Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-08, 22:34   #1
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 38
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo?

Hvor mye kan man gå ned på en lavkarbodiett?
Lurer på om vekten vil stoppe opp når kroppen føler man har idealvekta?
Og hva gjør jeg hvis det stopper opp på lavkarbo, om idealvekta ligger litt lavere ned?

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 22:40   #2
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 38
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye?

noen som har kommet "hit men ikke lengre"? fortell! Og hva er løsningen for å komme helt i mål?

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:35   #3
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye?

Det jeg hørte her (hvis jeg husker rett) er at på lavkarbo vil kroppen justere seg til det som er rett vekt. Også om du er undervektig, da vil du faktisk gå opp. Hvorvidt dette stemmer skal jeg ikke gå helt god for. Tror nok de siste kiloene uansett er de verste, og sånn vil det nok være uansett livsstil :-)

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:33   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av manesh, her.

noen som har kommet "hit men ikke lengre"? fortell! Og hva er løsningen for å komme helt i mål?

Det spørs hva som menes med å komme i mål. Hva DU vil og hva KROPPEN DIN vil er ikke nødvendigvis det samme. Noen av oss må dessverre slite litt !

Kroppen stanser som regel en 4-5 kg før du er fornøyd. Og du må sloss for de siste 5 ! Been there, done that, wore (I´m wearing) that T-shirt !

Jeg har 62 kg som mål. På de siste 14 årene er det nærmeste jeg har kommet 63,5. Som regel ligger jeg og vaker på rundt 65-67 !
Så nå har jeg innsett at jeg og kroppen min ikke blir enige

Men uansett så nytter det å ikke gi seg. En 4-6 uker uten vekttap er vanlig på slutten. Det kan nytte å begynne å spise MER. Men det er så individuelt, du må prøve deg frem hva som passer for deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:15   #5
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Smile

Sv: Hvor mye?

Hei,
Jeg gikk på 14 dagers Atkins diett,med mat som består nesten av 0 karbohydrater på de 14 dagene.
Atkins første fase, dags inntaket være maksimalt 18 til 20 gram karbohydrater.
Jeg gikk ned ca 4 kilo disse ukene, og tar enda av noen kilo.
Etter den typen diett, så har jeg forandret mitt kosthold passert på å spise minst mulig karbohydrater i hverdagen.

<en hver reduksjon av karboydrater, vil bedra til et kosthold som normalt sett for de fleste gi vektreduksjon.

Jeg har god erfaring med slike lavkarbo dietter, ettersom jeg har slitt litt med vekten de siste 5 årene.

Lykke til med din lavkarbodiett!!!

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:24   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo?

Man kan gå ned masse på lavkarbo. Så mye du trenger å gå ned faktisk. men det krever litt innsats da. Litt vilje til å tilegne seg kunnskap om kostholdet og ikke minst egen kropp. Og har du det er det ikke noen grense for hvor mye du kan gå ned. Det som er det fine med lavkarbo er at kroppen selv sier stopp når det er nok. Spiser du f.eks. Atkins etter boka, kan du ikke klare å bli for tynn.

På Atkins skal du på Induksjon spise minst 20 karber pr dag. Og hovedvekten av disse SKAL bestå av grønnsaker.

Les mer her:

Du har masse valg ! Etter 14 dager (eller mer), går du over på neste fase.

En annen tilnærmelsesmåte er Ketolysekuren, som du også finner mye info om her. Den er ganske lik Atkins, men ikke fullt så streng i begynnelsen. Men du går på samme kostholdet noe lenger.

Ha som skjer når du nærmer deg målet har jeg svart på tidligere i tråden

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:20   #7
manesh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 38
Innlegg: 47
manesh er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo?

takk for fine svar

Jeg spiser ketolysemat, og har levd strengt på det i tre mnd. Har gått ned mye, og er fornøyd med det. Men de siste tre ukene har vekten stått stille. Og dermed lurer jeg litt på om kanskje kroppen er fornøyd, men ikke jeg:P Men så tenker jeg også at jeg har økt treningsmengden endel de siste tre ukene, og at jeg kanskje bare bygger muskler...hm... Jeg gir meg iallefall ikke før jeg er der jeg vil være!

Og så tenker jeg også at det går an å eksperimentere med å kombinere lavfett og lavkarbo, men er litt redd for å få for lite energi til jobb og trening...det er det som er så fint med ketolyse-at man har så bra med overskudd

Kanskje det bare er sånn det skal være, at man skel ha noen platåer hvor det står litt stille?

__________________



manesh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins-ish Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:40   #8
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man gå ned på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av manesh, her.

Kanskje det bare er sånn det skal være, at man skel ha noen platåer hvor det står litt stille?



Det er viktig å tenke på/huske på at for kroppen er slanking/vektnedgang krise. Kroppen vil jo egentlig lagre fett for å ha til senere bruk. Og da må vi ikke bare overbevise hodet om at dette er rett, men også tvinge kroppen til å avgi fett. Og det er ikke nødvendivis lett. Derfor stopper det av og til opp. Kroppen nekter rett og slett å avgi fettet.

Det er flere muligheter likevel. Det ene er å være standhaftig, for det løsner etterhvert. Og noen lurer kroppen med karbohydrater. Noen spiser pasta en dag i uka osv.

Det vanskelige midt oppi dette, er at vi ikke vet hvilken kropp vi har før vi er midt oppi det. Så det blir å prøve og feile.

Men har man stayerevne, lykkes man.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Digitale skiller - hjelp meg? :) silje Generell diskusjon 29 18-04-06 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no