Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Magnesium og melkesyre

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 19:29   #1
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Magnesium og melkesyre

Jeg tar magnesium etter tips her inne (300 ikke 600) og syns ikke det hjelper mye lenger. Leggene mine "brenner" hele tiden. Kjennes nesten som evig melkesyre på gang.

Kan noen fortelle meg om det vil hjelpe å øke magnesium eller er det noe annet jeg kan gjøre? blir sprø...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 19:46   #2
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: magnesium og melkesyre

anyone?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:50   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: magnesium og melkesyre

nei... da så

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:02   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Magnesium og melkesyre

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg tar magnesium etter tips her inne (300 ikke 600) og syns ikke det hjelper mye lenger. Leggene mine "brenner" hele tiden. Kjennes nesten som evig melkesyre på gang.

Kan noen fortelle meg om det vil hjelpe å øke magnesium eller er det noe annet jeg kan gjøre? blir sprø...

Jeg kan dessverre ikke svare deg på stående fot.... men prøv å søke på magnesium (øverst til venste i søkefeltet der) så vil du få opp en del tråder om magnesium.... noen av disse kan kanskje gi deg svaret?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 11:31   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium og melkesyre

Jeg er ingen ekspert, men 300mg magnesium er vel ikke så mye? Ketolysetablettene gir vel 400mg i døgnet. Jeg har tatt 600mg hver kveld de siste 2 årene..

Vet noen har blitt satt på enda høyere doser for å få bukt med migrene. Hva som skjer når man tar for mye magnesium vet jeg ærlig talt ikke, men 600mg har nå i allefall gått fint.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:19   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium og melkesyre

Ketolysetablettene gir 200 g Mg i døgnet. fant dette om Mg på Apotek 1:

Sitat:

Kan man ta for mye magnesium?

  • De aller fleste får nok ved vanlig variert kosthold. Om man bruker et kosttilskudd med innhold av magnesium ved siden av er det ikke noe som tyder på at det er skadelig.
  • Øvre grense for daglig inntak er ikke angitt i Norge, og det er ikke kjent hva store doser over lang tid kan føre til.

Selv tar jeg 600 mg hver kveld og har ikke merket noe problem med det, bortsett fra at jeg blir ekstra tørst.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:51   #7
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Magnesium og melkesyre

takker for svar. Kjøpte 600mg i dag og håper det hjelper. Er ikke så mye kramper, bare en evig følelse av melkesyre i leggene.

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:08   #8
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Magnesium og melkesyre

Får også brennende føtter hvis jeg ikke er flink å spise masse grønnsaker(blir mer basisk). Tar dessuten 1000mg magnesium hver kveld.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:12   #9
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Magnesium og melkesyre

Opprinnelig lagt inn av Atir, her.

Får også brennende føtter hvis jeg ikke er flink å spise masse grønnsaker(blir mer basisk). Tar dessuten 1000mg magnesium hver kveld.

Jeg kan helt klart spise mer grønnsaker. Får aldri nok og jeg spiser grønnsaker til alle måltider.

Men 1000mg?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:54   #10
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Magnesium og melkesyre

Vet ikke om jeg er rar, men opplever dette helt motsatt. Mine ben brenner MER når jeg tar magnesium enn ikke..! Jeg har da bestandig hatt rastløse ben eller "voksesmerter" og synes smertene kommer oftere og litt mer i sammenheng med å ta magnesium. Kjenner blant annet at når jeg har tatt magnesium så blir jeg utrolig varm på føttene, noe som er ulikt meg og "trigger" mine rastløse ben. Jeg for min del tar bare 300 mg, orker ikke ta større dose grunnet dette.

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 00:02   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium og melkesyre

Det er ikke sånn verre før det blir bedre-symptom da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 00:05   #12
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Magnesium og melkesyre

Tja, si det, men ille nok til at jeg lar være. Tar i hovedsak magnesium for å holde magen i gang og ikke for beina. Usikker om det hjelper for førstenevnte med en så liten dose da.

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:42   #13
Azurami
Juniormedlem
 
Azurami sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Tromsø
Alder: 49
Innlegg: 11
Azurami er på en erverdig vei

Sv: Magnesium og melkesyre

Opprinnelig lagt inn av Ego, her.

Tar i hovedsak magnesium for å holde magen i gang og ikke for beina. Usikker om det hjelper for førstenevnte med en så liten dose da.


Bruker man magnesium for magen også?? Har tatt magnesiume i noen dager nå, og er blitt mye bedre når det gjelder "melkesyre" i bena... Har til og med fått trent Zumba, noe som jeg ikke har hatt sjans til siden jeg startet med lavkarbo...

Azurami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere lavkarbo- nå Ketolyse ( og under 1500 kcal for dagen) Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:27   #14
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Magnesium og melkesyre

Jeg har ihvertfall plukket opp her inne at store doser magnesium holder magen i gang, så verdt å gjøre et forsøk tenker jeg...

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:56   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium og melkesyre

Leste en gang at virkningen blir mindre om man spiser magnesium over lengre tid. Forsøkt og være uten noen uker for så og starte på igjen?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magnesium Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 14 29-08-10 20:04
Trening? uten melkesyre? Med kosttilskudd? BitTorres Trening 0 03-03-10 10:33
Magnesium Superteddy Ketolysekuren 5 21-02-10 11:23
Magnesium sara Fysisk og mental helse 2 30-06-09 09:12
Ketose og melkesyre? Tingeling Induksjonen 8 28-04-05 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no