....(her inne på forumet i går).

Salatbaren inneholder 7 boller med pasta og en bolle ris.

Spise blomkål rå????

Nja... Du skrev at du spiste 2 kyllinglår. Og det er atskillig mindre enn en halv eller hel grillet kylling.

Rå blomkål er forresten veldig godt. Prøv!

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 20:13   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Opprinnelig lagt inn av muskatt, her.

Ser at dere skriver at majones på tube er ok, men når jeg har søkt på forumet her trodde jeg det kun var Hellmanns(?) og French(eller noe slikt) som er ok- og hjemmelaget. Kan vi bruke ekte majones fra Mills? Trodde ikke det var lovlig.

Det er kriseløsningen når man ikke rekker å få laget lunsj selv. Jeg går utifra at hovedinnlegger snart får til å få med seg lunsj fra hjemme selv.
Jeg bruker kun kjøpt majones i krisetilfeller, men som regel planlegger jeg og har med meg mat om jeg skal bort. Jeg hadde nok aldri tenkt tanken å dra på jobb uten å ha med lunsj..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:41   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Opprinnelig lagt inn av muskatt, her.

Ser at dere skriver at majones på tube er ok, men når jeg har søkt på forumet her trodde jeg det kun var Hellmanns(?) og French(eller noe slikt) som er ok- og hjemmelaget. Kan vi bruke ekte majones fra Mills? Trodde ikke det var lovlig.

Det beste hadde nok vært å lage majonesen selv, men det får jeg ikke til (- har virkelig prøvd, så det prosjektet er foreløpig lagt på hylla ). Jeg har spist majones hele tiden mens jeg var på ketolyse, både Mills og Hellmanns. Det er sukker i den ja, men det er jo ikke all verdens mengder man bruker heller (unntatt jeg da, jeg elsker majones... ).

Ellers er det beste å ha med seg lunch selv. Ketolyse/lavkarbo krever litt planlegging - og belønningen er virkelig verd "slitet"

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:20   #22
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg spise til lunsj på ketolysekuren i dag?

Jeg kjøper Hellmann`s Real Mayonnaise på Spar her i Tromsø, 0 g karber!!! Den blander jeg i diverse dressinger, eller tar en klatt i en salamipølse etc;-)))

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg spise Läkerol på ketolysekuren? Superslimithink Spørsmål og svar 1 19-09-08 16:36
Spise lunsj ute - lavkarbo, hvor? Fisken Lavkarbo generelt 5 25-02-08 21:45
Kan man spise Atkins bar på Ketolysekuren ? Aquarius Spørsmål og svar 8 04-09-07 21:23
Noen tips til hva jeg kan spise til lunsj rel0ad Lavkarbo generelt 7 25-08-06 17:29
noen som har noe tips til hva jeg kan spise til lunsj? Aadna Lavkarbo generelt 6 10-08-06 14:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no